مشکلات کولر گازی پرتابل و راهکارهای بهبود آن ها

در این مقاله مواردی را از مشکلات کولر گازی پرتابل بررسی کرده ایم که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. این موارد حاصل گزارشات تکنسین های ما در طی تعمیرات کولر های گازی پرتابل می باشد

کولر گازی پرتابل ممکن است ویژگی ها و مزایای خاصی برای شما داشته باشد اما مشکلات کولر گازی پرتابل در برخی گزارشات تعمیراتی که یک تکنسین کولر گازی در مشهد و حتی شهرهای دیگر وجود داشته است، نشان می دهد که این مورد را باید مورد توجه قرار دهید.

گاهی اوقات مزایای کولر گازی های پرتابل در برخی مکان و حتی برای برخی افراد تبدیل به معایب آن شده است. اما چگونه؟

چطور ممکن است که کولر گازی قابل با مشکل مواجه شود؟

رایج ترین مشکل کولر گازی پرتابل چیست؟

بهترین راهکار مقابله با مشکلات کولر گازی پرتابل چیست؟

ما در این مقاله با توجه به تجربیات تکنسین ها و گزارشات تعمیرات این افراد تعدادی مشکل کولر گازی های پرتابل را برای شما بررسی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. در صورتی که نیاز به نکات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید از نکات مقاله آموزش تعمیر کولر گازی پرتابل بهره مند شوید.

توقف ناگهانی در حین کار کردن دستگاه و یا روشن نشدن آن

دلایل بی شماری برای کار نکردن کولر گازی پرتابل وجود دارد. اولین موردی که باید بررسی کنید این است که آیا این دستگاه به برق وصل شده است یا اینکه از پریز، برق را دریافت می کند. همچنین باید بررسی کنید که سیم برق به هیچ وجه آسیب نبیند. این مورد شاید بسیار ابتدایی و ساده به نظر برسد. در گزارشات تکنسین های ما مواردی گزارش شده که بدون بررسی کردن برق موارد دیگری را تست کرده و حتی قطعاتی را تعویض کرده اند اما مشکل برطرف نشده است.

ممکن است کولر گازی شما در حالت تایمر قرار داشته باشد. اگر شما مهارت لازم برای کار با ریموت کنترل دستگاه را نداشته باشید ممکن است تنظیماتی را ایجاد کنید که دستگاه برای مدت زمانی روشن نشود و یا اینکه دستگاه در هنگام کار کردن به طور ناگهانی خاموش شود. این موارد تنها مشکلات کولر گازی پرتابل نیست و می تواند مشکلات کولر های گازی دیگر نیز باشد.

در آخر، شما باید درجه حرارت تنظیم کننده تهویه مطبوع خود را بررسی کنید. اگر دمای محیط پایین تر باشد، این کولر گازی یا روشن نمی شود یا به سرعت خاموش می شود. این موارد و نکاتی که گفته شد معمولا به خاطر تجربه کم شما در استفاده از دستگاه است. در صورتی که شما با مطالعه به موقع دفترچه راهنما و یا بررسی سایت هایی که این دستگاه ها و عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار داده اند، می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

کولر گازی پرتابل محیط را خنک نمی کند

در یک روز گرم تابستانی، مدتی طول می کشد تا تهویه هوا عملکرد خود را به نمایش بگذارد و یک اتاق را به اندازه کافی خنک کند. به خصوص اگر یک اتاق بزرگ باشد یا سقف های آن بسیار بلند باشد. با این حال، اگر اتاق شما پس از 30 تا 60 دقیقه کار کردن کولر گازی خنک نشد شما همچنان احساس گرما کردید، دستگاه شما با مشکل مواجه شده است. این مورد رایج ترین مشکل کولر گازی پرتابل و حتی دستگاه های دیگر است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

مهم ترین و بزرگترین احتمالی که برای این دستگاه وجود دارد این است که دستگاه شما برای اندازه محیط اتاق شما مناسب نیست. این مورد را حتما در هنگام خرید کولر گازی پرتابل دقت کنید. یکی از مشکلات کولر گازی پرتابل مخصوصا برای برندهای غیر اصلی و تازه کار رعایت نکردن استانداردها بر اساس متراژ محیط است. شاید شما در خرید خود دقت زیادی کرده باشید و کولر گازی پرتابل خود را بر اساس متراژ خانه خود خریداری کنید اما کیفیت بد اجناس بر روی عملکرد کولر گازی تاثیر می گذارد. در نتیجه محیط به اندازه کافی خنک نمی شود. این مورد از معایب کولر گازی پرتابل غیر اصلی است.

اگر مطمئن هستید که ظرفیت کولر گازی شما برای اتاق مناسب است، پس ممکن است که هوای داخل اتاق بیش از حد گرم باشد. سیستم های تهویه مطبوع کولر گازی پرتابل با جمع آوری هوای گرم از اتاق و انتقال آن به بیرون هوای محیط را خنک می کند. اما ممکن است هوای گرم از اتاق های دیگر وارد اتاقی شود که کولر گازی پرتابل در آن قرار دارد. در این حالت هر چه قدر هم کولر گازی قوی باشد باز هم نمی تواند به اندازه کافی محیط را خنک کند. پس از بسته بودن درب ورودی و اتاق های دیگر مطمئن شوید. این مشکلات کولر گازی پرتابل به راحتی قابل حل است اما بسیاری این موارد را مورد توجه قرار نمی دهند و همین موضوعات کوچک برایشان مشکل ساز می شود.

البته که مشکل کولر گازی پرتابل ممکن است به موارد دیگری مانند مشکلات فنی، تمیز نبودن فیلترهای دستگاه و ... بستگی داشته باشد که ما این موارد جداگانه و به طور تخصصی در مقالات دیگر بررسی کرده ایم.

کولر گازی پرتاب باد مناسبی ندارد

یکی از شایع ترین علل مشکلات کولر گازی پرتابل که به جریان هوا و پرتاب باد آن ارتباط دارد، کثیف بودن فیلترهای دستگاه است. فیلترهای کولر گازی به مرور زمان گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کنند. شما می توانید با مراجعه به کتابچه راهنمای کولر گازی خود، نحوه جداسازی فیلتر از کولر گازی پرتابل را یاد بگیرید.

یک مشکل کولر گازی پرتابل که ممکن است برای کولر گازی های دیگر نیز اتفاق بیوفتد، وجود یخ ردگی روی سیم پیچ های کویل اواپراتور دستگاه است. زمانی که کولر گازی نتواند به خوبی آب را تخلیه کند، برفک هایی را روی لوله های کویل ایجاد می کند. این می تواند مانع جریان هوا در اتاق شود.

اگر زمانی خواستید فیلترهای دستگاه را بررسی کنید حتما لوله های کویل را نیز مورد توجه قرار دهید. سعی کثیفی ها و گرد و غبار قطعات درون دستگاه را از بین ببرید.

اگر با تمام این نکات نتوانستیدف مشکلات کولر گازی پرتابل خود را حل کنید، بهترین کار هماهنگی با یک تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد، برای پیگیری هر چه بهتر این مشکلات است.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید