نکات طلایی راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

اگر نمی دانید که چگونه از کنترل کولر گازی خود استفاده کنید، این مقاله، نکاتی را برای شما، به همراه دارد که قطعا برای شما کاربردی خواهد بود

یکی از مسائل مهم و مشکلات کاربران کولر گازی آشنا نبودن با کنترل کولر گازی می باشد. وجود کلیدهای متفاوت کنجکاوی کاربران را برمی انگیزد و عدم آشنایی با طرز استفاده این ریموت کنترل ها باعث می شود که کاربران به یک راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی نیاز پیدا کنند. متفاوت بودن برند های کولر گازی باعث متنوع بودن کنترل کولر گازی شده است. همانطور که گفته شد، کولر گازی ها برندهای زیادی دارند از جمله این برندها می تواند به سامسونگ، ال جی، جنرال، گری، اجنرال، میستوبیشی، پاناسونیک، هیتاچی، هایسنس و.. اشاره کرد از نظر کارکرد ریموت کنترل های تمامی این برند ها یکسان می باشند. اما تفاوت هایی نیز در میان ریموت کنترل های  به صورت ظاهری در برخی از برندها به چشم می آید .

کاربرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

در راهنمای کنترل کولر گازی، ابتدا باید با دکمه های آن آشنا شوید. ریموت کنترل کولر گازی دارای دکمه های متفاوتی می باشد که همگی وظایف خاصی را به عهده دارند.

دکمه روشن و خاموش (on/off

این دکمه که معمولا قرمز رنگ می باشد و بروی آن علامت پاور نشانه گذاری شده برای خاموش و روشن کردن کولر مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. با زدن این دکمه کولر با تنظیماتی که قبل ازخاموش شدن قرار گرفته  روشن میشود.

دکمه انتخاب حالت کولر گازی (Mode)

یکی از مهم ترین کلید های کنترل کولر گازی که در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی  به آن میپردازیم ،کلید انتخاب حالت یا(Mode) می باشد. این کلید دارای چهار حالت که با هر بار فشردن این کلید باعث می شود که کولر گازی تغییر حالت دهد. اسامی این چهار حالت عبارتند از (auto، fan، cool، heat، dry) در ادامه به کاربرد این حالت ها اشاره می کنیم.

حالت auto:

پس از انتخاب این حالت کولر در حالت اتوماتیک قرار میگیرد وکاربران می توانند دمای محیط را همیشه طبق میل خود قرار دهند. کاربران از حالت در مواقعی که در محیط خانه یا محل کارحضور ندارند مورد استفاده قرار میگیرد.

حالت fan :

بر اساس راهنمای کنترل کولر گازی پس از انتخاب این حالت کندانسور(موتور کولر) خاموش میشود وتنها فن  داخلی روشن میباشد. در این حالت کولر در حالت یک پنکه عمل میکند و تنظیم دما دمای کولرامکان پذیر نمی باشد. از این  حالت در بهار بیشتر مورد استفاده کاربران قرار میگیرد زیرا هوا را معتدل نگه می دارد.

حالت cool:

حالتی که به شکل دانه برف مشخص شده است. از این حالت کاربران در فصل گرم یعنی تابستان استفاده میکنند که محیط هایی همچون خانه و محل کار را خنک نماید.

حالت  heat:

طبق راهنمای کنترل کولر گازی این حالت به صورت خورشید مشخص شده و کاملا برعکس حالت cool می باشد از این حالت بیشتر در فوصل سد استفاده میشود که کاربرد این حالت گرم نگه داشتن محیط میباشد.

حالت dry :

این حالت در بین کاربرانی که در مناطق معتدل مرطوب یا مناطق شرجی زندگی میکنند بسیار محبوب است. زیرا کاربرد این حالت کولر، رطوبت گیری را با کند کردن فن داخلی کندانسورانجام میدهد.

دکمه Swing

یکی دیگر از کلید های که در راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی به آن اشاره شده دکمه Swing می باشد که با استفاده از این کلید کاربران میتوانند جهت وزش باد را تعیین کنند که به وسیله دمپر ها (پره های تعیین سمت باد) میتوان جهت وزش باد را به سمت بالا یا پایین تغییر داد اما در بعضی از برند ها این پره ها در چهار جهت (بالا، پایین، چپ، راست)جابه جا میشوند.

دکمه تنظیم درجه حررات اتاق((Temp

کاربرد این کلید تنظیم دما می باشد که با استفاده از آن می توان هوای اتاق را کم و زیاد نمود.با استفاده از علامت  (+) میتوان دمای محیط را بالا برد و با استفاده از این علامت (-) میتوان دمای محیط را پایین آورد اما در بعضی از برند ها بجای استفاده از علامت های(+ و -) از فلش های بالا و پایین استفاده میشود. توصیه میشود که برای تنظیم دما دمای محیط را بین 22 تا 25 درجه قرار دهید این توصیه بدلیل این است که بدن در این حالت احساس گرمی و سردی نمیکنندو بدن در بهترین شرایط قرار میگیرد.

دکمه Timer

با استفاده از این کلید کاربران میتوانند تنها اجازه فعالیت در ساعات مشخصی را به کولر بدهند. که در زمان معینی کولر روشن شود و سپس در زمان معینی خاموش شود.

دکمه انتخاب سرعت فن (Fan Speed)

این دکمه دارای چهار حالت(کم، متوسط، زیاد و اتوماتیک) برای سرعت فن کولرمی باشد. با هر بار فشردن این دکمه کاربران میتوانند نوع سرعت فن کولر را تغییر دهند.

دکمه Reset

از این دکمه در مواقعی مانند تنظیم ساعت یا بعد از تعویض باطری استفاده میشود و به منظور تنظیم مجدد مورد استفاده قرار میگیرد.

دکمه (Jet Cool) یا  Turbo

با فشردن این دکمه کولر با نهایت قدرت شروع به کار کردن میکند.شرعت فن در این حالت در بالاترین حالت خود قرار دارد وبه همین ترتیب دما در پایین ترین درجه خود قرار دارد.

دکمه  SLEEP

با فشردن این دکمه میتوان ساعت مشخصی را برای خاموش شدن کولر در نظر گرفت.

امیدوارم این نکاتی که به عنوان راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، بیان شد، مورد استفاده شما قرار بگیرد. البته که راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی برای تمامی برندها قابل استفاده است، اما در مقالات آینده سعی می کنیم، ترفندهای جذابی از کنترل کولر گازی های مختلف را به شما نشان دهیم.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید