آموزش چگونگی سیم کشی ترموستات کولر گازی

سیم کشی ترموستات کولر گازی دارای نکاتی است که شما با دانستن آن ها می تواند مشکلات مربوط به ترموستات را به راحتی حل کنید. این نکات برگرفته از تجربیات کارشناسان و تکنسین های کولر گازی حرفه ای در سراسر دنیا است.

در این مقاله می خواهیم شما را با نکات مهم سیم کشی ترموستات کولر گازی آشنا کنیم. سیم کشی از رایج ترین کارهای فنی است که نیاز به مهارت و دقت بالایی است. زمانی که شما به مرحله سیم کشی کار خود رسیدید باید تمام موارد ایمنی را رعایت کرده و به دقت تمام مراحل را طی کنید. چون در صورتی که کار سیم کشی شما با مشکل مواجه شود قطعا شما را خسارات سنگین همانند سوختن لوازم روبرو کند.

ترموستات کولر گازی دارای یک سری سیم هایی است که باید به روش های مختلفی به هم اتصال پیدا کند. نقشه سیم کشی ترموستات کولر گازی در دفترچه راهنمای آن مشخص شده است. اما چه نکاتی در سیم کشی ترموستات وجود دارد؟

آیا هر کس می تواند این سیم کشی را به طور کامل انجام دهد؟

چه نکاتی را برای ایمنی بیشتر باید رعایت کنیم؟

و موارد این چنینی که در 4 مرحله از مراحل سیم کشی ترموستات کولر گازی اسپلیت به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد. این مراحل برگرفته از تجربیات کارشناسان و تکنسین های ما می باشد.

مرحله اول: شناخت کامل عملکرد ترموستات

ترموستات در کولر گازی برای کنترل و تنظیم دمای هوا در این دستگاه به کار برده می شود. این دستگاه تنظیم کننده و هماهنگ کننده دما، بخش اصلی یک سیستم تهویه مطبوع است که در صورتی عملکرد آن دچار مشکل شود، کولر گازی هر چند هم پیشرفته و خاص باشد؛ به درستی کار نخواهد کرد و سریعا شما را با مشکل مواجه کرده و حتی ممکن است خسارات سنگین را برای شما ایجاد کند. در حقیقت ترموستات کولر گازی مرکز فرماندهی به دستگاه است و به آن ها اعلام می کند که چه زمان هایی روشن و چه زمان هایی خاموش شود. علاوه بر این تنظیم و سیم کشی ترموستات کولر گازی به صورت صحیح اهمیت زیادی در عملکرد صحیح کولر های گازی دارد.

مرحله دوم: نقشه سیم کشی ترموستات کولر گازی

در داخل ترموستات کولر گازی، تعدادی پیچ فلزی روی اتصالات وجود دارد. این پیچ ها و اتصالات را ترمینال می نامند و نقاطی هستند که سیم های برقی از یونیت های کولر گاز به ترموستات وصل می شوند. این اتصالات خودشان نیروی برق را در یونیت ها کنترل می کنند، برای مثال ترمینال RC برق را از ترانسفورماتور کولر گازی می گیرد و جریان را به ترمینال دیگری انتقال می دهد. این اتصال به سیم در سوئیچ متصل می شود و بسته به اینکه سوئیچ روشن یا خاموش باشد، سیم، برق استارت را به رله استارت می فرستد یا خیر.

مرحله سوم: چگونگی سیم کشی ترموستات

قبل از شروع کار با سیم ها مطمئن شوید که جریان برق کولر گازی قطع می باشد. همان طور که گفته شد موارد ایمنی در آموزش سیم کشی ترموستات اهمیت بسیار زیادی دارد. سیم را برداشته آن را برای کار و عایق بندی آماده کنید. اگر سیم ها آسیب دیده باشند بهتر است که از قسمت سیم را ببرید. اگر همچین مواردی در سیم کشی باقی بماند می تواند به مرور زمان شما را دچار مشکل کند. بسته به رنگ های مشخص شده آن را به ترمینال مربوطه وصل کنید. ترتیب رنگ ها و نوع رنگ برای ترمینال مورد نظر در نقشه سیم کشی ترموستات مشخص شده است که می توانید فایل نقشه را از تکنسین های ما در واحد فناوری سرمایش درخواست کنید یا اینکه از تصویر زیر مشاهده کنید.

به عنوان مثال، ترمینال RC اغلب به یک سیم قرمز وصل می شود. با شل کردن پیچ بالای آن، آن را به ترمینال مربوط به خود وصل کنید تا جایی که فضای کافی برای کشیدن سیم زیر آن وجود داشته باشد. پیچ را روی سیم محکم کنید و سپس بررسی کنید که سیم در اتصال شل نشده باشد.

مرحله چهارم: مرحله پایانی

پس از اینکه سیم ها را به اتصال مربوط به خود متصل کردید ترموستات را به دیواره کولر گازی متصل کنید و سیستم برق را در جریان قرار دهید. حال باید ترموستات را چک کنید. برای این کار باید کولر گازی را در دماهای مختلف قرار دهید. اگر سیم کشی ترموستات کولر گازی به درستی انجام شده باشد کولر گازی باید در دماهای تعیین شده مقدار سرماهای معینی را تولید کند. در حالتی نیز ممکن است با افزایش دما هوای تولید سردتر شود. در حالت مطمئن باشید که سیم ها را به درستی در ترمینال خود قرار نداده اید.

ترموستات کولر گازی همان طور که گفته شد مغز متفکر و فرمان دهنده کولر گازی است و اگر به درستی تعمیر و یا تعویض نشود ممکن است کولر گازی شما را دچار مشکل کند. مشکلاتی همانند سوختن کمپرسور، کاهش کیفیت هوا و ... . در نتیجه ما پیشنهاد می دهیم که کارهای مربوط به تعویض و تعمیر ترموستات کولر گازی را به عهده فرد با تجربه ای مانند تکنسین ها بسپارید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید