بهترین زمان برای سرویس کولر گازی چه زمانی است؟

یکی از دغدغه های افراد زمان سرویس کولر گازی است و ما این موضوع را تماما در این مقاله بررسی کرده ایم با ما همراه باشید

سرویس کولر گازی به موقع یکی از عوامل اساسی و کاربردی برای مراقبت از آن است، هنگامی که مشتریان کولرگازی را تهیه می‌ کنند توسط کمپانی برای آن ها مدت زمانی مشخص می ‌شود که با مراجعه به کمپانی سرویس این وسیله ضروری انجام می شود.

 برای نگهداری از کولر گازی باید چه کارهایی را انجام بدهیم؟

 کولر گازی دارای انواع گوناگونی است که هر کدام از آن ها کارکرد متفاوتی دارند پس باید با نوع کارکرد کولر گازی که خریداری نموده اید آشنا شوید. گندزدایی کولر گازی یکی از شیوه‌ های نگهداری آن است که باید بر اساس تکنیک هایی انجام شود زیرا هر کدام از قسمت های این وسیله به نحوی تمیز می شوند مثلاً بخش خارجی که در معرض آلودگی بیشتری است باید مدام پاک شود زیرا در غیر این صورت گرد و غبار به بخش های درونی کولرگازی نفوذ می کند و موجب آسیب به آن می‌ شود‌. پره های خنک کننده این وسیله را تمیز کنید همچنین  نظافت تمامی خروجی های هوا الزامی است. فیلتر کولر گازی یکی از اجزایی است که هر چند وقت یکبار باید سرویس شود زیرا در غیر این صورت عملکرد آن دچار تحول می شود. با سرویس های کولر گازی عملکرد دستگاه تقویت می شود و باعث بهبود خروجی هوا خواهد شد.

 نکات اساسی در نصب کولر گازی

 برای نصب کولر گازی باید ابتدا یک جای مطلوب انتخاب شود تا روی دیوار قرار گیرد، ولی پیش از نصب آن باید نکاتی را موارد مورد توجه قرار بدهید از جمله؛

  • در صورتی که دیوار مورد نظر در معرض نور مستقیم آفتاب است هرگز کولر گازی را روی آن نصب نکنید.
  • اگر پنجره ای در نزدیک دیوار است از قرار دادن کولر گازی خودداری کنید زیرا باعث نفوذ گرد و غبار به داخل آن می شود.
  • کولر گازی باید در نزدیکی وسایلی که خطر برق گرفتگی وجود دارد دور باشد.
  • کولر گازی را روی دیواری نصب کنید که تحمل وزن این وسیله را داشته باشد.

 نحوه سرویس کولر گازی

 در صورتی که قصد دارید خودتان سرویس کولر گازی را انجام بدهید باید در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را به دست آورید تا با ایمنی کامل این امر را انجام بدهید.

  1. فیوز برق را از کار بیندازید.
  2. در صورتی که قصد تمیز کردن قسمت درونی کولر دارید باید چارچوب خارجی آن را بگشایید، سپس دو فیلتر را باز کنید و توسط مواد تمیز کننده آلودگی های روی آن را بردارید.
  3. پس از تمیز کردن فیلتر ها نوبت به سنسور می رسد، سنسور وظیفه دارد دمای محیط را مورد بررسی قرار بدهد و کنترل قطع و وصل را به برد دستگاه انتقال دهد در صورتی که سنسور در معرض آلودگی قرار گرفته باشد موجب خلل در عملکرد آن می ‌شود.

 در صورتی که رسیدگی کولر گازی را انجام بدهید  نیاز به پرداخت هزینه های بسیار بالایی ندارید.

 سرویس کولر را در صورتی که مشکل و خللی دارد باید به افرادی که در این زمینه حرفه و تجربه دارند بسپارید ولی  تمیز کردن آن به راحتی انجام داده می شود.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

 در صورتی که سرویس کولر گازی به موقع انجام داده شود از بروز مشکلات و خرابی ها جلوگیری می کند.

 بهترین زمان برای سرویس کولر گازی تقریباً ۲۴ ماه بعد از نصب است  ولی باید هر چند وقت یکبار کولر گازی را تمیز کنید و فیلتر داخل آن را گندزدایی نمایید تا دچار مشکل نشود.

 فصل بهار موقع مناسبی برای سرویس کولر است، فیلترهای کولر گازی باید  ۳۰ روز یکبار سرویس شوند.

 برای تمیز شدن کولر گازی باید از  وسایل کارواش استفاده شود زیرا این روش باعث شستشوی کامل کولر خواهد شد.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی از نظر متخصصان

پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. بهترین زمان سال برای سرویس کولر گازی در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، در آب و هوایی که هر چهار فصل در آن وجود دارد، بهتر است سیستم تهویه مطبوع خود را دو بار در سال سرویس کنید:

  • یک بار در اواخر تابستان یا اوایل پاییز برای سیستم گرمایشی
  • یک بار در اواخر زمستان یا اوایل بهار برای سیستم سرمایشی

مهم نیست که پیش‌بینی آب‌وهوای زمستان امسال چیست یا سالنامه کشاورز درباره احتمال بارش برف چه می‌گوید، می‌توانید هوای سرد را در منطقه محل زندگی خود بررسی کنید و آنچه که تا حدودی به دست می آید را در نظر داشته باشید. آیا کوره، پمپ حرارتی یا سایر سیستم های گرمایشی شما آماده مبارزه با دمای سرد و حفظ آرامش خانه شما است؟

اگر مطمئن نیستید که سیستم گرمایشی شما در چه وضعیتی است، ممکن است با شروع زمستان به مشکل بخورید. بدون گرمای مرکزی، خانه شما می تواند به سرعت سرد شود. در طول یک سرماخوردگی، برای بسیاری از افراد کاملاً معمول است که همزمان با سیستم گرمایش خود دچار مشکل شوند. ممکن است مدتی منتظر سرویس باشید. خدمات پس از ساعت کاری، باید هزینه بیشتری بپردازید. بهتر است قبل از هر چیز کولر گازی های مجهز به سیستم گرمایشی، قبل از زمستان به طور کامل سرویس شوند.

دلیل دیگری برای فعال بودن و برنامه ریزی تعمیر و نگهداری در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، صرفه جویی در هزینه است. تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع در ایران می تواند به سیستم گرمایش شما کمک کند تا کارآمدتر کار کند و قبض برق شما را کاهش می دهد.

همانطور که در پاییز بهترین زمان برای سرویس کولر گازی جهت استفاده از سیستم گرمایشی است، در بهار نیز بهترین زمان برای سرویس این دستگاه برای استفاده در تابستان می باشد. شما نمی خواهید منتظر بمانید و متوجه شوید که کولر گازی شما در اولین روز گرم فصل کار نمی کند. درست مانند اولین روز سرد، اولین روز واقعا گرم زمانی است که بسیاری از مشتریان متوجه می شوند که کولر گازی آنها به خدمات نیاز دارد. با برنامه ریزی برای تعمیر و نگهداری در اوایل بهار می توانید از انتظار طولانی و طاقت فرسا و هزینه های خدمات اضطراری جلوگیری کنید.

نگهداری از تهویه مطبوع و کوره شما برای بهره وری انرژی مهم است. شگفت انگیز است که یک تمیز کردن ساده برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش صورت حساب شما در تابستان چه می تواند انجام دهد.

اهمیت سرویس کولر گازی

کولر های گازی و دیگر دستگاه های تولید کننده هوای خنک ماندگاری بسیار بالایی ندارند ولی با انجام بعضی از روش‌ها می‌توان به طولانی شدن عمر آن ها کمک کرد در صورتی که سرویس آن به موقع انجام شود دچار آسیب نمی شود و نیازی به تعمیر ندارد، تمامی وسایل برقی پس از مدتی اگر از آن ها مراقبت نشود دچار عیب و ایراد می‌ شوند اما استفاده درست و نگهداری از آن ها موجب مانع از این مشکل می شود.

 سرویس کولر گازی یک امر ضروری و بسیار مهم برای طولانی شدن عمر این دستگاه سرمایشی است که مشتریان هنگام خریداری آن باید توجه زیادی در رابطه با این امر داشته باشند،  کمپانی ها وظیفه نصب و تعمیر کولر گازی دارند و با مراجعه به آن ها قسمت درونی و بیرونی کولر را نظافت می کنند یکی دیگر از وظایف بسیار مهم نمایندگی‌ها آزمایش تمامی تجهیزات جانبی سیستم به منظور اطمینان از سالم بودن آن ها است.

 با تمیز کردن کولر گازی از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری خواهد شد همچنین تهویه هوا مناسب می شود.

در صورتی که کولر گازی باد گرم را انتقال می دهد باید به سرویس آن اقدام کنید.

امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفیده بوده باشد.

  • تاریخ : 1400/09/18 09:26
  • مشاهده : 734

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید