آیا انتشار کرونا با کولر گازی صحت دارد؟

انتشار کرونا با کولر گازی مسئله ای حیاتی است که امروزه با واکنش های زیادی روبرو شده است ما در این مقاله به ارتباط کرونا با کولر گازی و نکات مهم آن پرداخته ایم

انتشار کرونا با کولر گازی یک موضوع جنجالی است که در مورد آن مقالات زیادی منتشر شده است. یکی از دغدغه کاربران در زمان استفاده کولر گازی در زمانی بیماری مرگبار کرونا، افزایش شیوع آن به وسیله این سیستم مطبوع است. همه ما با اخبار ضد و نقیضی که در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی به وجود آمده است، روبرو شده ایم و اینکه آیا کرونا با کولر گازی شدت بیشتری می گیرد یا نه، برای ما سوال مهمی شده است.

شما از قبل می دانید که کولر گازی شما نقش مهمی در راحتی و آرامشتان دارد. این امر به ویژه در مناطق گرمسیر به عینه قابل درک است، جایی که دما در برخی از روزهای سال به بالاترین حد خود یعنی بیش از 50 درجه سانتی گراد می رسد.

با این حال، ممکن است متوجه نشوید که تجهیزات تهویه مطبوع مانند کولر گازی شما همچنین می توانند از سلامتی شما محافظت کنند. البته که گفتیم برخی تصور می کنند که کولر گازی با کرونا شیوع بیشتری پیدا می کند. در طی بیماری همه گیر COVID-19، درک اینکه چگونه می تواند با در کنار استفاده از کولر گازی، ایمن و سالم زندگی کرد، کار تقریبا مشکلی است. در ادامه این مقاله به نکات ویژه ای در ارتباط کرونا با کولر گازی می پردازیم.

تجهیزات تهویه مطبوع چگونه از شما مراقبت می کنند؟

برخی بر این باورند که تجهیزات تهویه مطبوع می توانند در برابر بیماری کووید 19 از شما مراقبت کنند. برای این نظریه ما 2 علت مهم را بررسی می کنیم:

افزایش کیفیت هوای اتاق ها با کولر گازی اسپلیت

قبل از رد کردن نظریه انتشار کرونا با کولر گازی، لازم به ذکر است که همه سیستم های کولر گاز، مزایای تقویت کننده سلامتی و افزایش کیفیت هوا به طور یکسان را ندارند. اگر قصد خرید کولر گازی جدید را دارید، سعی کنید این مورد را فراموش نکنید و کولر گازی خریداری کنید که قابلیت افزایش کیفیت هوا را داشته باشد. تیم متخصصان ما در سرمایش می توانند کولر گازی بهتری را برای بهبود سلامتی و مراقبت از شما پیشنهاد دهند.

برخی از آنها دارای لامپ های ضد باکتری UV هستند که برای از بین بردن باکتری ها و آلاینده های بیولوژیکی مشابه طراحی شده اند. برخی دیگر با سیستم های تصفیه هوا درون کانال، گرد و غبار و بقایای مربوط را از بین می برند. سیستم های فیلتراسیون هوا گرد و غبار و سایر آلودگی ها را قبل از ورود به خانه شما جذب می کنند و دستگاه های رطوبت ساز به حفظ سطح رطوبت سالم کمک می کنند. به طور کلی، همه اینها به نوعی از خانه در مقابل انتشار کرونا با کولر گازی و تهدید سلامتی شما، کمک می کند.

ایجاد فضای بهتر برای ماندن در خانه

اینکه شما چگونه در خانه بمانید مسئله بسیار مهمی در دوران کرونا است. کولر گازی نیز در این بین نقش بسیار مهمی را می تواند ایفا کند. قطعا مهم ترین ویژگی هر خانه داشتن هوای پاک و در روزهای گرم تابستان، داشتن هوای خنک است. به همین جهت است که می گویند انتشار کرونا با کولر گازی نه تنها صحت ندارد بلکه می تواند باعث نگهداری آدم ها در خانه و همین طور باعث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می شود.

در شهرهای گرمسیری مانند اهواز، هنگامی که تجهیزات کولر گازی فعال دارید، ماندن در خانه آن هم در روزهای گرم تابستان بهرین کار است. حال در صورتی که کولر گازی شما دچار مشکل شده باشد و نیاز به تکنسین تعمیر انواع کولر گازی داشته باشید، دیگر شرایط برای ماندن در خانه محیا نیست و شما نیاز به یک سایه خنک و محیط بیرون پیدا می کنید.

وقتی بدانید که می توانید برای راحتی خود به تجهیزات کولر گازی خود اعتماد کنید، کمتر چنین احساسی خواهید داشت. با نزدیک شدن به ماه های گرمتر این موضوع را به خاطر بسپارید. اگرچه امیدواریم که همه گیر COVID-19  تا آن زمان روند کاهشی داشته باشد، اما این احتمال وجود دارد که تا چند ماه آینده سفرهای بیرونی کار عقلانی نباشد. شما باید بدانید که تجهیزات تهویه مطبوع مانند کولر گازی در این مدت اثرگذاری ویژه ای برای نگهداری شما در خانه خواهد داشت.

پیشنهاد ما این است که اکنون دست به کار شده و با نکات مهم مقاله تعمیر و نگهداری کولر گازی، دستگاه خود را برای استفاده در ماه های آینده آماده کنید تا بدین وسیله، برای تحقق شعار در خانه بمانید، اقدامات لازم را انجام داده باشید.

چند نکته مهم برای نگهداری و سرویس کولر گازی در دوران کرونا

خانه هایی که هیچ امکانی برای گردش هوا در خود ندارند، و می بایست هوا را از طریق مجاری خود در فضای خانه دوباره می چرخانند، باید فیلترهای هوا با عمر مناسب و با کارایی بالا در سیستم های تهویه ای خود داشته باشند، سیستم کولر گازی و تهویه مطبوع را به طور مداوم در حال کار کردن باشد و استفاده از اشعه ماورا بنفش میکروب کش (UVGI) را در نظر بگیرند. خانه هایی که تعداد نفرات زیادی در آن زندگی می کنند، تهویه هوا را موضوع جدی در نظر گرفته و علاوه بر روشن بودن کولر گازی، هر روز پنجره های را به مدت 1 ساعت، باز بگذارند.

هنگام ایجاد یک منطقه انزوا در خانه (برای مثال هنگامی که یکی از اعضای خانواده به بیماری کووید 19 آلوده شده است) ، اقدامات احتیاطی اضافی پیشنهاد می شود. فضای ایزولاسیون باید در طبقات بالا در فصل گرما و یک طبقه پایین تر در فصل خنک زمستان باشد. در ادامه چند نکته مهم را لیست کرده ایم:

  • فیلترهای هوای کولر گازی در دوران کرونا باید در بازه های زمانی کمتر، تعویض و شستشو شوند.
  • انتشار کرونا با کولر گازی زمانی تحقق پیدا می کند که شما فن کولر گازی در کمترین حالت خود قرار دهید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید