راهکارهای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ اتاق

قطعا هر کولر گازی برای هر متراژی مناسب نیست شما باید برای خرید کولر گازی ابتدا متراژ خانه و سپس ظرفیت کولر گازی را در نظر بگیرید. اما چگونه؟ ما در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

در هنگام خرید کولر گازی توجه داشته باشید که برای یک خرید هوشمندانه نیاز است تا انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ و مساحت منزل و یا محل کارتان انجام شود زیرا در این صورت شما می توانید علاوه بر ایجاد فضایی با دمای مطلوب و دلنشین در فضای مورد نظرتان از استهلاک زود هنگام قطعات کولر گازی و مصرف بیش از اندازه برق جلوگیری کنید و از بازدهی مناسب کولر انتخابی خود در بلند مدت احساس رضایت داشته باشید.

شیوه کارکرد کولر گازی ها به این گونه می باشد که دستگاه، هوای محیط را به خود جذب می کند که به وسیله ی این هوای جذب شده از محیط ساختمان، گاز مخصوص موجود در کمپرسور یا موتور کولر گازی که به صورت مایع می باشد  متراکم شده و تحت فشار قرار می گیرد تا جایی که تبخیر می شود و از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و در داخل فضای ساختمان پخش می شود که این شیوه تا زمانی که دمای مکان مورد نظر به حد مقبولی برسد ادامه پیدا می کند.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که در صورتی که ظرفیت کولر گازی بر حسب متراژ و مساحت مکان مورد استفاده انتخاب نشود کمپرسور یا موتور دستگاه بیش از حد کار می کند و این امر منجر به استهلاک و آسیب جدی به کولر گازی و بازدهی نامناسب آن می شود لذا بهتر است در هنگام خرید به ظرفیت سیستم های تهویه مطبوع که معمولا با BTU مورد محاسبه قرار می گیرد توجه داشته باشید.

BTU به چه چیزی اطلاق می شود؟

BTU کولر گازی همانند ژول و کالری واحد اندازه گیری انرژی محسوب می شود که مخفف شده BRITISH THERMAL UNITE می باشد که اندازه گیری بار سرمایشی و گرمایشی توسط این واحد انرژی به عوامل متعددی نظیر متراژ و مساحت مکان مورد نظر، دیوار ساختمان، آب و هوای منطقه، عایق بودن یا نبودن در و پنجره ها و .... بستگی دارد.

امروزه تمام کولر گازی های پنجره ای، دیواری و ایستاده و ... که به بازار عرضه می شود دارای ظرفیت و BTU متنوعی می باشند که هر چه این btu کولر گازی بالاتر باشد قدرت موتور و سرما دهی و پرتاب باد کولر بیشتر می باشد و شما باید با توجه به مکان مورد نظر و ظرفیت کولر گازی آن خریداری کنید.

راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ

در هنگام خرید و انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ منزل و یا محل کارتان باید در نظر داشته باشید که عوامل و پارامترهای مختلفی نظیر آب و هوای منطقه، آفتابگیر بدون ساختمان، وسایل موجود در مکان مورد نظر که گرما تولید می کنند، ارتفاع سقف مکان مورد استفاده و... می تواند در انتخاب ظرفیت کولر گازی نقش مهمی داشته باشد اما در شرایط آب و هوایی معمولی و با مورد سنجش قرار دادن فاکتورهای استاندارد می توان عدد تقریبی برای انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی ها بر حسب متراژ و مساحت مکان مورد استفاده اعلام کرد که مصرف کنندگان می توانند بر اساس آن شرایط و دمای محیط را مورد سنجش قرار بدهند و کولر گازی با ظرفیت مناسبی خریداری کنند به این صورت که اگر دمای محیط از عدد تقریبی محاسبه شده بالاتر و بیشتر باشد لازم است تا کولر گازی با ظرفیت بالاتری خریداری کنید تا از قابلیت سرما دهی بالاتری برخوردار باشد و در صورتی که میانگین دمای محیط از عدد تقریبی محاسبه شده کمتر باشد باید کولر گازی با ظرفیت پایین تری انتخاب کنید.

نحوه محاسبه ظرفیت کولرگازی و انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ

برای اینکه بتوان ظرفیت مناسب کولر گازی را در شرایط عادی بر حسب متراژ منزل و یا محل کار متوجه شویم باید مساحت مکان مورد نظر را بر حسب متر مربع محاسبه کنیم.

بهتر است بدانید که متر مربع یعنی یک مربع در اندازه ی 100 سانتی متری یا یک متری، و زمانی که می خواهید مساحت یک اتاق را بر حسب متر مربع محاسبه کنید باید طول، عرض و ارتفاع اتاق را بر همدیگر ضرب کنید به عنوان مثال زمانی که اتاق شما 3×4 با ارتفاع دیوار  متر می باشد مساحت متر مربع آن این گونه حساب می شود که:  متر مربع  

و بعد می توانید به ازای هر متر مربع از متراژ مکان مورد نظر که در طبقات میانی ساختمان قرار دارد 400 تا 600 BTU در نظر بگیرید و به ازای هر متر مربع از ساختمان دارای پشت بام که در معرض تابش بیشتر نور خورشید قرار می گیرد و دیوارها و سقف گرمای بیشتری به خود جذب می کنند 600 تا 800 BTU در نظر داشته باشید به عنوان مثال می توانید در یک اتاق 12 متری از کولر گازی اسپلیت 9000 استفاده کنید و یا از یک کولر اسپلیت 24000 در یک سالن با مساحت 40 متری استفاده کنید.

به صورت کلی در ایده آل ترین شرایط که از محیط عایق شده نیز برخوردار باشد ظرفیت 1200 BTU به ازای هر 46 متر مربع مورد نیاز می باشد.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید