راهنمای خرید کمپرسور کولر گازی

اگر توانایی خرید کمپرسور کولر گازی را به تنهایی ندارید، ما می توانیم به شما عزیزان در این زمینه اطلاعات کافی بدهیم تا بتوانید بهترین خرید خود را رقم بزنید

اکنون مدت زمان زیادی از خرید کولر گازی شما گذشته است. شاید خرید یک دستگاه دیگر برای شما مقدور نباشد. اما این را هم در نظر بگیرید که روزهای گرم تابستان، قطعا در نبود سیستم های تهویه مطبوع، به شما آسیب های جدی وارد می کند. حال چاره چیست؟ یکی از راهکارهای موثری که می تواند کمک بسیاری به نوسازی کولر گازی شما کند، خرید کمپرسور کولر گازی است. کمپرسور کولر گازی که قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع شماست، زمانی که تعویض شود، قطعا انرژی فزاینده ای را به دستگاه شما وارد می کند تا هوای خنک تر و باکیفیت تری را به شما منتق کند.

ما در این مقاله به مباحث زیر می پردازیم:

کمپرسور کولر گازی چیست و چه نقشی در سیستم سرمایش دستگاه دارد؟

چه نوع کمپرسور کولر گزی و با چه مقدار قدرت نیاز دارید؟

مهم ترین نشانه ها برای زمان تعویض کمپرسور کولر گازی چیست؟

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کمپرسور کولر گازی چیست؟

مهم ترین نکات در خرید کمپرسور کولر گازی چیست؟

ابتدا قبل اینکه بتوانید در خرید یک کالا، موفق عمل کنید، بهتر است که آشنایی کاملی با آن محصول  داشته باشید. به همین جهت در ابتدای کار می خواهیم شما را با کمپرسور کولر گازی و ویژگی های این محصول آشنا کنیم:

8 سوال بسیار مهم درباره کمپرسورهای کولر گازی

کمپرسور یکی از مهمترین قسمتهای کولر گازی شماست. كمپرسور نه تنها نقش مهمی در فرآیند خنك سازی دارد، بلكه همچنین تاثیر فوق العاده ای بر روی عملکرد کولر گازی می گذارد. برای درک نحوه کار کمپرسور کولر گازی باید از مکان دقیق آن در دستگاه، عملکرد آن، نکات مهم در نگهداری و موارد مورد نیاز در تعمیر آن مطلع شوید. شما در صورتی که این موارد را بشناسید، راحت تر می توانید عوامل موثر بر قیمت کمپرسور کولر گازی، نکاتی درباره فروش کمپرسور کولر گازی و ... را متوجه شوید.

1) کمپرسور در کدام قسمت سیستم کولر گازی قرار دارد؟

شاید قبل از خرید کمپرسور کولر گازی، بهتر باشد که این محصول را قبل رفتن به فروشگاه، ببینید. کمپرسور را می توان در یونیت خارجی که در بیرون خانه نصب می شود، در پشت بام یا روی دیوار خانه خود پیدا کنید.

یونیت خارجی از طریق یک لوله مبرد مسی به قسمت داخلی سیستم کولر گازی شما متصل می شود. پس از اتصال، این دو قسمت با هم کار می کنند تا هوای گرم را از داخل خانه شما جذب کنند و آن را به هوای خنک تبدیل کنند.

2) وظیفه کمپرسور کولر گازی چیست؟

قیمت کمپرسور کولر گازی بر روی جنس کمپرسور و کارکرد آن اثرگذار نیست. شاید بر روی کیفیت کار کمپرسور تاثیر بگذارد، اما روی ویژگی ها و وظایف این قطعات، تاثیر زیادی نمی گذارد. برای درک نحوه کار کمپرسور، بهتر است یک سیستم کولر گازی و فرایند خنک سازی آن را در نظر بگیرید. کولر گازی گرما را از هوای منزل شما بیرون می کشد، آن را روی مجموعه ای از لوله های سرد (سیم پیچ اواپراتور) خنک می کند و هوای خنک را به خانه منتقل می کند. سیم پیچ اواپراتور به لطف مبرد مایع که هوای گرم را جذب کرده و به گاز تبدیل می کند، سرد باقی می ماند. سپس این گاز به خارج به سیم پیچ کندانسور منتقل می شود و در آنجا گاز دوباره به مایع تبدیل می شود. از این مرحله ، چرخه ادامه می یابد.

حال وظیفه کمپرسور در این سیستم چیست؟ کمپرسور وظیفه انتقال مبرد را بین سیم پیچ اواپراتور و کندانسور انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که مبرد در صورت لزوم به گاز یا مایع تغییر می کند یا خیر. شما می توانید کمپرسور را قلب سیستم تصور کرده و مبرد را خون که در لوله ها که نقش رگ ها را دارند، بدانید. برای این منظور، کمپرسور مبرد را از طریق سیستم پمپ می کند تا زنده بماند و به درستی کار کند.

3) چگونه از کمپرسور کولر گازی به بهترین شکل نگهداری کنیم؟

حال تصور کنید که بهترین خرید کمپرسور کولر گازی را با موفقیت به انجام رساندید. چه نکاتی در نگهداری آن لازم است؟ نگهداری کمپرسور برای عملکرد کلی سیستم کولر گازی بسیار مهم است. با این حال، خودتان سعی نکنید بدون مهارت و تجربه، این بخش را نگهداری و سرویس کنید. اینجا بهترین کار تماس با یک تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد یا شهر خود است. معمولا خود کمپرسور برودتی، نیازی به رسیدگی و نگهداری ندارد.

اگر می خواهید از کمپرسور کولر گازی به بهترین شکل، نگهداری کنید، باید سرویس کلی کولر گازی در بهترین زمان خود، به انجام برسانید.

4) رایج ترین مشکلات و خرابی های کمپرسور کولر گازی چیست؟

کمپرسور کولر گازی از بخش های مختلفی ساخته شده است که هر کدام ممکن است در طولانی مدت دچار مشکل شود. برخی از این موارد در صورتی که با مشکل روبرو شود، با تعمیر به موقع برطرف می شود، اما برخی خرابی ها شما را وادار به خرید کمپرسور کولر گازی یا حتی گاهی اوقات، وادار به خرید کولر گازی جدید، می کند. برخی از رایج ترین خرابی کمپرسور کولر گازی عبارت اند از:

  • صداهای ناهنجار از کمپرسور: کمپرسور کولر گازی در حالت عادی صداهایی از خود تولید می کند، حال در صورتی که این صداها، تغییر کند، شما می بایست بررسی های لازم را بری تشخیص خرابی آن، انجام دهید.
  • خنک نکردن به اندازه کافی: این یک مشکل رایج در کولر گازی ها است که یکی از دلایل این مشکل به کمپرسور کولر گازی بر می گردد.
  • به سختی کارکردن کمپرسور: اگر کمپرسور برای روشن یا خاموش شدن انرژی زیادی را مصرف می کند، این مشکل می تواند نتیجه یک جریان الکتریکی نادرست در سیستم تهویه مطبوع باشد.

5) چه مواردی در تعمیر کمپرسور کولر گازی اهمیت بیشتری دارد؟

خب این مورد در کمپرسور خیلی اهمیت دارد که در خرید کمپرسور کولر گازی نیز باید به آن توجه کنید. اگر کمپرسور شما از کار بیفتد، گزینه های تعمیر شما محدود است و شما زیاد نباید روی تعمیر آن، حساب باز کنید. برای تصمیم گیری در مورد تعمیرات همیشه با تکنسین کولر گازی خود تماس بگیرید. گاهی اوقات آنچه به نظر می رسد یک کمپرسور خراب است ممکن است در واقع نقص عملکرد در جای دیگر واحد باشد.

با این حال، اگر مشکلی که برای کولر گازی ایجاد شده باشد، مقصر کمپرسور باشد، تعویض تنها گزینه شماست. پس بهتر است که اطلاعاتی در زمینه قیمت کمپرسور کولر گازی بدست آورده و به مراکز فروش کمپرسور کولر گازی مانند سرمایش مراجعه کنید.

6) کمپرسورهای کولر گازی خانگی چه مدت دوام می آورند؟

کمپرسورها در طول عمر سیستم دوام می آورند، بسته به برند تجاری معمولاً بین 10 تا 20 سال عمر می کند. در خرید کمپرسور کولر گازی یکی از مواردی نباید فراموش کنید، برند آن است. معمولا برندهای برتر ژاپنی، عمر بیشتری داشته و می تواند برای شما کارآمدتر باشد.

7) علائم خرابی کمپرسور کولر گازی چیست؟

برای اینکه بهتر به این سوال پاسخ دهیم، بهتر است که با خرابی های کمپرسور کولر گازی، آشنا شوید:

سیم پیچ کثیف: هنگامی که مقیاس های گرد و غبار، مواد معدنی روی سیم پیچ کندانسور جمع می شوند، کولر نمی تواند گرمای کافی را از سیستم خارج کند و مجبور است دائماً کار کند تا فضای شما را خنک کند. افزایش فشار و دما می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور و خرابی آن شود.

خطوط مکش مسدود شده: هنگامی که لوله های مبرد تهویه مطبوع شما مسدود یا خراب می شود، اولین چیزی که مشاهده خواهید کرد این است که واحد به اندازه موثر خنک نمی شود. اگر مشکل برطرف نشد، یک بار دیگر فشار و دما افزایش می یابد باعث گرم شدن بیش از حد و خرابی کمپرسور کولر گازی می شود.

شارژ مبرد کم: اگر خطوط مبرد سیستم شما دچار سوراخ یا ترک می شود ، کولر گازی مبرد را نشت می کند. بعد از مدتی سطح آنقدر کم می شود که کمپرسور مجبور است بیشتر کار کند تا به اندازه کافی مبرد را از طریق سیستم پمپاژ کند تا فضای شما خنک شود. فشار ممکن است در نهایت باعث خراب شدن کمپرسور شود.

8) آیا می توان کمپرسور کولر گازی را تعمیر کرد؟

قطعات کمپرسور  کولر گازی با تعویض مواردی مانند خازن استارت ، سیم و مدار می توانند تعمیر شوند.

4 ویژگی عملکردی کمپرسورهای کولر گازی

زمانی که به مراکز فروش برای خرید کمپرسور کولر گازی می روید، قبل از هر چیز باید بدانید کمپرسور چه ویژگی های عملکردی دارد. به همین منظور ویژگی های عملکردی این وسیله را برای شما دسته بندی کردیم بهتر با این قلب تپنده کولر گازی ها، آشنا شوید:

انتقال هوا

یکی از مهمترین عملکردهای کولر گازی شما انتقال گرما از یونیت است. به محض بالا رفتن هوا از دمای پیش فرض اتاق، دریچه aircon شروع به مکیدن هوای مرطوب به داخل واحد می کند. اینجاست که کمپرسور کولر گازی وارد می شود، با فشار دادن هوای مرطوب به سیم پیچ کندانسور. پس از جذب هوا توسط کولر گازی، کمپرسور کولر گازی شروع به فشار دادن آن به سمت سیم پیچ کندانسور می کند. در طی این فرآیند است که جادو اتفاق می افتد: تولید هوای سرد به عنوان مبرد، هوای مطبوع را به هوای خنک و نسیمی تبدیل می کند که با آن آشنا هستید. حال بسته به قیمت کمپرسور کولر گازی که خریداری می کنید، کیفیت این هوا متفاوت است.

حذف رطوبت

جدا از انتقال هوا، عملکرد مهم دیگر کمپرسور این است که به واحد شما کمک می کند تا رطوبت را از بین ببرد. هنگامی که این مورد به درستی کار نمی کند، می توانید از رطوبت و مرطوب شدن اتاق خود انتظار داشته باشید.

فشرده سازی مایع

وقتی هوای مطبوع توسط واحد شما جذب شد، کمپرسور وظیفه خود را انجام می دهد که آن را به مایع تبدیل کند. از اینجا، به یک دریچه انبساط راه می یابد که مایع گرم را خنک می کند. مرحله بعدی ورود مایعات کولر گازی به صورت گاز کم فشار به داخل کمپرسور است.

اگر کمپرسور شما خراب است، پس مایع به طور کامل پردازش نمی شود، در نتیجه با وجود روشن بودن حالت خنک، باعث تولید هوای گرم می شود.

حذف و چگالش گاز یخچال گرم

کمپرسور همچنین وظیفه حذف و متراکم سازی گاز یخچال گرم را در واحد شما دارد و باعث می شود فشار و دمای بسیار بالاتری داشته باشد.

تعویض کمپرسور یا تعمیر کمپرسور کولر گازی؟! مسئله این است

فهمیدن اینکه آیا شما باید کولر خود را تعمیر یا تعویض کنید تصمیم گیری دشواری است و یک دغدغه برای کاربران. زمانی که با تکنسین های کولر گازی تماس می گیرید، ممکن است با نظریه های مختلفی روبرو شوید، برخی به شما تعویض کمپرسور را پیشنهاد می دهند و برخی نیز تعمیر.

شاید به دلیل بالا بودن قیمت کمپرسور کولر گازی، پیشنهاد تعمیر، منطقی تر به نظر برسد اما برخی کمپرسورها بعد از تعمیر، دیگر عملکرد قبل خود را ندارند.

به یاد داشته باشید که همه چیز قابل تعمیر است، اما درست مثل خرج کردن پول برای یک ماشین قدیمی. در بیشتر موارد احتیاط بیشتری برای شما ایجاد می شود که فقط آن را با یک ماشین جدید جایگزین کنید.

برای بررسی زمان خرید کمپرسور کولر گازی برای تعویض با کمپرسور معیوب، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در صورتی که 15 سال از عمر کمپرسور کولر گازی می گذرد، زمان تعویض آن فرا رسیده است
  • قبل از خرید کمپرسور جدید، تعمیر کمپرسور کولر گازی را برآورد قیمت کنید.
  • در صورت بالا رفتن هزینه های مربوط به مصرف انرژی، بهتر است که کمپرسور را با نسل های جدیدتر عوض کنید
  • در صورتی که بخش های دیگر کولر گازی را دچار مشکل کرده است، زمان تعویض آن است.

چه نوع کمپرسور کولر گزی و با چه مقدار قدرت نیاز دارید؟

این اولین سوالی است که می خواهیم برای شما در راهنمای خرید کمپرسور کولر گازی، شرح دهیم. زمانی که خودتان دست به کار شده و برای خرید کمپرسور کولر گازی اقدام می کنید، قطعا می دانید که کولر گازی شما دارای چه قدرتی است. معمولا قدرت کمپرسور کولر گازی و کلا کمپرسور سیستم های برودتی با دو واحد سنجش در نظر گرفته می شود:

اسب بخار: معمولا کمپرسورهای کولر گازی حدود 1 تا 3 اسب بخار محدوده قدرتی آن ها می باشد

واحد سنجش btu : معمولا زمانی که کولر گازی را خریداری می کنید، انواع کولر گازی های خانگی با قدرت های مختلف ارائه می شود. متداول ترین قدرت کمپرسورهای کولر گازی در بازار عبارت اند از:

  • کمپرسور کولر گازی 9000
  • کمپرسور کولر گازی 12000
  • کمپرسور کولر گازی 18000
  • کمپرسور کولر گازی 24000
  • کمپرسور کولر گازی 27000
  • کمپرسور کولر گازی 30000
  • کمپرسور کولر گازی 32000

حال شما در صورتی که نمی دانید کمپرسور خود را با چه قدرتی خریداری کنید، می بایست به دفترچه راهنمای کولر گازی مراجعه کنید. توجه کنید که بسته به قدرت کمپرسور کولر گازی قیمت کمپرسور کولر گازی تغییر می کند.

انواع کمپرسور کولر گازی پرفروش در بازار ایران

حال برای اینکه به خوبی متوجه شویم که به وسیله این راهنمای خرید کمپرسور کولر گازی کدام را برای دستگاه خود، انتخاب کنیم می خواهیم به بررسی انواع کمپرسور کولر گازی و پرفروش ترین های آن ها بپردازیم. پرفروش ترین کمپرسورهای کولر گازی در ایران عبارت اند از:

  1. کمپرسور کولر گازی پیستوی (موتور بزرگ)
  2. کمپرسور کولر گازی روتاری
  3. کمپرسور کولر گازی اسکرال

کمپرسور کولر گازی پیستونی

کمپرسور رفت و برگشتی یا همان پیستونی که به موتور بزرگ شهرت دارد، محبوب ترین نوع در راهنمای خرید کمپرسور کولر گازی است. یک پیستون با حرکت بالا و پایین داخل یک استوانه هوا را فشرده می کند. وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند، یک اثر خلا ایجاد می کند که مبرد را جذب می کند. با حرکت به سمت بالا، گاز فشرده می شود و به داخل کندانسور حرکت می کند. کمپرسور کولر گازی پیستونی بسیار کارآمد است، زیرا واحدهای کولر گازی می توانند تا هشت سیلندر درون کمپرسور داشته باشند.

کمپرسور کولر گازی های معروف به موتور بزرگ که در بازار با فروش بسیار خوبی روبرو شده اند، عبارت اند از:

  • کمپرسور کولر گازی تایلندی (انتخابی مناسب در خرید کمپرسور کولر گازی)
  • کمپرسور کولر گازی کوپلند
  • کمپرسور کولر گازی بریستول
  • کمپرسور کولر گازی تکامسه

کمپرسور کولر گازی روتاری

کمپرسورهای دوار یا همان کمپرسور کولر گازی های روتاری کوچک و ساکت هستند، بنابراین در مکانهایی که نویز باعث نگرانی می شود بیشتر استفاده می شود. قسمت داخلی این نوع کمپرسور AC شامل شافت است که چندین تیغه به آن متصل است. شافت تیغه ای درون سیلندر مدرج می چرخد ​​و در نتیجه مبرد را از داخل سیلندر هل می دهد و همزمان فشرده می کند. معمولا قیمت کمپرسور کولر گازی روتاری نسبت به بقیه بیشتر است.

در تکنولوژی تقریبا جدید کولر گازی های امروزی کمپرسوری از سری کمپرسور کولر گازی های روتاری وجود دارد به نام کمپرسورهای اینورتر. این نسل از کمپرسورها به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد، با فروش بسیار خوبی روبرو شده است و اکنون به عنوان کمپرسور کولر گازی کم مصرف در بازار ایران شهرت دارد. ممکن است زمانی که با قیمت کمپرسور کولر گازی اینورتر روبرو می شود، تعجب کنید اما واقعیت همین است و قیمت های آن ها نسبت به دیگر کمپرسورها، بیشتر است.

برخی از معتبرترین و پرمصرف ترین برندها در تولید و ساخت کمپرسور کولر گازی روتاری عبارت اند از:

  • کمپرسور کولر گازی هیتاچی
  • کمپرسور کولر گازی GMCC
  • کمپرسور کولر گازی توشیبا
  • کمپرسور کولر گازی میتسوبیشی
  • کمپرسور کولر گازی LG

کمپرسور کولر گازی اسکرال

کمپرسورهای تهویه مطبوع اسکرول، از جدیدترین مدل ها در راهنمای خرید کمپرسور کولر گازی است. آنها حاوی یک سیم پیچ ثابت در مرکز یونیت خارجی هستند و سپس یک سیم پیچ دیگر وجود دارد که به دور آن می چرخد. در طی این فرآیند، اسکرول دوم مبرد را به سمت مرکز سوق داده و آن را فشرده می کند. کمپرسورهای اسکرول به سرعت به اندازه کمپرسورهای رفت و برگشتی به شهرت می رسند زیرا به همان اندازه قطعات متحرک ندارند و از این رو قابل اعتمادتر هستند و در آینده خرید کمپرسور کولر گازی به یک محصول پرفروش تبدیل می شوند.

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کمپرسور کولر گازی چیست؟

قیمت کمپرسور کولر گازی به این موضوع بستگی دارد که آیا می خواهید یک یونیت خارجی جدید برای خود تهیه کنید یا اینکه می خواهید فقط کمپرسور کولر گازی عوض کنید. تفاوت این دو در هزینه های آن هاست. این که شما بخواهید فقط کمپرسور را عوض کنید با اینک بخواهید یونیت خارجی که کمپرسور در آن قرار دارد را عوض کنید، دو موضوع مهم و متفاوت است.

گارانتی کمپرسور کولر گازی

این یک موضوع بسیار است که آیا گارانتی کمپرسور شما، قابل اعتماد است یا خیر. معمولا کمپرسورهای کولر گازی با گارانتی های مختلفی ارائه می شود. معمولا معتبرترین گارانتی که معمولا اثر بسیار زیادی در خرید کمپرسور کولر گازی برای شما می گذارید، گارانتی است که توسط شرکت فروشنده در محل ارائه می شود.

قطعا با شرکت های مواجه شده اید که پس از فروش محصول به شما این اطمینان را می دهند که در صورت مواجه شدن با مشکل ما کالا را پس گرفته یا تعویض می کنیم. حال کمپرسورهایی که با این گارانتی ها ارائه می شود، معمولا قیمت بیشتری دارند.

متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم هایی که وجود دارد این روزها در خرید کمپرسور کولر گازی، گارانتی شرکتی خاصی وجود ندارد، اما زمانی که شما از شرکت های معتبری این کمپرسورها را خریداری کنید، کالایی به شما تحویل می دهند که بیش از 10 سال برای شما عمر می کند.

سایز کمپرسور کولر گازی

کمپرسور در سایزهای مختلفی بسته به مدل کولر گازی شما، ارائه و به فروش می رسد. البته که معمولا شما حق انتخاب یک مدل کمپرسور با یک سایز مشخص را بیشتر ندارید، اما در صورتی که بخواهید قدرت کولر گازی خود را افزایش دهید، می توانید با یک تکنسین خبره کولر گازی مشورت کرده تا در خرید کمپرسور کولر گازی خود، یک موتور قدرتمند را خریداری کنید. در قیمت کمپرسور کولر گازی در صورتی که سایز کمپرسور را در نظر نگیرید، موارد دیگر اثر خاصی بر قیمت کولر گازی نمی گذارند.

برند کمپرسور کولر گازی

شما در این مورد حق انتخاب های زیادی دارید. ابتدا باید شناخت خوبی از برندهای مختلف کولر گازی داشته باشید، سپس می توانید بهترین کمپرسور کولر گازی را انتخاب کنید. ما در ادامه برندهای مختلف کولر گازی را برای شما لیست کرده ایم. این لیست بر اساس کیفیت و خدمات پس از فروش آن، اولویت بندی شده است:

  • کمپرسور کولر گازی نیکی Necchi
  • کمپرسور کولر گازی  Huayi
  • کمپرسور کولر گازی دانفوس Donfoss
  • کمپرسور کولر گازی پاناسونیک Panasonic
  • کمپرسور کولر گازی  LG
  • کمپرسور کولر گازی SAMSUNG
  • کمپرسور کولر گازی هایتک Hitech
  • کمپرسور کولر گازی سکاپ  Secop
  • کمپرسور کولر گازی سیبریا Siberia

این برندهای کولر گازی تماما توسط مرکز خرید کمپرسور کولر گازی شرکت سرمایش، تامین می شود و دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش گسترده است.

مواردی که بررسی کردیم کاملا بر قیمت کمپرسور کولر گازی اثرگذار است و گاها این فاکتورها هم می تواند سبب افزایش قیمت آن شود مانند نوع گارانتی که برای آن ارائه می شود و همین طور نیز می تواند سبب کاهش قیمت کمپرسور کولر گازی شود مانند خرید سایز کوچک تری از دستگاه.

کشور سازنده کمپرسور کولر گازی

برندهایی که در لیست بالا وجود دارد رایج ترین برندهای کمپرسور کولر گازی در بازار هستند. این برندها معمولا در کشور چین مونتاژ می شوند اما برخی برندها، هنوز اصالت خود را حفظ کرده و در کشور مادر ساخته و به تولید انبوه می رسند. برخی از متداول ترین سازنده های کمپرسورهای کولر گازی عبارت اند از:

  • تایلند

  • چین

  • کره جنوبی

  • ژاپن

  • هند

این کشورهای برندهای مرجع خود را دارند مانند هیتاچی ژاپن که در همین کشور ساخته و صادر می شود و اما برندهایی مانند سامسونگ که تحت لیسانس ژاپن در کشور چین ساخته و به تولید و صادرات انبوه می رسد.

سیم پیچ آلومینیومی یا مسی؟ مسئله این است

این موضوع در خرید کمپرسور کولر گازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دلیل اثرگذاری این فاکتور بر روی قیمت کمپرسور کولر گازی جنس این نوع سیم پیچ ها می باشد و خیلی در کارایی با هم تفاوتی ندارند. معمولا سیم پیچ مسی با یک قدرت و حجم یکسان، وزن بیشتری دارد. اما ما در ادامه چند نکته مهم برای در نظر گرفتن این فاکتور برای شما آماده کرده ایم:

1) آلومینیوم نسبت به مس در محیط های مرطوب و نمدار، زودتر خراب می شود. در نتیجه اگر می خواهید کمپرسور کولر گازی را برای محیط های شرجی مانند شمال کشور، خریداری کنید، بهتر است که از کمپرسورها با سیم پیچ مسی استفاده کنید.

2) از نظر مقاوت و عمر سیم پیچ های کمپرسور، برتری با سیم پیچ های مسی است. در نتیجه بهتر است که در خرید کمپرسور کولر گازی عمرانه، از سیم پیچ های مسی استفاده کنید. سیم پیچ های مسی، مقاومت و انعطاف پذیری بیشتری دارد.

3) از نظر صرفه اقتصادی با وجود اینکه سیم پیچ های مسی گران تر و ارزشمندتر است، راندمان بهتری در کمپرسورهای کولر گازی ایجاد می کند. در نتیجه خرید به صرفه تری برای شما می باشد.

اما سوالی که بسیاری از کاربران پرسیده اند، این است که کمپرسور کولر گازی با چه گارانتی ارائه می شود:

بهترین گارانتی برای کمپرسور کولر گازی چیست؟

یکی از مواردی که فروش کمپرسور کولر گازی در بین فروشگاه و مراکز، تفاوت هایی وجود دارد، ارائه گارانتی های مختلف است. ما برای این جریان سعی کردیم نکاتی را برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید در خرید کمپرسور کولر گازی بهترین گارانتی را انتخاب کنید، البته در صورتی که حق انتخاب گارانتی را داشته باشید. به هر حال ممکن است برخی شرکت های فروش و خدمات کمپرسور کولر گازی، در این مورد حق انتخاب به شما بدهند و البته برای گارانتی بهتر، هزینه بیشتری از شما دریافت کنند که به نظر بنده ارزش پرداخت کردن این هزینه را دارد. (با توجه به قیمت بالا کمپرسورها، در این روزهای افزایش قیمت دلار)

بهترین گارانتی در خرید کمپرسور کولر گازی، پشتیبانی ویژه شرکت خدمات دهنده است. عمر مفید کمپرسورهای برودتی معمولا بین 10 تا 15 سال است. متاسفانه این روزها وارد کننده کمپرسورهایی که از کشورهای چین، تایوان، ژاپن و کره و ... وارد می کنند، بدون گارانتی است و به همین دلیل شرکت های فروشنده و ارائه کننده خدمات کولر گازی، در مسئله خرید کمپرسور کولر گازی برای کاربران، نمی توانند گارانتی خاصی در نظر بگیرند، فقط شما می تواند بنا به اطمینانی که به شرکت و فروشگاه مورد نظر که دارید، بهترین کمپرسور کولر گازی را برای خود خریداری کنید.

این مقاله ادامه دارد ....

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید