راهنمای خرید مینی اسپلیت

نکاتی خارق العاده در مورد خرید مینی اسپلیت و تفاوت های این نوع کولر گازی با دیگر کولر گازی های رایج بازار مواردی است که در این مقاله به طور کامل بررسی شده است

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع زیادی از کولر گازی به بازار آمده است که هر کدام کاربرد خاصی داشته و برای مکان خاصی مناسب است. در گذشته برای هر مکانی از کولر گازی اسپلیت استفاده می کردند و این نوع استفاده گاهی اوقات هزینه های سنگین و عواقب آسیب پذیری برای کاربران داشت. در این مقاله می خواهیم نکات خاصی برای راحت تر کردن خرید مینی اسپلیت به شما بگوییم. اینکه مینی اسپلیت چیست و چه تفاوتی با کولر گازی اسپلیت دارد و چگونه می تواند مناسب ترین مینی اسپلیت را برای خود، تهیه کنید، مواردی است که در این مقاله راهنمای خرید مینی اسپلیت سایت سرمایش برای شما بررسی شده است.

مینی اسپلیت چیست؟

برای اینکه بهتر با عملکرد این دستگا و تفاوتش با کولر گازی اسپلیت و کولر گازی پرتابل و کولر گازی داکت اسپلیت شوید، می خواهید تمام این موارد را برای شما بررسی کنیم:

مینی اسپلیت: این اصطلاح به این واقعیت اشاره دارد که یونیت خارجی یک سیستم مینی اسپلیت، که از نظر فنی واحد تراکم یا کندانسور نامیده می شود، کوچکتر از یونیت خارجی سیستم اسپلیت است. حداکثر ظرفیت سیستم مینی اسپلیت کمتر از ظرفیت یک سیستم اسپلیت استاندارد است. جمع و جورتر است و می توان آن را روی زمین، یک دیوار خارجی یا سقف نصب کرد.

داکت اسپلیت: این اصطلاح به این معنی است که سیستم دارای یک یونیت خارجی، واحد متراکم کننده که کمپرسور در آن قرار دارد و یک یونیت داخلی به نام اواپراتور یا کنترل کننده و دمنده هوا است. هر کندانسور در سیستم داکت اسپلیت نهایتا می تواند 8 اتاق یا فضای مشخص را با داکت ها و کانال کشی های خاص، پوشش دهد و اواپراتورهای این سیستم داکت اسپلیت معمولا بر روی سقف، دیواری و حتی ک، نصب می شود. یک سیستم قدرتمند که معمولا برای ادارات و شرکت ها ساخت جدید، استفاده می شود.

کولر گازی اسپلیت: رایج ترین و متداول ترین نوع کولر گازی که در بازار ایران وجود دارد، کولر گازی اسپلیت است که معمولا در بیشتر خانه شما این نوع سیستم تهویه مطبوع را مشاهده می کنید. کمپرسور کولر گازی اسپلیت از کمپرسور کولر گازی مینی اسپلیت قوی تر و از کمپرسور کولر گازی داکت اسپلیت ضعیف تر است.

به طور کلی برای اینکه بهتر با مینی اسپلیت آشنا شوید و در خرید مینی اسپلیت موفق تر عمل کنید، یک نکته کوچک را به شما می گوییم. کولر گازی مینی اسپلیت سایز کوچک کولر گازی اسپلیت است که در بازارهای جهانی با نامن مینی اسپلیت، شهرت دارد.

در صورتی که قصد خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم را دارید می توانید از نکات طلایی مقاله لینک شده استفاده کنید.

تفاوت های اساسی مینی اسپلیت با انواع کولر گازی ها

ما کولر گازی مینی اسپلیت را در راهنمای خرید مینی اسپلیت با انواع کولر گازی های رایج در بازار مقایسه کرده و بر اساس 4 فاکتور زیر آن ها را بررسی می کنیم تا بتوانید در خرید مینی اسپلیت موفق تر از همیشه عمل کنید:

  • میزان صدا
  • قابلیت سرمایش و گرمایش
  • نوع هوارسانی به اتاق ها
  • زیبایی دستگاه مناسب برای دکوراسیون داخلی
  • هزینه های سرویس و نگهداری

1) میزان صدا: مینی اسپلیت از جمله کولر گازی های کم سر و صدا است که یونیت خارجی و کمپرسور آن در فضای باز قرار دارد، برخلاف تصور برخی که فرض می کردند که کمپرسور کولر گازی مینی اسپلیت در داخل خانه قرار می گیرد همانند کولر گازی پنجره و پرتابل اما کولر گازی اسپلیت و پنجره ای به مراتب صدای بیشتری را تولید می کند.

2) کولر گازی مینی اسپلیت قابلیت سرمایش و گرمایش را دارد اما بیشتر کولر گازی های پنجره ای و اسپلیت از این قابلیت برخوردار نیستند. در نتیجه در خرید مینی اسپلیت به این موضوع توجه کنید که آن ها از این قابلیت سرمایش و گرمایش، برخوردار هستند.

3) کولر گازی مینی اسپلیت همانند اسپلیت ها عمل می کنند و نیازی به کانال کشی برای آن ها، وجود ندارد. اما کولر گازی داکت اسپلیت و کولر گازی مرکزی هایی که در ادارات و شرکت های بزرگ قرار دارد، نیاز به داکت و کانال کشی دارد.

4) کولر گازی مینی اسپلیت همانند کولر گازی اسپلیت می بایست لوله و اتصالات آن روی کار مستقیما به یونیت خارجی نصب شود اما کولر گازی های داکت اسپلیت این ویژگی را دارد که در کانال کشی، بخش هایی برای کشیدن لوله و اتصالات قرار می دهند.

5) مینی اسپلیت به مراتب هزینه های سرویس و نگهداری کمتری دارد و شما دغدغه های کمتری برای آن دارید اما برخی کولر گازی اسپلیت ها و کولر گازی های پنجره ای و پرتابل هزینه نگهداری بیشتری دارند.

5 فاکتور اثرگذار بر قیمت مینی اسپلیت ها

در ادامه این مقاله ما پنج فاکتور مهم که بر قیمت مینی اسپلیت ها اثرگذار است، بررسی می کنیم. البته که این 5 فاکتور معمولا برای دیگر کولر گازی ها نیز اثرگذار است:

کیفیت مینی اسپلیت ها

کیفیت مینی اسپلیت را معمولا برندهای برتر و شناخته شده ارائه می کنند. در خرید مینی اسپلیت باید بدانید که چه برندی کارایی بهتری دارد. ما در ادامه برندهای برتر را در راهنمای خرید مینی اسپلیت برای شما مشخص کرده ایم. همانند تمام سیستم هایHVAC ، سیستم های بدون کانال در طیف وسیعی از رتبه بندی های کیفیت در دسترس هستند. اگرچه کامل نیست، اما این نمای کلی که در ادامه بررسی کرده ایم، از برندهای پرفروش به مرتب سازی آنها کمک می کند:

برندهای استاندارد با هزینه های متوسط که دوامی حدود 15 تا 18 ساله داشته اند، شامل برندهای زیر است:

  • Haier
  • Pioneer
  • Gree
  •  Kingsfin
  • MrCool
  • Air Con
  • Kilmaire
  • Blueridge

برندهای برتر که معمولا گران تر بوده و نیاز به هزینه کردن بیشتری دارد و دوام آن بین 17 تا 25 سال است، مینی اسپلیت های برندهای زیر می باشد:

  • میتسوبیشی
  • فوجیتسو
  • دایکین
  • فردریش
  • توشیبا
  • کریر
  • برایانت
  • تران
  • لنوکس
  • ال جی
  • پاناسونیک

عملکرد کولر گازی مینی اسپلیت

معمولا در خرید مینی اسپلیت، دو فاکتور مهم را برای عملکرد دستگاه در نظر می گیرند و در این مورد از راهنمای خرید مینی اسپلیت سوال می کنند:

ویژگی ها) هزینه یونیت های کولر گازی فقط کمتر از پمپ های حرارتی است که هم گرم می شوند و هم خنک می شوند. کولر گازی ها معمولاً دارای بخاری برقی +/- 5kW  برای تأمین گرمای در زمستان هستند، اما این نوع گرما در مقایسه با گرم شدن پمپ گرمایی ناکارآمد و گران است. پمپ های حرارتی بدون کانال دارای گرمکن های کوچکی نیز هستند، اما فقط در صورت خرابی پمپ حرارت برای گرمایش اضطراری استفاده می شوند.

راحتی و آسایش) کمپرسورها در برخی از مدلهای برتر از نوع کمپرسورهای اینورتر هستند که نه تنها کارآیی بیشتری دارند، بلکه بدون نوسانات دما، گرمایش و خنک سازی بهتر و سازگارتری را ارائه می دهند. آنها در از بین بردن نقاط گرم و سرد بهتر عمل می کنند، اما هزینه آنها بیشتر از کولر گازی دارای کمپرسور استاندارد است.

بهره وری و بازدهی

یکی دیگر از مواردی که در خرید مینی اسپلیت باید به آن توجه شود، بهره وری و بازدهی انرژی آن است. سیستم های مینی اسپلیت و پمپ های حرارتی از 15 تا 38 SEER با تنوع بازدهی بیشتری هستند. این یک درجه بندی از بهره وری انرژی کولر گازی ها است، رتبه بندی بهره وری انرژی فصلی، که توصیف می کند چه میزان خنک سازی می تواند در هر بار انرژی استفاده شده، مصرف شود. این همانند مسافت پیموده شده در بنزین است و هر چه این عدد بیشتر باشد کارایی بیشتری دارد.

این مقاله ادامه دارد ...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید