چه زمانی نیاز به تست موتور فن کولر گازی پیدا می کنیم؟

موتور فن کولر گازی یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی در کولر گازی می باشند. با استفاده از روش های تست موتور فن کولرگازی می توان از مشکلات بسیار بزرگ با هزینه های بالا جلوگیری کرد.

کولر گازی ها، از قطعات مختلفی تشکیل شده است و هرکدام موظف به انجام یک کار خاص می باشند، یکی از این قطعات که فن می باشد.هر وسیله برقی ممکن است نقص فنی پیدا کند  و این امکان وجود دارد که این نقص فنی برای فن کولر گازی ایجاد شود. در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که در آن نیاز به تست موتور فن کولر گازی است:

نشانه نقص فنی در فن کولر گازی

اولین موردی که ممکن است برای کاربران سوال به وجود بیاورد این است که چگونه متوجه شویم فن کولر گازی خود دچار نقص فنی شده است؟

فن کولر گازی یکی از قسمت های مهم و اساسی در کولر گازی می باشد که نقش بسزایی را در سیستم سرمایش ایفا می کند. اما اگراین قطعه مهم دچار نقص فنی شد کاربران چه اقداماتی باید انجام دهند ؟

در ادامه به پاسخی ایده آل برای این دو سوال مهم میرسیم. این پاسخ ها به تست موتور فن کولر گازی توسط ما، کمک بسیاری می کند.

نقص فنی خود را در قالب های اختلال و مشکلات کوچک و بزرگ خود را به کاربران کولر گازی نشان می دهند. فن های کولر گازی در داخل کندانسور کولر گازی جای گرفته اند.ازنمونه های اخلال ونقص فنی در فن کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کار نکردن کمپرسور در صورتی که موتور فن کولر روشن می باشد.
  • کارکردن فن کولر گازی ولی با سرعت خیلی کم میچرخد.
  • کار نکردن فن در صورتی که کلید فن روشن می باشد.
  • فن با وجود روشن شدن کولر گازی روشن نمی‌شود.
  • فن با وجود خاموش شدن کولر گازی، خاموش نمی‌شود.

درصورتی که فن موتور کولر گازی دچار نقص فنی باشد. کارکردن آن دچار اخلال میشود و به درستی کار انجام نمیدهد.

در این صورت هیچ هوایی از دریچه کولر گازی به داخل محیط نشر پیدا نمیکند و کویل های کولر گازی به دلیل یخ زدن از کار خواهد ایستاد. با این وجود باید از این قطعه به خوبی نگهداری شود و به طور ماهیانه  تحت تست و بررسی قرار گیرد.

کارنکردن فن کولر گازی

فن های کولر گازی ممکن بعضی اوقات شروع به کارنکنند  و این فن ها وظیفه بسیار مهم، تهویه مطبوع را به عهد دارند. و با اینکه سیستم تهویه هوا از قطعات بسیاری تشکیل شده است و اگر مشکل یا اختلالی در این سیستم رخ دهد ممکن است باعث کارنکردن یا از کار افتادن فن کولر گازی شود.

اما برای تعمیرو تست موتور فن کولر گازی چند روش و راه حل وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

بررسی ترموسات

یکی از روش های تست موتور فن کولر گازی بررسی و تست ترموسات می باشد. رصد هوا و تنظیم هوا ازوظایف مهم ترموسات می باشد. ترموسات با توجه به اندازه گیری هوا، جریان برق و کمپرسور را قطع و و صل می کند.یکی از دلایل اصلی کارنکردن یا از کار افتادن موتور فن کولر گازی خاموش بودن ترموستات می باشد.و با بررسی و تست این قطعه می توان از علت کارنکردن موتور فن کولر گازی مطلع شد.

بررسی تیغه های فن

یکی دیگر از روش های تست موتور فن کولر گازی بررسی تیغه های فن های فن می باشد. گاهی اوقات ممکن است تیغه ها در گذر زمان جرم گرفته باشند و منجر به درست کارنکردن و اخلال در کار فن  شود . با یک رسوب زدایی و تمیز کردن آسان از مشکلات بسیار بزرگ جلوگیری میشود. برای تمیز کردن این تیغه ها میبایست در وهله اول سیستم را خاموش کنید و سپس با یک ابزار از درز با لای کندانسور پوشش رویه کندانسور را باز کنید سپس تیغه ها را با پارچه ای نمناک رسوب زدایی کنید.

تعویض فیلتر های هوا

گاهی ممکن است علت کارنکردن موتور قن کولر گازی از آلودگی و کثیفی های فیلتر های هوا باشد. شاید آلودگی ها باعث مسدود شدن فیلتر ها شود و مسدود شدن فیلتر های هوا منجر به مشکلاتی زیادی میشود که ممکن است برای کاربران گران تمام شود.پس میتوان با بررسی و تمیز کردن این فیلتر های از رخداد یک مشکل بسیار بزرگ جلوگیری کرد.

بررسی خازن

یکی دیگر از روش های تست موتور فن کولر گازی بررسی خازن می باشد. در صورتی که خازن ها دچار اخلال یا سوختگی شود منجر به کازنکردن فن کولر گازی میشود. خازن ها به کمک پایه های الکتریکی به کمپرسور متصل میشوند. اگر مشکل از سوختگی خازن باشد میتوان با تعویض خازن شکل را رفع کرد.

بررسی و تست فن خارجی سیستم

در بعضی از مواقع ممکن است مشکل از فن خارجی باشد.فن خارجی در یونیت کندانسور قرار گرفته است که معمولا در خارج از محل کار یا منزل نصب میشود. هنگامی که سیستم روشن باشد باید فن خارجی کارکند و تیغه های داخل باید در گردش باشند.اگردر صورت روشن بودن سیستم فن خارجی کارنکد و تیغه ها در گردش نباشند مشکل از فن خارجی می باشد.که با بررسی و تعمیر این قطعه میتوان مشکل را حل کرد.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید