راهنمای نصب کولر گازی پرتابل

در نصب کولر گازی پرتابل همانند نصب دیگر کولر گازی ها نکات خاص و ویژه ای وجود دارد و ما در این مقاله به طور کاملا ویژه به این نکات پرداخته ایم

قطعا می دانید که کولر گازی که نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع نصب آسان تری دارد، کولر گازی پرتابل است. اما همین نصب کولر گازی پرتابل نیاز به دانستن نکات ریزی است و ما سعی می کنیم در این مقاله به خوبی این نکات را بررسی کنیم. نصب بیشتر کولرهای گازی قابل حمل آسان است. تا زمانی که تمام اجزا را در اختیار داشته باشید، می توانید خودتان در عرض 10 تا 30 دقیقه این کار را انجام دهید.

این راهنما یک مرور کلی گام به گام در قالب راهنمای نصب کولر گازی پرتابل در اتاق شما، همراه با پاسخ به سوالات متداول آن است. مهمترین جنبه های نصب صحیح یک کولر گازی قابل حمل، تخلیه هوا و تخلیه آب در آن می باشد.

منظور از تخلیه هوا، یعنی به درستی هوای گرم خارج را از اتاق شما را به بیرون و به جایی که به طور طبیعی باید پراکنده می شود، منتقل شود. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از طریق پنجره این تخلیه را انجام دهیم و در صورت عدم امکان تهویه پنجره، چه راهکارهایی را در هنگام نصب کولر گازی پرتابل باید در نظر داشته باشیم.

روش های تخلیه آب کولر گازی نیز موضوع دیگری است که در آموزش نصب کولر گازی پرتابل برای شما شرح خواهیم داد.

ابتدا بهتر است با چند نکته ایمنی کار را آغاز کنیم:

نکات ایمنی هنگام نصب کولر گازی پرتابل

قبل از شروع راه اندازی یک کولر گازی قابل حمل، چندین نکته اساسی در مورد ایمنی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

قبل از شروع، کتابچه راهنما را بخوانید. این راهنما جایگزین کتابچه راهنمای محصول شما نیست. همیشه ابتدا به دستورالعمل نصب و استفاده که توسط سازنده فراهم شده است، مراجعه کنید.

کولرهای گازی قابل حمل سنگین هستند. مراقب باش! سعی نکنید آن را خودتان به تنهایی بلند کنید زیرا می تواند آسیب جدی به شما وارد کند. اگر آن را روی زمین صاف جابجا می کنید، بررسی کنید که آیا چرخ های کاستور سالم و قابلیت جابجایی دارد یا خیر. در این صورت، شما فقط باید آن را به آرامی به سمت مکان نصب، حرکت دهید.

نکته مهمی که در آموزش نصب کولر گازی پرتابل باید در نظر بگیرید این است که هرگز کولر گاز قابل حمل را به سه راهی یا ابزارهایی که برق مستقیم ندارند، متصل نکنید.

کولر گازی های پرتابل هنگام شروع کمپرسور، انرژی زیادی نیاز دارند. فقط آن را به یک پریز برق زمینی متصل کنید.

در راهنمای نصب کولر گازی پرتابل آمده است که باید سعی کنید کودکان را از کولر گازی و لوازم نصب دور نگه دارید. بچه ها نباید اطراف آن بازی کنند، آویزان شوند یا روی آن بنشینند. ممکن است ضربه بخورد و آسیب ببیند یا صدمه جدی به آن وارد شود.

فقط پس از اتمام نصب، آن را به برق متصل کنید. به خصوص شلنگ های تخلیه آب و اگزوز تخلیه هوای گرم اطمینان حاصل کنید که آنها در هوا و آب محکم هستند و تمام مهر و موم ها به خوبی انجام گرفته باشند.

قبل از استفاده از کولر گازی پرتابل مطمئن شوید که فیلتر هوای موجود در دستگاه نصب شده باشد. ممکن است که کولر گازی پرتابل در هنگام جابجایی ها، فیلترهای آن ها نیز جابجا شده باشند. فیلترهای خود را مرتباً تمیز کرده و طبق دستورالعمل سازنده، آنها را تعویض کنید.

خودتان سعی نکنید یک کولر گازی پرتابل را تعمیر کنید. اما در صورتی که حس کردید توانایی تعمیر کولر گازی پرتابل را دارید، می توانید از نکات مقاله تعمیر مشکلات کولر گازی پرتابل استفاده کنید.

بهترین مکان برای نصب کولر گازی پرتابل کجاست؟

یکی از مهم ترین موارد در راهنمای نصب کولر گازی پرتابل، محل قرار گیری آن است. یک کولر گازی پرتابل همیشه باید روی سطح هموار و با فاصله حداقل 2 متر دور از مواردی مانند مبلمان و گل قرار گیرد. دفترچه راهنما را از نظر میزان فاصله از دیوار بررسی کنید.

هرگز کولر گازی پرتابل را روی میز، صندلی یا قفسه قرار ندهید. این دستگاه ها برای کار بر روی زمین هستند. در حالت ایده آل، یک کولر گازی قابل حمل باید در نزدیکی پنجره ای رو به محیط بیرون و نزدیک پریز برق قرار گیرد. بررسی کنید که کابل برق بدون کشش بیش از حد و به راحتی می تواند به پریز برسد. همچنین بررسی کنید که شلنگ هواکش بدون کشش زیاد به پنجره برسد.

بیشتر تولیدکنندگان توصیه می کنند در نصب کولر گازی پرتابل شلنگ را تا حد ممکن کوتاه و صاف نگه دارید. وقتی کولر گازی شما در جای مناسب قرار گرفت، پس آماده شروع نصب هستید. اجزای موجود در کادر را در برابر لیست موجود در کتابچه راهنما بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در آن گنجانده شده است.

یک کیت پنجره ای معمولی شامل موارد زیر است:

  • یک شلنگ هواکش
  • آداپتورهای شیلنگ هواکش
  • یک اتصال اسلاید پنجره

همراه نصب کولر گازی پرتابل باید بررسی کنید که این موارد در باکس کولر گازی موجود باشد. برخی از کیت ها ممکن است شامل پیچ و نوارهای هوا یا کف نیز باشند. در صورتی که کولر گازی شما قطعه ای برای نصب کم داشت، می توانید از فروشگاه لوازم برودتی سرمایش، این قطعات را خریداری کنید.

نکات مهم نصب اگزوز کولر گازی پرتابل جهت تخلیه هوا گرم

رایج ترین راه برای تخلیه هوای گرم با اگزوز تهویه مطبوع پرتابل با توجه به نکات راهنمای نصب کولر گازی پرتابل، عبور آن از پنجره به بیرون است. اگر هیچ پنجره خارجی در اتاق خود ندارید یا نمی توانید از یک پنجره استفاده کنید (شاید به دلیل پنجره بودن آن باشد)، بخش بعدی را بخوانید.

تهویه پنجره در واقع با بکارگیری کیت مناسب بسیار آسان انجام می گیرد. فقط اطمینان حاصل کنید که تمام اجزای لازم همراه کولر گازی دارید

مرحله اول: نصب کیت اگزوز کولر گازی پرتابل بر روی پنجره

کیت های پنجره به گونه ای طراحی شده اند که با اکثر انواع پنجره ها قابل استفاده هستند، از جمله آنهایی که در جهت بالا و پایین و چپ و راست در حرکت هستند.

اگر پنجره شما به صورت سنتی از بالا به پایین عمل می کند، کیت را در پایین قرار دهید و آن را گسترش دهید تا عرض دهانه پنجره را پر کند.

اگر پنجره شما به صورت لغزشی به چپ و راست می رود، کیت را در یک طرف قرار دهید و آن را گسترش دهید تا ارتفاع پنجره پر شود.

اگر باز شدن پنجره شما از حداقل طول کیت لغزنده کوچکتر است ، باید کیت را کوتاه کنید. اگر دهانه پنجره شما از حداکثر طول کیت کشویی بزرگتر است، می توانید از تخته سه لا، پلکسی گلاس یا مقوا برای پر کردن شکاف استفاده کنید. شما همچنین می توانید بخش های پرکننده پنجره را از فروشگاه های لوازم برودتی یا فروشگاه های لوازم خانگی خریداری کنید و آنها را در ابعاد دقیق مورد نیاز برش دهید.

در نصب کولر گازی پرتابل بعد از اینکه کیت پنجره را به درستی نصب کردید (هوا نباید نشت کند و نور خورشید نمایان نشود)، سپس پنجره را ببندید تا کیت کشویی را در جای خود فیکس شود.

بعضی از کیت ها برای جلوگیری از ورود حشرات و هوای گرم به نوارهای هوا یا کف برای قرار دادن بین لغزنده و پنجره ارائه می شوند. ممکن است کیت شما دارای پیچ هایی نیز باشد که باید برای ایمن نگه داشتن کیت در جای خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید یک قفل امنیتی جداگانه خریداری کنید تا مطمئن شوید پنجره از بیرون باز نمی شود.

این مقاله ادامه دارد ...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید