حل مشکل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای با 5 روش ساده

در صورتی که می خواهید بدون نیاز به تکنسین کولر گازی و به تنهایی مشکل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای را حل کنید، این مقاله نکاتی ویژه را برای شما دارد

در این مقاله قصد داریم به یکی متداول ترین ایرادات کولر گازی ها یعنی روشن نشدن کولر گازی پنجره ای بپردازیم. کولر گازی پنجره ای برای خنک سازی فصلی یا زمانی، که فقط نیاز به خنک کردن یک اتاق دارد (نه یک خانه بزرگ) مناسب هستند. این ماشین های کارآمد در صورت نگهداری صحیح می توانند یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند و با توجه به قدرت خنک کنندگی آنها نسبتاً ارزان هستند. اگرچه تعمیر کولر گازی پنجره ای به دلیل پیچیده نبودن سیستم آن رونق زیادی ندارد، اما برخی خرابی ها مانند روشن نشدن، ممکن است برای هر کسی غیر قابل تحمل باشد.

چه زمانی که از محل کار خود به خانه می آیید، یا اینکه از یک سفر چند روزه به خانه برمی گردید، در روزهای تابستان یکی از مهم ترین عواملی که آرامش را به شما باز می گرداند، هوای خنک و مطبوع خانه است، مخصوصا زمانی که هوای بیرون شرجی باشد. اینجاست که فقط سیستم رطوبت زدایی کولر گازی های پنجره ای برای شما کاربرد دارد. حال تصور کنید، به خانه آمده و این دستگاه روشن نمی شود.

نگران نباشید، ما اینجاییم که به طور کامل علل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای را برای شما عزیزان بررسی کرده و راهکارهایی را در اختیار شما قرار دهیم.

ما در ادامه 5 راهکار اساسی برای رفع مشکل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای را برای شما بررسی می کنیم:

از اتصال برق کولر گازی پنجره ای مطمئن شوید

از آنجایی که ما در عصری زندگی نمی کنیم که کولر گازی های پنجره ای بی سیم واقعیت داشته باشد، در نتیجه سیستم شما برای کار به انرژی برق نیاز دارد. بررسی برق اولین کاری است که باید در هنگام روشن نشدن این دستگاه انجام دهید و برای کولر گازی که در طاقچه پنجره قرار دارد نیز به همین ترتیب است.

اگر با یک هم اتاقی یا با اعضای خانواده خود زندگی می کنید، این احتمال وجود دارد که کسی دستگاه را از پریز برق جدا کرده باشد. یک حیوان خانگی یا شخصی خاص ممکن است سیم برق را قطع کرده و آن را از برق نیز کشیده باشد. اگر آن را آویزان می بینید، به قسمت آخر دوشاخه نگاه کنید تا قبل از اتصال مجدد شاخه ها، خمیده نشوند.

اگر مشکل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای شما این بود و کولر گازی شما اکنون روشن شده و در حال کارکردن است، احساس احمقانه ای نکنید زیرا برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است. همچنین فراموش کردن چیزهایی که در پشت مبلمان خانه ها قرار دارند، از ما انسان های فراموش کار بعید نیست. وقتی کولر گازی پنجره ای شما هنوز کار نمی کند، وقت آن است که قبل از اینکه سیم و پریز برق را بررسی کنیم ، یک ترفند سریع را امتحان کنید.

ریست کردن کولر گازی پنجره ای

یک راهکار ساده اما اساسی برای رفع مشکل کار نکردن کولر گازی پنجره ای این است که آن را ریست کنید. اکثر تولید کنندگان در مورد چگونگی حل مسائل مختلف با واحدهای AC پنجره توافق دارند. وقتی کولر گازی پنجره روشن نمی شود، این یک مشکل رایج است که اکثر کاربران به راحتی و سریعاً آن را برطرف می کنند. اگر کولر گازی شما به سرعت روشن و خاموش شود یا قطعی برق وجود داشته باشد ، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد یا همان ریست کردن داشته باشد.

در دفترچه راهنما باید راهنمایی هایی در مورد چگونگی انجام این کار برای شما وجود داشته باشد و اگر کولر گازی شما دارای دکمه ریست باشد، دیگر نیازی به آن نخواهد بود. در غیر این صورت، ممکن است تاخیر زمانی محافظتی برای ایمن نگه داشتن سیستم شما آغاز شده باشد. در این حالت، کافی است دستگاه را خاموش کرده و قبل از امتحان مجدد، سه دقیقه صبر کنید.

بررسی سیم برق و سلامت پریز برق

سیم های برق ممکن است ضعیف شوند و اگرچه این مسئله ثابت شده نیست و امکان به وجود آمدن این مشکل بسیار بعید است، اما اگر سیم برای استفاده زیاد و مداوم در دسترس قرار بگیرد، دچار فرسایش می شود. دستگاه را از دیوار جدا کنید و سپس سیم را به طور کامل بررسی کنید تا هرگونه خرابی یا پارگی ایجاد شده را بتوانید بیابید. اگر سیم دارای قطع کننده مدار یا فیوز روی سیم باشد، می بایست مطمئن شوید که این بخش نیز به درستی کار می کند.

قطعی برق و سایر موارد این چنینی باعث می شود فیوزها خراب شوند یا شک هایی را به سیم وارد کنند. اگر سیم وضعیت مناسبی ندارد و به نظر می رسد پس از مدتی دچار قطعی می شود، اطمینان حاصل کنید که خروجی آسیب دیده به نظر نمی رسد. در صورت مشاهده علائم پارگی قابل مشاهده در اطراف پریز، با تاسیسات برق ساختمان تماس بگیرید. در غیر این صورت، می توانید برای اطمینان از عملکرد صحیح پریز، چیز دیگری را به برق متصل کنید.

مشکلات مربوط به فیوز برق

یکی دیگر از مواردی که بر روی روشن نشدن کولر گازی پنجره ای دخالت دارد، فیوزها هستند. وقت آن است که قدم بعدی برای رفع مشکل کار نکردن کولر گازی پنجره ای بردارید و انواع دیگر فیوزها را در نظر بگیرید. آخرین مشکل برق که تشخیص آن آسان است شامل جعبه فیوز در خانه شما است. جاروبرقی ها به دلیل داشتن قطع کن برای زمان خرابی فیوز ممکن است دچار قطعی شوند و کولر گازی پنجره ای نیز به همین صورت است.

برای دیدن این که آیا این مشکل برای دستگاه شما ایجاد شده است، جعبه فیوز را چک کنید. اگر سیستم تهویه مطبوع شما دارای کنترل الکترونیکی است، این می تواند مشکل ساز باشد. در این حالت، برای دسترسی به صفحه مدار باید چند ابزار را با هم جمع کرده و چند قسمت را با هم بررسی کنید. قبل از انجام این کار، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید یا شماره مدل سیستم خود را پیدا کرده و برای اطمینان از وجود فیوز در کولر گازی پنجره ای خود، با راهنمای آنلاین شرکت سرمایش تماس گرفته و با یک فرد ماهر مشورت کنید.

آیا نیاز به تکنسین کولر گازی دارید؟

متأسفانه، گاهی اوقات همین مشکل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای به سادگی برطرف نمی شود زیرا ممکن است دچار مسئله اساسی شده باشد. این می تواند یک سنسور دما در دستگاه شما باشد، چیزی که بیشتر صاحبان خانه قادر به تشخیص آن نخواهند بود، اینکه آیا درخواست تکنسین کولر گازی برای دستگاه خود ارزش دارد یا خیر به خود سیستم بستگی دارد. اگر گران بود و ضمانت آن منقضی شده است، ممکن است تماس تلفنی با یک متخصص کار برای ارزیابی وضعیت گزینه خوبی باشد. در غیر این صورت ، ممکن است وقت آن باشد که با توجه به قیمت تعمیرات، تعویض کولر را در نظر بگیرید که بسته به نیاز شما می توانید یک سیستم جدید با قیمت حدود 2 میلیون تومان به بالا باشد.

  • تاریخ : 1399/09/10 19:06
  • مشاهده : 5607

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید