آموزش نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی

تعداد کمی از کولر گازی‌ها در گذشته و بسیاری از آن‌ها امروزه دارای سیستم گرمایشی هستند اما تنها تعداد اندکی از افراد از این قابلیت اطلاع و توانایی راه اندازی گرمایش کولر گازی را دارند.

امروزه برخی از انواع مدل‌های به روز کولر گازی برخلاف تصور عموم علاوه بر سیستم سرمایشی، دارای سیستم گرمایشی نیز می‌باشند. این سیستم در فصل‌های سرد سال می‌تواند جایگزین بخاری، شوفاژ و سایر سیستم‌های گرمایشی منزل و محل کار باشد. سیستم ویژه گرمایش کولر گازی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متحصر به فرد

با توجه به آشنایی بسیار کمی که در مورد سیستم گرمایشی کولر گازی وجود دارد، افراد معمولا از نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی اطلاعی ندارند. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد این موضوع به تفضیل بحث کنیم.

نشانه‌های وجود سیستم گرمایشی در کولر گازی

یونیت داخلی همه‌ی کولر گازی‌ها دارای برچسبی تحت عنوان پلاک دستگاه است که تمامی اطلاعات فنی دستگاه روی آن ذکر شده است؛ در نتیجه بر اساس آن می‌توانید متوجه شوید سیستم تبادل هوای منزل شما دو منظوره است و در تابستان و زمستان قابل استفاده است یا فقط برای سرمایش به کار برده می‌شود.

نصابان و تعمیرکاران ماهر در زمینه کولر گازی تنها با یک نگاه به برچسب روی سیستم متوجه وجود یا عدم وجود چنین قابلیتی می‌شوند. در افراد عادی و ناآشنا به دستگاه نیز در صورتی که کولر گازی، سیستم گرمایشی داشته باشد با عناوینی چون heating input و heating current روی برچسب مشخص می‌شوند.

در دفترچه راهنما نیز در صورت وجود سیستم گرمایشی اطلاعاتی در این باره می نویسند.

نکات قابل توجه قبل از راه اندازی گرمایش کولر گازی

در ابتدای آموزش نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی این نکته را به یاد داشته باشید: این کار به راحتی قابل انجام است، به طوری که هر فردی به آسانی می‌تواند آن را آموزش ببیند و سیستم گرمایش را فعال کند؛ پس برای راه اندازی آن نیازی به نصاب ماهر ندارید.

قبل از اقدام برای فعال کردن سیستم گرمایش کولر گازی، دستگاه را از نظر وجود هرگونه عیب و خرابی سرویس کنید. شارژ گاز مبرد آن را تست کنید و مطمئن شوید که به مقدار کافی گاز در سیستم جریان دارد. از تراز بودن و قرارگیری صحیح پنل داخلی و کندانسور اطمینان حاصل کنید.

به منظور افزایش راندمان سیستم گرمایشی کولر گازی قبل از راه اندازی آن، یونیت داخلی و یونیت خارجی دستگاه را ترجیحا شستشو دهید و همچنین فیلتر کولر گازی را از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک کنید.

در صورت عدم سرویس مناسب قبل از شروع به کار سیستم گرمایشی کولر گازی، ممکن است اختلال یا مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد که ما متوجه آن نشده باشیم؛ در نتیجه اگر کولر گازی با این حالت به فعالیت خود ادامه دهد کندانسور ضعیف می ‌شود و یا می‌سوزد و سبب ایجاد مشکلات جدی و جبران ناپذیری خواهد شد.

دقت شود سرویس کولر گازی علاوه بر اینکه باید هنگام راه اندازی سیستم گرمایشی برای اولین بار انجام شود بلکه به صورت منظم هر یک سال، قبل از شروع فصل پاییز و زمستان نیز باید مجددا انجام پذیرد.

آموزش گام به گام  نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی

پس از اطمینان از اینکه دستگاه کولر گازی خریداری شده، دارای سیستم گرمایشی می‌باشد باید بتوانید با کمک آموزش زیر این قابلیت را راه اندازی کنید و آن‌ را به کار ببرید.

برای آموزش نحوه فعال کردن سیستم گرمایش کولر گازی وجود ریموت کنترل دستگاه ضروری است.

مراحل راه اندازی سیستم گرمایشی کولر گازی به ترتیب:

  1. در ابتدا در مرحله اول، اگر دستگاه روشن است آن را خاموش کنید.
  2. در این مرحله، باید تنظیمات لازم را برای راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی روی ریموت کنترل دستگاه پیاده کنید.

دقت کنید هنگام تنظیم ریموت کنترل نیازی به برقراری ارتباط بین ریموت و دستگاه نیست و شما باید ریموت را به دور از چشمی کولر گازی تنظیم کنید؛ زیرا در صورتی که این کار را در مقابل چشمی پنل کولر گازی انجام دهید ممکن است در حین تنظیم ریموت کنترل، پنل کولر گازی مجددا روشن شود.

  1. دکمه menu یا mode را روی ریموت کنترل کولر گازی پیدا کنید و آن را فشار دهید. در این هنگام ، حالت‌های مختلفی که سیستم می‌تواند آن‌ها را اجرا کند روی سیستم به نمایش در می‌اید. این حالت‌ها شامل: Auto، Cool، Dry، Heat و Fan می‌باشد.

در مدل‌های قدیمی‌تر کولر گازی ممکن است این دکمه‌ها را پیدا نکنید. در صورت عدم وجود این دکمه‌ها، همه دکمه‌ها را فشار دهید و سپس منتظر باشید تا یکی از دکمه‌ها حالت‌های مختلف سیستم را به شما نشان دهد. معمولا در اینگونه سیستم‌های قدیمی حالت‌های مختلف با نمایش تصاویر متفاوتی چون قطره‌ اب، خورشید، گلوله برف و... نشان داده می‌شوند.

  1. برای راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی روی Heat mode کلیک کنید. این حالت در مدل‌های قدیمی کولر گازی با نماد خورشید و گرما شناخته می‌شود.
  2. در مرحله بعدی، پس از نمایش حالت‌های مختلف روی صفحه ریموت، برای تنظیم درجه حرات، دکمه TEMP که دارای دو فلش یکی به سمت بالا و دیگری به سمت پایبن را فشار دهید. بهترین دما برای فصول سرد سال که شدت سرما طاقت فرسا نیست دمای مطلوب ۲۸ تا ۳۰ درجه است. مصرف برق هنگام تنظیم روی چنین دمایی، بسیار پایین است.

نکته قابل توجهی که در هنگام تنظیم درجه حرارت باید به آن دقت کنیم این است که دمای مطلوب برای هر محیط با توجه به نوع و مدل کولر گازی و دمایی که مدنظر دارید متفاوت است زیرا بعضی از انواع کولر گازی در دماهای ۲۶ و ۲۷ درجه هوای سرد و خنک را وارد محیط می‌کنند و درجه حرارت گرما دهنده در این نوع ‌کولرها حدودا بین ۳۰ تا ۳۳ درجه می‌باشد.

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه هوای گرم و مطلوب از کولر گازی وارد محیط شود لازم است گاز مبرد موجود در کمپرسور گرم شود و سپس به وسیله شیر چهارطرفه به سمت صفحه‌هایی از جنس آلومینیوم و لوله‌های مسی دستگاه فرستاده می‌شود. این قسمت می تواند هوای گرم را به خارج از محیط دستگاه  هدایت کند. گاز مبردی که در کمپرسور دستگاه گرم می‌شود حدودا ۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا کاملا گرم شود و توانایی انتقال هوای گرم و مطبوع را به محیط داشته باشد.

  • تاریخ : 1400/07/28 07:35
  • مشاهده : 597

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید