علت گرمای زیاد کولر گازی چیست؟

علت هوای گرم کولر گازی موضوعی است که با بررسی کامل اینکه چگونه کولر گازی باد گرم می زند توسط کارشناسان خبره خود برای شما بررسی کرده ایم

اینکه علت هوای گرم کولر گازی چیست، سوالی است که بسیاری از شما که با این مشکل برخورده اید، با آن مواجه می شوید. کولر گازی تا زمانی که هوا را برای شما خنک و مطبوع کند، شما هیچ رسیدگی به آن نمی کنید و با خود می گویید، وظبفه اش است. اما هر وسیله برقی در بازه های زمانی مختلف باید سرویس شود تا در طولانی مدت بهترین خدمات را به شما اراده دهد. اگر این سرویس های دوره ای که هم توسط شما قابل انجام است و هم توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات کولر گازی، باید انتظار آن را داشته باشید که دستگاه شما پس از مدتی دچار مشکل شود. مشکلاتی که نمی شود آن را نادیده گرفت.

یکی از معمول مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی به وجود آیاد، ایجاد هوای گرم بجای هوای سرد است. اگر کولر گازی شما هوای گرم می دهد ممکن است درجه دمای را درست تنظیم نکرده باشید، اگر با تنظیم صحیح درجه دمای هوا، این مشکل برطرف نشد، ما نکاتی را در ادامه برای شما بررسی می کنیم که بتوانید با آن متوجه علت هوای گرم کولر گازی شوید.

چگونه کولر گازی باد گرم میزند و چه عواملی در این جریان اثرگذار است؟

ما در قسمت بالا به ترموستاتیا همان درجه دمای هوای شما اشاره کردیم، ابتدا این مورد را بررسی کنید! این امکان وجود دارد که شما یا شخصی دیگر در خانه، سیستم را به حالت فقط فن سوئیچ کرده باشد، این بدان معنی است که هوای گرم در کل فضای خانه بدون اینکه سیستم تهویه مطبوع فرآیند ایجاد سرمایش را برای تولید هوای خنک، طی کند، آن هوا را به داخل انتقال می دهد.

همین طور ممکن است که کولر گازی شما در دو حالت گرمایشی و سرمایشی باشد و شما یا شخص دیگری به اشتباه آن را روی حالت تولید گرما، قرار داده باشید. برطرف کردن این مشکل اگر به همین مورد ختم شود، کار ساده ای است. کافیست از تنظیمات دکمه، آن را روی حالت سرمایشی قرار دهید.

یکی دیگر از مواردی که علت هوای گرم کولر گازی می باشد، این است که یونیت خارجی که در محیط بیرون نصب شده است، دچار مشکل شده و کار نمی کند. به همین خاطر ما پیشنهاد می دهیم که یونیت خارجی را بررسی کنید و ببینید صدای آن همانند قبل است یا خیر.

انجام ندادن سرویس های دوره ای دستگاه

خیلی راحت به شما بگویم که تمام مواردی که در ادامه بررسی می کنیم زیرمجموعه این علت هستند. اگر کولر گازی شما همان طور که قبلا گفته ایم، به موقع و در زمان هایی که شرکت ارائه دهنده خدمات برای شما مشخص کرده است، سرویس نشود، مشکلاتی برای شما ایجاد می کند که همه و همه دلیل بر ایجاد هوای گرم توسط کولر گازی است.

فیلترهای هوایی که دیگر عمری استفاده شدن ندارند

فیلترهای هوای کولر گازی پس از مدتی دچار کثیفی می شود. این کثیفی باعث می شود که جریان هوا به کندی حرکت کند. این کند حرکت هوا باعث ایجاد برفک روی کویل های خنک کننده می شود. این برفک مسیر جریان هوا را مسدود می کند و این انسداد باعث ایجاد هوای گرم می شود.

فن کولر گازی دچار مشکلات برقی شده است

فن اگر حرکت نکند یعنی مشکل داشته و نمی تواند جریان هوای به خوبی منتقل کند. در این صورت به تشخیص تکنسین کولر گازی یا مشکل برقی که باعث عدم حرکت فن می شود را باید برطرف کنید و یا اینکه خود فن را تعویض کنید.

کولر گازی شما نیاز به تمیزکاری دارد

یکی از مواردی ممکن است سیستم شما را دچار مشکل کند، گرد و غبار و کثیفی هایی است که روی قسمت های مختلف دستگاه می نشیند. ممکن است یونیت خارجی به دلیل مواجه زیاد با هوا و گرد و غبار بیرون، دچار مشکل شده باشد و همین طور بخش های مختلف دیگر که با کمی شستشو و تمیزکاری با مواد شوینده به صورت اصولی، دیگر هوای گرم را به شما انتقال ندهد.

مشکلات برقی یکی از متداول ترین علت های هوای گرم کولر گازی

از دست دادن نیرو در واحد خارج می تواند مشکلاتی را در داخل دریچه ایجاد کند. بررسی قطع کننده مدار و سوئیچ قطع اضطراری بهترین کاری است که می توان در اینجا انجام داد. با این حال ، توجه داشته باشید که اگر به طور مداوم قطع کننده مدار را چک می کنید ، ممکن است یک مشکل الکتریکی جدی داشته باشید. در این صورت ، هرچه سریعتر با یک متخصص تماس بگیرید!

نشتی گاز یا کمبود گاز مبرد

مبرد کم دلیل نسبتاً متداول واحدهای AC برای دمیدن هوای گرم است ، اما دلیلی است با توانایی اندک شما در زمینه تعمیرات دستگاه های برقی، قابل حل نیست. برای کشف و حل این مشکل مطمئناً به کمک یک تکنسین حرفه ای نیاز است. اگر مبرد به صورت واضح نشت نمی کند، ممکن است نشتی در مجاری هوا وجود داشته باشد. به احتمال زیاد مجاری شما در دیوارها، اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین شما پنهان شده اند و به همین دلیل برای رسیدن به اصل مشکل، یک تکنیسن با تجربه لازم است.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید