هزینه تعمیر کولر گازی

شناخت عوامل موثر بر هزینه تعمیر کولر گازی و نکاتی که در تعرفه خدمات این دستگاه اثرگذار است، در این مقاله برای شما عزیزان بررشی شد

هزینه تعمیر کولر گازی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که شما را مجاب به انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات کولر گازی می کند. به همین خاطر ما برای این شما در مورد هزینه های مربوط به تعمیر کولر گازی اطلاعات کافی بدست آورید، سعی داریم در این مقاله نکات طلایی و کاربردی را به شما عزیزان توضیح دهیم.

موضوعات مورد بررسی ما در این مقاله:

  • عوامل موثر بر هزینه تعمیر کولر گازی
  • آیا پیدا کردن تعمیرکار کولر گازی قیمت مناسب، کار ساده ای است؟
  • هزینه تعمیر کولر گازی به صورت بخش به بخش
  • قیمت برخی از مهم ترین قطعات کولر گازی
  • رایج ترین خرابی های کولر گازی و هزینه تعمیر آن
  • هزینه سرویس کولر گازی

ابتدا موضوعی که اینجا اهمیت دارد این است چه عواملی بر هزینه تعمیر کولر گازی تاثیر می گذارد و اینکه تکنسین های تعمیر کولر گازی در مشهد، بر چه اساس قیمت تعمیرات کولر گازی را تعیین می کنند.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر کولر گازی

زمانی که دستگاه شما با مشکل روبرو می شود اولین اقدامی که انجام می دهید، تماس با مرکز خدمات تعمیر آن همچون بخش درخواست تکنسین کولر گازی سرمایش است. با اولین تماس، یکی از تکنسین ها به شما پاسخ می دهد، در اولین سوال ممکن است شما بپرسد که چه خرابی برای دستگاه ایجاد شده است. اینجاست که قیمت تعمیرات کولر گازی شما تا حدودی برای تکنسین، مشخص خواهد شد. ما به طور دقیق فاکتورهایی که تکنسین کولر گازی برای تعیین هزینه تعمیر کولر گازی شما در نظر می گیرد را بررسی می کنیم:

نوع خرابی کولر گازی

قطعا مهم ترین و اساسی ترین موضوعی که در تعیین قیمت تعمیرات کولر گازی، اثرگذار است، نوع خرابی دستگاه شماست. تفاوتی ندارد که شما کولر گازی را باز کرده به شرکت خدمات دهنده ببرید یا اینکه تکنسین، خود به محل شما بیاید، زمانی که نوع خرابی کولر گازی شما مشخص شود، ممکن است حتی هزینه تمام شده تعمیرات دستگاه شما، تعیین شود. به هر حال 80 درصد خرابی های کولر گازی متداول و تکراری بوده است. ما برای اینکه شما به خوبی متوجه شوید برخی از رایج ترین خرابی ها را برای شما در ادامه لیست کرده ایم. این می تواند در زمان تماس گرفتن با شرکت سرمایش و بیان نوع خرابی دستگا، کمک بسیاری کند.

  1. روشن نشدن کولر گازی
  2. یونیت خارجی (همان بخشی که بر روی پشت بام یا خارج از خانه، قرار دارد) کار می کند اما هوایی از یونیت داخلی، به اتاق دمیده نمی شود
  3. کولر گازی به اندازه کافی خنک نمی کند
  4. کولر گازی نشتی آب دارد
  5. بخش هایی از یونیت داخلی کولر گازی برفک یا دچار یخ زدگی شده است
  6. بخش هایی از یونیت خارجی کولر گازی برفک زده است
  7. کولر گازی بیش از حد خانه سرد می کند
  8. نشتی گاز از کولر گازی
  9. صداهای غیر معمول از کولر گازی
  10. یونیت خارجی کولر گازی از کار افتاده است
  11. بوی مواد شیمیایی از کولر گازی خارج می شود

توجه کنید که نمی توان گفت که برای هر یک از این ایرادات، نرخ مشخصی وجود دارد. به عنوان مثال برای نشتی آب کولر گازی، نرخ مشخصی در تعرفه خدمات کولر گازی هر شرکتی وجود دارد، اما برخی از این خرابی ها در یک رنج قیمتی قرار دارند.

مدت زمان حضور تکنسین کولر گازی در محل

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه تعمیر کولر گازی، مدت زمان حضور یک تکنسین در منزل شماست. در 90 درصد مواقع این مدت زمان توسط شرکت محاسبه می شود. البته بهتر است بدانید که اگر کولر گازی شما در این مدت زمان تعمیر نشد، قطعا این مدت زمان محاسبه نمی شود. برخی شرکت ها نیز برخی از خرابی ها کولر گازی را با مدت زمان حضور تعمیرکار در محل محاسبه می کنند تا مشتری نیز به خوبی متوجه نحوه تعیین قیمت تعمیرات کولر گازی شود.

به عنوان مثال رفع نشتی آب دستگاه یکی از خرابی هایی است که معمولا بین 15 تا 35 دقیقه زمان برده هزینه آن بسته تعرفه خدمات کولر گازی برای شما مشخص می شود.

قطعات استفاده شده در حین تعمیر

هر خرابی که برای دستگاه شما ایجاد می شود ممکن است فقط با تعویض قطعه، برطرف شود. به هر حال هر دستگاهی مانند کولر گازی، دارای عمر مشخصی است و قطعات آن نیز به همین صورت. به عنوان مثال زمانی که متوجه شدید کولر گازی شما به اندازه کافی خنک نمی کند، یکی از علل این مشکل، پایان عمر فیلتر هوای دستگاه است که باید تعویض شود. هر چند ممکن است تصور کنید، تعویض فیلتر هوای کولر گازی کار ساده ای باشد، اما ممکن است نداشتن مهارت باز کردن پنل جلویی کولر گازی، خسارات بیشتری را شامل حال شما کند.

انجام سرویس کولر گازی در حین تعمیر

برخی از تکنسین هایی که به محل شما برای تعمیر دستگاه می آیند. سعی می کند بخش هایی که نیاز به سرویس دارد را نیز، سرویس کنند. این کار تکنسین ها باعث می شود که از برخی خرابی های آینده کولر گازی، جلوگیری شود. در صورتی که این سرویس ها زمان بر باشد و اینکه نیاز به کار بیشتر از حد معمول داشته باشد، این مورد را در فاکتور هزینه تعمیر کولر گازی شما محاسبه می شود. البته در صورتی که تکنسین تعیین شده فقط بخواهد بر اساس مدت زمان حضور، هزینه دریافت کند، هزینه سرویس بعضی از بخش ها دریافت نمی شود.

محل سکونت شما

در صورتی که شما خارج از شهر یا حومه شهر قرار داشته باشید، یعنی خارج از محدوده شهری، ممکن است هزینه ایاب و ذهاب از حالت عادی بیشتر شود. معمولا این مورد را قبل از حرکت تکنسین به سمت شما، با شما هماهنگ می شود.

زمان تماس برای تعمیر کولر گازی

تصور کنید که ساعت 8 یک شب تابستانی در حال لذت بردن از هوای خنک کولر گازی هستید که ناگهان دستگاه خاموش می شود و هیچ کاری برای راه اندازی آن، از شما بر نمی آید. اگر در همین زمان بخواهید تکنسین به آنجا آمده و مشکل دستگاه شما را بررسی کند، هزینه اضافه تری به نسبت ساعتی که هوا روشن است، از شما می گیرد و این مورد در تعرفه خدمات کولر گازی ثبت شده است. البته برخی از شرکت های خدماتی، خارج از ساعت کاری، سرویس دهی نمی کنند، اما شرکت سرمایش هر زمان و هر مکان که شما بخواهید تکنسین های خود را برای تعمیر ارسال می کند.

این مقاله ادامه دارد ...

  • تاریخ : 1399/09/03 18:40
  • مشاهده : 1603

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید