کولر گازی پنجره ای یا کولر گازی اسپلیت؟ مسئله این است!

در صورتی که دچار دوگانگی در خرید کولر گازی پنجره ای یا کولر گازی اسپلیت شده اید، این محتوا نکات نابی را برای شما آورده است

کولر گازی های زیادی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام کارایی های مختلفی را برای شما فراهم می کند. ما در این محتوا قصد داریم دو نوع پرفروش و پرطرفدار کولر گازی را با هم مقایسه کنیم تا در زمان خرید و سفارش این محصول، اطلاعات کافی داشته باشید.

سوال ما این است که کولر گازی پنجره ای یا کولر گازی اسپلیت؟!

قبل از هر چیز باید موضوع مهمی را با شما مطرح کنیم:

مهمترین بحثی که خرید و انتخاب کولر گازی مطرح می شود بحث ظرفیت کولر گازی می باشد. بهتر است بدانید که انواع مختلف کولرها مثل کولر پنجره ای، دیواری و ... دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند که شما باید متناسب با نیاز و شرایط خود کولر با ظرفیت مناسب مکان مورد نظرتان خریداری کنید، زیرا در صورتی که ظرفیت کولر خریداری شده پایین تر از سطح نیازتان باشد کارایی لازم و مورد قبولی نخواهد داشت و محیط را آن طور که باید خنک و مطبوع نخواهد کرد و برعکس در صورتی که ظرفیت کولر بیش از نیاز محیط باشد فضا را بیش از حد خنک می کند و شما را مجبور به خاموش کردن مکرر کولر می کند. برای خرید کولر گازی در مشهد می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین مشاوره را در این زمینه به شما ارائه کنند.

کولر گازی پنجره ای

این نوع کولر از جمله اولین و ساده ترین کولرگازی های موجود در بازار و به صورت یک تکه می باشد به این صورت که فن و کمپرسور یا موتور آن در یک پک قرار داده شده است و برای نصب آن فقط کافیست تا کولر را درون پنجره یا کانال مورد نظر قرار دهیم. نکاتی که از راهنمای خرید کولر گازی هنگام خرید آن باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مصرف برق کولر گازی پنجره ای از دیگر وسایل سرمایشی بالاتر می باشد و معمولا از قابلیت کنترل از راه دور برخوردار نمی باشند.

نحوه عملکرد کولر گازی پنجره ای

  1. هوای داخل اتاق توسط فن به سمت داخل کولر کشانده می شود و با عبور از فیلترهای هوا و کویل کندانسور دما و میزان رطوبت کم شده و همین طور گرد و غبار هوا حذف می شود.
  2. گاز مبرد از لوله ها وارد سیستم شده و سیکل سرمایش شروع به کار می کند. اگر دمای مبرد بالا رود، از حالت مایع به گاز تبدیل شده و با از دست دادن دما خود به گاز تبدیل می شود.
  3. گاز مبرد بعد از این فرایند وارد کمپرسور می شود و با فشار زیاد و اختلاف فشار آن باعث می شود که این گاز به طرف لوله های پیچ در پیچ کندانسور برود. حال زمانی که تماس گاز مبرد با محیط افزایش پیدا کند، گرمای خود را از دست می دهد و خارج میشود.
  4. در این حالت باعث سرد شدن محیط می شود.

برای آشنایی با نکات مهم در تعمیر کولر گازی پنجره ای روی لینک کلیک کنید.

مزایای کولر گازی پنجره ای

  1. قیمت کولر گازی پنجره ای نسبت به دیگر مدل ها ارزان تر است. از این جهت خرید کولر گازی پنجره ای به مراتب بیشتر صورت می گیرد.
  2. نصب سریع و آسان
  3. محدودیتی در نصب کولر گازی پنجره ای وجود ندارد.
  4. راندمان بالا نسبت به رقبای هم قیمت
  5. تنوع نوع کولر گازی پنجره ای

معایب کولر گازی پنجره ای

  1. مصرف بالای برق
  2. وزن نسبتا بالا نسبت به دیگر رقبا
  3. بسیاری از مدل های کولر گازی پنجره ای  ریموت کنترل ندارند
  4. ایجاد نمایی نامناسب برای دکوراسیون داخل و خارج ساختمان
  5. مسدود کردن پنجره ای که کولر درون آن قرار می گیرد.

قیمت کولر گازی پنجره ای

هزینه و قیمت این نوع کولر گازی نیز مانند دیگر وسایل به عوامل مختلفی نظیر توان کولر گازی به عنوان مثال کولر گازی 18000 هزار و کولر گازی 240000 هزار و همچنین برند کولر که امروزه در برندهای مختلفی نظیر کولر پنجره ای اجنرال، سامسونگ، ال جی، مهراصل و .... به بازار عرضه می شود بستگی دارد.

نکات قابل توجه در هنگام خرید کولر پنجره ای

در هنگام خرید کولر گازی پنجره ای دقت داشته باشد که هیچ ارزانی بی دلیل نمی باشد و کولرهایی با قیمت ارزان معمولا میزان مصرفی برق بیشتری را طلب می کند که باعث بالا رفتن هزینه برق در مدت زمان استفاده از کولر گازی و ضرر کردن بلند مدت شما می شود. در هنگام خرید به ضمانت نامه توجه کنید و مدت زمان و شرایط آن را مطالعه کنید تا در صورت بروز مشکل کولر را به صورت رایگان تعمیر کنید. بعد از خرید کولر پنجره ای هر چند وقت یک بار فیلترهای آن را شست و شو و تمیز کنید زیرا این فیلترها علاوه بر پاکیزه و مطبوع کردن جریان هوا در منزل از ورود ذرات آلاینده به کویل های برودتی کولر گازی نیز جلوگیری می کند.

کولر گازی اسپلیت

اسپلیت ها که در انواع مختلفی نظیر دیواری، ایستاده، کاستی و سقفی به بازار عرضه می شوند کولرهای دو تکه ای می باشند که از دو پنل داخلی و بیرونی تشکیل می شوند. به این صورت که پنل داخلی در داخل اتاق نصب می شود و پنل خارجی آنها که کمپرسور یا موتور کولر در آن قرار دارد در بیرون از منزل نصب می شود و به همین دلیل در هنگام روشن شدن کولر صدایی در داخل محیط شنیده نمی شود. اسپلیت ها جدیدترین نوع سیستم های تهویه مطبوع به شمار می آیند که قابلیت بالایی در پرتاب هوا دارند و بعضی از مدل های آن علاوه بر سیستم سرمایشی دارای سیستم گرمایشی نیز می باشند و شما می توانید با توجه به نیاز خود در خرید کولر گازی نوع اسپلیت را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای خرید کولر گازی با عملکرد اسپلیت های بیشتر آشنا می شوید.

شما قبل از خرید کولر گازی باید بدانید که نوع عملکرد اسپلیت ها چگونه است. شیوه و عملکرد کولر گازی اسپلیت به این گونه است که هوای گرم محیط ساختمان را جذب می کند و بعد از خنک سازی، آن هوا را مجددا به داخل محیط می فرستد و این فرایند را تا جایی انجام می دهد که ترموستات کولر به دمای قابل قبولی برسد. این کولرها در واقع عملکردی شبیه به یخچال بدون محفظه عایق دارند به این صورت که مایع مبرد موجود در این کولرها نظیر فرئون گرما را به خود جذب می کند و بعد از تبخیر شدن موجب خنک شدن محیط می شوند.

همان طور که گفته شد، اسپلیت ها از دو قسمت و پنل مجزا ساخته می شوند که در هنگام نصب، پنل داخلی را که اواپراتور یا واحد تبخیر در آن قرار گرفته است در داخل ساختمان بر روی دیوار نصب می کنند و دیگر قسمت آن را که پنل خارجی نامیده می شود و کمپرسور و کندانسور کولر گازی در داخل آن قرار دارد را در بیرون از ساختمان نصب می کنند و بعد پنل داخلی و خارجی را به وسیله ی دو لوله ی مسی و آلومینیومی به هم متصل می کنند که لوله ی باریک تر وظیفه ی انتقال گاز سرد را از پنل بیرونی به پنل داخلی بر عهده دارد و بالعکس لوله ی ضخیم تر وظیفه ی انتقال و خارج کردن گرما به پنل بیرونی و کمپرسور به کار رفته در آن را بر عهده دارد. در نتیجه سعی کنید این نکات را در خرید کولر گازی در مشهد به کار بگیرید.

  • تاریخ : 1400/09/18 10:06
  • مشاهده : 733

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید