کولر گازی پرتابل و ویژگی های خاص این محصول

کولر گازی پرتابل ویژگی ها و معایبی دارد که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته ایم. این نکات می تواند به شما در خرید این محصول و موارد مربوط به تعمیرات آن کمک بسیاری کند

سیستم سرمایشی در کولر گازی نوع پرتابل چگونه است؟

سیستم سرمایشی در این نوع کولر گازی ها با بقیه اندکی تفاوت دارد. شما در رایج ترین نوع کولر گازی که اسپلیت می باشد شما کمپرسور و کندانسور را در یونیت خارجی که در محیط بیرون نصب می شد، داشته اید. در نمونه ها دیگر نیز کولر گازی دارای بخش های مختلف بود. اما در این نوع کولر گازی، کمپوسور و کندانسور و دیگر بخش ها در یک یونیت مانند شکل زیر قرار می گیرید. معمولا رایج ترین نوع کولر گازی پرتابل از دو نوع موتور تشکیل شده است. موتور اول در قسمت بالای دستگاه قرار دارد و وظیفه انتقال هوای خنک را دارد. این موتور هوای خنک را به محیط اتاق انتقال می دهد و باعث سرد شدن هوا می شود. موتور دیگر این کولر گازی در قسمت پایین کولر قرار دارد و وظیفه انتقال هوای گرم کمپرسور به بیرون را دارد. معمولا این نوع کولر گازی ها را در مکانی قرار می دهند که هوای گرم آن به خوبی به محیط بیرون منتقل شود.

ویژگی ها و مزایای کولر گازی پرتابل

شاید مهم ترین مزایای کولر گازی پرتابل قابلیت جابجایی و قابل استفاده بودن در هر مکانی که حتی فکرش را هم نمی کنید. این نوع کولر گازی در هر مکانی قابلیت نصب دارد و سختی های نصب کولر گازی های دیگر را ندارد. همانند کولر گازی های دیگر هوای مطلوب و خنکی را به شما منتقل می کند و رطوبت هوای تا حدودی مانند کولرهای دیگر از بین می برد. اگر ساکن خانه های کوچک هستید و به کولر گازی با قابلیت های مناسب نیاز دارید به شما خرید کولر گازی پرتابل را به شدت پیشنهاد می کنم.

همان طور که نصب آسانی دارد، سرویس های مربوط به آن نیز نسبت به کولرهای دیگر راحت و بی دردسر تر خواهد بود. تکنسین های کولر گازی در مشهد همیشه از دردسرهای کم این نوع کولر گازی جهت تعمیر و سرویس می گویند.

معایب کولر گازی پرتابل چیست؟

قطعا هر وسیله ای در کنار داشتن مزایای زیاد معایب زیادی هم دارد. درست است که مزایای کولر گازی پرتابل بیشتر قابل رویت است اما معایب کولر گازی پرتابل نیز باید قابل توجه قرار گیرد. بسیاری از کاربران شرکت سرمایش از صدای نسبتا زیاد این دستگاه مواردی را اعلام کرده اند. به هر حال همان طور که در ابتدا گفته شد، دو موتوری که در این کولر گازی پرتابل قرار دارد صداهایی را ایجاد می کند که می تواند برای برخی آزار دهنده باشد.

از دیگر معایب کولر گازی پرتابل ظرفیت سرمایش کمتری به نسبت دیگر کولر گازی ها دارد. درست است که ما گفتیم این کولر گازی برای هر مکانی قابل استفاده است اما اگر برای مساحت های بزرگی مانند اتاق های بزرگتر از 50 متر می خواهید استفاده کنید، دیگر کارایی با بازدهی مناسب را نخواهد داشت. البته برخی دستگاه های پرتابل که قیمت بالایی دارد قابلیت استفاده در مکان ها بزرگتر را نیز خواهد داشت اما هر کسی قابلیت خرید این نوع دستگاه ها را نخواهد داشت.

در خرید کولر گازی پرتابل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کولر گازی را برای چند متر فضا می خواهید استفاده کنید؟

به عنوان مثال کولر گازی نوع پرتابل با ظرفیت 8000 BTU برای 45 متر مربع مناسب است. کولر های گازی پرتابل در قیمت های بالا نیز با 14000 BTU توانایی استفاده در مکان های 140 متر مربعی را نیز خواهند داشت. همیشه سعی کنید کولر گازی با ظرفیت سرمایشی مناسب را مطابق با فضای خود خریداری کنید تا بالاترین بازدهی را از دستگاه خود داشته باشید.

چه مقدار قصد هزینه کردن برای کولر گازی قابل جابجایی را دارید؟

در این مبحث قیمت کولر گازی پرتابل بسیار حائز اهمیت است. مقدار بودجه ای که برای این جریان می خواهید هزینه کنید بسیار مهم است. به هر حال این کولر گازی در هر قیمتی مدل های متنوع با قابلیت های مختلف را به شما ارائه می دهد. پس این مورد را در نظر بگیرید و بر اساس مقدار بودجه خود به دنبال کولر مورد نظر خود بگردید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید