آشنایی با انواع کولر گازی های بازار

انواع کولر گازی و ویژگی های خاص هر کدام و اینکه چه ویژگی هایی باعث ایجاد تمایز بین آن ها شده است در این مقاله به طور کامل بررسی شده است

امروزه افرادی که به دنبال خریداری کولر هستند با انواع کولر گازی و تنوع طرح و کارایی آنها مواجه می شوند که این امر تصمیم گیری را برای آنها سخت می کند لذا در این مقاله سعی شده است تا انواع متنوع کولر گازی ها را مورد بررسی قرار بدهیم. کولر گازی هایی که امروزه به بازار عرضه می شوند معمولا از قابلیت های ویژه ای مثل تامین انرژی گرمایشی علاوه بر انرژی سرمایشی، قابلیت کنترل از راه دور و ... برخوردار هستند که اکثرا به صورت اینورتردار می باشند که باعث می شود تا بتوانید در مصرف برق صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید. اجزای تشکیل دهنده کولر ها به صورت کلی شامل کمپرسور، کندانسور و آواپراتور و شیر انبساط می باشد که برای خنک کردن دمای ساختمان هوای محیط را به داخل خود می کشند و به وسیله ی آن طی فرایندی منجر به تبخیر گاز مایع درون کمپرسور یا موتور کولر می شود که این گاز از طریق آواپراتور در داخل ساختمان پخش می شود و بدین شیوه محیط را خنک و دمای مطلوبی را ایجاد می کنند.

معرفی انواع مختلف کولر گازی

در ادامه انواع کولر گازی را برای شما بررسی می کنیم.

کولرگازی پنجره ای

این کولرها که به صورت یک تکه می باشند و تمام اجزای تشکیل دهنده ی آنها در یک پک قرار دارد جزء ساده ترین و اولین کولر گازی های ارائه شده به بازار می باشند که از قابلیت نصب بسیار آسانی برخوردارند به این صورت که آن را درون پنجره و یا کانال مورد نظر قرار می دهند به صورتی که موتور دستگاه در بیرون از منزل قرار می گیرد و آواپراتور در داخل منزل قرار می گیرد. کولر گازی پنجره ای به نسبت دیگر کولرها کمتر خراب می شوند و از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشند اما صدای بیشتری نسبت به دیگر کولرها تولید می کنند.

کولر گازی پرتابل

از دیگر مدل های یک تکه کولر گازی می توان کولر گازی پرتابل را نام برد که قابل حمل بوده و از آنها بیشتر در مکان های کوچک استفاده می شود و برای نصب کردن آنها باید یک لوله پلاستیکی قابل انعطاف را در پشت آنها قرار داد تا گرمای تولید شده موتور را بیرون انتقال دهد.

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت که در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند از جمله کولرهای دو تکه می باشند که یک قسمت آن که آواپراتور در آن قرار دارد در داخل منزل نصب می شود و قسمت دیگر که کمپرسور یا موتور دستگاه در آن قرار دارد در خارج از منزل و در هوای آزاد نصب می شود به همین دلیل صدای کمتری را در محیط ایجاد می کنند.

کولر گازی اسپلیت دیواری

این نوع کولر که به خاطر نصب پنل داخلی آنها بر روی دیوار اسپلیت دیواری نامیده می شوند از جمله پر طرفدارترین و رایج ترین کولرهای دو تیکه مورد استفاده افراد می باشند که در ظرفیت های متنوع از 6000 تا 36000 به بازار عرضه می شوند و اکثرا مجهز به کمپرسور اینورتر هستند.

کولر گازی داکت اسپلیت یا کولر اسپلیت کانالی

یکی دیگر از انواع کولر گازی موجود در بازار کولر گازی داکت اسپلیت می باشد که یونیت و پنل داخلی آنها در داخل سقف کاذب ساختمان نصب می شوند و برای اینکه بتوانند محیط را به صورت یکسان مطبوع و خنک کند نیاز به سیستم کانال کشی دارد که از مزایایی نظیر اشغال نکردن فضای دیوار، قابلیت تعبیه کویل آب گرم در پنل داخلی نصب شده در سقف کاذب و همچنین کاهش تعداد و مقدار کندانسورها اشاره کرد.

نکته قابل توجهی که در مورد خرید و نصب انواع کولر گازی وجود دارد این است که در صورت انتخاب و خریداری برند های نامعتبر کولر گازی داکت اسپلینگ و یا کانال کشی غیر اصولی آنها ممکن است در هنگام کار کردن مشکلاتی نظیر ایجاد سر و صدای آزار دهنده برای افراد به وجود بیاورد. از جمله معایب این کولر نیز می توان به عدم توانایی کنترل دمای فضاهای مختلفی که به وسیله ی کولر داکت اسپلیت مطبوع و خنک می شوند به صورت مستقل و مجزا اشاره کرد.

کولر گازی اسپلیت ایستاده

این نوع از انواع کولر گازی همانند کولر گازی اسپلیت دیواری از دو پنل داخلی و بیرونی تشکیل می شود و در نحوه ی عملرد نیز همانند یک دیگر عمل می کنند و تفاوت آنها در قدرت موتور و فن آنها می باشد به این صورت که اسپلیت ایستاده از موتور و پرتاب باد قوتری برخوردار می باشد و به همین دلیل استفاده از این کولر بیشتر مناسب اماکن بزرگ، سالن ها، و مراکز تجاری و.... می باشد. تفاوت دیگر این کولرها در نوع ظاهر آنها می باشد که کولرهای ایستاده چون شبیه به یک کمد و یا یخچال بلند و ایستاده می باشند به این نام نام گذاری شده اند و به آنها اسپلیت یخچالی نیز گفته می شود.

کولر گازی اسپلیت کاستی

این نوع از اسپلیت ها که کاربرد بیشتری در مراکز تجاری و اداری دارد و پنل داخلی آنها در داخل سقف کاذب نصب می شود از  امکان پخش هوا در محیط برخوردار می باشد و از آنها در مکان هایی که سقف بسیار بلندی دارند استفاده می شود.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید