راهکارهایی برای تشخیص و رفع نشتی گاز کولر گازی

نشتی گاز کولر گازی، رفع نشتی گاز کولر گازی، تشخیص نشتی گاز کولر گازی، نشتی گاز فریون مواردی است که در این مقاله به طور کامل بررسی شده است

نشتی گاز کولر گازی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای کولر گازی شما به وجود بیاید. قطعاً از نقش گاز فریون در کولر گازی باخبرهستید. در صورتی که این گاز دچار نشتی شود می تواند مشکلات خطرناکی را برای شما ایجاد کند.گاز جزء مهم ترین بخش هایی سیستم هایی همچون کولر گازی  و یخچال می باشد. گاز با قرار گرفتن در چرخه سیستم برودتی یخچال تبدیل به مایع شده و و نقش مهمی در ایجاد سرما در این چرخه ایفا می کند.

در ادامه قصد داریم شما را نحوه رفع نشتی گاز کولر گازی و نکات مهم آن بیشتر آشنا کنیم.

دلیل نشتی گاز کولر گازی چیست؟

نشتی گاز فریون در کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  1. در کولر گازی زمانی که سیستم شروع به کار می کند، دستگاه با لرزش های ریزی همراه است که به مرور زمان می تواند به لوله های حاوی گاز فریون آسیب وارد کند. این آسیب ها سبب نشتی گاز کولر گازی می شود.
  2. برخی از تعمیرکاران و سرویس کاران کولر گازی زمانی که برای سرویس دستگاه شما به منزل شما مراجعه می کنند ممکن است به دلیل نداشتن مهارت کافی و همین طور تجربه کافی، در زمان تعمیر لوله های گاز را دچار آسیب کنند.
  3. جنس نامناسب لوله ها و کویل های کندانسور کولر گازی ه به مرور زمان دچار نشی می شود.

کدام بخش های کولر گازی دچار نشتی گاز فریون می شوند؟

در ادامه بخش هایی از کولر گازی که ممکن است گاز برودتی دستگاه از آنجا دچار نشتی شود را با هم بررسی می کنیم تا به موقع برای رفع نشتی گاز کولر گازی دست به کار شوید:

  1. کویل های خنک کننده در بخش داخلی کولر گازی که در اتاق قرار میگیرد، می تواند به دلیل جنس نامناسب لوله و همین طور به مرور زمان دچار نشتی شوند.
  2. کویل های کندانسور که به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و گاز فریون را از داخل پس می زنند.
  3. لوله های مبرد که در چرخه سیستم برودتی قرار دارند نیز به مرور زمان دچار نشتی می شوند.
  4. شیر آلات کولر گازی که در زمان نصب به خوبی محکم کاری نشده اند.
  5. بست ها و اتصالات ضعیف در دستگاه

چگونگی تشخیص نشتی گاز کولر گازی

برای این بخش ما به شما پیشنهاد می دهیم که کمی با سیستم های برودتی که در کولر گازی و یخچال یا هر وسیله سرمایشی وجود دارد بیشتر آشنا شوید. شما با شناخت بخش های مختلف سیستم های برودتی می توانید به راحتی نشتی گاز کولر گازی را متوجه شوید و این مشکل را برطرف کنید.

در وهله اول بهتر است که بدانید کولر گازی با نقش این گاز فریون چیست. گاز فریون با جابجایی هوا گرم از اتاق باعث خنک کردن هوای آنجا می شود. حال اگر به دلایلی با نشتی گاز فریون روبرو شوید این چرخه عملکرد کولر گازی با مشکل روبرو شده و نمی تواند هوای مطبوع و خنک را برای شما ایجاد کند. در نتیجه متوجه شدید که این گاز چه نقش بسیار مهمی در این سیستم دارد.

در ادامه راه های تشخیص نشتی گاز کولر گازی را با هم بررسی می کنیم. شما ابتدا باید به سوالات زیر برای خود پاسخ دهید:

آیا نسبت به قبل کولر گازی محیط خانه را دیرتر خنک می کند؟

آیا قبض برق منزل شما به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرده است؟

آیا بر روی لوله های مسی یا کویل اواپراتور برفک به وجود آمده است؟

آیا کولر گازی باد گرم به محیط داخل پرتاب می کند؟

آیا شدت هوای خروجی کولر گازی ضعیف است؟

حال به نظر شما دلیل این سوال هایی که پرسیده شد، چیست؟ در ادامه هر کدام را با هم تحلیل می کنیم تا به خوبی با موارد مربوط به نشتی گاز کولر گازی آشنا شوید.

خنک نشدن فضای خانه همانند قبل

گاز برودتی گرما را از داخل خانه جذب کرده و آن را به بیرون منتقل می کند. حال اگر کولر گازی به مقدار کافی گاز برودتی نداشته باشد نمی تواند به خوبی این عمل را انجام دهد. در نتیجه یکی از راه های تشخیص نشتی گاز کولر گازی همین مورد می باشد.

زمانی که اتاق همانند قبل خنک نشود شدت جریان هوایی که از پنل های کولر گازی خارج می شود کم شده و گاهی اوقات نیز هوای گرم به بیرون پس می دهد. با این موارد شما به راحتی می توانید تشخیص دهید که کولر گازی دچار نشتی گاز فریون شده است و باید برای رفع نشتی گاز کولر گاز دست به کار شوید.

افزایش ناگهانی قبض برق منزل

خب شاید به نظر شما این مورد کمی منطقی به نظر نرسد. اما اگر از دیگر وسایل برقی خود اطمینان کامل داشته باشید می پندارید که تنها کولر گازی شما است که با مشکل روبرو شده است. حالا به نظر شما باید سریعا برای رفع نشتی گاز کولر گازی اقدام نمود؟ خیر. یکی از دلایل مصرف بالای برق کولر گازی این مورد است. موارد دیگر نیز در این مسئله دخالت داشته که ما در مقالات دیگر به این موارد پیشتر پرداخته ایم. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که زمانی که نشتی گاز کولر گازی به وجود بیایید، کولر برای خنک کردن انرژی بیشتری مصرف کرده و این انرژی برای تولید به برق بیشتری نیاز داشته در نتیجه باعث بالا رفتن مصرف برق شما می شود. در نتیجه یکی دیگر از راه های تشخیص نشتی گاز کولر گازی این مورد است.

برفک بر روی لوله های مسی و کویل اواپراتور

در تشخیص و رفع نشتی گاز کولر گازی موارد زیادی را باید بررسی کنید. یکی از این موارد وجود برفک روی لوله های مسی و اواپراتور است. زمانی که گاز مبرد کولر گازی کاهش پیدا کند لوله ها و کویل های اواپراتور نمی توانند به اندازه کافی گرما را جذب کنند. در نتیجه در پدیده چگالش برفک تشکیل می شود.

حال که به خوبی با عوامل و راه های مشخص کردن نشتی گاز کولر گازی آشنا شدید بهتر است برای رفع آن با متخصصین و تکنسین های کولر گازی ارتباط برقرار کنید تا بتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. البته که ما پیشنهاد می کنیم که این کار را به یک فرد با تجربه بسپارید تا این مشکل را به طور کامل برطرف کنید.

 

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید