چگونه بهترین زمان برای سرویس کولر گازی را متوجه شویم؟

سرویس کولر گازی مهم ترین کار برای حفظ سلامتی دستگاه و مانع از مشکلات جدی از جانب کولر گازی است با ما در این مقاله همراه باشید تا با جدیدترین نکات زمان سرویس کولر گازی، آشنا شوید

یکی از مهمترین و اساسی ترین کار ها برای حفظ سلامت کولر گازی، سرویس آن می باشد. سرویس کولر گازی در بهبود عملکرد دستگاه و جلوگیری از خرابی های احتمالی نقش بسیار موثری را ایفا می کند.

 متداول ترین سوالی که کاربران کولر گازی دارند این است که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی چه موقع می باشد؟ و یا هر چند وقت یکبار سرویس کولر گازی را انجام دهیم؟ برای سرویس کولر گازی فاکتور های خاصی نیازمند است از آن جا که کشور ایران در منطقه ای گرمسیر واقع شده است و با معضلات آب و هوایی مانند گرد و خاک، گرمای هوا و آلودگی با آن رو به رو هستیم. همانطور که گفتیم برای سرویس کولر گازی فاکتور های خاصی لازم می باشد و در ادامه قصد داریم به صورت دقیق به این فاکتور ها بپردازیم و بهترین زمان برای سرویس کولر گازی را به کاربران پیشنهاد کنیم.

اهمیت شستشو سرویس کولر گازی

اغلب کاربران کولر گازی ممکن است سرویس کولر گازی به صورت مکرر را بیهوده و هزینه اضافی بدانند، در عین حال تاثیر آلودگی و کثیفی بر طول عمر و عملکرد کولر گازی یکی از اصلی ترین نکات در مورد طول عمر کولر گازی می باشد. یکی از راهکار ها برای جلوگیری از کاسته شدن طول عمر کولر گازی ، شستو شوی آن می باشد. کثیف شدن کولر گازی بر اثر ورود گرد و خاک ، رطوبت، آلودگی هوا باعث می شود که دستگاه فشار بالاتری را برای تامین گردش و جذب هوای گرم داخل و جایگزین کردن آن با هوای سرد را تحمل کند. به همین ترتیب هوای دمایی که از کولر گازی کثیف و جرم گرفته خارج می شود بسیار بالاتراز دمای هوایی است که از کولر گازی تمیز و پاک خارج می شود، همچنین طول عمر کولر گازی تمیز و شستشو شده بیشتر از کولر گازی جرم گرفته می باشد. سرویس کولر گازی یکی از بهترین موانع برای خرابی های احتمال کولر گازی می باشد ، با شستشو و سرویس مداوم چند مزیت برای کولر گازی به همراه دارد که عبارتند از:

  • حداقل صدای تولیدی از کولر گازی
  • کاهش مصرف برق
  • افزایش سرمادهی کولر گازی

زمان مناسب برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی، پیش از شروع فصل گرما می باشد. بازه زمانی حیاتی و ضروری برای سرویس کولر گازی هر دو سال یک بار می باشد، با این وجود این بازه به معنی مطلوب بودن این زمان نیست بلکه ممکن است بعد از دو سال سرویس و شستشو نکردن کولر گازی به مشکلات جدی و بزرگتری ختم شود. بازه زمانی استاندارد و پیشنهادی شرکت سرمایش برای ارائه بهترین عملکرد از جانب کولر گازی به طورسالیانه یک بار می باشد و همچنین برای شستشوی یک نوبت در سال پیشنهاد و توصیه می گردد. لذا به یک نوبت در مناطق گرمسیری نباید بسنده کرد ، در این مناطق باید به دلیل گرد و خاک و گرمای هوا بیش از یک بار کولر گازی را سرویس و مورد شستشوی قرار دارد. باید توجه داشت که سرویس کولر گازی همیشه به یک صورت انجام نمی گیرد، اگر در نوبت اول سرویس و شستشوی کولر گازی به صورت کامل و بدون کم و کاست انجام گیرد در دفعات بعدی نیازی به شسست و شوی کلی و سرویس اساسی نیست .

نکته: بر اساس توضیحات بالا حداقل یک بار در سال شستشوی کولر گازی را در بر نامه خود قرار دهید.بنابراین شستشوی کامل برای هر کولر گازی که در فصل گرما مورد استفاده قرار میگیرد لازم و ضروری است.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی برای اولین بار

همانطور که گفته شد، بهترین زمان برای سرویس کولر گازی، پیش از شروع فصل گرما می باشد. به طور کلی ابتدای فصل بهار زمان پیش فرض برای سرویس کولر گازی می باشد. اما در برخی مناطق کشورمان گرمای هوا زود تر به آن مناطق می رسد مانند جنوب کشور، که زمان پیشنهادی به کاربران جنوبی برای سرویس کولر گازی اواسط اسفند ماه می باشد و کاربرانی که در شهر های سرد سیر زندگی می کنند زمان پیشنهادی برای سرویس کولر گازی، اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه می باشد.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی برای دومین بار

اگر در مناطق پر خطر و آلوده زندگی می کنید پیشنهاد می کنیم که به یک بار سرویس و شستشوی کولر گازی بسنده نکنید. اگر تجهیزات کولر گازی در معرض آلودگی هایی همچون دود های غلیظ آشپز خانه باشند نیاز است که یک بار دیگر سشتشوی و سرویس کلی نیاز باشد. اما اینجا سوال مطرح می شود که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی برای دومین بار چه زمان هایی می باشد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که مناسب ترین زمان برای سرویس دوم کولر گازی شش ماه پس از سرویس اول می باشد.

جمع بندی

همانطور که در بالا گفته شد سرویس کولر گازی به طور سالیانه می تواند مانع خسارت و مشکلات جدی از جانب کولر گازی شود. پیشنهاد می کنیم که علاوه بر یک یا دو بار سرویس کولر گازی به طور سالیانه ، سرویس های سطحی و مختصر را فراموش نکنید. در صورتی که کولر گازی به سرویس کلی و کامل نیاز ندارد، می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و فقط با استفاده از آب و وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن آن استفاده کنید و قسمت هایی در معرض آلودگی هستند را پاکیزه نمود مانند دهانه کولر گازی، فیلتر های ورودی و نقاطی که ممکن است گرد و خاک جمع شود را می توان تمیز کرد.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید