بهترین کولر گازی خانگی چیست؟

ما در این مقاله نکاتی ناب را برای شناخت بهتر کولر گازی های خانگی به شما شرح می دهیم توسط این نکات می توانید کولر گازی مناسب خود، تهیه کنید

این روزها برای همه ما سوال است که بهترین کولر گازی خانگی چیست. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه سیستم های تهویه مطبوع، امروزه با تنوع بسیار زیادی برای انتخاب کولر گازی خانگی روبرو هستیم. البته نه تنها برای محیط های خانگی، بلکه محیط های بزرگتری مانند کارخانه ها و محیط های اداری نیز با انبوهی از انواع کولر گازی روبرو هستند.

کولرهای گازی در انواع، اندازه ها و طرح های مختلفی ارائه می شوند. اگر قصد دارید یک سیستم خنک کننده هوا سفارش دهید، باید فاکتورهای مختلفی از جمله اندازه فضای خود، تعداد اتاق ها و هزینه کارکرد سیستم و مصرف انرژی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نوع کولر گازی خانگی مناسب خودتان را خریداری کنید.

سیستم های تهویه مطبوع در ظرفیت های مختلف با قدرت های مختلف در بازار ایران و جهان وجود دارند. برای انتخاب بهترین کولر گازی خانگی، باید اطمینان حاصل کنید که ظرفیت واحد شما با اندازه فضای شما مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال در صورت انتخاب کولر گازی قابل حمل کوچکتر، برای صرفه جویی در هزینه، ممکن است باعث ایجاد خسارت برای شما شود. چون استفاده بیش از کولر گازی پرتابل یا استفاده از آن برای فضاهای بزرگ تر، باعث خرابی زودهنگام آن می شود.

از طرف دیگر، اگر واحدی با ظرفیت بالاتر از آنچه اتاق شما می خواهد، انتخاب کنید، انرژی اضافی مصرف می کند و در نتیجه هزینه بهره برداری از آن افزایش می یابد. هنگام انتخاب کولر گازی مناسب برای فضای خود، باید توصیه های خرید کولر گازی بر اساس متراژ خانه که توسط کارشناسان سرمایش، ارائه شده است، را در نظر بگیرید.

گزینه دیگری که می تواند در بین بهترین نوع کولر گازی خانگی باشد، یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی است اما هزینه کار با آن در مقایسه با کولر گازی های اسپلیت بیشتر است. لیست انواع بهترین کولر گازی خانگی را در ادامه مقاله راهنمای انتخاب کولر گازی خانگی برای شما آورده ایم:

  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی اسپلیت دیواری
  • کولر گازی قابل حمل
  • کولر گازی داکت اسپلیت (کولر گازی مرکزی)

در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر این موارد می پردازیم و سعی می کنیم راهنمایی کامل را برای انتخاب بهترین نوع کولر گازی خانگی را به شما داشته باشیم.

کولر گازی پنجره ای؛ پرکاربردترین نوع کولر گازی در بازار ایران

یکی مواردی که در لیست بهترین کولر گازی خانگی بازار قرار می گیرد، سیستم تهویه مطبوع پنجره ای است. کولر گازی پنجره ای در خنک سازی هوای اتاق نشیمن، اتاق خواب یا محل کار شما بسیار موثر است. برخلاف بعضی از انواع کولرهای گازی، این سیستم نیاز به نصب دائمی دارد. اگر اتاق شما یک پنجره استاندارد دارد، پس نصب کولر گازی پنجره ای کار دشواری برای شما نخواهد داشت. با این حال ، می توانید این دستگاه را بر روی یک پنجره غیر استاندارد با تغییرات جزئی نصب کنید.

فرایند کار این کولر گازی به گونه ای است که هوای گرم استخراج شده از اتاق شما به بیرون رانده می شود از طرف دیگر هوای خنک را به اتاق شما منتقل می کند. شما می توانید کولر گازی نوع پنجره ای را برای خنک سازی هر محیطی استفاده کنید.

در ادامه راهنمای انتخاب کولر گازی خانگی یکی از مدل های کولر گازی پنجره ای را برای شما بررسی می کنیم:

کولر گازی پنجره ای BOCSH با ظرفیت 24000

این مدل کولر گازی یکی از قوی ترین مدل های کولر گازی از نظر ظرفیت سرمایش و گرمایش است. قطعا می دانید که کولر گازی با ظرفیت بالا، توانایی خنک کردن یا گرم کردن محیط بزرگتری دارد.

نکته: زمانی می توانید بهترین کولر گازی خانگی برای خودتان خریداری کنید که کولر گازی با ظرفیت مشخص و مطابق با متراژ خانه با اتاق مورد نظر خود، انتخاب کنید.

این کولر گازی پنجره ای از ویژگی تولید سرما و گرما بهره مند است و شما می توانید در زمستان و تابستان از آن به بهترین شکل بهره مند شوید. اگر بر روی بسته بندی این کولر گازی دقت کنید، متوجه می شوید که برچسب انرژی در نظر گرفته شده برای این دستگاه گرید A است. یعنی مصرفی متعادل برای شما که می خواهید قبض برقتان، هزینه زیادی را برای شما ایجاد نکند. نکته ای که برخی کارشناسان به آن اشاره دارند این است که کولر گازی پنجره ای برق بیشتری به نسبت کولر گازی اسپلیت دیواری، مصرف می کنند. در این باره باید بگوییم که این نظریه قطعی نیست. چون در گذشته برخی مدل های کولر گازی پنجره ای به این صورت بوده اند، اکنون نیز برخی کارشناسان بر این نظریه واقف اند که از نظر کارشناسان سرمایش، کاملا اشتباه است.

کولر گازی پنجره ای 24000 بوش مناسب بهترین کولر گازی خانگی برای اتاق ها با متراژ 35 تا 45 متر مربع می باشد. توجه کنید که منظور ما، متراژ اتاق است، نه کل زیربنا خانه. نوع کمپرسور استفاده شده در این کولر گازی روتاری است. اگر اطلاعات کامل تری در مورد کمپرسورهای کولر گازی داشته باشید، متوجه می شوید که کمپرسور روتاری کولر گازی بیشترین کاربرد را در کولر گازی های خانگی دارد.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل کولر گازی پنجره ای عبارت اند از:

  • دارای قابلیت DEFROST ضدبرفک
  • دارای سیستم هوشمند سرما و گرما سازی
  • دارای سیستم تصفیه هوای خانگی
  • معمولا این دستگاه با 5 سال گارانتی و نصب رایگان ارائه می شود
  • ساخت کشور اسلوونی تحت لیسانس آلمان

به عنوان راهنمای انتخاب کولر گازی خانگی، باید یک مدل از انواع کولر گازی نادر و البته موجود در بازار ایران، را برای شما بررسی کنیم. کولر گازی که شباهت بسیاری به کولر گازی پنجره ای داشته اما درون دیوار نصب می شود. البته این مورد را نمی شود در لیست بهترین کولر گازی خانگی قرار داد چون، نصب آن برای هر مکانی مناسب نیست. همان طور که گفته شد، این کولر گازی شباهت زیادی به کولر گازی پنجره ای دارد، اما برای نصب آن به پنل مخصوص نیاز دارد. در مقایسه با کولرهای گازی پنجره ای، واحدهای تهویه مطبوع این مدل، گران تر نیز می باشند.

اگرچه طراحی این دستگاه با طراحی کولر گازی پنجره ای کمی متفاوت است، این دو در اصل یکسان عمل می کنند تا هوای اتاق شما را خنک کنند. در صورت نصب صحیح، این دستگاه می تواند اطمینان حاصل کند که فضای شما دمای مطلوبی دارد. با این وجود، شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت خنک کنندگی مورد نیاز اتاق شما را تأمین کند.

حال بهتر است که در این راهنمای انتخاب کولر گازی خانگی با مدل مشهور اسپلیت آشنا شویم:

کولر گازی اسپلیت دیواری؛ پرفروش ترین کولر گازی بازار ایران

از قدیم الایام زمانی که صحبت از کولر گازی می شد، اگر از شما در مورد بهترین کولر گازی خانگی سوال می کردند، شما کولر گازی اسپلیت دیواری را انتخاب خود می دانست. در کشور 90 درصد کاربران کولر گازی با شکل و شمایل اسپلیت دیواری بیشتر از مدل های دیگر، می شناسند.

آیا به دنبال سیستم تهویه مطبوع برای خنک کردن مناطق مختلف در محل کار یا خانه خود هستید؟ اگر بله، باید کولر گازی اسپلیت دیواری با توجه به مواردی که در راهنمای انتخاب کولر گازی خانگی، گفته می شود، انتخاب کنید. سیستم کولر گازی اسپلیت از یک کندانسور و یک واحد دمنده تشکیل شده است. کندانسور معمولاً در خارج از خانه قرار دارد و 80 درصد سیستم فنی آن در آن پکیج قرار گرفته است. در حالی که دمنده در داخل اتاق به عنوان یونیت داخلی حضور دارد. شما می توانید برای هر اتاق خود یک کولر گازی با ظرفیت کم انتخاب کنید تا مصرف برق کمتری برای شما داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که کولر گازی اسپلیت با بالاتری ظرفیت نمی توانید به اندازه کافی یک محیط با زیر بنای 120 متر را خنک کند و بهترین کار در نظر گرفتن کولر گازی برای هر اتاق است.

کولرهای گازی اسپلیت بدون کانال بی سر و صدا کار می کنند و بازده خنک کنندگی بالایی دارند. پروفیل های باریک آنها ، آنها را به گزینه ای مناسب برای ساختمانهای مسکونی و تجاری که فضای محدودی دارند ، تبدیل می کند. علاوه بر این، سیستم به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد هر دمنده را به طور مستقل کنترل کنید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید