راهنمای خرید کولر گازی دست دوم

هر آنچه که درباره خرید کولر گازی دست دوم و عوامل موثر بر قیمت کولر گازی دست دوم و مزایا و معایب خرید این سیستم تهویه مطبوع استوک در این مقاله بررسی شده است

این روزها بازار خرید کولر گازی دست دوم رونق بسیاری گرفته است. بالا رفتن قیمت دلار و به دنبال آن، بالا رفتن قیمت اجناس برقی مانند کولر گازی نیز اوج گرفته و مردمان عادی، توانایی خرید کولر گازی نو را ندارند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در باب راهنمای خرید کولر گازی دست دوم، نکاتی بسیار مهم را به شما بازگو کنیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن بهترین کولر گازی مدنظرتان را انتخاب کنید.

در این زمینه ممکن است شما با سوالاتی روبرو شوید:

در خرید کولر گازی دست دوم باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

بهترین زمان خرید کولر گازی استوک چه زمانیست؟

چگونه می توانیم بهترین کولر گازی دست دوم را خریداری کنیم؟

چگونه کولر گازی دست دوم را تست کنیم؟

آیا خرید کولر گازی نو به صرفه تر است یا دست دوم؟

مزایا و معایب خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم چیست؟

قیمت کولر گازی دست دوم به چه عواملی بستگی دارد؟

در پایان این مقاله شما به پاسخ این سوالات خواهید رسید. ابتدا بهتر است با مزایای کولر گازی دست دوم ، آشنا شوید:

چنانچه تمایل به خرید کولر گازی دست دوم دارید، در واتس اپ به شماره 09151001810 پیام دهید تا عکس انواع کولر گازی دست دوم به همراه قیمت برایتان ارسال شود.

مزایای خرید کولر گازی دست دوم
 

اگر کولر گازی را به صورت کارکرده یا همان دست دوم، خریداری کنید، این دستگاه برای شما 4 مزیت دارد:

  1. هزینه کمتر در مقایسه با کولر گازی نو

  2. کولر گازی های دست دوم معمولاً با قیمت کمتری نسبت به کولر گازی کاملاً جدید به فروش می رسند. این بدان معنی است که شما می توانید این دستگاه کارکرده را با نصف قیمت یک دستگاه جدید تهیه کنید. اگر بودجه محدودی دارید و قصد دارید پس انداز کنید، بهترین کار خرید کولر گازی استوک است.

  3. دوام بیشتر به نسبت اجناس جدید که کیفیت کمتری دارند

بله، دقیقا در بازار ما به همین شکل است. کالاهای قدیمی از کیفیت بهتری برخوردار است. حال اگر به خوبی در بازار جستجو کنید، یا حتی در نرم افزارهایی مانند دیوار گشت و گزار کنید،  با در نظر گرفتن نکاتی که در این راهنمای خرید کولر گازی دست دوم، به شما گفته می شود می توانید کولر گازی بادوام تری به نسبت کولر گازی های جدید خریداری کنید.

مارک هایی که دوام بیشتری در بین کولر گازی های قدیمی دارند، عبارت اند از:

  • اجنرال OGENERAL

  • سامسونگ Samsung

  • ال جی LG

  • پاناسونیک Panasonic

حال اگر خوش شانس باشید و کولر گازی استوک کم کاری پیدا کنید، قطعا دوامی در حد یک کولر گازی نو را برای شما خواهد داشت

بهترین گزینه برای استفاده های موقت:

اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید، اگر دانشجو هستید و می خواهید برای خانه دانشجویی خود، کولر گازی تهیه کنید و در کل اگر برای مدت موقتی می خواهید در یک مکان، زندگی کنید، خرید کولر گازی دست دوم، منطقی تر از خریدن نو آن است.

بهترین گزینه برای مناطق سردسیر

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که روزهای گرم کمتری را در طول سال تجربه می کنید و به طور کلی کمتر به کولر گازی نیاز دارید، اصراری به خریدن کولر گازی نو نداشته باشید، چون کولر گازی استوک بهترین گزینه برای مواردی است که از این دستگاه، کمتر استفاده می کنند. برخی نیز برای اتاق خواب هایی که کمتر استفاده می کنند نیز کولر گازی دسته دوم خریداری می کنند که به نظر بنده، انتخاب منطقی به نظر می رسد.

معایب خرید کولر گازی دست دوم

تا اینجا با مزایای این سیستم تهویه مطبوع، آشنا شدید اما قطعا هر خرید مزایا و معایب خود را دارد. خیلی افراد خرید کالای دست دوم را در کل عیب می دانند و بر این باور اند که تا زمانی که می شود کالای نو خرید چرا باید کالای دسته دوم خریداری کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 5 تا از معایب خرید کولر گازی دست دوم، آشنا کنیم:

کولر گازی دست دوم یا ضمانت کمی دارد یا اصلا ضمانت ندارد

این یکی از معایبی است که بسیاری به همین دلیل، هیچگاه سمت کالای دست دوم نمی روند. البته که برخی کولر گازی های دست دوم هنوز مدت زمانی از ضمانت آن ها، باقی مانده است اما در کل از نوع کولر گازی جدید خود، چندین ماه از ضمانت آن، گذشته است. به هر حال تعمیر انواع کولر گازی کار دشواری است و اگر دستگاه خریداری شده دچار عیب شود، ممکن است هزینه سنگینی را بر عهده شما بگذارد.

البته یکی از مواردی که بر قیمت کولر گازی دست دوم تاثیر می گذارد، مقدار ضمانت آن است که در بخشی جداگانه به طور کامل آن را بررسی می کنیم اما به طور کلی نداشتن ضمانت و محدود بودن زمان ضمانت کولر گازی دست دوم مسئله ای است که هر کسی، نمی تواند از آن، چشم پوشی کند.

کمبود قطعات یدکی کولر گازی دست دوم

یکی از مشکلاتی که البته برای برخی از دستگاه ها در زمان خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، ممکن است ایجاد شود، کمبود قطعات یدکی کولر گازی است. در دسترس نبودن این قطعات می تواند به دلیل توقف یا کاهش تولید آن مدل خاص باشد، زیرا مدل های پیشرفته تری وارد بازار تجاری می شوند. از آنجا که تهیه قطعات جایگزین ممکن است دشوار و زمانبر باشد، این مسئله بسیار مهمی است که قبل از خرید کولر گازی استوک، در دسترس بودن قطعات را بررسی کرده و نتیجه گیری مناسبی برای این موضوع داشته باشید.

البته که اگر بتوانید یک فروشگاه لوازم برودتی معتبر همانند سرمایش را بیابید، دیگر این موضوع برای شما نگران کننده، نخواهد بود.

  • هزینه نگهداری بالا

اگر در خرید کالای دست دوم مانند کولر گازی به نکات مهم راهنمای خرید کولر گازی دست دوم ، توجه نکنید، قطعا با مشکل روبرو می شوید. شما تصور کنید بی مهابا و بدون توجه به کارکرد و سالم بودن موتور خودرو، یک خودرو کارکرده خریداری کنید، قطعا بعد از این خرید، رفت و آمد شما به تعمیرگاه بیشتر شده و به گونه ایف از این خودرو بیزار می شود. این برای کولر گازی نیز کاملا صدق می کند. برخی کولر گازی به قدری استفاده شده اند که شما بعد از خریدن آن، هر ماه باید یک قطعه آن را تعویض یا تعمیر کنید.

  • هزینه نصب بیش از حد

کولر گازی های جدید که خریداری می کنید، هزینه نصب نداشته و به طور کاملا رایگان نصب می شود. درست است که می توان با یادگیری نکات مهم آموزش نصب اسپیلت دیواری، به راحتی آن را نصب کرد، اما در صورتی که توانایی نصب کولر گازی را ندارید، باید به قیمت کولر گازی دست دوم، هزینه نصب و وسایل مورد نیاز برای نصب را نیز، در نظر بگیرید.

  • مصرف برق بالا

یکی از مواردی که در صورت اطلاع نداشتن از چگونگی خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، ممکن است برای شما مشکل ساز شود، مصرف برق بسیار بالا آن است. زمانی که کولر گازی به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، در دوره های زمانی مشخص، سرویس نشده باشد و یا اینکه قطعات مصرفی آن مانند فیلترها، به موقع تعویض نشده باشد، قطعا با مشکل مصرف برق بالا، روبرو می شود. پس در صورتی که به نکات مهم راهنمای خرید کولر گازی دست دوم، توجه نکنید ممکن است با این مشکل روبرو شوید و جز معایب خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، بدانید.

راهکار برای مقابله: بهتر است که به نکات مهم تست و بررسی کولر گازی دست دوم توجه کنید و در صورتی که با قطعات معیوب یا کهنه روبرو هستید، از خرید آن اجتناب کنید.

یادآوری مهم: ممکن است شما کولر گازی را خرید و به منزل برده و با این مشکل روبرو شوید. یکی از رایج ترین علل مصرف برق بیش از حد دستگاه، عدم تطابق کولر گازی با متراژ اتاق است. خلاصه بگویم، اگر کولر گازی مناسب اندازه اتاق شما نباشد، یعنی ضعیف تر باشد، به دلیل فشار بیشتری که به کمپرسور برای خنک کردن اتاق می آورد، مصرف برق شما را نیز افزایش دهد.

هزینه شارژ گاز کولر گازی استوک

معمولا کولر گازی های دست دوم از مقدار کمی گاز برودتی بهره مند هستند و قطعا به اندازه کولر گازی های نو، گاز ندارند. زمانی که کولر گازی مبرد کافی نداشته باشد، به اندازه کافی نمی تواند اتاق را خنک کند، نمی تواند رطوبت را از بین ببرد و در نهایت نمی تواند رضایت کافی شما در قبال خرید کولر گازی استوک، جلب کند. به همین دلیل یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کولر گازی دست دوم، همین میزان شارژ گاز مبرد کولر گازی است.

راهکار برای مقابله: ما در ادامه این مقاله در مورد تست و بررسی کولر گازی دست دوم نکاتی را خواهیم گفت اما بهتر است که این مورد را با دستگاه های مخصوص مورد تست و بازرسی قرار دهید.

مهم ترین معیارها در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم

زمانی که صحبت از خرید یک کالا مناسب و پربازده به میان می آید، معیارهایی را باید برای آن، در نظر گرفت. یعنی معیارهایی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها، می توانید خرید بهتری را برای خود رقم بزنید. به عنوان مثال در خرید خودرو دست دوم، می بایست، کارکرد خودرو، میزان رنگ شدگی بدنه و ... را در نظر بگیرید.

در راهنمای خرید کولر گازی دست دوم نیز هدف ما معرفی دقیق معیارهایی است که به شما کمک می کند که این محصول را به بهترین شکل، خرید کنید. 6 معیار مهم وجود دارد که با هم بررسی می کنیم:

وضعیت فیلترهای کولر گازی

فیلترها یکی از مهمترین قسمتهای یک کولر گازی هستند که تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد آن می گذارند. بنابراین، بررسی وضعیت فیلتر باید در لیست "مواردی که قبل از خرید باید بررسی کنید" باشد. فیلترهای کولر گازی که در نظر گرفته می شوند باید به خوبی نگهداری شده باشند، در شرایط خوب و بدون علائم ساییدگی و بدون هیچ گونه گرد و غبار روی آن. یکی از نشانه های کولر گازی که به خوبی و در زمان های مشخص، سرویس نشده است، گرد و غبار زیاد روی فیلترهاست.

 موضوع فیلترها به قدری مهم است که حتی می تواند بر روی قیمت کولر گازی دست دوم نیز، تاثیر بگذارد. تصویر بالا یک فیلتر هوای کثیف و نامرغوب را به شما نشان می دهد. برخی از فروشنده های کولر گازی دست دوم فیلترهای هوای کولر گازی های قدیمی را تعویض کرده و فیلتر نو می گذارند تا دستگاه را کم کار، جلوه دهند. در نتیجه در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، دقت کنید که در دام افراد کلاه بردار، نیوفتید.

وضعیت مقدار گاز برودتی کولر گازی

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم باید به آن، توجه کنید، مقدار مبرد دستگاه است. کم بودن سطع مبرد کولر گازی اسپلیت می تواند بر عملکرد دستگاه، تأثیر بگذارد و باعث گرم شدن بیش از حد و آسیب رساندن به کمپرسور شود. کولر گازی هایی که مقدار گاز برودتی آن ها کمتر است، نیز برای خنک کردن اتاق به انرژی بیشتری نیاز دارند و در نتیجه هزینه های برق شما را افزایش می دهد. البته که طبیعی است کولر گازی های دست دوم قدیمی گاز برودتی کمی داشته باشند، به همین خاطر به یاد داشته باشید که این مورد را برای قیمت کولر گازی دست دوم در نظر بگیرید.

 در خرید کولر گازی دست دوم حتما این مورد را در نظر بگیرید که باید قبل از خرید، مقدار گاز برودتی را اندازه گیری کنید. فراموشی این موضوع می تواند، هزینه سنگینی را بر دوش شما بیاندازد.

برای این کار هم می توانید از یک تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد، کمک بگیرید یا اینکه اگر می توانید با دستگاه های فشارسنج، مقدار گاز برودتی را تعیین کنید، از این دستگاه استفاده کنید.

مصرف انرژی کولر گازی

یکی از معایبی که ممکن است در خرید کولر گازی دست دوم با آن روبرو شوید، مصرف بالا انرژی برق این دستگاه ها است. کولر گازی هایی که اوایل به بازار آمده بود، به دلیل مصرف برق زیاد، مورد استقبال برخی از مردم قرار نگرفت. شما می توانید به وسیله جدول بازدهی انرژی دستگاه مقدار مصرف انرژی را تخمین بزنید. نگران نباشید، اگر دستگاهی که خریداری می کنید، این جدول را نداشت، می توانید با وارد کرد مدل دستگاه، جدول بازدهی انرژی آن را بیابید.

به دلیل تنوع محصولی که وجود دارد، امکان قرار دادن جدول انرژی تمام دستگاه ها را در این مقاله نداریم اما نمونه بالا، یک جدول بازدهی انرژی کولر گازی است که مشاهده می کنید.

میزان صدای کولر گازی

یکی از مواردی که در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم باید به آن دقت کنید، میزان صدایی است که از دستگاه در زمان روشن کردن و هنگام کار، ایجاد می شود. کولر گازی که مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار گرفته باشد، در 90 درصد موارد به یک دستگاه پر سروصدا تبدیل می شود. به همین دلیل هنگام خرید کولر گازی دست دوم، هنگامی که دستگاه را روشن می کنید، بگذارید مدتی از کار دستگاه بگذرد تا متوجه میزان صدای آن شوید.

صدای کولر گازی نشان دهنده دو نکته بسیار مهم است:

  • کولر گازی پر سر و صدا ممکن است در آینده به احتمال زیاد دچار ایراداتی می شود که شامل هزینه های قابل توجهی خواهد شد.
  • کولر گازی پر سر و صدا نشان دهنده این است که دستگاه زیاد استفاده شده است.

حتی شما می توانید میزان صدای کولر گازی را یک عامل مهم در تعیین قیمت کولر گازی دست دوم بدانید.

بررسی نظرات مربوط کولر گازی انتخاب شده

امروزه فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد که بخش نظرسنجی های آن، می تواند نقطه عطفی برای شما در انتخاب یک کالا باشد. دیجی کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی است که در حوزه کولر گازی و فروش آن، نیز فعالیت دارد. شما می توانید از این فروشگاه اینترنتی و دیگر فروشگاه های اینترنتی، مدل کولر گازی مورد نظر خود را جستجو کرده و تجربه چندین ساله کاربران را بدست آورید.

این نظر سنجی می تواند مهم ترین عامل در تصمیم گیری شما برای خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم باشد. در صورتی که به درستی مدل مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کرده باشید.

ما میخواهیم چند منبع مهم برای دریافت نظرات مختلف در مورد یک مدل مشخص را به شما معرفی کنیم:

  • بخش نظرسنجی فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا، ایمالز، ترب و ...
  • سوال نمودن از تعمیرکاران و سرویسکاران کولر گازی ها
  • سوال نمودن از اطرافیان و آشنایان، در صورتی که از این مدل و برند کولر گازی استفاده کرده باشند.

میزان گارانتی باقی مانده از دستگاه

یکی از مواردی که می تواند بر روی قیمت کولر گازی دست دوم تاثیر بسیاری بگذارد، مسئله گارانتی کولر گازی است. زمانی که کولر گازی مورد نظر، از دارای چند ماه گارانتی مشخص باشد، برای شما قابل اطمینان تر است. در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم به این موضوع توجه کرده و سعی کنید در صورت امکان، کولر گازی هایی گارانتی دار استوک را با گارانتی های معتبر خریداری کنید. برخی به خاطر داشتن گارانتی معمولی نه معتبر هزینه های گزافی را دریافت می کنند.

کولر گازی به درستی نصب شده باشد

به طور مثال شما برای خرید کولر گازی دست دوم وارد اپلیکیشن دیوار می شوید یک مدل کولر گازی که یک مصرف کننده برای فروش گذاشته است، را انتخاب می کنید. اگر با خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم به این شکل، روبرو شدید، این نکته را در نظر بگیرید که کولر گازی به درستی نصب شده باشد. چون نصب کولر گازی به طور نادرست در طولانی مدت می تواند به قطعات آن آسیب رسانده و بعد از این شما آن خریداری کرده و به منزل خود، می آورید، تازه زمان شروع خرابی های آن اس.

مواردی که در بالا گفته شد، بخشی از مراحل قبل از خرید کولر گازی استوک است، اما در ادامه به یک موضوع بسیار حیاتی و مهم می پردازیم:

تست و بررسی کولر گازی دست دوم

یکی از مهم ترین کارهایی که هنگام خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم باید به آن بپردازید، آزمایش بازرسی دستگاه است که البته کار هر کسی نیست، مگر اینکه توانایی تست کولر گازی را داشته باشید. برای اطمینان از درست کارکردن کولر گازی، خودتان یا با کمک یک سرویسکار آن را کاملاً بررسی و تست کنید. دستگاه را روشن کنید و توانایی آن را برای خنک کردن اتاق و اینکه آیا واحد به طور موثر گرما را به بیرون را می فرستد یا خیر. بهتر است که مواردی که در ادامه بیان می کنیم را نیز در تست خرید کولر گازی دست دوم، نیز بکار بگیرید:

بازرسی قطعات

این یک مرحله حیاتی است که حتی می تواند بر روی قیمت کولر گازی دست دوم، اثرگذار باشد. شما در این بخش می بایست، قطعات را از نظر ظاهری بررسی کنید. معمولا کولر گازی که به موقع سرویس شود، هیچ اثری از کهنه بودن قطعات، گرد و خاک، بر روی آن ها، وجود ندارد و اگر هم باشد، با یک دستمال نم دار، برطرف می شود.

برخی کولر گازی های دست دوم، اگر پنل جلویی آن ها را باز کنید، متوجه می شوید که از ابتدا کار کردن، یک بار هم پنل جلویی آن، باز نشده است.

بازرسی قطعات خود شامل دو مرحله می شود:

  1. بازرسی ظاهری
  2. روشن کردن دستگاه بازرسی عملکرد قطعات در هنگام کار کردن که شامل بررسی صداهای مختلف آن نیز می شود

تست کنترل و دکمه های روی پنل کولر گازی

این بخش کار ساده ای است. کافیست عملکرد تک تک دکمه ها را با توجه به مواردی که در دفترچه راهنمای آن نوشته شده است، چک کنید. برای این کار پیشنهاد ما در راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، دانلود دفترچه کولر گازی از سایت های مربوطه است.

تست کمپرسور کولر گازی

یکی از مواردی که بهتر است در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم به آن توجه ویژه ای داشته باشید، تست کمپرسور کولر گازی است. به راحتی می توان به کمپرسور کولر گازی، لقب گران ترین قطعه را داد. به هر شما قرار است مبلغ زیادی برای این دستگاه هزینه کنید و بهتر است که با روش های تست کمپرسور کولر گازی آشنا باشید.

در ادامه راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، ما روش های تست کمپرسور کولر گازی را برای شما بررسی می کنیم:

تست سیم پیچی کمپرسور کولر گازی

برای این تست باید به ترمینال کمپرسور دسترسی پیدا کنید، مکانی سیم ها کمپرسور قرار می گیرد. روغنی بودن سوکت ها، نشان دهنده کارکرد بالای آن است و اینکه در کمپرسور کولر گازی در زمان سرویس، به آن رسیدگی نشده یا اینکه رسیدگی بسیار سطحی صورت گرفته است. همین طور صحت و سلامت این بخش را می توانید با اهم متر اندازه بگیرید. ما در آموزش تست کمپرسور با اهم متر، به خوبی به این مسئله پرداخته ایم.

تست صدای کمپرسور کولر گازی

بهتر است که ابتدا تست سیم پیچی کمپرسور با اهم متر و مواردی که گفته شد، انجام بگیرد، سپس به تست صدای کمپرسور برای خرید کولر گازی استوک، دست به کار شوید. معمولا کمپرسورها دارای صدای یک نواخت و ملایم هستند، البته تست صدا بهتر است که توسط کسانی انجام بگیرد که تجربه کافی در این موضوع داشته باشند و همین طور صدای کمپرسور کولر گازی قبلا به گوششان خورده باشد.

پس در نتیجه بهتر است که با یک فرد با تجربه، تست صدای کمپرسور کولر گازی را انجام دهید.

تست فشار کمپرسور کولر گازی

این تست فشار کمپرسور کولر گازی فقط زمانی که قصد دارید از صحت و سلامت کمپرسور در مواقع ضروری، مطلع شوید، باید انجام دهید. در این تست نیاز به انجام کارهایی است که قطعا در زمان خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، نمی توان به سرعت انجام داد. معمولا تکنسین های کولر گازی زمانی این تست را انجام می دهند که مطمئن شوند که آیا کمپرسور نیاز به تعویض دارد یا تعمیر.

در ادامه تست برای خرید کولر گازی استوک، دو تست مهم دیگر را با هم بررسی می کنیم:

تست میزان خنک کردن کولر گازی

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم باید به آن دقت ویژه ای داشته باشید، میزان سرمایش دستگاه است. کولر گازی پس 5 دقیقه به اندازه کافی محیط اطراف خود را خنک نکند، قطعا مشکلی داشته و نمی توان به راحتی به آن، اعتماد کرد. من به شما پیشنهادی می دهم، بهتر است که قبل از اینکه کولر گازی را خریداری کنید، در مکان یا اتاقی که قرار دارد، بروید و این موضوع را آنجا بررسی کنید. البته در صورتی که اتاق به اندازه ظرفیت کولر گازی نباشد، یعنی بزرگتر از میزان ظرفیت BTU کولر گازی باشد، ممکن است به اندازه کافی محیط را خنک نکند، پس می بایست این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

برای تعیین اینکه آیا کولر گازی شما به تنظیم نیاز دارد یا خیر و در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم خود، خاطر جمع تر باشید، این آزمایش آسان را انجام دهید:

زمانی که واحد AC شما حداقل 15 دقیقه در حال کار است و دمای هوا بیش از 80 درجه فارنهایت است. با استفاده از فیلتر هوای تمیز ، دماسنج را روشن کنید رجیستری که نزدیک به تجهیزات خنک کننده داخلی است. آن را به مدت پنج دقیقه در آنجا نگه دارید و دما را یادداشت کنید. همین کار را در دریچه برگشت انجام دهید. هوای خارج شده باید از 14 تا 20 درجه سردتر از هوای ورودی باشد. کولر گازی که تا آن سطح خنک نشود ممکن است مبرد کم داشته باشد یا نشت کند. واحد خنک کننده بیش از 20 درجه می تواند انسداد شدیدی داشته باشد.

تست ترموستات کولر گازی

یکی از مواردی که بهتر است قبل از خرید کولر گازی دست دوم، آن را تست و بررسی کنید، ترموستات است. یک قطعه اصلی که می تواند تغییرات چشم گیری در عملکرد کولر گازی ایجاد کند، عملکرد را بهبود ببخشد یا اینکه خللی عجیبی را در فرایند خنک سازی سیستم های تهویه مطبوع ایجاد کند. به هر کولر گازی تا نداند که محیط چه دمایی دارد، نمی تواند به میزان نیاز، محیط را خنک کند یا که نمی داند چه زمانی شروع به کار کرده یا چه زمانی از کار بیوفتد. ما مراحل زیر را به شما معرفی می کنیم:

  • کولر گازی را خاموش کنید
  • کاور ترموستات را بیرون بیاورید
  • سیم ها را در ترمینال مربوطه چک کنید
  • دمای خانه را اندازه گیری کنید
  • دمای ورودی کولر گازی را در بازه های زمانی مختلف چک کنید
  • اگر در فصل تابستان هستید، درب را باز کنید و دمای هوای خروجی کولر گازی را تست کنید.
  • در تمام این مراحل باید دماهای تست شده کاملا عادی باشد، در غیر این صورت ترموستات خراب است

برای تعیین اینکه آیا کولر گازی شما به تنظیم نیاز دارد یا خیر و در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم خود، خاطر جمع تر باشید، این آزمایش آسان را انجام دهید:

زمانی که واحد AC شما حداقل 15 دقیقه در حال کار است و دمای هوا بیش از 80 درجه فارنهایت است. با استفاده از فیلتر هوای تمیز ، دماسنج را روشن کنید رجیستری که نزدیک به تجهیزات خنک کننده داخلی است. آن را به مدت پنج دقیقه در آنجا نگه دارید و دما را یادداشت کنید. همین کار را در دریچه برگشت انجام دهید. هوای خارج شده باید از 14 تا 20 درجه سردتر از هوای ورودی باشد. کولر گازی که تا آن سطح خنک نشود ممکن است مبرد کم داشته باشد یا نشت کند. واحد خنک کننده بیش از 20 درجه می تواند انسداد شدیدی داشته باشد.

انتخاب کولر گازی دست دوم بر اساس متراژ خانه

شما در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم این نکته مهم را هیچگاه نباید، فراموش کنید. در صورتی که در انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ خانه، درست عمل نکنید، عواقب خسارت باری در انتظار شما خواهد بود. ما در این بار نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید در این امر، موفق عمل کنید.

در نظر گرفتن فاکتور BTU

این فاکتور تعیین کننده کولر گازی بر اساس متراژ اتاق است. BTU همانند واحدهای اندازه گیری انرژی است. این فاکتور با در نظر گرفتن مساحت اتاق، آب و هوای شهر و عایق بندی های اتاق و محیط آن بستگی دارد و تمام این موارد در نظر می گیرد.

در خرید کولر گازی دست دوم اولین چیزی که به چشم شما می خورد عددی است که مقدار BTU را به شما نشان می دهد مانند کولر گازی اسپلیت 18000 سامسونگ. کولر گازی های درجه BTU را دریافت می کنند و از حدود 5000 BTU شروع می کنند تا قدرتمندترین حدود 36000 BTU. پس از محاسبه متراژ فضای مورد نظر برای خنک کردن، می توانیم در مورد میزان قدرت کولر گازی مورد نیاز برای تصمیم گیری خرید آن صحبت کنیم.

نحوه محاسبه متراژ اتاق

اولین قدم در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم یا نو اتاق اندازه گیری دقیق فضای شما برای محاسبه متر مربع آن است. برای بدست آوردن عدد مناسب باید مقداری اندازه گیری و کمی هندسه انجام دهید. بنابراین، اجازه دهید برای شروع کار چند فرمول هندسی ساده را پوشش دهیم.

فرمولی که برای محاسبه متر مربع مربع یا مستطیل معمولی استفاده می شود فرمولی است که برای بیشتر اتاق ها استفاده می شود طول در عرض در ارتفاع است تا مساحت کلی بدست آید.

جدول BTU برای خرید کولر گازی استوک

در ادامه بر اساس متراژ اتاق، BTU های مورد نظر آن را برای شما یادداشت کرده ایم تا این راهنمای خرید کولر گازی دست دوم برای شما، کارآمد واقع شود:

  • کولر گازی 5000 مناسب برای اتاق 15 متر مربعی
  • کولر گازی 10000 مناسب برای اتاق 40 متر مربعی
  • کولر گازی 18000 مناسب برای اتاق 90 متر مربعی
  • کولر گازی 23000 مناسب برای اتاق 130 متر مربعی
  • کولر گازی 28000 مناسب برای اتاق 180 متر مربعی

8 مدل کولر گازی موجود در بازار ایران و جهان سال 2022

نکات و مواردی که در ابتدای راهنمای خرید کولر گازی دست دوم گفته شد، برای این بود که شما بتوانید در این فرایند اطلاعات کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین و مناسب ترین کولر گازی را برای خود خریداری کنید. در ادامه این مقاله می خواهیم 8 نوع کولر گازی که در بازار وجود دارد را به شما معرفی کنیم تا بدانید که این دستگاه های تهویه مطبوع، محدود به کولر گازی اسپلیت دیواری نیست. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید:

کولر گازی پنجره ای

یکی از مواردی که ممکن است در خرید کولر گازی استوک، با آن برخورد کنید، کولر گازی های پنجر ه ای است. کولر گازی های پنجره ای رایج ترین نوع تهویه مطبوع هستند که مشاهده می کنید. همانطور که در تابستان در خیابان های شهر قدم می زنید و به بالا نگاه می کنید، تعداد زیادی از اینها را در پنجره های خانه ها، مشاهده خواهید کرد.

این نوع کولر گازی، که به طور معمول در یک پنجره نصب می شود، دارای یک سیستم اگزوز است که هوای گرم را از پشت و دو طرف خارج می کند، در حالی که سیستم خنک کننده مبرد در داخل خانه قرار دارد.

معمولاً این واحدها توانایی خنک کردن یک اتاق را همزمان دارند و اگر خانه بزرگی دارید، ممکن است به یکی از اینها در هر اتاق خنک شده که بخواهید نیاز داشته باشید. بسیار ارزان، اینها هنوز هم محبوب ترین گزینه برای کسانی هستند که در خانه های کوچک یا آپارتمان زندگی می کنند. یکی دیگر از مزایای کولر گازی پنجره ای، این است که می توان آنها را در صورت لزوم بین اتاقها جابجا کرد و در ماههای سرد به طور کلی جمع کرده و به انباری خود، انتقال دهید.

شاید برای برخی کاربران خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم به صرفه تر باشد، اما این را نیز در نظر بگیرید که گاهی اوقات با بودجه در نظر گرفته شده برای خرید کولر گازی استوک اسپلیت، نوع پنجره ای را می توان، نو خریداری کرد.

چنانچه نیاز به خرید کولر گازی دست دوم دارید ، میتوانید با فروشگاه سرمایش تماس بگیرید تا همکارانمان مدل های موجود کولر گازی های استوک را به شما معرفی نمایند.همچنین میتوانید در واتس اپ به شماره 09151515154 پیام دهید تا عکس و مشخصات انواع کولر گازی دست دوم برای شما ارسال شود.

این مقاله ادامه دارد ...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید