دلایل صدای بد کولر گازی ها

در صورتی که کولر گازی شما صداهای ناهنجاری را از خود تولید می کند و نمی توانید حدس بزنید علت چیست حتما این محتوا را انتها بخوانید

یکی از رایج ترین ایرادات و خرابی های کولر گازی، صداهای ناهنجاری است که برای این دستگاه ها ایجاد می شود. صداهایی که هر کدام می تواند دلیل خرابی یا عدم سرویس به موقع قطعات سیستم سرمایشی شما باشد. هر زمان که صدای تهویه مطبوع مانند صدای زمزمه معمولی در حالت عادی نباشد، افراد باید این مورد را سریعا پیگیری کنند. صداهای غیرمعمول به مشکلات درون تجهیزات، کاهش عملکرد و گاهی اوقات آسیب و خسارات جدی اشاره دارد.

صداهای مختلف کولر گازی شما را به مشکلات احتمالی مختلف راهنمایی می کند. در حالی که مشکل دقیق را نمی توان بدون بازرسی سیستم به طور قطع پیدا کرد، برخی از نویزهای مشکل ساز معمولاً با یک مشکل خاص رخ می دهند. ما در این بخش از بلاگ سرویس کولر گازی این مشکلات و صداهای احتمالی که از کولر گازی شنیده می شود به همراه توضیحاتی در رابطه با علل و نحوه حذف این نویزها را برایتان بررسی کرده ایم.

صداهایی مانند سنگ زدن در کولر گازی

صداهای دستگاه تهویه مطبوع ساینده، بسته به اینکه صداها از کجا می‌آیند، به مشکلات سیستم متفاوتی اشاره می‌کنند. صدای سنگ زنی از یونیت خارجی معمولاً نشان دهنده یک قطعه شکسته یا قطعه ای است که در داخل کمپرسور شل شده است. همچنین ممکن است پیستون ها شروع به ایجاد صدای ساییدن کنند که به این معنی است که کمپرسور فرسوده شده و باید در اسرع وقت برای تعویض کمپرسور کولر گازی اقدام کنید. هر دو حالت معمولاً نیاز به تعویض کمپرسور دارند. تعمیر قطعات داخلی روی کمپرسور همیشه امکان پذیر نیست و قطعا خیلی باعث کاهش هزینه های شما نخواهد شد.

صدای سنگ زنی که از قسمت داخلی سیستم (یونیت داخل منزل) خنک کننده می آید، معمولاً نشان دهنده فرسودگی یاتاقان های موتور دمنده است. این می تواند زمانی رخ دهد که یاتاقان ها از طریق تعمیر و نگهداری سالانه روغن کاری دریافت نکنند. در برخی شرایط، روغن کاری یاتاقان ها صدا را از بین می برد. در برخی دیگر، بلبرینگ ها باید تعویض شوند.

صدای خش خش در کولر گازی

صدای خش‌خش می‌تواند در هر نقطه‌ای از خطوط مبرد و اجزای داخل هواگیر و واحد کندانسور که متصل هستند، رخ دهد. گاهی اوقات این صدا ناشی از نشتی مبرد است که باید فوراً تعمیر شود وگرنه کولر گازی شما نمی تواند به درستی کار کند. اگر یک دستگاه تهویه مطبوع قدیمی دارید که از مبرد R-22 (که فریون نیز نامیده می شود) استفاده می کند، بسیار مهم است که فوراً با یک پیمانکار HVAC تماس بگیرید، زیرا این ماده برای محیط زیست مضر است و نباید نشتی آن بیشتر از یک مدت زمان کوتاه طول بکشد. بهتر است که هرچه سریع تر منبع نشتی را پیدا پیدا و آن را تعمیر کنید، سپس سیستم با سطح مناسب مبرد دوباره پر می شود تا خنک شدن مناسب فراهم شود.

صدای خش خش گاهی اوقات با صدایی مانند جیغ زیاد کولر گازی که از یونیت بیرونی می آید همراه می شود. این صداهای کولر گازی در مورد ایجاد فشار بالا در داخل کمپرسور هشدار می دهند. بسیار مهم است که سیستم را فورا خاموش کنید و برای تعمیر تماس بگیرید. سنسورهای داخل کمپرسور و همچنین کنترل ایمنی که معمولاً تهویه مطبوع را در صورت ایجاد فشار بالا خاموش می‌کند، ممکن است دچار نقص شده باشد.

صدای سیلی در کولر گازی

اگر صدای سیلی زدن را می شنوید که در فواصل زمانی منظمی رخ می دهد، ممکن است موردی بین پره های فن گیر کرده باشد. اگر صدا از واحد بیرونی می آید، ممکن است چیزی در کندانسور گیر کرده باشد که با پره های فن برخورد کند، یا ممکن است تیغه ای خم شده باشد و اکنون با چرخش به قطعه دیگری برخورد کند. هنگامی که این صداهای تهویه مطبوع از کنترل کننده هوا می آید، احتمالا چیزی بین پره های فن دمنده گیر می کند. بهتر است بدانید که صداهایی این چنینی خیلی هزینه بر نبوده و خودتان نیز می توانید با بررسی پره های فن یونیت خارجی، مسئله را حل کنید.

صدای کلیک در کولر گازی

اگر صدای کلیک را از تجهیزات سیستم خنک کننده داخلی یا خارجی می شنوید، رله یا کنترل احتمالاً دچار مشکل شده است. همچنین ممکن است نویز از ترموستات ناشی شود که آخرین خوانش دمای خود را می خواند. رله ها و کنترل ها، از جمله ترموستات ها، معمولاً باید در سرویس های دوره ای کولر گازی، تعویض شوند. اگر صداهای کلیک تهویه مطبوع تنها زمانی اتفاق بیفتد که یک چرخه خنک کننده شروع و پایان می یابد، این یک صدای عادی است که توسط سیستم ایجاد می شود.

صدای وز وز در کولر گازی

هرگز یک سر و صدا وزوز را از سیستم تهویه مطبوع مرکزی خود نادیده نگیرید. این صدا ممکن است تیغه های فن شل و یا ناسازگار را در واحد خازن در فضای باز شما نشان دهد. این نوع صدا نیز ممکن است ناشی از مسائلی مانند یک موتور فن در فضای باز، کویل های خازنی کثیف و اجزای سست باشد. صدای وزوز نیز ممکن است نشانه ای از انسداد در نزدیکی خطوط مس باشد که به تهویه مطبوع شما متصل هستند. جدی ترین مسئله که ممکن است مجرمان این مشکل باشد، یک نشت مبرد است. لطفا صدای وزوز را نادیده نگیرید. با درخواست یک تکنسین مجاز برای تنظیم یک تهویه مطبوع، بهتر است که از شروع چنین صداهای ناهنجاری جلوگیری کنید و برای فصل تابستان آماده شوید.

صدای چکه آب

تهویه مطبوع متصل به خانه شما ممکن است به علت رطوبت بیش از حد، صداهایی مانند چکه کردن آب از خود ایجاد کند. این نوع مشکل ممکن است توسط یک انسداد یا سوراخ در لوله زهکشی شما تولید شود. اگر شما یک فرد ماهر در بکارگیری ابزار هستید، آسان است که تهویه مطبوع خود را برای بازرسی خط زهکشی جدا کنید. از سوی دیگر، ما جایگزین خط زهکشی خود را به تنهایی توصیه نمی کنیم. برای رفع صدای حباب در تهویه مطبوع خود، به ابزار، تجهیزات، مهارت ها و آموزش های ویژه نیاز دارید. لطفا یک تکنسین گواهی نامه تماس بگیرید تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی و ایمن کامل شده است.

سخن آخر

جدیدترین سیستم های تهویه مطبوع مرکزی با صرفه جویی در مصرف انرژی دارای موتورهای دو مرحله ای یا با سرعت متغیر هستند و به گونه ای مهندسی شده اند که صدای کمی تولید کنند. اگر متوجه صدای بلند و مزاحم از کولر گازی خود شدید، این نشانه واضحی از یک مشکل کوچک ​​یا بزرگ است. این صداها اغلب نشانه ای از زمان تعمیر یا تعویض سیستم شماست. برای کمک به شما در تشخیص مشکل سیستم خود، ما در این محتوا سعی کردیم رایج ترین صداهای تولید شده از کولر گازی های مورد دار را برایتان شرح دهیم. در صورتی که با چنین مشکلاتی روبرو شدید می توانید با تماس با بخش سرویس کاران سرمایش، بهترین خدمات در این حوزه را دریافت کنید.

  • تاریخ : 1400/11/20 10:36
  • مشاهده : 505

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید