6 علت بسیار مهم خنک نکردن کولرگازی

علت خنک نکردن کولر گازی یک موضوع بسیار مهم است که ما سعی کردیم برای آن بهترین راهکارها و بهترین دلایل را به طور کامل در این مقاله شرح دهیم

یکی از ناخوشایندترین اتفاقات در روزهای گرم تابستان خرابی یا خنک نکردن کولر گازی می باشد. شاید این اتفاق ناخوشایند برای شما اتفاق افتاده باشد پس از گذراندن روز تابستانی بسیار گرم از کوچه و خیابان وارد منزل میشود که زیر باد سرد کولر گازی استراحت کنید اما ناگهان متوجه می شوید که باد کولر گازی گرم است. حال اگر با این مشکل رو به رو شدیم چه اقداماتی را لحاظ کنیم؟ علت خنک نکردن کولر گازی چیست؟ اگر چه ممکن است این اتفاق ناخوشایند به نظر رسد، اما از نظر خرابی کولر گازی با بحران بزرگ تر، نگران نباشید زیرا روشن بودن کولر گازی خود خبری بسیار خوشایندی است.

در ادامه این مطلب به علت خنک نکردن کولر گازی چیست و سوالاتی از این قبیل پاسخ خواهیم داد.

بررسی تنظیمات دستگاه

برای شروع به عیب یابی، باید از تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی شروع کرد. دقت داشته باشید که کولر گازی شما بر روی حالت سرد تنظیم شده باشد و یا ممکن است سیستم شما به دلیل اینکه در ساختمان و یا مجتمع نصب شده است، به اثر یک اشتباه تنظیمات دستگاه تغییر کرده باشد زیرا در ساختمان ها و مجتمع های محل سکونت از سیستم های متصل استفاده میشود.  در این سیستم به دلیل متصل بودن چند کولر گازی بهم ممکن است با یک تغییر کوچک یونیت از سرمایش به گرمایش، تمام حالت های یونت های متصل نیز تغییر کند.

کثیف بودن موتور و دریچه ها

علت خنک نکردن کولر گازی ممکن است از کثیف بودن کمپرسور، موتور و دریچه کولر گازی باشد. گرد و خاک یکی از مواردی است که برای کمپرسور بسیار مضرر می باشد و ممکن است مشکلات بزرگی را به وجود آورد برای جلوگیری از این مشکل یک راه حل ساد ای وجود دارد اگر از تجربه کافی در زمینه کولر گازی برخورد دار هستید میتوانید بخش های مکانیکی کولر گازی را تمیز کنید.

اما در این قسمت ممکن است برای شما سوال پیش آید که چگونه کولر گازی را تمیز کنیم؟

فیلتر هوا نقطه آغاز برای تمیز کردن کولر گازی می باشد. فیلتر ها بیشتر از سایر قسمت ها در معرض کثیفی و آلودگی می باشد به همین دلیل موجب مسدود شدن و بسته شدن میشود و در نهایت منجر به برفک زدن کویل ها می شود. این موضوع جریان هوا را مسدود می کند و باعث گرم شدن باد کولر گازی میشود. برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی باید از مقدار کمی آب و سرکه استفاده شود.

تمام شدن شارژ گاز کولر گازی

گاز برودتی کولر گازی یکی از مهم ترین قسمت های کولر گازی می باشد بعضی از افراد از گاز کولر گازی به عنوان خون در سیستم کولر گازی یاد میکنند. یعنی نقشی که خون در بدن انسان ایفا میکنند این نقش را گاز کولر گازی در این دستگاه ایفا می کند. حال تمام شدن شارژ گاز، می تواند به دلیل نشتی گاز کولر گازی باشد که در این مقاله به طور کامل به آن، پرداخته ایم.

این خون اگر کاهش یابد بازدهی کاهش می یابد. اما چگونه از خالی شدن گاز کولر گازی مطلع شویم؟

یکی از روش های آسان برای با خبر شدن از حجم گاز کولر گازی بررسی لوله های برگشت کندانسور می باشد. گاهی اوقات به دلیل اینکه مدت زیادی از سرویس کولر گازی و شارژ گاز کولر گازی می گذرد کولر گازی نیاز به شارژ مجدد گاز دارد. حتی در صورتی که وضعیت لوله بازگشت کندانسور نیز در حالت ایده آل باشد. بدلیل حساسیت بالا در رابطه با شارژ کولر گازی باید این کار را به افراد باتجربه بسپارید.

خرابی یا نقص فنی در کمپرسور کولر گازی

علت خنک نکردن کولر گازی ممکن است از نقص فنی و خرابی کمپرسور باشد. از روی صدا و دمای بدنه شما می توانید به سلامت کمپرسور پی ببرید.

علت عملکرد نامناسب کمپرسور کولر گازی چیست؟

به طور کلی 4 مورد از مهم ترین مواردی که باعث ایجاد ضعف در فرایند کار کمپرسور کولر گازی، می شود، موارد زیر است:

  • خرابی برد

  • خرابی رله

  • نقص در برق رسانی

  • نوسان برق ورودی

مشکلات ورودی هوا و شکستی لوله

مسدود شدن و بسته شدن ورودی هوای کولر نیز ممکن است علت خنک نکردن کولر گازی باشد. این مسدود و بسته شدن راه های ورودی هوای کولر بدلیل تعمیرات ساختمان و یا تعمیر کولر گازی به وجود می آید.

بسته شدن راه های ورودی بروی کیفیت باد خروجی کولر تاثیر مستقیم دارد. این بسته شدن و مسدود شدن راه های ورودی ممکن است به دلیل ضربه ویا فشاری به وجود می آید. معمولا این فشار ویا ضربه های وارده منجر به له شدن لوله های مسی تامین هوا میشود. که این له شدگی در نهایت منجر به سوراخ شدن و یا شکستن لوله میشود.

مشکلات فن کولر و موتور دستگاه کولر گازی

خرابی فن کولر نیز ممکن است علت خنک نکردن کولر گازی باشد. اگر فن کولرگای خاموش باشد یا با سر و صدای غیر طبیعی کار میکند دلیل بادگرم کولر گازی نیز از همین قسمت می باشد. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار با تجربه بخواهید که فن کولر گازی را تعویض کند.

اگر موتور یونیت خارج از ساختمان خاموش است یا روندی غیر عادی دارد ممکن است دلیل خنک نکردن کولر گازی از این نقطه باشد اما دلیل خاموش بودن موتور یونیت خارج از ساختمان و روند غیر عادی آن عبارت اند از:

  • گیرپاژ موتور دستگاه
  • سوختن خازن های راه انداز کمپرسور
  • خرابی برد

جمع بندی

خنک نکردن کولر گازی و گرم شدن باد کولر گازی یک نقص رایج در بین کاربران کولر گازی می باشد. همانطور که در مطالب بالا گفته شد خیلی از مشکلات وارده را میتوان خیلی راحت و آسان رفع کرد. در برخی از کولر گازی ها برای رسیدن به دمای ایده آل نیازمنده زمان کوتاهی می باشند. این زمان در مدل های کولر گازی متفاوت می باشد در برخی از کولر گازی این زمان ممکن است چند ثانیه یا حتی چند دقیقه طول بکشد. در این زمان باد کولر نسبتا گرم می باشد که اصلا نقص فنی محسوب نمیشود. اما اگر زمان بیشتری این گرما ادامه داشت دستگاه شما به مشکل برخورده است.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید