راهنمای خرید نشت یاب گاز کولر گازی

در صورتی که قصد خرید نشت یاب کولر گازی را دارید و نمی دانید باید به چه نکاتی توجه ویژه ای داشته باشید، این مقاله بهترین راهنما برای شماست

یکی از مهم ترین ابزارهای همراه تکنسین، نشت یاب گاز کولر گازی است. سیستم های کولر گازی دارای قطعات پیچیده، قطعات الکتریکی و متحرک زیادی هستند. با این حال، یکی از پیچیده ترین جنبه ها در سیستم تبرید این است که بتوان به خوبی نشتی را تشخیص دهیم. نشت مبرد می تواند در هر نقطه از سیستم رخ دهد و همین طور می تواند یکی از چالش برانگیزترین مشکلات کولر گازی باشد.

تشخیص نشتی، چیزی نیست که باید نگران آن باشید. رفع نشتی و تعمیر سیستم فقط توسط یک تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد و با ابزار دقیق انجام می شود. در کنار مجموعه ای از گیج های سیستم تبرید با کیفیت بالا، بهترین نشت یاب مبرد اطمینان از انجام بهترین کار ممکن را به شما می دهد.

ما در این مقاله قصد داریم نکات و راهکارهایی را برای شما شرح دهیم که شما بتوانید، بهترین و کاربردی ترین نشت یاب کولر گازی را خریداری کنید.

دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی چگونه کار می کند؟

ابتدا بهتر است با نحوه کار دستگاه نشت یاب کولر گازی آشنا شوید. انواع مختلفی از نشت یاب های کولر گازی در بازار وجود دارد و هر یک روش خاصی برای تشخیص نشت را دارا هستند. در ابتدایی ترین اصل، نشت باعث ایجاد صدا می شود و ارتعاشات را ایجاد می کند و همین طور می تواند جریان الکتریکی ایجاد کند.

ردیاب های مختلفی که در نشت یاب گاز کولر گازی وجود دارد، از این جنبه ها استفاده می کنند و باعث می شوند آنچه در حواس انسان غیرقابل شنیدن، نامرئی یا غیرقابل تشخیص است، به راحتی با این دستگاه نشان داده شود. اصول کار در مورد هر روش بعداً در این راهنمای خرید، مورد بحث قرار می گیرد و هر کدام مزایا و معایب خود می توانند برای تکنسین کولر گازی یا صاحب خانه مفید باشند.

مزایای دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی قابل اطمینان

یافتن نشتی در سیستم مبرد کولر گازی شما همانند ضرب المثل سوزن در انبار کاه دشوار است. مهمترین مزیت داشتن دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی شخصی شما این است که به عنوان آهنربا جستجوگر سوزن شما عمل می کند. این کار باعث می شود که نشت یابی کوتاه باشد.

از آنجا که نشت ها می توانند کم باشند، صدای خش خش آنها غیر قابل شنیدن است. نشت یاب متخصص در ارتعاشات فراصوت می تواند آنها را توسط گوش انسان شنیدنی کند. گاهی اوقات، یک سیستم زمانی به خطر می افتد که دچار نشتی های متعدد در کل سیستم شود.

با داشتن یک نشت یاب گاز کولر گازی در جعبه ابزار خود، چه به عنوان یک تعمیرکار کولر گازی یا یک فردی که در خانه خود چند دستگاه تهویه مطبوع همانند یخچال و کولر گازی دارد، می توانید مشکلات خود را پیدا کنید ، آنها را برطرف کنید و مطمئن شوید که همه راه حل هایی که یافته اید، درست بوده است. تعمیر نشتی گاز با این دستگاه های نشت یاب، می تواند باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و امیدواری در صحت عملکرد شما شود. این ها بهترین مزایایی که می توانید با داشتن این دستگاه بدست آورید.

نکات مهم هنگام خرید نشت یاب گاز کولر گازی

حال در ادامه راهکارها و نکاتی که در هنگام خرید دستگاه نشت یاب باید در نظر بگیرید را برای شما بررسی می کنیم. ما این موارد را در قالب سوالاتی طراحی و شرح داده ایم تا بتوانید زمان خرید این محصول، از شرکت مورد، پرسیده و در صورت داشتن شرایط ایده آلی که در این مقاله آمده است، آن را خریداری کنید.

منظور از نشت یاب گاز کولر گازی باکیفیت چیست؟

بدیهی است که شما می خواهید دستگاهی که خریداری می کنید، دوام بسیار بالایی داشته باشد. در حالی که مراقبت و نگهداری منظم برای آن، نیاز است، کیفیت ساخت نیز باید در سطح خوبی قرار داشته باشد. داشتن آشکارساز با کیفیت از خود در برابر ضربات احتمالی مانند به زمین خوردن، آسیب دیدن در مواجه با آب محافظت می کند.

اگر می خواهید پول خود را صرف بهترین نشت یاب مبرد کنید و همین طور این دستگاه را برای سالیان سال، نگهداری کنید، بهتر است که به کیفیت نشت یاب توجه ویژه ای داشته باشید. به همین جهت بهتر است در انتهای این مقاله با برترین برندهای تولید دستگاه نشت یاب آشنا شوید.

دستگاه از چه نوع گازهای مبرد پشتیبانی می کند؟

خب مهم ترین نکته ای که در خرید نشت یاب گاز کولر گازی باید به آن دقت کنید، نوع گازهایی که در نشتی پشتیبانی کرده و می تواند نشتی آن را تشخیص دهد. در حال حاضر بیش از 75 نوع مبرد مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. ردیاب های بسیار کمی وجود دارد که تمام مبردها را پشتیبانی کند، بنابراین باید در عوض بر روی انواع مبردهایی که با آنها کار می کنید، تمرکز کنید.

به عنوان مثال، تکنسین های کولر گازی حرفه ای ممکن است فقط با R-22 ،R-12 ،R-401a ، R-134a ها در تماس باشند و در تعمیرات با این گازها سر و کار داشته باشند. از طرف دیگر، افرادی که برای استفاده شخصی، قصد خرید این دستگاه نشت یاب کولر گازی دارند، فقط ممکن است از R-410a یا R-22 قدیمی استفاده کنند. اما پیشنهاد می کنیم اگر در خرید محصول با قیمت بالاتر، مشکلی ندارید، بهتر است که دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی را با قابلیت پشتیبانی بیشترین گازها را خریداری کنید.

توجه به روش تشخیص نشتی گاز

چهار نوع تشخیص وجود دارد که این دستگاه های نشت یاب می توانند از آنها استفاده کنند. دانستن نحوه استفاده از ردیاب به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام یک را خریداری کنید. شما می توانید از بین دیودهای اولتراسونیک، مادون قرمز، دیود گرم شده، نوع corona dischargeانتخاب کنید. من در بررسی تفاوت ها را بیشتر توضیح خواهم داد. آنچه شما باید بدانید این است که روشهای مختلف تشخیص نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت. دانستن نوع نتایجی حاصل در استفاده از دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی مورد نظر شما تا انتخاب یک دستگاه مناسب کار شما را ساده تر می کند.

بررسی درصد حساسیت به نشتی

سطح حساسیت به نشت سنگ بنای عملکرد یک دستگاه نشت یاب خاص است. حساسیت به نشت اساساً ایده سطح تشخیص آن است. هرچه حساسیت بالاتر باشد، کمترین نشتی ها به خوبی توسط آن، شناسایی می شود.

هر نوع تشخیص محدودیت در حساسیت را دارد و توجه به این سطوح از اهمیت بسیار بالایی برای برخوردار است. به عنوان مثال افراد حرفه ای همانند تعمیرکاران و سرویس کاران کولر گازی، می بایست دستگاه ها با حساسیت های بالاتری را خریداری کنند.

بررسی کارایی و سرعت عمل دستگاه

کارایی و سرعت عمل دستگاه نشت یاب کولر گازی به طور کلی به سرعت اندازه گیری دستگاه مربوط می شود که بتواند نشتی را کمترین زمان ممکن پیدا کند و داده های لازم را برای تعمیر به شما نشان بدهد. از آنجا که مبرد می تواند گران باشد، مکان یابی و ترمیم سریع نشت باعث صرفه جویی می شود. همچنین می تواند باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از آسیب بیشتر یا بدتر شدن نشت گاز مبرد شود.

توجه به عمر باتری و سنسور دستگاه

عمر باتری نیز فاکتور مهمی در خرید دستگاه های نشت یاب گاز کولر گازی است. نکته ای قطعا می دانید این است که 90 درصد این دستگاه ها بی سیم بوده تا تکنسین بتواند در سخت ترین شرایط، از این دستگاه بهره مند شود. اگر نمی خواهید خود را در وسط کار ببینید و برای شارژ مجدد تجهیزات مجبورید یک ساعت کار خود را به عقب بیاندازید. اگر نمی توانید مدلی با عمر مناسب باتری پیدا کنید، گزینه باتری قابل تعویض یا شارژر سریع بهترین انتخاب برای شماست.

طول عمر سنسورها نیز موضوع مهمی خواهد بود. شما باید بدانید که میانگین امید به زندگی سنسورها چقدر است.

سهولت در استفاده و نگهداری دستگاه

استفاده از نشت یاب گاز کولر گازی چندان پیچیده نیست. با این حال، با کمی تمرین به راحتی می توانید از آن، استفاده کنید. راحتی کار با دستگاه، از همان ابتدا یک امتیاز محسوب می شود است.

تمیز کردن، مراقبت و نگهداری از دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی بسیار مهم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که سنسورها از نظم مطلوبی برخوردار هستند، هیچ آلودگی به مناطق حساس وارد نشود. در صورتی که به خوبی بتوانید از این دستگاه ها، نگهداری کنید، می توانید از این دستگاه سالیان سال، استفاده کنید.

قیمت و گارانتی دستگاه نشت یاب گاز کولر گازی

بودجه شما نیز یک فاکتور مهم در خرید این کالا است. گرچه ممکن است بزرگترین و گرانترین مدل موجود را بخواهید، اما همیشه امکان پذیر نیست. حتما نیازی نیست که بهترین نشت یاب گاز کولر گازی را خریداری کنید.

یک تعمیرکار کولر گازی می بایست یک دستگاه پیشرفته داشته باشد و شما نیز یک دستگاه سطح متوسط برای منزل.

سعی کنید به گارانتی دستگاه نیز توجه ویژه ای داشته باشد. شرکت های زیادی هستند که به عنوان نمایندگی، این محصول را به فروش گذاشته و خدمات پس از فروش آن را بر عهده دارند. معمولا سعی کنید این دستگاه را از نمایندگی با گارانتی و مهر معتبر خریداری کنید. گارانتی می بایست شامل عمر سنسور، عمر باتری، خرابی های احتمالی باشد تا شما به طور مطمئن تر خرید کنید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید