5 راهکار اساسی برای کاهش مصرف برق کولر گازی

کاهش مصرف برق کولر گازی یکی از مسائلی است که امروزه همه به دنبال راهکارهایی برای حل آن، هستند ما در این مقاله به نکاتی طلایی برای کاهش مصرف برق در کولر گازی می پردازیم

کاهش مصرف برق کولر گازی یکی دغدغه های همه ما است. درست است که نسل جدید کولر گازی های اینورتر، مصرف انرژی کمتری نسبت به کولر گازی های قدیمی دارد، با توجه به بالا رفتن ارزش انرژی برق و گرانی بیش از حد آن، ما باید هر کاری که از دستمان بر می آید، انجام دهیم تا مصرف برق کولر گازی خود را کاهش دهیم. شاید جالب باشید بدانید که بیش از نیمی از کاربرانی که از کولر گازی استفاده می کنند، طریقه درست مصرف کردن از این دستگاه تهویه مطبوع را نمی دانند.

بله دقیقا همین طور است. همین که با کنترل دستگاه را روشن کنید و آن را روی کمترین دما و افزایش باد حداکثری، گذاشتن، نشان دهنده درست مصرف کردن از این دستگاه نیست. شما باید بدانید که بهترین حالت برای کاهش مصرف برق در کولر گازی، بدون از دست دادن میزان سرما آن، چیست.

در ادامه سعی کردیم با استفاده از تجربیات کارشناسان ما در بخش تعمیر کولر گازی شرکت سرمایش، 5 تا از بهترین راهکارها را برای شما شرح دهیم.

1) تنظیم دمای کولر گازی در بهترین و بهینه ترین حالت

این یکی از مهم ترین عوامل است که با کنترل به موقع آن باعث کاهش مصرف برق کولر گازی می شود. شما تصور کنید، بعد از 3 ساعت انجام امور روزمره خود، در آفتاب 40 درجه تابستان، به خانه برمی گردید. شاید در همان تا یک سایت به یک هوای خنک 20 درجه نیاز داشته باشید، اما با گذشت زمان، دمای بدن شما با دمای محیط یکی شده و از آن لحظه به بعد، کولر گازی شما در حال مصرف بی رویه است. یعنی زمان آن رسیده که کولر گازی را روی دمای ایده آل، تنظیم کنید.

حال این دمای ایده عال چیست؟ ایده عال ترین دما برای محیط که نه احساس سرمای زیاد کنید و نه احساس گرما، قرار دادن کولر گازی در دمای 24 تا 26 درجه است.

2) از پرده های رنگ روشن برای اتاق ها استفاده کنید

پنجره ها نقش موثری مصرف برق کولر گازی دارد. هر چه پوشش پنجره های شما به اندازه کافی پوشیده باشد، عملکرد کولر گازی شما بهبود پیدا می کند و در مقابل آن، مصرف کولر گازی شما نیز کاهش پیدا می کند. در نتیجه می تواند بر روی کاهش مصرف برق در کولر گازی نیز اثر گذار باشد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در استفاده از کولر گازی با آن مواجه می شوند، پرده پنجره اتاقی که کولر گازی در آن وجود دارد را برای ایجاد نور در طول روز، کنار می زنند. این کار درست است که باعث تابیدن نور و روشنایی اتاق می شود، اما این نوری که وارد اتاق می شود گرما نیز همراه خود دارد. این گرما، کولر گازی را مجبور به فشار بیشتر به کمپرسور برودتی برای بهبود خنک سازی اتاق است. این فشار بیشتر مصرف برق بیشتری را به دنبال خود دارد.

در نتیجه پنجره ها و نوع پرده، نقش موثری در کاهش مصرف برق کولر گازی شما دارد.

3) ارتباط مستقیم اندازه اتاق با قدرت موتور کولر گازی

به عنوان مثال شما یک سالن 300 متر مربعی دارید که قصد دارید سیستم تهویه مطبوعی مانند کولر گازی برای سرماسازی آن فضا، استفاده کنید. اگر یک کولر گازی با حجم کمتر برای مصرف برق کمتر، خرید کنید، نه تنها کولر گازی شما برق کمتری مصرف می کند، بلکه افزایش بازدهی خود به دلیل قدرت کم موتوری که دارند، مصرف برق بیشتری خواهند داشت.

برای برطرف کردن این مسئله، واحد اندازه گیری BTU را برای کولر گازی های در نظر گرفته اند که در ما در مقاله انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه به طور کامل به آن پرداخته ایم.

4) سرویس به موقع کولر گازی

موثرترین کار برای کاهش مصرف برق کولر گازی، سرویس به موقع کولر گازی توسط افراد با تجربه و تکنسین های کولر گازی حرفه ای است. کولر گازی همانند هر وسیله دیگری، نیاز به این دارد که در زمان های مختلف(هر یک سال یا بهتر است هر شش ماه) سرویس و بررسی شود. خروجی های دمنده کولر گازی نیاز به پاکیزگی دارند، فیلترهای بعد از مدتی عمرشان به پایان رسیده و نیاز به تعویض دارد.

فیلتر کثیف، در کولر گازی ها، باعث می شود که کولر گازی برای سرماسازی، فشار بیشتری را به کمپرسور، وارد کند.

5) از برق کشیدن وسایل برقی خاموش

کارشناسان ما با بررسی هایی که انجام دادند، متوجه شدند که یکی از عواملی که باعث کاهش مصرف برق در کولر گازی می شود، این است که شما دستگاه های برقی، مانند تلویزیون، لباسشویی، ظرفشویی، مایکروویو، سینمای خانگی و ... زمانی که خاموش هستند نیز، گرما از خود تولید می کنند. بهترین کار برای جلوگیری از این جریان، دو شاخ پریز آن ها را از برق بکشید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که راهکارهایی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی به شما عزیزان، نشان دهیم. به طور کلی مهمترین نکته برای کاهش مصرف برق کولر گازی این است که مانع ایجاد گرما، در اتاق در زمان استفاده از کولر گازی، شوید. برای اینکار، بهتر است که با اندکی جستجو در اطراف خود و در نظر گرفتن این نکات، مانع تولید گرما شوید.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید