20 نکته طلایی در تعمیر و نگهداری کولر گازی

اگر خودتان قصد دارید که کولر گازی خود را سرویس کنید، ما 20 نکته بسیار کاربردی را برای شما فراهم کرده ایم که می تواند بهترین راهنما برای سرویس کولر گازی باشد

تعمیر و نگهداری کولر گازی نیاز به داشتن اطلاعات و دانستن نکات ریز می باشد. هر چه قدر هم شما یونیت خارجی کولر گازی یعنی همان بخشی که در محیط بیرون قرار می گیرد را در بهترین مکان نگهداری کنید، باز هم نیاز به مراقبت و نگهداری می باشد. این نگهداری کولر گازی نیز دارای نکاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم. دانستن این نکات و عمل به آن بازدهی دستگاه را بالا برده و عملکرد بهتر از قبل را به شما ارائه می دهد. در ادامه با نکاتی در باب تعمیرات و نگهداری کولر گازی با ما همراه باشید.

آیا می دانید کولر گازی چگونه کار می کند؟

اکثر سیستم های کولر گازی دارای دو بخش اساسی هستند: یک یونیت خارجی که در فضای باز (کمپرسور/ کندانسور) در محیط بیرون خانه شما قرار دارد و یک یونیت داخلی (اواپراتور و سیستم داخلی) که در اتاق یا سالنی که شما نصب کرده اید، قرار دارد. این نکات تعمیر و نگهداری کولر گازی برای تمام سیستم ها قابل استفاده است. اگر کولر شما متفاوت از آنچه نشان داده شده است یا پمپ حرارتی دارید، از کتابچه راهنما استفاده کنید. اما این سیستم ها در قسمت های اصلی یکسان خواهند بود. حال با ما همراه باشید با نکات تعمیر و نگهداری کولر گازی.

مهم ترین نکات و تکنیک های کارشناسان ما در مقاله تعمیر انواع کولر گازی برای شما فراهم شده است که می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

نکته 1: شستشو و پاکیزه نگهداری کولر گازی

اولین نکته در تعمیر و نگهداری کولر گازی تمیز نگهداشتن این دستگاه است. در این زمینه کارهای زیادی است که شما باید به انجام آن پرداخته و به آن رسیدگی کنید. من به شخصه تصور می کنم تمیز نگهداشتن هر وسیله می تواند بازدهی آن را بیشتر کند. برای کولر گازی نیز همین جریان صدق می کند. گاهی اوقات یک پارچه نمناک و مایع شستشو کافی است که شما به راحتی این مرحله تعمیر و نگهداری کولرهای گازی را رد کنید. یونیتی که در محیط خارج از خانه قرار دارد قطع منبع آلودگی است. شما قطع کردن برق ساختمان به راحتی می توانید با مایع شوینده محیط بیرون آن را پاکیزه کنید و اگر در مقابل هواکش آن موانعی چسبیده است آن ها از بین ببرید.

نکته 2: بررسی جایگاه قرار گرفتن یونیت خارجی

شما تصور کنید یک وسیله را در محیط بیرون قرار داده و آن را به مکانی فیکس کرده اید. به نظر شما آیا امکان ندارد که این وسیله مقداری جابجا شود؟ بله، ممکن است. یونیت خارجی کولر گازی نیز به همین صورت است. مخصوصا زمانی که دچار نشتی شده باشد و شما نیز متوجه این جریان نشده باشد. آنجاست که پایه های یونیت از وضعیت ثابت خود خارج شده و ممکن است به یک سمت سنگینی کند. مورد دیگری که ممکن است برای این وسیله در محیط بیرون به وجود آید، بخش هایی از آن دچار قر شدگی شود. زمانی که صحبت از تعمیر و نگهداری کولر گازی به وسط می آید شما باید این مورد را بسیار مورد توجه قرار دهید. در نگهداری کولر گازی اگر از یونیت خارجی که هسته مرکزی این دستگاه است غافل شوید، خسارات سنگینی چشم انتظار شماست.

نکته 3: ترموستات معیوب یا سالم است؟

یکی دیگر از مواردی که در تعمیر کولر گازی اهمیت زیادی دارد، ترموستات دستگاه است. هر وسیله سرمایشی اگر ترموستات سالم نداشته باشد بعد از گذشت زمان بسیار کمی کمپرسور آن دچار مشکل می شود. شاید برای شما سوال باشد که ترموستات چیست و چه نقشی در کولر گازی ها  دارد؟ این وسیله که قطعه کوچکی نسبت به دیگر بخش های کولر گازی می باشد، نقش بسیار مهمی در سیستم های برودتی ایفا می کند. این بخش وظیفه دارد که به کمپرسور فرمان دهد که چه زمانی سرما تولید کند و چه زمانی از تولید سرما دست بکشد. همانند فردی که در خانه زمان سرد شدن خانه توسط کولر آبی، این دستگاه را خاموش می کند (از سری وظایف پدر خانواده).

ترموستات قابل برنامه ریزی است و به شما این امکان را می دهد که در طول روز که محیط دماهای مختلفی دارد شما نیز هوا خنک در دماهای مختلف را تجربه کنید. البته قرار دادن آن در حالت خودکار کار شما بسیار آسان می کند. برای نگهداری کولر گازی و این بخش سعی کنید به مواردی که در دفترچه راهنما نوشته شده است دقت کنید.

نکته 4: رسیدگی به صداهای ناهنجار کولر گازی برای جلوگیری از خسارات بزرگ

پس از گذشت مدت زمانی از خرید کولر گازی مثلا سه سال (البته بستگی به جنس و مارک دستگاه دارد) ممکن است شما با صداهای ناهنجاری مواجه شوید. این صداها ممکن زنگ خطری برای شما باشد. زنگ خطری که دارد اعلام می کند که من دچار مشکل شده ام. تکنسین ها در رابطه با تعمیر و نگهداری کولر گازی به صداها اهمیت زیادی می دهد و به آن ها توجه زیادی می کنند. هر صدا از هر بخشی می تواند علت خاصی داشته باشد. ما به شما پیشنهاد می دهیم اگر مهارت خاصی در این زمینه خاص ندارید، حتما در صورت مواجه با صدای خاصی از کولر گازی با تکنسین های کولر گازی در تماس باشید.

نکته 5: از بین بردن آب های اطراف یونیت خارجی

زمانی که شما آب گل آلود و لجن گونه ای در اطراف یونیت خارجی مشاهده کردید بدانید که لوله تخلیه آب شما دچار نشتی شده و ممکن است قسمتی از آن دچار پارگی شده باشد. علت لجن گونه بودن این آب به دلیل وجود باکتری هایی است که درون این آب و لوله وجود دارد.

نکته 6: کولر گازی خود را برای فصل زمستان آماده کنید

قطعا بسیاری از شما کولر گازی دارید که فقط حالت خنک کنندگی دارد و امکان تولید هوای گرم برای فصل زمستان ندارد. در اینجا شما باید مواردی را برای نگهداری کولر گازی در نظر بگیرید. ما به صورت چک لیست این موارد را برای تعمیر و نگهداری کولر گازی در فصل زمستان به شما ارائه می دهیم:

  1. برق کولر گازی را به کلی قطع کنید.
  2. تمیز کردن یونیت خارجی قبل از شروع فصل زمستان
  3. کاوری را برای یونیت خارجی در نظر بگیرید.
  4. تمام مواردی که یونیت داخلی و خارجی در محیط قرار دارد را عایق بندی کنید.
  5. هر دو هفته وضعیت کلی کولر گازی را بررسی کنید.

نکته 7: بررسی فیلترهای کولر گازی

نکته دیگری از سری نکات تعمیر و نگهداری کولر گازی که باید به آن رسیدگی کنید، بررسی فیلترها می باشد. فیلترهای کولر گازی بر اساس نوع و جنسی که دارند عمر مشخصی داشته و از یک زمان به بعد دیگر عملکرد قبل خود را نخواهند داشت. در این زمان شما با دسترسی پیدا کردن به جایی که فیلترهای قرار دارند، بر اساس نکاتی که از صحت و سلامت و همین طور خرابی و مشکل دار بودن آن ها می دانید (در نکات را می توانید از مقالات ما در سایت متوجه شوید) آن ها تعویض یا اینکه تمیز کنید.

این نکات که در باب تعمیرات و نگهداری کولر گازی برای شما توضیح داده ایم می تواند برای شما بسیار کاربری باشد و با توجه به آن ها شما می توانید از آسیب ها و خساراتی که برای کولر گازی ممکن است اتفاق بیوفتد جلوگیری کنید. این نکات برگرفته از تجربه سال های کار تکنسین های کولر گازی در این حوزه می باشد.

نکته 8: سرویس به موقع سیم پیچ های کولر گازی

سیم پیچ اواپراتور کولر گازی و سیم پیچ کندانسور در طول ماهها و سالهای فعالیت خود، گرد و خاک جمع می کنند و حتی ممکن است در آستانه تعویض باشد. در این صورت شما می توانید با کارشناسان شرکت سرمایش، در تماس باشید و در مورد زمان تعویض این قطعه، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

یک فیلتر تمیز از کثیف شدن سریع سیم پیچ اواپراتور جلوگیری می کند. با گذشت زمان، سیم پیچ (کویل) اواپراتور هنوز هم خاک را جمع می کند. این کثیفی جریان هوا را کاهش می دهد و راه سیم پیچ را بند می کند و توانایی جذب گرما را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این مشکل، هر سال زمانی که به تعمیر و نگهداری کولر گازی می پردازید، سیم پیچ اواپراتور خود را چک کرده و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

در صورت وجود گرد و غبار زیاد در محیط بیرون و یا در نزدیکی شاخ و برگ و محیط به این شکل بودن، باعث می شود که کویل های کندانسور در فضای باز نیز بسیار کثیف شوند. شما به راحتی می توانید سیم پیچ کندانسور را باز کنید و متوجه شوید که کثیفی روی باله های آن جمع شده است و آن را تمیز کنید.

نکته 9: آماده سازی کولر گازی برای فصل گرما

یکی از مهم ترین مزیت هایی که تعمیر و نگهداری کولر گازی در زمان مناسب خود برای شما خواهد داشت، عملکرد مناسبی است که در فصل گرما برای تولید هوایی سرد و مطلوب از خود نشان می دهد. از این جهت راستای سرویس و نگهداری کولر گازی یکی از نکات مهم، آماده سازی دستگاه برای فصل گرما است. برخی از کاربران برای این کار، با شرکت سرمایش تماس گرفته و برای اعزام تکنسین کولر گازی، جهت سرویس دستگاه، اقدام می کنند. ولی اگر علاقه ای به این کار ندارید، می توانید یک چک لیست در این زمینه برای خود، تهیه کنید و تک تک موارد آن را بررسی کنید و اگر نیاز به تعمیر داشت، آن را تعمیر کنید. از این جهت ما یک چک لیست طلایی برای شما تهیه کردیم که برای سرویس کولر گازی برای آغاز فصل گرما، قطعا کاربردی خواهد بود:

  1. شستن بخش هایی مانند کویل کندانسور و اوپراتور
  2. بررسی مقدار گاز برودتی کولر گازی
  3. بررسی سلامت لوله های تخلیه آب کولر گازی
  4. بررسی فن و بلوور یونیت خارجی و داخلی
  5. بررسی سلامت فیلترهای دستگاه
  6. بررسی سلامت لوله های گاز برودتی
  7. روغن کاری بخش های مورد نیاز دستگاه
  8. بررسی سلامت ترموستات
  9. بررسی سلامت سیم پیچی دستگاه

این چک لیست را با آغاز فصل گرم تابستان، برای شروع به کار کولر گازی خود در نظر بگیرید تا زمانی که دستگاه را روشن می کنید، بهترین عملکرد را به شما ارائه دهد.

نکته 10: جلوگیری از تابیدن گرما از پنجره ها، به داخل خانه

همان طور که می دانید، ما در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را در راستای سرویس و نگهداری کولر گازی، برای شما دوستان بیان کنیم. از این جهت کوچکترین و کم اهمیت ترین نکات نیز در سرویس کولر گازی، می تواند اثرگذاری مناسبی را داشته باشد.

تا حالا به پنجره های خود زمانی که سیستم تهویه مطبوع خود را روشن می کنید، توجه کرده اید؟

بر حسب عادت بسیاری از ما در طول روز پرده های پنجره خود را باز می کنیم تا از طبیعت بیرون و از همه مهم تر، نور آن استفاده کنیم. اما غافل از اینکه که نور آفتاب به دلیل گرمایی که دارد، می تواند عملکرد کولر گازی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. زمانی که کولر گازی در حال خنک کردن هوای اتاق است، درصورتی که گرما از یک منبع دیگری، وارد اتاق شود، کولر گازی در فرایند خنک سازی خود، مجبور است فعالیت بیشتری کند و به همین دلیل، فشار بیشتری به کمپرسور و دیگر بخش های کولر گازی وارد می شود. در نتیجه همیشه به کاربرانی که از این دستگاه استفاده می کنند، همیشه توصیه می شود که زمانیکه از کولر گازی استفاده می کنید، حتما جلو منابع گرمایی مانند نور آفتاب وارد شده از پنجره ها را بگیرد. این جریان می تواند کمک بسیاری در بهبود کارهایی که در راستای سرویس و نگهداری کولر گازی انجام می دهید، داشته باشد.

نکته 11: کسب مهارت و آشنایی با سیستم های برودتی برای تعمیر و سرویس کولر گازی

سرویس و نگهداری کولر گازی باید نیاز به دانش و مهارت است تا شما بتوانید به بهترین شکل، نکات مربوط به تعمیر و نگهداری کولر گازی را به بهترین شکل، انجام دهید. برای تعمیر و سرویس بخش های مختلف کولر گازی ابتدایی ترین مهارت کار با ابزار است. برخی از کاربران حتی کار با ابزار ابتدایی را نیز نمی دانند. پس بهتر است که در این مورد اطلاعات خود را به نحوه احسن، بالا ببرید. اما مهارت هایی که شما برای تعمیر کولر گازی و نکاتی برای سرویس آن نیاز دارید، عبارت اند از:

مهارت کار با برق و سیم کشی: را اگر به خوبی بدانید، به راحتی مشکلات مربوط به برق کولر گازی را می توانید به بهترین شکل برطرف کنید.

آشنایی با انواع سیستم برودتی: شناخت نحوه عملکرد سیستم های برودتی کمک زیادی به شما در کار با این دستگاه و سرویس بخش های مختلف آن است. شما اگر بدانید که اتاق شما با کولر گازی چگونه خنک می شود، به راحتی می توانید مشکل آن را متوجه شوید و آن را برطرف کنید.

مهارت کار با ابزار برش کاری و سوراخ کاری: منظور ما کار با ابزاری مانند دلر و دیگر ابزارهایی که برای این کار ممکن است استفاده شود.

مهارت کار با لوله های مسی: شناخت انواع لوله مسی و نکاتی برای برش این لوله ها و شناخت این لوله ها و تغییراتی که ممکن است به مرور زمان در آن، ایجاد شود

مهارت ابتدایی نصب کولر گازی: ما برای این موضوع مقاله آموزش نصب اسپیلت را برای شما آماده کرده ایم که جامع ترین آموزش نصب کولر گازی به صورت رایگان است.

نکته 12: عایق بندی مجدد اتصالات یونیت های خارجی و داخلی کولر گازی

یکی از نکاتی که در تعمیر و نگهداری کولر گازی باید به خوبی به آن، توجه کنید، اتصالاتی است که از یونیت داخلی به یونیت خارجی انتقال پیدا کرده اند. این عایق بندی اتصالات به مرور زمان ضعیف شده و کارایی دستگاه را کاهش می دهد و هزینه های مصرف برق شما را نیز افزایش می دهد. بنابراین شما باید عایق جدید نصب کنید یا همان عایق ها را تشدید کنید. ابتدا لایه برداری از عایق قدیمی کف تهویه مطبوع را شروع کنید. سپس قطر خارج را روی بزرگتر از دو لوله اندازه بگیرید (لوله کوچکتر نیازی به عایق ندارد). لوله بزرگتر دارای عایقی است که می توانید آن را از هر فروشگاه لوازم برودتی، تهیه کنید.

عایق جدید را روی لوله و بالای نوار چوب پنبه قرار دهید. آستر چسب را بردارید، لبه ها را تراز کنید و در حین حرکت درز را با هم فشار دهید. مراقب باش. به محض لمس چسب ، دیگر نمی توانید آنها را از هم جدا کنید.

در صورتی که عایق بندی لوله ها به خوبی انجام گرفته باشد، سرویس و نگهداری کولر گازی در دوره های بعد نیازی به بازرسی بیشتری وجود ندارد.

نکته 13: هر آنچه در مورد تمیز کردن کندانسور کولر گازی، باید بدانید!

همان طور که می دانید، کندانسور کولر گازی همانند رادیاتور خودرو شکل و شمایل پره ای دارد که از چندیدن پره آلومینیومی یا فلزی، در کنار هم به صورت موازی قرار گرفته است. برخی کندانسور را بخش بیرونی کولر گازی اسپلیت ها می دانند اما معمولا به همان قسمت از کولر گازی با شکل و شمایلی که توضیح دادیم، می باشد.

برای شستن و تمیز کردن کندانسور یا بهتر است بگویم برای تعمیر و نگهداری کولر گازی برای بخش کندانسور شما به ابزار زیر نیاز دارید:

  • پیچ گوشتی
  • آب متصل به شیلنگ
  • چاقو بلند
  • دستکش
  • برس فلزی یا پلاستیک فشرده

حال برای سرویس و نگهداری کولر گازی همیشه یک نکته ساده اما بسیار مهم وجود دارد، آن هم این است که باید برق مرکزی را قبل از کار کردن روی دستگاه، قطع کنید. سپس برای تمیز کردن کندانسور مراحل زیر را طی کنید:

1) ابتدا برای دسترسی به این قطعه پیشنهاد ما مطالعه مقاله نحوه باز کردن کولر اسپیلت است. این مقاله به خوبی نحوه دسترسی به کندانسور دستگاه را به شما آموزش داده است.

2) پس از اینکه کندانسور کولر گازی را از دستگاه، بیرون کشیدید ممکن است با گرد و غبارهایی روبرو شوید. بهتر است که ابتدا این گرد و غبارها را با پارچه یا پاشش مستقیم آب، از بین ببرید

3) صاف کردن فین های آلومینیومی یا فلزی برای عملکرد بهتر این قطعه که می توانید این کار را با چاقو و پیچ گوشتی انجام دهید.

4) در مرحله آخر کل کندانسور را با مایع شستشو، پارچه نخی و برس پلاستیکی، به خوبی شستشو دهید. این کار به طور کامل انجام شود تا جایی که انگار کندانسور را نو، خریداری کرده اید.

نکته 14: آیا کولر گازی شما، برای فضای اتاق مناسب است؟

یکی از مواردی که در تعمیر و نگهداری کولر گازی باید حتما به آن رسیدگی کرد، این است که آیا کولر گازی شما برای فضای اتاق مناسب است یا خیر. البته که پاسخ به این سوال زمانی که چند ماه یا یک سال از خرید کولر گازی گذشته باشد، کمی دیر باشد اما در صورتی که زمان خرید این دستگاه به خوبی نکته خرید کولر گازی مناسب فضای اتاق، توجه نکرده اید، حال نیز می توان دست به اقداماتی زد.

در صورتی که اعداد و ارقام بر اساس اندازه BTU کولر گازی شما تفاوت های زیادی با استاندارد فضای اتاق باشد، بهترین اقدام عوض کردن دستگاه است. پیشنهاد ما در زمینه سرویس و نگهداری این کولر گازی برای عملکرد بهتر دستگاه، تغییر مکان کولر گازی است. اگر از این دستگاه در فضای اتاق مهمان و نشیمن استفاده می کنید، بهتر است که آن را به یکی از اتاق خواب های خود، منتقل کنید. این اقدام هم می توانید عملکرد دستگاه شما را بهتر کند و هم هزینه تعمیر دستگاه را کمتر کند.

یادآوری بسیار مهم: در صورتی که کولر گازی شما مناسب اندازه فضای شما نباشد، به مرور زمان فشار زیادی به قطعات و مخصوصا کمپرسور آن وارد شده و دستگاه دچار مشکل شده و حتی ممکن است باعث سوختن بعضی از قطعات آن شود.

نکته مهم: BTU واحد سنجش بین المللی برای انرژی است که در بریتانیا انگلستان به ثبت رسیده است که بیانگر میزان کاهش دمای یک اتاق متوسط بعد از یک ساعت زمان کار کردن کولر گازی است.

نکته 15: آیا زمان تعویض کولر گازی فرا رسیده است؟

اگر فکر می کنید که تا سوختن کامل دستگاه، می توان از آن استفاده کرد، سخت در اشتباهید. برخی از کولر گازی ها، به خصوص مدل های اولیه شرکت های بزرگ مانند LG یا سامسونگ یا کولر گازی های ژاپنی شاید هیچ گاه دچار خرابی یا سوختگی نشوند. به خصوص کمپرسورهای آن ها که ممکن است حتی تا 20 سال برای شما کار کنند، گاهی اوقات وقت گذاشتن بیش از حد برای تعمیر و نگهداری کولر گازی های قدیمی، به صرفه نیست و همانند آفتابه خرج لحیم کردن است.

هر چند که شما در زمان های مشخص سرویس و نگهداری کولر گازی را به خوبی و روی برنامه مشخص انجام داده اید، اما بعد از مدتی اگر حس کردید که تعداد سرویس ها و تعمیرات کولر گازی بیش از حد شده است، زمان تعویض کولر گازی رسیده است. ما در مقاله راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، نکات ویژه ای را به شما توضیح داده ایم که در این بابت به شما کمک ویژه می کند. در صورتی که زمان تعویض کولر گازی شما فرا رسیده است، بهتر است که از نکات طلایی مقاله خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، کمک بگیرید.

تعمیر کولر گازی

نکته 16: پیدا کردن نشتی هوا در اتاق

یکی از مواردی که در تعمیر و نگهداری کولر گازی در بازه های زمانی مختلف باید بررسی شود این است که اتاق شما دچار نشتی هوا نشده باشد. حرف خنده داری است، اما گاهی اوقات ممکن است هوای گرم یا سرد از داخل پریزهای برق خانه، درزهایی که جدیدا در پنجره های قدیمی رخ داده است، به شدت بر روی عملکرد کولر گازی تاثیر گذاشته و طولانی مدت می تواند باعث افزایش مصرف انرژی دستگاه و همین طور کم کردن طول عمر کمپرسور کولر گازی شود.

نکته 17 : اطراف کندانسور را خالی نگه دارید

ممکن است با گذر زمان شایا و وسایل اضافی خود را در اطراف کندانسور قرار دهید. یا اینکه درختی که در کنار کندانسور کاشته بودید رشد کرده باشد و اطراف کندانسور را اشغال کرده کرده باشد. کندانسور برای اینکه بتواند جریان هوای خوبی داشته باشد نیاز به فضای خلوت در اطراف خود دارد. وسایل اضافی یا درختان مانع جریان هوا شده و کار کندانسور را دچار مشکل می‌کنند. همچنین از قرار دادن مواد شیمیایی و بو دار در اطراف کندانسور خودداری کرده و تا جای ممکن اطراف کندانسور را خالی نمایید.

نکته 18 : شارژ کولر گازی

شارژ کردن گاز مبر کولر گازی یکی از مهم ترین بخش‌های تعمیر و نگهداری از کولرهای گازی می‌باشد. اگر گاز مبرد کولر گازی شارژ نشود، با گذر زمان گاز کولر خالی شده و اصطلاحا کولر گازی شما خشک کار می‌کند. خشک کار کردن کولر گازی نیز باعث می‌شود تا کولر برای رسیدن به دمای مورد نظر به موتور فشار بیشتری بیاورد. در نتیجه موتور کولر گازی دچار فرسایش زود هنگام شده و مصرف برق آن نیز افزایش می‌یابد. به طور کل زمانی کولر گازی به شارژ نیاز دارد که نمی‌تواند باد سرد تولید کند. برای شارژ کولر گازی خود از تعمیر کاران کولر گازی کمک بگیرید.

نکته 19 : استفاده از فن‌های تقویت کننده

اگر از کولر گازی خود با نهایت توان استفاده می‌کنید و هنوز یکی از اتاق‌های شما گرمتر از سایر اتاق‌ها می‌باشد، از یک فن تقویت کننده استفاده کنید. این فن‌ها می‌توانند جریان هوا را به داخل اتاق شما افزایش دهند. این فن‌های کوچک در اتاقی که گرم است نصب شده و با روشن شدن، جریان هوا را به داخل اتاق هدایت می‌کنند.

نکته 20 : از فن‌های سقفی استفاده کنید

فن‌های سقفی می‌توانند خانه شما را در یک چشم به هم زدن خنک کنند. همانطور که می‌دانید چگالی هوای گرم کمتر از هوای سرد بود و به همین دلیل گرما در نزدیکی سقف خانه جمع می‌شود. این فن‌های سقفی با خارج کردن هوای گرم به کولر گازی کمک می‌کنند تا در عرض چند دقیقه کل خانه شما خنک شود. این فن‌ها نه تنها گرما را به بیرون هدایت می‌کند، بلکه جریان هوا را در داخل خانه افزایش داده و نسیمی مطبوع ایجاد می‌کنند.

خرید کولر گازی یک سمت ماجرا بوده و تعمیر و نگهداری مناسب از آن نیز یک سر دیگر ماجراست. با اقداماتی که در این مقاله گفته شد نه تنها به افزایش بازده کولر گازی خود کمک نموده اید، بلکه از خرابی قطعات آن ها نیز پیشگیری کرده‌اید. کولرهای گازی هر چقدر سرعتر بتوانند دمای اتاق را به دمان مورد نظر شما نزدیک کنند، طول عمر بیشتری پیدا کرده و کمتر دچار خرابی می‌شوند. همچنین استفاده از سایر تجهیزات کمک کننده همچون فن‌های سقفی و فن‌های تقویت کننده، به کولر گازی در امر سرمایش خانه کمک کرده و مصرف برق کولر گازی شما را کاهش می‌دهند.

پس با تعمیر و نگهداری مناسب از کولر گازی خود جلوی هزینه‌های خرابی و تعمیرات را گرفته و در مصرف برق صرفه جویی نمایید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید