آیا می دانید علت تقطیر آب در کولر گازی چیست؟

تقطیر آب در کولر گازی یکی از مشکلات شایع در میان کاربران کولرگازی می باشد. قطرات آبی که از کولر های گازی سرازیر میشود باعث نارضایتی کاربران کولر گازی شده است

یکی از مشکلاتی که کاربران کولر های گازی با آن رو به رو هستند، قطره های آبی است که از سمت کولر به زمین می افتند. در بعضی از مواقع این آبریزش ها به قدری زیاد میشود که سطح زمین مملو از آب میشود. پدیده تقطیر در اغلب سیستم های تهویه مطبوع اتفاق می افتد اما آب های تولید شده از طرف کولر گازی در طی فرآیندی کمک بسزائی در خنک کردن محیط می کند.که این آب ها به دو بخش تقسیم میشود که بخشی از آن برای خنک کردن محیط مورد استفاده قرار میگیرد و بخشی از آن نیز به مکان اولیه خود باز خواهد گشت. اما این سوال در اذهان کاربران کولر های گازی به وجود میاید که علت تقطیر آب در کولر گازی چیست؟ چرا پنل کولر گازی دچار آبدهی شده است؟

که در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و در صورتی که با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در تعمیر کولر گازی در تماس باشید.

تقطیرآب کولر گازی چگونه صورت می گیرد؟

یکی از تفاوت های بزرگی که در دو نوع کولر گازی آبی و گازی وجود دارد رطوبت می باشد که در کولر های گازی به هیچ وجه رطوبتی وجود ندارد و تمامی رطوبت های موجود را از محیط کار یا منزل خارج میکند اما در مورد کولر های آبی داستان اینگونه نمی باشد. کولر های آبی باعث افزایش رطوبت محیط میشوند و رطوبت برای افرادی که بیماری خاصی دارند بسیار مضرر است پس یکی از مزایای بسیار خوب کولرهای گازی خالی بودن رطوبت می باشد و مکانی به دور از رطوبت را برای کاربران کولر گازی پدید می آورد. اما سرمنشاء این قطرات آب که از کولر گازی ها سرازیر میشود کجاست؟

گرم شدید در تابستان باعث میشود که هوای محیط رطوبتی شود و در هنگام کار کولر های گازی رطوبت موجود درمحیط توسط لوله های پنل داخلی جذب میشود و با برخورد این رطوبت ها با لوله ها منجر به تقطیر آب در کولر گازی میشود و در آخر آب های تولید شده توسط مجرا های خروجی زیر پنل کولر گازی خارج میشوند. و این قطرات آب با رطوبت رابطه مستقیم دارند یعنی هرچه رطوبت بیشتر باشد تعداد قطرات بیشتری از کولر گازی سرازیر میشود و یا هرچه رطوبت کمتری در محیط وجود داشته باشد به نسبت قطرات کمتری به زمین می افتند.

کمبود گاز کولر گازی

یکی از دلایل که منجر به تقطیر آب در کولر گازی ها میشود، کمبود گاز کولر گازی می باشد در این صورت عملکرد کولرگازی بسیار پایین می آید و منجر به اخلال در سیستم خنک کننده کولر گازی میشود ودر نتیجه به یخ زدگی فین های اواپراتور ختم میشود. پس از خاموش شدن کولر گازی در این حالت باعث میشود که یخ ها شروع به آب شدن کنند و آب های تولید شده به ناودان کولر سرازیر شود. این مشکل حتی می تواند باعث نشتی گاز کولر گازی شود.

آبریزش از قسمت جلویی کولر گازی

با استناد به گفته های بالا کولر های گازی طوری طراحی شده اند که رطوبت را توسط لوله ها جذب میکنند و طی فرایندی از مسیر های خروجی شامل شلنک تخلیه و سینی کف خارج میشود.اما اگر در قسمت های زیرین پنل نمناک یا آبریزی داشته باشد مشکل از قسمت های دیگری می باشد که در ادامه به این قسمت ها می پردازیم:

بسته شدن شلنگ تخلیه

گاهی اوقات شلنگ تخلیه که در قسمت زیرین پنل قرار گرفته درچار انسداد میشود. ممکن است این انسداد و مسدود یودن مسیر به دلیل گذر زمان محل تجمع آشغال شده باشد وشلنگ تخلیه جرم گرفته باشد. برای رو به رو نشدن با اینگونه مشکلات باید از چک کردن ماهیانه این شلنگ غافل نشوید. و شلنگ تخلیه را چک کنید که شیب در تمامی نقاط به گونه ای باشد که به راحتی آب ها از شلنگ خارج شوند و شلنگ دچار تا خوردگی نشده باشد.

شکستن و ترک خوردن ناودانی

در مواردی نیز مشکل از ناودان های کولر گازی بوده است و به هر صورتی ممکن است باعث شکسته شدن و ترک خوردی در قسمت ناودان شود که در نتیجه منجر به آبریزش میشود که به صورت قطره قطره از لبه های پنل کولر گازی به زمین می افتند.

بسته شدن سینی تخلیه

در قسمت پایینی اپراتورها محوظه ای وجود دارد که آب هایی که به صورت تقطیر به وجود آمده اند به در آن جای میگیرند. گاهی مواقع این محوظه ها درچار رسوب و جرم میشوند که بر اثر گرد و خاک به وجود می آیند و در نتیجه باعث انسداد و مسدود کردن سینی تخلیه میشود. که این مسدود شدن سینی تخلیه باعث آب ریزی از لبه های پنل کولر گازی میشود. بسته شدن سینی های تخلیه یکی از دلایلی است که منجر به تقطیر آب در کولر گازی میشود. برای جلوگیری از چنین رخ دادی می بایست سینی تخلیه بررسی شود و در صورت وجود کثیفی و رسوب ، پاکیزه و تمیز شود و راه انسداد باز شود.

دلیل پرتاب آب از پنل داخلی کولرگازی

در مواقعی کولرگازی دچار اخلال در سیستم سرمایش خود میشود که در این صورت در نقاطی از اوپراتور پنل داخلی درچار یخ زدگی میشود، که نتیجه این یخ زدگی در داخلل پنل داخلی قطرات آبی است که از دهانه کولر گازی به بیرون پرتاب میشود. در بعضی از اوقات این مشکل بزرگتر نیز میشود و به خاموش شدن کولر گازی منجر میشود.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید