سرویس کولر گازی پرتابل | 7 تکنیک کارساز

در صورتی که نمی دانید کولر گازی پرتابل را چگونه سرویس می کنند، این مقاله با راهکارهای فوق العاده اش، بهترین راهنما برای شماست

پیشرفت تکنولوژی بر روی محصولات سرمایشی نیز اثر فوق العاده ای گذاشت و این صنعت و متخصصان آن توانستند، محصولی را به تولید برسانند که برای افراد زیادی کاربرد دارد. کولر گازی پرتابل که ورود به بازار جهانی و بازار ایران، با استقبال بسیار خوبی روبرو شود. کارایی فوق العاده، حمل و نقل آسان باعث شد که افراد زیادی دست به خرید این محصول بزنند. اما موضوعی که بسیاری از این افراد اطلاعات خاصی در موردش ندارند، تکنیک های سرویس کولر گازی پرتابل است. این دستگاه نیز همانند دیگر کولر گازی ها، نیاز به سرویس و نگهداری دارد، شما با دانستن برخی تکنیک های خاص آن بدون نیاز به تکنسین تعمیر انواع کولر گازی، به راحتی می توانید آن را سرویس کنید.

تعمیرات پیشگیرانه و سرویس و نگهداری جامع، بهتر از تعمیرات و تعویض قطعاتی است با کمی توجه هیچ گاه نیاز به تعویض نخواهد داشت. سرویس کولر گازی پرتابل یک روش عالی برای صرفه جویی در هزینه در طولانی مدت است زیرا کولر گازی پرتابل به طور کارآمد کار می کند و انرژی کمتری مصرف می کند. همچنین به شما امکان می دهد در ماه های گرم و مرطوب، فضای داخلی بسیار آرامش بخش تر و خنک تری داشته باشید بدون ترس از خراب شدن واحد.

برای اینکه کولر گازی پرتابل خود را در بهترین وضعیت سرویس و نگهداری کنید، در اینجا چند نکته در مورد سرویس و نگهداری کولر گازی پرتابل آورده ایم که به شما کمک می کند از دوام آن برای سالهای آینده اطمینان حاصل کنید. ما سعی کردیم توضیحات نحوه سرویس کولر گازی پرتابل را به گونه ای برای شما شرح دهیم که برای شما کارآمد باشد.

1) تمیز کردن بخش های بیرونی کولر گازی پرتابل

خب ابتدایی ترین کاری که باید در رابطه با سرویس کولر گازی پرتابل انجام دهید، تمیز کردن بخش های بیرونی دستگاه است. کاری که از دست هر شخصی بر خواهد آمد البته در صورتی که به چند نکته ریزی که در ادامه می گوییم توجه کند. زمانی که گرد و خاک و کثیفی بر روی دستگاه می نشیند نشانگر این است که اجزای داخلی کولر گازی پرتابل نیز قطعا دچار کثیفی شده است.

سعی کنید هر زمان که خانه خود را تمیز و گرد گیری می کنید، گرد و خاک های نشسته روی دستگاه را از بین ببرید. در نحوه سرویس کولر گازی پرتابل این نکته فراموش نشود که گرد و خاک به راحتی بخش هایی مانند فیلتر هوا را معیوب می کند.

برای تمیز کردن بخش بیرونی کولر گازی پرتابل کافیست دستمال را آغشته به آب و مواد شوینده معمولی مانند مواد شوینده ظروف، کنید و سپس آن را به تمام بخش های بیرونی آن، بکشید. سعی کنید بخش هایی که دکمه های آن، قرار دارد، را به آرامی تمیز کنید. از روشن کردن دستگاه، بلافاصله بعد از تمیزکاری، خودداری کنید. احتمال دارد که نم پارچه زیاد باشد و بعضی از بخش ها نفوذ کند. پس بهتر است بگذارید چند ساعت از تمیز کاری و سرویس کولر گازی پرتابل گذشته و سپس روشن کنید.

2) سرویس فیلترها یا تعویض فیلترها؟ مسئله این است!

شاید مهمترین نکته در مورد نحوه سرویس کولر گازی پرتابل در رابطه با فیلترها باشد. از بسیاری جهات، فیلترها نقش حیاتی در کولر گازی پرتابل ایفا می کنند و تأثیر بسزایی در تجربه خنک سازی شما دارند. این عناصر ممکن است به اندازه کمپرسور گران نباشند و به اندازه مبرد در خنک سازی نقش مهمی نداشته باشند، اما کیفیت هوای موجود در اتاق را تعیین می کنند.

هر زمان که فیلترهای کولر گازی خود را خریداری می کنید، دستورالعمل های مربوط به تمیز کردن و مراقبت از آنها را نیز بخوانید. برخی از محصولات فیلترهای قابل شستشو دارند، اما در حالی که برخی دیگر فیلترهای غیر قابل شستشو داشته و می بایست زمان کثیف و گردوخاک گرفتن، تعویض شوند. اگر فیلتر شما قابل شستشو نیست و باید تعویض شود، مطمئن شوید که شماره مدل صحیحی را که در کتابچه راهنمای واحد کولر گازی قابل حمل ذکر شده است، دریافت کرده اید.

از طرف دیگر از فیلترهای قابل شستشو می توان بارها و بارها با کمی سرویس کولر گازی پرتابل و سرویس آن ها، استفاده کرد. پس از خارج كردن این نوع فیلترها از دستگاه، آن را در یک آب گرم با مواد شوینده ملایم غوطه ور كرده و سپس كاملاً بشویید. با استفاده از یک برس نرم، از شر آلودگی و گرد و غبار خلاص شوید، سپس بگذارید تا در هوا خشک شود. پس از خشک شدن فیلتر، آن را دوباره نصب کنید.

این روزها، بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع قابل حمل همچنین دارای یک پیش فیلتر برای به دام انداختن گرد و غبار و ذرات بزرگتر به داخل واحد هستند. هدف اصلی پیش فیلتر قبل از فیلتر افزایش عمر فیلترهای داخلی هوا است. در نحوه سرویس کولر گازی پرتابل این مورد را فراموش نکنید، البته در صورتی که کولر گازی شما این نوع فیلتر را داشته باشد یا خیر.

درست مانند تمیز کردن قسمت بیرونی کولر گازی پرتابل، از هیچگونه ماده تمیز کننده یا شوینده برای تمیز کردن فیلتر قبل استفاده نکنید. این موارد اغلب می توانند باقیمانده ای ایجاد کنند که باعث جمع شدن آلودگی و زباله های بیشتری شود، بنابراین باعث می شود که فیلتر پیش فیلتر کم اثر شود.

3) سرویس و بازرسی کویل کندانسور کولر گازی پرتابل

یکی دیگر از مواردی که در سرویس و نگهداری کولر گازی پرتابل، باید به آن، توجه ویژه ای داشته باشید، کویل ها یا همان سیم پیچ های کندانسور کولر گازی است. هنگامی که ما دست به سرویس این دستگاه می زنیم، یک جنبه مهم این کار اطمینان از عدم وجود عناصری است که عملکرد یک قطعه را مختل کند.

در حالی که تعویض فیلترها چندان گران نیست، کویل های کندانسور بسیار پرهزینه هستند و مهارت یک تکنسین حرفه ای تعمیر کولر گازی در مشهد یا شهر خودتان را می طلبد. در نتیجه این موضوع مهم را در سرویس کولر گازی پرتابل، جدی بگیرید.

بنابراین مهم است که به نگهداری این قطعه توجه شود. سیم پیچ های کندانسور با گذشت زمان و با تجمع چربی و مواد معدنی کثیف می شوند. به طور مرتب این مورد را به نظر کارشناسان ما بهتر است که چک کنید و از محلول پاک کننده سیم پیچ (در هر فروشگاه لوازم برودتی موجود است) برای خلاص شدن از آن استفاده کنید.

صرف کمی نگهداری فعال با سیم پیچ کندانسور می تواند در آینده باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها و همین طور سردردهای ناشی از آن شود. اگر کویل های کندانسور قابل تعویض نیست شاید زمان آن فرا رسیده است که یک کولر گازی دیگر برای خود تهیه کنید.

4) از کوتاه و صاف بودن لوله اگزوز کولر گازی پرتابل مطمئن شوید

زمانی که سعی می کنید خودتان اقدامات مربوط به سرویس کولر گازی پرتابل را انجام دهید باید با برخی قطعات و ویژگی های آن ها، آشنا شوید. هر کولر گازی پرتابل دارای یک شیلنگ اگزوز است. با این شلنگ اگزوز است که هوای گرم اتاق را دفع می کند. در حالی که این واقعیت واضح است، اکثر مردم نمی دانند که این شلنگ باید حداکثر کوتاه و مستقیم باشد تا کارایی آن را به حداکثر برساند.

وقتی بسیاری از افراد می بینند که می توان شیلنگ را کشیده و خم کرد، سعی می کنند آن را به حالاتی که دوست دارند، تغییر حالت دهند، مخصوصا افرادی که هیچ اطلاعی در مورد آن نداشته و در جابجایی ها سعی می کنند کولر گازی پرتابل را در موقعیتی که به دکوراسیون منزل، لطمه نزند، قرار دهند.

استفاده از شلنگ اگزوز در طولانی ترین حد خود و ایجاد هرگونه انحراف یا خمیدگی در آن باعث می شود تا کولر گازی پرتابل با کارایی کمتری کار کند و میزان خنک کنندگی داخل اتاق را کاهش دهد. برای جلوگیری از تجمع رطوبت، یک شیلنگ اگزوز نیز باید کوتاهتر و تا حد ممکن صاف باشد. اگر رطوبت بیش از حد در داخل شلنگ اگزوز جمع شود، احتمال بازگشت رطوبت وجود دارد و ممکن است مشکلاتی را نیز ایجاد کنند.

فقط چند لحظه طول می کشد تا بررسی کنید که آیا شلنگ اگزوز آنطور که باید کوتاه و مستقیم است. در غیر این صورت، فوراً این مشکل را برطرف کنید.

5) قرار دادن کولر گازی پرتابل در محیط تمیز

یکی از مواردی که در سرویس کولر گازی پرتابل باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، تمیز بودن محیطی است که کولر گازی در آن قرار می گیرد. بسیاری از افراد به دلیل قابل حمل بودن به این نوع کولرها علاقه مند این مدل می شوند. این کولر گازی ها را می توان از یک اتاق به اتاق دیگر و در بعضی موارد از یک خانه به خانه ای دیگر منتقل کرد اما متاسفانه قابل استفاده بر هر محیطی نیست.

متأسفانه، آنچه جذابیت کولر گازی های قابل حمل را کمتر می کند، همان چیزی است که می تواند منجر به مشکلات در عملکرد آن در طولانی مدت شود.

غالباً، هنگامی که یک کولر گازی قابل حمل به مکان های مختلف، منتقل می شود، توجه زیادی به محل استفاده آن نمی کنند.

بسیار مهم است که کولر گازی پرتابل را در اتاقهای غبارآلود یا کثیف قرار ندهید. جمع آوری ذرات و بقایای موجود در هوای کثیف و آلوده می تواند به قسمتهای داخلی دستگاه آسیب برساند و باعث عملکرد صحیح آن نشود و نهایت شما را گرفتن هزینه های سنگین سرویس و نگهداری کولر گازی پرتابل کند.

اگر اتاقی با انبوهی از گرد و غبار یا کثیفی دارید، قبل از روشن کردن دستگاه ابتدا آن را تمیز کنید و بدانید که در سرویس کولر گازی پرتابل، توجه به این مورد بسیار مهم و اساسی است.

همچنین، کولر گازی پرتابل را نزدیک به هر چیزی که در ایجاد رطوبت موثر باشد، قرار ندهید. این مورد در اتاق های بسیار مرطوب ممکن است، وجود داشته باشد.

اگر مجبور به استفاده از آن در منطقه مرطوب هستید، مرتباً فیلترها ظرف drainage را بازرسی و بررسی کنید. به دلیل رطوبت اضافی که جمع می کند به احتمال زیاد مجبورید بیشتر اوقات آن را تخلیه کنید.

6) نگهداری کولر گازی در مکان مناسب

برای سرویس کولر گازی پرتابل حتما نباید دست به آچار شوید. برخی نکات در نگهداری این نوع کولر گازی ها، حکم دست به آچار شدن و تعمیر آن را دارد. چون به قدری مهم است که می تواند هزینه های سنگینی که شما باید در بازه های زمانی مختلف، بپردازید را به کمترین حد خود، برساند. یکی از این موارد نگهداری کولر گازی پرتابل در مکانی مناسب، زمانی که از آن نمی خواهید استفاده کنید، مانند زمستان ها.

وقتی برای مدت زمان طولانی از کولر گازی قابل حمل استفاده نمی کنید (یعنی در طول زمستان)، فقط آن را کنار پنجره نگذارید. آن را بسته بندی کرده و در محلی دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید که دارای نوسان زیادی در دمای محیط نباشد.

قرار دادن کولر گازی پرتابل خود در جایی که نصب شده است، اما در حال استفاده نیست، می تواند باعث جمع شدن رطوبت ناشی از تغییرات دما و همچنین گرد و غبار و آلودگی ناشی از اتاق شود. هر دوی این شرایط می تواند به قطعات داخلی دستگاه، آسیب برساند بدون اینکه شما از آن مطلع شوید. این نکته را در مورد نحوه سرویس کولر گازی پرتابل باید جدی بگیرید، چون همانند یک اقدام پیشگیرانه برای مقابله با خسارات احتمالی این دستگاه در آینده است.

یک روش خوب برای اطمینان از اینکه واحد شما قبل از ذخیره سازی در آن رطوبت گیر نکرده است، روشن کردن آن و استفاده از آن در حالت فن است. سپس، سرعت فن را به حداکثر میزان خود برسانید و بگذارید یکی دو ساعت کار کند. حتما در صورتی که مکان مناسبی برای کولر گازی پرتابل ندارید، این کار را انجام دهید.

این فرآیند ها دستگاه را از شر هرگونه رطوبت موجود در داخل بدنه آن، خلاص می کند. برای ذخیره سازی صحیح دستگاه، آن را در یک ورق پلاستیکی که به اندازه کافی بزرگ بپیچانید. کولر گازی قابل حمل را در یک مکان خشک و منطقی خنک نگه دارید. پیشنهاد ما به شما، کمد دیواری است. البته کمد دیواری که هیچگاه از دیوار آن نمد نزند. این اقدامات می تواند تعداد دفعات سرویس کولر گازی پرتابل را به حداقل برساند و این تنها با نگهداری آن در مکان مناسب، محقق می شود.

این مقاله ادامه دارد ...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید