رایج ترین علل کار نکردن کنترل کولر گازی

مهم ترین و رایج ترین علل کار نکردن کولر گازی در این مقاله بررسی شده است که با توجه به گزارشات تکنسین های ما در سرویس کولر گازی می باشد

میدونید که یکی از مهم ترین بخش هر کولر گازی، کنترل اون هست و اگر دچار مشکل بشه، قطعا باعث ناراحتی و عصباینت شما میشه. ما در این مقاله قصد داریم به برخی از رایج ترین های علت کار نکردن کنترل کولر گازی به طور کامل، بپردازیم. خب حتما میدونید که هر وسیله ای طول عمر مشخصی داره یا ممکنه بخش هایی از اجزای تشکیل دهنده اون، عمر مشخصی داشته باشه و در طولانی مدت نیاز شود که آن را تعویض کنید. کنترل کولر گازی از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با هم این 4 علت را که دلیل بر کار نکردن کولر گازی شماست، با هم بررسی می کنیم.

فاصله زیاد از دستگاه

قطعا نباید انتظارات بیجایی از ریموت کنترل دستگاه خود داشته باشد. ممکن است شما از آشپزخانه که در فاصله 50 متری از کولر گازی قرار دارد، بخواهید اون رو، روشن کنید. قطع به یقین با مشکل کار نکردن کنترل کولر گازی خود برخورد می کنید. شاید با خودتون بگید که این که خیلی مشکل پیش پا افتاده ای هست. اما تکنسین کولر گازی ما، گزارشات زیادی از این مورد به شرکت سرمایش، گزارش داده است.

پس در نتیجه اگر با مشکل اینکه "چرا بعضی اوقات کنترل کولر گازی ما کار نمی کند" برخورد کردید کافی فاصله های مختلفی از کولر گازی رو با کنترل چک کنید تا به مقدار فاصله ای که کنترل دستگاه قابل اجرای و استفاده هست، برسید. شما دوستان با کمی دقت و مطالعه چنین مقالات کاربردی، ممکنه که اصلی نیاز به اعلام خرابی کنترل کولر گازی نداشته باشید.

پایان عمر باتری ها

این یکی از متداول ترین دلایل کار نکردن کنترل کولر گازی است. قطعا همه ما با این چنین مشکلی در طول زندگی برخورد کرده ایم. اما دغدغه های زندگی ممکنه باعث بشه که این راه حل های ساده برای رفع خرابی کنترل کولر گازی رو فراموش کنیم. پس هیچ جای نگرانی نیست. معمولا باتری های کنترل، در پشت ریموت قرار دارد. البته من پیشنهاد میدم که قبل از تعویض باتری ریموت، حتما اون رو با دستگاه دیگه ای که باتری می خوره، تست کنید.

تست باتری شما رو مطمئن می کنه مشکل از باتری ریموت هست و خود ریموت دچار مشکل نشده است. سعی کنید همیشه بهترین باتری رو برای کنترل خود، خریداری کنید و اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی مثل زمستان، از اون استفاده نکنید، حتما باتری هارو از کنترل کولر گازی، خارج کنید.

اشتباه در قطبیت باتری های کنترل کولر گازی

این یکی از رایج ترین علل کار نکردن کنترل کولر گازی است. همه ما ممکنه تو شناسایی قطب مثبت و منفی و نحوه قرار دادن باتری ها تو هر دستگاهی، دچار مشکل بشیم. از این جهت همیشه این مورد رو به درستی بررسی کنید تا هیچ وقت دچار مشکل نشوید. معمولا زمانی که درب پشت کنترل رو باز می کنید با علامت های مثبت و منفی می بینید. حال با توجه به قطب مثبت و منفی باتری و علامت هایی که روی کنترل هست، باتری ها رو در جایگاه خود قرار بدین.

اگر بعد از اینکه باتری های کنترل رو به درستی تو جایگاه خودش قرار دادین و باز هم با مشکل کار نکردن کنترل کولر گازی، روبرو شدید، محل قرار گیری باتری ها، دچار مشکل شده. برخی از خرابی کنترل کولر گازی از بخش باتری ها می تونه باشه. شما برای این کار بهتره که با یک اسپری تمیز کننده مخصوص، قسمت قرار گرفتن باتری ها و فلزاتی که در دو قطب اون، قرار داره رو تمیز کنید. به احتمال 90 درصد مشکل برطرف شده و کنترل شما به خوبی کار می کنه. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، با یک تکنسین کولر گازی، تماس بگیرید.

مشکل سنسور کنترل کولر گازی

90 درصد ریموت کنترل های کولر گازی چراغ led در قسمت جلو خود دارند که ممکنه اون، دچار مشکل شده باشه. وظیفه این چراغ led ارسال سیگنال های فرمان به حسگری که روی کولر گازی قرار دارد، هست. حال برای سنسور کنترل کولر معمولا دو مورد زیر باعث خرابی آن می شود:

  1. رطوبت
  2. ضربه

رطوبت یکی بدترین مشکلاتی است که برای هر دستگاه و کنترلری، ممکن است به وجود آید. ضربه نیز همین طور، می تونه هر مشکلی رو در ریموت ایجاد کند. برای تعیین اینکه آیا کنترل از راه دور به درستی سیگنال را از LED می فرستد، می تونید از کارت سنسور مادون قرمز استفاده کنید. اگر کارت نتوانست به دستورات کنترل از راه دور پاسخ دهد، LED خراب است و شما باید کنترل از راه دور را تعویض کنید یا آن را تعمیر کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به متداول ترین دلایل کار نکردن کنترل کولر گازی بپردازیم. خب شاید این مواردی که بررسی کردیم کمی پیش پا افتاده باشد، اما بیشتر گزارشات خرابی مربوط کنترل کولر گازی، مربوط به همین موارد، بوده است. در صورتی که این موارد، مشکل خرابی کنترل کولر گازی شما را برطرف نکرد، می تونید با کارشناسان ما در سرمایش، در تماس باشید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید