بررسی همه جانبه تفاوت کولر گازی ایستاده با دیواری

اگر می خواهید به شناخت خوبی از کولر گازی های ایستاده و دیواری برسید و بتوانید بهترین کولر گازی را برای خانه خود انتخاب کنید، این مقاله نکات بسیار کاربردی خواهد داشت

امروزه با مشاهده کردن دو نوع از کولرهای دوتیکه یا اسپلیت ها به صورت دیواری و یا زمینی که به آن ایستاده نیز می گویند این سوال ها در ذهنمان ایجاد می شود که تفاوت کولر گازی ایستاده با دیواری در چیست؟ آیا این دو کولر مصرف برق یکسانی دارند؟ آیا سرمایش و گرمایش توسط این دو کولر متفاوت است؟ آیا این دو کولر قیمت متفاوتی دارند؟ یا اینکه انتخاب کدام نوع از این کولرهای دوتیکه مناسب تر می باشد؟

برای دریافت پاسخ این سوال ها و انتخاب بهتر هر کدام از مدل های ایستاده و زمینی کولر گازی، می توانید ویژگی و خصوصیات هر کدام از آنها را که در ادامه مطلب که به تفاوت اسپلیت ایستاده با دیواری به آن اشاره شده است را مطالعه کنید.

سرمایش و گرمایش دو فاکتور مهم در تفاوت اسپلیت ایستاده با دیواری

حقیقتی که در مورد این دو دستگاه وجود دارند این است که موتور و کمپرسور هر دو دستگاه به یک شیوه کار می کند و در نتیجه عملکرد یکسان و مشابهی دارند به این صورت که هر دو دستگاه از یک پنل داخلی که در داخل منزل نصب می شود و یک پنل بیرونی که در خارج از منزل نصب می شود برخوردار می باشند و برای استفاده از هر دو نوع کولر ایستاده و دیواری باید پنل بیرونی را نصب کنیم، لذا بعد از نصب امکان جا به جایی و انتقال را ندارند. این در صورتی است که بعضی از افراد گمان می کنند نوع ایستاده این کولرها همچون کولر گازی پرتابل از قابلیت حمل و جا به جایی برخوردار است.

اما از جمله عواملی که باعث شده است که با وجود عملکرد یکسان کولر های گازی ایستاده از نظر سرمایشی و گرمایشی قوی تر باشد می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  1. کمپرسور یا موتور کولرهای گازی ایستاده و دیگر تجهیزات به کار رفته در آن بزرگ تر و سنگین تر می باشند که باعث سنگین وزنی آنها و عدم استفاده از آنها بر روی دیوار و همچنین قدرت و قابلیت بیشتر آنها برای گرما دهی و خنک کردن محیط می باشد.
  2. همان طور که می دانید گرما به دلیل سبک وزن بودن در بالاترین قسمت ساختمان قرار می گیرد و چون کولرهای گازی ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند می توانند از ارتفاع پایین شروع به خنک کردن محیط کنند که در این صورت محیط زودتر خنک می شود و افراد زودتر احساس خنکی می کنند در صورتی که کولرهای دیواری به واسطه ارتفاع بالاتری که دارند ابتدا سقف را که محیط گرم تری دارد خنک می کنند، لذا زمان بیشتری طول می کشد تا محیط خنک شود.

نصب کولر گازی ایستاده آسان تر است یا دیواری؟

از جمله تفاوت کولر گازی ایستاده با دیواری می توان به قابلیت نصب راحت تر کولرهای گازی ایستاده اشاره کرد به این صورت که می توان آنها را در هر گوشه از منزل قرار داد در صورتی که نصب کولر گازی بر روی دیوار مشکلات بیشتری دارد.

کولر گازی ایستاده فضای بیشتری را اشغال می کند یا دیواری؟

در هنگام خرید کولر گازی باید توجه داشته باشید که کولر گازی ایستاده به دلیل بزرگ تر بودن، فضای بیشتری را اشغال می کنند و یکی از معایب کولر گازی ایستاده است. معمولا از آنها در سالن ها، مغازه ها و اماکن بزرگی که کولرهای گازی دیواری توان کافی برای خنک کردن محیط را ندارد استفاده می شود زیرا همان طور که قبلا گفته شد کولرهای گازی ایستاده توان بیشتری برای برای پرتاب هوا و خنک کردن محیط دارند.

کولرهای گازی دیواری نیز به دلیل نصب شدن بر روی دیوار فضای کمتری را اشغال می کنند لذا گزینه مناسبی برای مکان های کوچک به شمار می آیند.   

کولر گازی ایستاده برق بیشتری مصرف می کند یا دیواری؟

این امر که هر چه قدرت موتور یک کولر بیشتر باشد، انرژی و برق بیشتری را مصرف می کند. کاملا طبیعی است و از آنجایی که کمپرسور و موتور کولر گازی ایستاده قوی تر و بزرگ تر از انواع کولرهای گازی دیواری می باشد پس مصرف انرژی بالاتری نیز طلب می کند که البته نسبت به کارایی آنها کاملا مقرون به صرفه می باشند و نمی شود آن را یکی از معایب کولر گازی ایستاده، دانست.

در صورتی که به دنبال کولر گازی ایستاده با مصرف انرژی کمتر می باشید به شما توصیه می شود انواع مدل های کم مصرف این کولرها را با درجه A خریداری کنید.

کولر گازی ایستاده صدای بیشتری تولید می کند یا دیواری؟

 مهمترین نکته ای که در هنگام خرید کولرگازی ایستاده وجود دارد و افراد باید به آن توجه کنند صدای فن این کولرها می باشد که معمولا به خاطر بزرگ و قوی بودن بلوور یا دمنده آنها صدای زیادی تولید می کنند و به همین دلیل بیشتر از این کولرها در مکان های تجاری و اداری استفاده می شود زیرا با استفاده کردن از آنها در فضاهای کوچک آپارتمانی ممکن است برای اعضای خانواده مزاحمت ایجاد شود لذا به شما توصیه می شود که از کولرهای گازی دیواری برای منازل خود استفاده کنید.

کولر گازی ایستاده بهتر جریان هوا را در محیط ایجاد می کند یا مدل دیواری؟

کولرهای گازی ایستاده به دلیل ارتفاع کمی که دارند ممکن است مانعی نظیر مبلمان منزل در سر راهشان قرار بگیرد و از گردش هوا در محیط و خنک شدن تمام فضای منزل به صورت یکسان جلوگیری کند در صورتی که کولرگازی دیواری چون بر روی دیوار و در ارتفاع بالاتری نصب می شود تمام فضای منزل را به شکل یکنواختی خنک می کند.  

قطعا به خوبی با تفاوت اسپلیت ایستاده با دیواری آشنا شدید. این نکات می تواند در خرید این دستگاه های تهویه، کمک بسیاری کند.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید