کم شدن باد کولر گازی | 6 دلیل اصلی و مهم

اگر با مشکل کمبود جریان هوا کولر گازی یا کم شدن باد کولر گازی آشنایی لازم را ندارید ما در این مقاله به طور تخصصی به این موضوع پرداخته ایم و به طور کاملا ویژه این موضوع را بررسی کرده ایم

آیا تا به حال به این موضوع برخورد کرده اید که کولر گازی دیگر مانند قبل جریان هوای مناسبی نداشته و نمی تواند هوا را به اندازه کافی، خنک کند؟ دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است دلیل کم شدن باد کولر گازی باشد. به همین دلیل مهم است که وقتی سیستم کولر گازی به درستی کار نمی کند با متخصصان تعمیر انواع کولر گازی ما در تماس باشید. آنها آن را بازرسی می کنند، ماهیت مشکل را تشخیص می دهند و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام می دهند.

اما در صورتی که می خواهید خودتان، اول این مشکل را متوجه شوید یا اینکه خودتان در پی رفع مشکلات کولر گازی باشید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. قطعا نکاتی که در این مقاله، با هم بررسی می کنیم، به راحتی می توانید تا حدودی، هزینه های مربوط به تعمیر را کاهش دهد.

برخی از علائم کمبود جریان هوا کولر گازی به شرح زیر است:

  • وجود نقاط سرد یا گرم در خانه شما
  • شنیدن صداهای سوت در قسمت های افزایش میزان جریان هوای خانه شما
  • وقتی قرار است خانه را خنک کند ، هوای گرم از تجهیزات سرمایشی مثل کولر گازی شما جاری می شود و
  • جریان هوا ضعیف است یا از تجهیزات ساطع نمی شود

چه عواملی باعث مشکلات جریان هوا در کولر گازی اسپلیت می شود؟ هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد. همانطور که چندین دلیل ممکن است سیستم کولر گازی شما به طور کلی متوقف شود، دلایل زیادی نیز دارد که ممکن است باعث کم شدن باد کولر گازی شود. حال برای اینکه علت این موارد را بهتر متوجه شوید، ما نکاتی را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

دریچه های مسدود شده

شایان ذکر است که برخی از مشکلات جریان هوا رفع بسیار ساده ای دارند. عیب یابی کولر گازی همیشه نیاز به یک فرآیند دشوار نیست. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که کولر گازی شما دیگر به درستی خانه شما را خنک نمی کند، باید دریچه های هوا را بررسی کنید. ممکن است توسط یک مبلمان یا انسداد بزرگ مشابه مسدود شود. اگر این مورد باشد، پرداختن به این مسئله ممکن است به سادگی مشکل کم شدن باد کولر گازی حل کند.

هنگام سازماندهی وسایل مختلف در خانه این نکته را بخاطر داشته باشید. هر بار که مبلمان و وسایل اتاق را دوباره مرتب می کنید، اطمینان حاصل کنید که جلوی منافذ ورودی کولر گازی را نگرفته باشد، این مورد مخصوصا برای کولر گازی های داکت اسپلیت، بیشتر می باشد.

پایان عمر فیلترهای کولر گازی

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از بروز مشکل کمبود جریان هوا کولر گازی، در نظر گرفتن نکات مربوط به تعمیر و نگهداری کولر گازی است. از جمله مراحل دیگر، این شامل تعویض منظم فیلترهای شما است. فیلترهای شما از تجهیزات کولر گازی شما در برابر کثیفی ها و آلودگی های موجود در هوا محافظت می کنند. همانطور که حدس زده اید، این بدان معناست که آنها می توانند به مرور کثیف شوند و این امر باعث جلوگیری از جریان هوای تهویه هوا می شود.

همچنین سیستم تهویه مطبوع شما را مجبور به استفاده از انرژی بیشتر هنگام خنک سازی منزل می کند. نتیجه؟ صورتحساب های بالا بعلاوه، هنگامی که یک سیستم تهویه مطبوع برای خنک کردن یک خانه باید بیشتر کار کند، احتمال خراب شدن آن نیز بیشتر می شود. با تعویض مرتب فیلترهای خود جلو این مشکلات را البته جول مشکل کم شدن باد کولر گازی را بگیرید. اگر با روند کار آشنایی ندارید، یکی از کارشناسان ما می تواند در بازدید بعدی خود نحوه انجام این کار را نشان دهد.

مشکلات مجاری داکت اسپلیت

همیشه برنامه ریزی برای نگهداری منظم کولر گازی ایده خوبی است. اگرچه می توانید با انجام تمرینات اساسی از برخی مسائل جلوگیری کنید، اما هنوز هم مهم است که گاه به گاه متخصصان از نزدیک تجهیزات شما را بررسی کنند. آنها تخصص لازم را برای شناسایی مشکلاتی که شما ممکن است نادیده گرفته باشید را دارند.

به عنوان مثال، بعضی اوقات مشکلات جریان هوا در کولر گازی نتیجه نشتی مجاری است که در صورت عدم رفع مشکل، منجر به قبض های زیاد انرژی می شود. علاوه بر این، کانال ها می توانند در طی سالها با وجود برخی موارد، مسدود شوند. برای جلوگیری از جلوگیری از جریان هوا در سیستم کولر گازی، این آوار باید برداشته شود.

باز هم ، شما معمولاً باید درجه خاصی از دانش و تجربه را داشته باشید تا در وهله اول این مشکلات را تشخیص دهید. بنابراین، ممکن است بخواهید هر سال قبل از شروع فصل گرم تابستان، آن را بررسی کنید. با این کار اطمینان حاصل می شود که هر موضوعی که شما را از داشتن خانه ای خنک در اواسط تابستان جلوگیری کند، شناسایی و به موقع برطرف شود.

کولر گازی شما، مناسب فضای شما نیست

احتمالاً قبلاً می دانید که یک واحد تهویه مطبوع بسیار کوچک برای خانه شما آن را به طور خیلی موثر خنک نمی کند. با این حال، شاید ندانید که یک سیستم کولر گازی بیش از حد بزرگ نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. خیلی ساده، وقتی یک سیستم تهویه مطبوع خیلی بزرگ است، تمایل دارد زیاد خاموش و روشن شود. اگر متوجه شوید که مناطقی از خانه (یا کل خانه) نسبتاً مرطوب هستند، این ممکن است دلیل مشکلات کمبود جریان هوا کولر گازی شما باشد. چرخه روشن و خاموش مرتباً مانع از رطوبت کامل سیستم کولر گازی می شود.

متأسفانه، این ممکن است بدان معنی باشد که شما باید سیستم فعلی کولر گازی خود را با کولر گازی کوچکتر جایگزین کنید. گفته شد، این یک سرمایه گذاری ارزشمند است. یک سیستم تهویه مطبوع بیش از حد لازم برای نیازهای شما نیز انرژی بیش از حد لازم را مصرف خواهد کرد. یک بار دیگر، این بدان معنی است که صورتحساب شما بالا خواهد رفت. در طولانی مدت، تجهیز خانه به سیستم مناسب به شما در صرفه جویی در هزینه کمک می کند. اگر در انتخاب یک کولر گازی مناسب برای خانه خود، مشکل داشته و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، متخصصان ما با خوشحالی سیستم ایده آل برای خانه شما را پیشنهاد می دهند.

علاوه بر این، این مورد نیز وجود دارد که ممکن است سیستم کولر گازی شما بیش از حد قدیمی باشد، که این ممکن است دلیل دیگری باشد که شما متوجه مشکلات جریان هوا کولر گازی شده باشید. اگر سن شما بیش از یک دهه است و متوجه مشکلات مداوم شده اید، برای تعیین وقت بازرسی با تیم تعمیر و نگهداری کولر گازی ما تماس بگیرید. آنها تعیین خواهند کرد که آیا تعمیرات اساسی لازم است یا اینکه بهتر است کولر گازی خود را کاملاً تعویض کنید.

مشکلات مربوط به ترموستات کولر گازی

اگر مشکل جریان هوای کولر گازی دارید، تصور کنید که قطعاً در سیستم کولر گازی شما اشتباهی رخ داده است، اشتباه نکنید. همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات، این مشکلات کم شدن باد کولر گازی ایجاد می شوند زیرا ترموستات شما به درستی کار نمی کند. حتی اگر ترموستات را روی دمای مورد نظر تنظیم کنید، در صورت سو عملکرد، سیستم کولر گازی شما نمی تواند در حالت تنظیمات ایده آل، خود را نگه داشته و دچار مشکل کمبود جریان هوا کولر گازی می شود.

برای تعیین علت این امر احتمالاً به کمک حرفه ای نیاز خواهید داشت. با این اوصاف، هنگام مشاهده جریان کم هوا از سیستم کولر گازی ، باید با راهنمای عیب یابی ترموستات خود نیز مشورت کنید. ممکن است مراحلی وجود داشته باشد که بتوانید به تنهایی مسئله را اصلاح کنید.

کمبود گاز مبرد کولر گازی

باز هم، بالا نگه داشتن کولر گازی مورد بسیار مهمی است. اگر نگهداری منظم انجام ندهید، ممکن است نشت مبرد ایجاد کنید. نشت مبرد مطمئناً مانع از خنک شدن به اندازه سیستم شما در خانه می شود. همچنین می تواند منجر به کاهش جریان هوا شود. اگر در معرض آن نباشید، بدون ماده محافظتی لازم، مبرد می تواند خطرناک باشد. بنابراین، اگر شک دارید که کولر گازی شما دچار نشتی مبرد کولر گازی می شود، بهتر است کار بررسی آن را به تکنسین های مربوطه، بسپارید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید