راهکارهای اساسی در انتخاب سیم برق کولر گازی

سیم برق کولر گازی نکاتی دارد که در انتخاب آن باید رعایت شود، در این مقاله به موضوعات سیم کشی برق کولر گازی، نقشه سیم کشی برق کولر کولر گازی به طور کامل پرداخته ایم

سیم برق کولر گازی باید مناسب کولر باشد، زیرا اگر از سیم های ضعیف تر استفاده شود، موجب می شود تا روکش و یا خود سیم صدمه ببیند یا به اصطلاحا می گویند که سیم برق سوخته است. این سیم سوخته نیز باعث می شود تا به خود دستگاه کولر آسیب برسد. به همین دلیل توصیه می شود تا سیم برق کولر را باید مناسب آن انتخاب نمایید. در این مطلب می خواهیم شما را با نکاتی از نقشه سیم کشی برق کولر کولر گازی، آشنا کنیم. این نکات به شما که قصد تعمیرکولر گازی در مشهد را دارید کمک بسیاری می کند.

برق کشی برای کولر گازی

شرکت تولید کننده کولر گازی وظیفه دارد که همه مشخصات محصول که همان کولر است را اعلام نماید. یکی از مهم ترین مشخصات کولر، برق دستگاه می باشد که براساس وات مشخص می کنند، که در بعضی از کولرهای گازی خارجی به جای وات از BTU استفاده می شود. به طور کلی برق استاندارد در ایران 220 ولت است اما ممکن است میزان برق کولر گازی بالا و یا پایین باشد که در این مواقع باید به انتخاب ترانس دقت بیشتری کرد.

زمانی که کولر 12 آمپر برق داشته باشد باید برای آن کابلی انتخاب شود که بتواند به این 12 آمپر جواب دهد. بسیاری از برق کاران سیم 1.5 را انتخاب می کنند که کار اشتباهی است، زیرا این سیم ها از لحاظ علمی 16 آمپر را جواب می دهند که این مقدار برای شرایط نرمال کاربرد دارد.

یک کولر برای اینکه بتواند به خوبی کار کند در لحظه شروع نیاز دارد که جریان آن دو برابر شود. به همین علت توصیه می شود تا کابل برق را 2 و یا 2.5 انتخاب نمایند. به طور کلی سیم برق کولر گازی 2.5 برای کولر های 18000 مناسب است. بهتر است برای کولرهای بالای 18000 از سیم برق 4 و برای کولرهای بالای 32000 از سیم برق 6 استفاده کنند.

در هنگام نصب کولر گازی باید از ارت استفاده کرد. همچنین در سیم کشی برق کولر گازی نیز باید از سیم های ارت دار و از دو شاخه هایی که ارت دارند استفاده کرد. زمانی که ساختمان مجهز به ارت نباشد باید برای نصب کولر گازی با برق کار و کارشناس برق مشورت کرد. بهتر است سیم کولر گازی را از قسمت هایی که مرطوب و ناامن است عبور ندهید.

برای وصل کردن سیم برق کولر گازی باید از ترمینال اصلی استفاده نمایید، زیرا نباید در اتصال آن، هیچ انشعابی وجود داشته باشد و اگر مجبور باشید که از کلید برق استفاده نمایید باید این کلید حتما برای کولر باشد و هیچ انشعاب دیگری نداشته باشد.

اتصال برق به کولر گازی

کولر های گازی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها برق کشی متفاوتی دارند اما به طور کلی باید سیم کشی کولر گازی با لوله های خرطومی و زیرکار صورت بگیرد. کولرهای یک تکه نیاز به سیم شماره 4 دارند و بهتر است این سیم از برق اصلی به کولر وصل شود ولی در کولر های دو تکه برق باید به قسمت کمپرسور منتقل شود. امروزه در ساختمان های جدید سیم برق کولر گازی هم برای یونیت داخلی و هم خارجی کشیده می شود.

سیم کشی کابل فرمان کولر گازی

به طور کلی تا الان همه سیم کشی هایی که توضیح دادیم را باید برق کار حرفه ای انجام دهد در حالی که این مرحله مربوط به سرویس کار کولر می باشد که او باید یک سیم برق را از درون لوله های فلزی عبور دهد که به آن کابل فرمان می گویند. کابل فرمان نیز کارهای انتقال برق بین یونیت داخلی و خارجی کولر را بر عهده دارد که این کابل از داخل لوله مسی عبور می کند. معمولا رشته برق درون این لوله مسی به مدل کولر گازی بستگی دارد و باید مناسب آن باشد.

نقشه برق کولر گازی

سیم کشی برق کولر گازی باید براساس اصول استاندارد صورت بگیرد، زیرا اگر این کار براساس اصول انجام نشود، موجب می شود که کولر ایراد پیدا کند. برای انجام این کار باید تعمیر کار با نحوه سیم کشی برق کولر آشنایی داشته باشد تا بتواند آن را به درستی انجام دهد. برای اینکه تعمیر کار بتواند به خوبی سیم کشی را انجام دهد باید از نقشه سیم کشی کولر گازی اسپیلت سرد و گرم کمک بگیرد در غیر این صورت نمی تواند به درستی سیم کشی را انجام دهد.

اتصال کابل های کولر گازی

در این مرحله باید سرویس کار کولر سیم ها را بر اساس استاندارد هایی که وجود دارد به کولر گازی وصل کند. اگر این کابل ها را درست نصب کنید، تعمیر کولر گازی کاهش پیدا می کند.

برای اتصال کابل کولر گازی مطابق با دستورالعمل زیر عمل کنید

  • ابتدا باید جعبه سیم برق کولر گازی را باز کنید.
  • کابل را اندازه بگیرید و اگر اضافی بود مقدار اضافی آن را جمع کنید.
  • تعداد کابل های مورد نظر را تعیین کنید.
  • سیم اول را 10 سانتی متر، سیم دوم را 8 سانتی متر، سیم سوم را 6 سانتی متر و سیم چهار 4 سانتی متر در نظر بگیرید سپس هر کدام از این سیم ها را 2 سانتی متر لخت نمایید.
  •  سیم های کولر گازی را هم با اختلاف دو سانتی متری از یکدیگر کوتاه نمایید.
  • باید سیم اول را که 10 سانتی متر است را به سیم چهار که 4 سانتی متر است متصل کنید و با نوار چسب عایق نمایید. این ترتیب را انجام دهید تا کوتاه ترین سیم کابل به بلندترین سیم کولر وصل شود سپس دوباره همه سیم ها را با چسب عایق نمایید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید