8 علت روشن نشدن کولر گازی به زبان ساده

علت روشن نشدن کولر گازی به اختلال و یا مشکل در قسمت های گوناگون کولر گازی مربوط می شود. روشن نشدن کولر گازی یکی از مشکلات شایع در تمامی مدل ها و برند های کولر گازی می باشد که در این مقاله به خوبی بررسی شده است.

دلایلی بسیاری ممکن است وجود داشته باشد که کولر گازی روشن نشود. در صورت پیش آمدن چنین رخدادی و به دنبال آن، نداشتن اطلاعات کافی، بهترین راه حل، سپردن دستگاه خود به تکنسین کولر گازی با تجربه است. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکل، بهتر است به صورت دوره های 1 یا 2 ماهه، کولر گازی مورد بررسی و سرویس قرار بگیرد. روشن نشدن کولر گازی چه در فصول سرد یا چه در فصول گرم آرامش را از کاربران دریغ میکند. روشن نشدن کولرگازی یک مشکل شایع در بین تمامی برند های کولرگازی میباشد و بسیاری از کاربران بخاطر این مشکل به دنبال راهنمای مرجع و کامل هستند که در ادامه به علت روشن نشدن کولر گازی میپردازیم.

مشکل در سیم کشی و فیوز های متصل به کولر گازی

یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی جریان الکتریکی زیاد در سیم ها می باشد که این جریان زیاد باعث میشود فیوز به اصطلاح بپرد. برای حل این مشکل پس از مراجعه به جعبه فیوز که جعبه ای مربعی شکل می باشد، با استفاده از یک مولتی متر شما میتوانید فیوز سوخته یا فیوزی که از کار افتاده را شناسایی کنید و سپس فیوز جدید و سالم را جانشین آن کنید.  

ترموسات معیوب و یا تنظیم نبودن ترموسات

خرابی ترموسات به تنهایی میتواند یکی از علت ها و دلایل روشن نشدن کولر گازی باشد. از چک کردن ترموسات روی حالت سرما غافل نشوید. یکی از نکات مهم، اختلاف دما می باشد. اختلاف دما می بایست سه درجه پایین تر از دمای فعلی اتاق باشد. خاک درون پوشش ترموسات میتواند، یکی از دلایل کمرنگ یا ضعیف بودن صفحه ترموسات باشد. چنانچه علت روشن نشدن کولر گازی مربوط به ترموسات باشد، با تعویض ترموسات میتوان مشکل موجود را رفع کرد.

خرابی خازن

کولر گازی از قسمت های متفاوتی تشکیل شده یکی از آن قسمت ها خازن می باشد که اگر اختلال یا مشکلی در این قسمت به وجود بیاید، میتواند یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی شود. برای رفع خرابی میتوان همانند رفع مشکل فیوز از یک مولتی متر استفاده کرد. یکی از راهبردی ترین کاره برای سرعت بخشیدن به رفع مشکل کردن برای رفع خرابی خازن آزمایش خازن می باشد. پس از آزمایش علت روشن نشدن کولر گازی از خازن باشد می بایست آن را تعویض نمود.

اختلال در شیر های ورودی

علت روشن نشدن کولر گازی میتواند مربوط به اختلال در شیر های ورودی باشد که میتواند باعث رقم زدن یک مشکل بزرگ در کمپرسور شود. بیشترین موضوع مربوط به حالت مایع بودن مبرد می باشد در صورتی که می بایستدر هنگام ورود به کمپرسور به حالت گاز باشد.با این شرایط امکان دارد کمپرسور به کار خودش ادامه دهد اما به هیچ وجه باد خنک و سردی از آن خارج نمیشود. برای رفع این مشکل می بایست شیر های ورودی را تعویض و شیر های سالم و درست را جایگزین شیرهای خراب نمود

وجود خرابی در ورودی های برق

یکی از دلیل به وجود آورد مشکلات بزرگ و بسیار خطر آفرین برای کولرگازی شل یا سست بودن اتصالات ورودی می باشد. یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی به همین دلیل ساده و محکم نبودن اتصالات می باشد که با یک بررسی آسان و ساده میتواند آن را رفع کرد و همچنین کثیف بودن ترمینال اتصالات می تواند علت روشن نشدن کولر گازی باشد که به راحتی میتوان با تمیز کردن این اتصالات مشکلات ناشی از آن را رفع کرد.

نشت گاز کولر گازی

نشت گاز کولر گازی میتواند علت روشن نشدن کولر گازی باشد. این گاز ها وظیفه سرد و یا خنک کردن داخل کولر گازی را به عهده دارند. از ویژگی این گاز ها سمی بودن آن است که اگر از داخل کولرگازی به بیرون نشر کند برای افرادی که در آن محیط تنفس میکند خطرناک می باشد. برای رفع این مشکل باید یخ زدگی های روی کویل ها بررسی شود اگر یخ زدگی بروی کویل وجود داشته باشد این بدان معناست که وجود نشت گاز بسیار زیاد می باشد.

یکی دیگر از علائم و هشدار ها برای  متوجه شدن نشت گاز صدا های ناهنجاری است که از کولر گازی خارج میشود و حتی خنک نکردن محیط توسط کولر گازی مربوط یه همین موضوع باشد.

اختلال در برد الکتریکی کولرگازی

یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی خراب بودن بورد الکتریکی می باشد.اگر قطعات کوچک در برد الکتریکی بر اثر تماس با آب و یا نوسانات برق درچار اخلال شوند باعث میشود که کولر گازی شروع به کار کردن نکند که تنها به دلیل خراب بودن برد اسپیلت می باشد. که برای رفع  اینگونه مشکلات باید برد الکتریکی را به کارشناس و تعمیرکار مجرب سپرد.

مشکلات ناشی کمپرسور کولر گازی

هر وسیله برقی تا زمان خاصی ممکن است همانند روز های اولیه ساخت کار کند که در هر وسیله برقی نیز این عمر متفاوت می باشد که کمپرسور کولر گازی نیز از این مسئله مستسنی نمی باشد. کمپرسور پس از گذشت چند سال(10 الی 15 سال پس از تولید) درچار خرابی و یا اخلال می شود. اما یکی از نکات منفی خرابی کمپرسور غیر قابل تعمیر بودن آن می  باشد که در صورت رخ دادن چنین مشکلی می بایست به طور کلی کمپرسور تعویض شود و یک کمپرسور جدید جایگزین آن شود.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید