بهترین محل نصب کولر گازی کجاست؟

بهترین محل برای نصب کولر گازی محلی است که شرایط عمومی و اختصاصی محل نصب یونیت خارجی و داخلی را داشته باشد و به دنبال آن بتواند بالاترین راندمان خنک کنندگی را ارائه دهد.

بهترین محل نصب کولر گازی در هر محیط و هر موقعیتی متفاوت است و شما باید متناسب با شرایط همان محیط، محل مناسب نصب یونیت داخلی و خارجی را انتخاب کنید.

کولر گازی زمانی می‌تواند به خوبی عمل کند که محل نصب آن هوشمندانه انتخاب شده باشد. به عبارتی بالاترین بازده کولر گازی هنگامی حاصل می‌شود که در بهترین شرایط خود قرار داشته باشد یعنی به خوبی سرویس شده باشد، در معرض آفتاب مستقیم قرار نداشته باشد، کاملا تراز شده باشد و به طور کلی همه فاکتورها کاملا ایده‌ آل باشند.

در ادامه مقاله چند فاکتور را که در انتخاب بهترین محل برای نصب کولر گازی به ما کمک می‌کنند، به اختصار توضیح می‌دهیم.

بررسی محل نصب کولر گازی از لحاظ تراز بودن

نحوه نصب صحیح و بررسی تراز بودن کولر گازی بسیار مهم و حیاتی است. برای اینکه کولر گازی شما کاملا تراز باشد از نصابان ماهر در این زمینه کمک بخواهید.

تنها در صورتی که دستگاه به درستی تراز شده باشد، کولر گازی بهترین عملکرد را خواهد داشت. در شرایط ایده‌ آل گاز مبرد به اندازه کافی در کویل کولر گازی توزیع شود. تراز صحیح باعث می‌شود به طور کامل آب تقطیر شده کولر گازی از آن خارج شود و وارد قسمت‌های دیگر نشود.

اگر کولر گازی به خوبی تراز نشده باشد از قسمت‌های مختلف دستگاه آب تقطیر شده چکه خواهد کرد.

شرایط مناسب محل نصب پنل کولر گازی

با توجه به اینکه پنل کولر گازی یونیت داخلی آن است و در داخل منزل نصب می شود؛ انتخاب بهترین محل برای نصب آن وابسته به فاکتورهای متعددی است که باید هنگام نصب آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

عموما نصابان کولر گازی مطابق با شرایط و متراژ محیط، یک مکان مناسب را برای نصب پنل کولر گازی به شما پیشنهاد می‌کنند‌. این محل معمولا دارای ویژگی‌های مشترکی است که قابل تعمیم به هر مکانی می‌باشد؛ به طور مثال پنل کولر گازی بهتر است به گونه‌ای نصب شود که در مرکز منزل قرار بگیرد تا توزیع دما یکسان باشد و بتواند همه قسمت‌های خانه را به میزان مساوی سرد کند. پس از مشخص شدن محل حدودی پنل، محل دقیق آن را باید مشخص کنیم. برای این کار پنل باید حدودا ۲۰ سانتی متر از سقف و در صورتی که از فاصله نزدیک محدود به دیوار می شود باید حداقل ۲۰ سانتی متر از هر دیوار فاصله داشته باشد و ارتفاع آن از سطح زمین نیز باید حدود ۲۲۰ سانتی متر باشد. به طور کلی هرچه کولر گازی نسبت به زمین بالاتر قرار گرفته باشد محیط را سردتر و خنک‌‌تر می‌کند.

پنل کولر گازی را اگر در محیط‌های آزاد می‌خواهید نصب کنید دقت کنید که تا حد المقدور محیطی را انتخاب کنید که به دور از گرما و رطوبت هوا باشد زیرا

شرایط مناسب محل نصب کندانسور کولر گازی

تعیین محلی مناسب برای نصب یونیت خارجی کولر گازی در افزایش طول عمر و میزان بازده آن تاثیر به سزایی دارد.

محل نصب کندانسور باید به دور از هرگونه وسایل لرزشی و تکان دهنده باشد تا این لرزش به دستگاه نیز منتقل نشود و سبب تاثیر روی قطعات حساس و ایجاد نقص در سیستم نشود.

یونیت خارجی کولر گازی معمولا سرو صدای زیاد و آزار دهنده‌ای تولید می‌کند؛ به همین دلیل نصابان توصیه می‌ کنند که به دور از اتاق خواب و دیگر محل‌های استراحت نصب شود.

کمپرسور کندانسور برای اینکه بتواند وظیفه خود را به عنوان یک سیستم خنک کننده به درستی انجام دهد نیازمند یک جریان هوای مداوم و پیوسته در حال گردش است که به داخل سیستم می ‌رود و دوباره از آن خارج می‌ شود، این چرخه مرتب در زمان روشن بودن کولر گازی تکرار می‌شود. حال اگر کندانسور در محلی نصب شود که مناسب نباشد هوا به راحتی وارد سیستم می‌شود اما نمی‌تواند کامل از سیستم خارج شود؛ در نتیجه هوای ورودی مجدد به داخل کمپرسور کندانسور بازگردانده می‌شود و سبب اورلود کمپرسور می‌شود.

با توجه به اینکه کندانسور با پایه محکم می‌شود، این پایه‌ها باید به خوبی با پیچ و مهره به هم متصل شوند. سطح زیر پایه نیز باید هموار و مستحکم باشد.

برای افزایش طول عمر و توان خنک کنندگی یونیت خارجی کولر گازی کندانسور را تا حد امکان در محلی نصب کنید که سایه باشد و در معرض نور آفتاب مستقیم نباشد.

بررسی شرایط محل نصب کولر گازی از لحاظ میزان کارایی و بازده آن

ترجیحا کندانسور را در جایی نصب کنید که ذرات گرد و غبار کم تری در آن مکان وجود داشته باشد؛ زیرا آلودگی و خاک باعث می‌شوند که فیلتر کثیف و غیر قابل استفاده شود. در صورتی که فیلتر را از گرد و غبار پاک نکنیم، در طولانی مدت باعث کاهش عمر کولر گازی و پایین آمدن میزان کارایی و بازده نهایی دستگاه می‌شوند.

یونیت داخلی را نباید با اختلاف سطح زیادی نسبت به یونیت خارجی نصب کنید، زیرا این حالت باعث می‌ شود که روغن کمپرسور در پنل کولر گازی جمع شود، پس از آن به کندانسور وارد شود. بدین طریق از میزان بازده و توانایی دستگاه کاسته می شود. در صورتی که مجبور هستید کندانسور را در سطح بالاتری نسبت به پنل داخلی نصب کنید، حتما از تله روغن استفاده کنید.

در نهایت همواره این نکته را به یاد داشته باشید که نصابان متخصص، بهترین مشاوران در زمینه انتخاب محل نصب کولر گازی هستند. آن‌ها با بررسی شرایط محیط، بهترین محل نصب کولر گازی را مطابق با اصول و استاندارد‌ها مشخص می‌کنند.

چند نکته اساسی

برای انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی به چند نکته جزئی اما با اهمیت توجه داشته باشید.

در صورتی که کندانسورهای تعدادی کولر گازی‌ را قصد دارید در یک مکان نصب کنید باید در نظر داشته باشید که این دستگاه‌ها باید حداقل در فاصله ۹۰ سانتی متری از یکدیگر قرار گرفته باشند و به صورت موازی در کنار هم نصب شوند به طوری که محل خروج هوا از دو دستگاه روبه روی هم باشد تا جریان هوای آن‌ها با هم تداخلی ایجاد نکند.

پنل کولر گازی را در مجاورت بخاری و سایر سیستم‌های گرمایشی نصب نکنید.

پنل خارجی کولر گازی را به دور از دودکش‌ها، اگزوزها و هود آشپزخانه نصب کنید. این کار باعث می‌شود نه تنها بوی بد و آلودگی به داخل اتاق وارد نشوند بلکه از کثیفی و خرابی فیلترها نیز جلوگیری می‌ کند.

  • تاریخ : 1400/07/28 07:40
  • مشاهده : 705

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید