نکات مهم در تعویض کمپرسور کولر گازی

شما اگر قصد تعویض کمپرسور کولر گازی را دارید. اگر می خواهید در کنار تکنسین که قصد تعویض کمپرسور دستگاه شما را دارد قرار بگیرید و خود را با تجربه و با دانش فنی بالا جلوه دهید، این مقاله می تواند برای شما کارساز باشد

تعویض کمپرسور کولر گازی از جمله کارهایی است که باید توسط تکنسین های کولرگازی و سیستم های برودتی که تجربه زیادی در این زمینه دارد، انجام شود. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که این کار را خودتان انجام دهید. ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که هیچ تکنسینی در اطراف شما نباشد. یا شاید هم به نمی توانید هوای گرم محیط برای مدتی تحمل کنید. به هر حال پروسه تعویض کولر گازی توسط تکنسین ها ممکن است یک روز کامل زمان ببرد. از زمانی که شما با شرکت خدمات پس از فروش یا شرکت سرویسکاران کولر گازی تماس گرفته تا زمانی که سرویسکار بیاید و موتور کولر گازی شما را تعویض کند. ممکن است یک یا دو روز زمان ببرد.

اما شما با اندکی اطلاعات از کمپرسور کولر گازی خود می توانید سریعا به فروشگاه برودتی اطراف منزل خود رفته و کمپرسور را تهیه کنید و برای تعویض کمپرسور کولر گازی اسپلیت خود اقدام کنید. این پروسه اگر توسط شخص شما صورت بگیرد حدود 3 الی 4 ساعت زمان می برد. اما چگونه؟

ما چگونه به تعویض کمپرسور کولر گازی خود بپردازیم؟

برای تعویض کمپرسور کولر گازی اسپلیت به چه ابزاری نیاز داریم؟

چه مهارتی برای تعویض کمپرسور کولر گازی لازم است؟

چگونه از نوع کمپرسور کولر گازی خود مطلع شویم؟

این سوالات در این مقاله به طور کامل پاسخ داده می شود. سوالات دیگر شما در انتها این مقاله به عنوان نظرات می تواند کامل کننده این مقاله برای استفاده شما و دیگران باشد. ابتدا باید اندکی با نحوه عملکرد کولر گازی و کمپرسور آن آشنا شوید. در ادامه با آموزش تعویض کمپرسور کولر گازی شما می توانید به خوبی این کار را انجام دهید.

اطمینان از معیوب و غیر قابل تعمیر بودن کمپرسور کولر گازی

در این قسمت شما به یک کمپرسور هوا نیاز دارید که می توانید آن را از فروشگاه های برودتی خریداری یا حتی امانت بگیرید. البته این مورد را نیز در نظر بگیرید که کمپرسورهای کولر گازی باید هر چند وقت یک بار مثلا حدود 8 تا 10 سال باید تعویض شوند. اگر تصمیم به این کار دارید این مورد را نیز در نظر بگیرید. اما به طور کلی با دیدن دو نشانه زیر باید به تعویض کمپرسور کولر گازی خود بپردازید:

  1. سیم کشی سوخته در اتصالات ترمینال کمپرسور خود مشاهده کنید.
  2. صداهای عجیبی از کولر گازی بشنوید.

خرید کمپرسور کولر گازی

کارایی کولر گازی شما با توجه به نوع کمپرسور موجود در یونیت کولر گازی تعیین می شود. هنگام خرید یک کمپرسور جایگزین، جزئیاتی مانند مشخصات مدل و شماره سریال نوع کولر را که در قسمت پشتی دستگاه حک شده است، شناسایی کنید. اطمینان حاصل کنید که مدل مشابه هم مدل کمپرسور شما باشد. اگر نوشته پشت دستگاه شما ناخوانا است، می توانید از دفترچه راهنما یا گوگل کمک بگیرید و نوع دقیق کمپرسور کولر گازی خود را شناسایی کنید.

قطعات قدیم را با قطعات جدید جایگزین کنید

در کنار تعویض کمپرسور کولر گازی اسپلیت بهتر است برخی قطعات دیگر را نیز تعویض کنید. قطعاتی که حتی ممکن است مشکل اصلی کولر گازی شما باشد. یکی از این قطعات که معمولا با تعویض کمپرسور کولر گازی باید تعویض شود، خازن است. برای اینکار دستگاه را کاملا از برق بکشید گاز مبرد را در محفظه مخصوص تخلیه کنید. در اینجا مطمئن شوید که گاز به محیط بیرون نشت پیدا نمی کند.

بعد از خازن بهتر است که به سراغ شیرهای انبساط بروید البته کویل ها نیز نیاز به بررسی دارد. این نکته مهم در آموزش تعویض کمپرسور کولر گازی را در نظر بگیرید که قطعات همراه کمپرسور همچون خازن، شیر انبساط و ... باید با مدل کمپرسور خریداری شده همخوانی داشه باشد.

نصب کمپرسور کولر گازی

لوله و اتصالات مبرد را از کمپرسور قدیمی جدا کرده و کمپرسور جدید را در آن مکان قرار دهید. کویل های جدید را برش داده و آنها را به مبرد وصل کنید. با تخلیه هوا از طریق خطوط کمپرسور و دستگاه در صورت داشتن نشتی آن را بررسی کنید.

برای جلوگیری از بروز رطوبت، کولر گازی را با پارچه ای خشک تمیز کنید. همچنین می توانید رطوبت گیری برای این کار نصب کنید. آلودگی هوا یا رطوبت می تواند مانع عملکرد مناسب سیستم شود. گاز مبرد جدید را به دستگاه نصب کرده و به اندازه مناسب آن را شارژ کنید. سیستم را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا به درستی کار می کند یا خیر.

ما در این مقاله سعی داشتیم به طور خلاصه نکات مهم از تعویض کمپرسور کولر گازی را برای شما بیان کنیم. این نکات می تواند در بسیاری از موارد برای شما کاربردی باشد. دانستن این نکات مهم برای زمانی که تکنسین ها برای تعمیر و تعویض قطعه ای از دستگاه شما می آیند می تواند شما را انسانی با دانش فنی بالا نشان دهد. امیدوارم این نکات برای شما کاربردی و موثر واقع شود.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید