آشنایی با سیستم گرمایش کولر گازی و نحوه عملکرد آن

سیستم گرمایش کولر گازی ویژگی های خاصی دارد و عملکرد آن با سیستم سرمایش تفاوت هایی دارد که در این مقاله به طور کامل به نکات طلایی و راهنمای استفاده از این ویژگی برای شما شرح داده شده است

شاید برای شما هم سوال باشد که سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند. این سیستم همانند سیستم های برودتی که دارای چرخه فرایندی برای عملکرد خود هستند، با یک نوع عملکردی در یک چرخه فرایند کار خود را انجام می دهند. شما کولر گازی را به عنوان یک سیستم خنک کننده می شناختید و کمتر از این سیستم برای گرم کردن خانه استفاده می کردید. شاید این ابهام هنوز هم همراه شما باشد که سیستم گرمایش کولر گازی مصرف برق بالایی دارد. اما آیا اینگونه است؟

آیا کولر گازی روی حالت ایجاد گرما انرژی بیشتری مصرف می کند؟

کولر گازی روی حالت گرما چگونه کار می کند؟

آیا کولر گازی ما نیز حالت گرما دارد؟

آیا استفاده از حالت گرمایشی کولر گازی برای دستگاه ضرر دارد؟

و سوالاتی که در ادامه قصد داریم به شما پاسخ دهیم تا ابهامات شما به طور کامل برطرف شود. با پیشرفت علم به کولر گازی ها قابلیت و عملکردهای زیادی اضافه شده است که هر کدام می تواند کاربردهای فراوانی برای شما داشته باشد. یکی از مهم ترین قابلیت های کولر گازی که انقلابی در این صنعت بود، حالت گرمایش کولر گازی است.

چگونه مطمئن شویم حالت گرمایش کولر گازی برای دستگاه ما امکان پذیر است؟

شما به طرق مختلف می توانید از این قابلیت سیستم گرمایش کولر گازی خود مطمئن شوید. این قابلیت به قدری توسعه پیدا کرده است که هر برند کولر گازی امروزه این مورد را برای برخی محصولات خود یعنی کولر گازی دو فصله بودن را قرار داده است. شما به روش هایی که در ادامه برای شما مشخص کردیم می توانید از این ویژگی دستگاه خود با خبر شوید:

  • استفاده از دفترچه یا کاتالوگ دستگاه
  • جستجوی دستگاه در سایت برند مورد نظر برای متوجه شدن از قابلیت های بیشتر دستگاه خود
  • ساده ترین راه بررسی برچسب فنی کولر گازی
  • سوال کردن از نمایندگی و بخش خدمات پس از فروش دستگاه

این موارد ساده می تواند شما را از داشتن ویژگی گرمایشی کولر گازی مطمئن کند. استفاده از این سیستم در زمستان می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. مخصوصا اگر کولر گازی شما قابلیت تصفیه هوا و ایجاد هوای مطبوع را نیز داشته باشد.

راهکارهایی برای استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی در زمستان

شاید این کار برای شما سخت به نظر برسد اما بسیار آسان است. برای قرار دادن دستگاه خود روی حالت گرمایش کولر گازی کافیست از ریموت کنترل استفاده کنید. اما چگونه؟ در ادامه نحوه قرار گیری روی حالت گرمایشی کولر گازی را برای شما آموزش می دهیم. البته نکته که باید به شما بازگو کنم این است. در بسیاری از دفترچه های راهنمای کولر گازی که حالت گرمایشی دارند، به شما توصیه می کنند که دستگاه را قبل از شروع هر فصلی برای استفاده سرویس کنید. این سرویس کولر گازی می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه و افزایش بازدهی آن شود و از همه مهم تر حتی می تواند باعث کاهش مصرف برق دستگاه شود.

بسیاری هزینه کردن برای سرویس کولر گازی را بیهوده می دانند می گویند این هزینه را برای زمانی که دستگاه با مشکل مواجه شد انجام می دهیم، اما این تفکر بسیار اشتباه است و سرویس به موقع کولر گازی مخصوصا قبل از هر فصل می تواند به شما در کاهش هزینه دستگاه کمک بسیاری کند.

راهنمای فعال سازی سیستم گرمایش کولر گازی با ریموت

این آموزش مواردی را به طور کلی برای شما بیان می کند که برای دریافت اطلاعات دقیق تر به شما توصیه می شود که به دفترچه راهنمای کولر گازی خود مراجعه کنید. برای قرار گرفتن روی حالت گرمایش کولر گازی با زدن دکمه MODE یا MENU کافی است حالت HEAT یعنی گرما را انتخاب کنید. با قرار دادن دستگاه روی این حالت می توانید دما های مختلف را نیز انتخاب کنید. بهترین دما برای کولر گازی در فصل زمستان بین 25 تا 27 درجه است که دما معتدلی را برای شما ایجاد می کند. این حالت مصرف برق کمتری داشته و همین طور بازدهی بیشتری خواهد داشت.

نحوه عملکرد سیستم گرمایش کولر گازی

حال که به خوبی با اینکه حالت گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند آشنا شدید، بهتر است بدانید که این سیستم چه فرایندی را برای گرم کردن اتاق در پی می گیرد. زمانی کولر گازی روی حالت ایجاد گرما قرار می گیرد سیکل عملکرد آن تغییر می کند. این تغییر توسط شیر چهار طرفه انجام می گیرد. در این فرایند گاز داغی خروجی از کمپرسور خارج شده و به جای حرکت به سمت بیرون و پنل خارجی، به سمت اواپراتور پنل داخلی حرکت می کند.

بعد از گرم شدن لوله هایی که در اواپراتور قرار دارند، فن پنل داخلی شروع به حرکت کرده و هوا با عبور از لوله های گرم باعث ایجاد گرما در درون اتاق می شود. مبرد هم که در حالت سرد شده قرار دارد به سمت پنل خارجی حرکت کرده و با جذب گرما از محیط دمای آن زیاد شده و مجدد به کمپرسور برمی گردد.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید