نکات طلایی در تعمیر انواع کولر گازی

تعمیر انواع کولر گازی نیاز به داشتن اطلاعات اولیه دارد. قبل از هر چیز بهتر است که با مطالعه این مقاله دانش خود را نسبت به تعمیر این دستگاه های پیشرفته بالا برده و سپس با تکنسین های حرفه ای تماس بگیرید

برای تعمیر انواع کولر گازی حتما نیازی نیست که یک تکنسین را برای آن با خبر کنید. گاهی اوقات با دانستن برخی اطلاعات شما نیز به راحتی می توانید کولر گازی را تعمیر کنید. در این بین ممکن است شما با سوالاتی روبرو شوید. سوالاتی که پاسخ آن ها به شما توانایی تعمیر و عیب یابی کولر گازی های مختلف را خواهد داد. شما ممکن است با سوالات زیر در تعمیر انواع کولر گازی برخورد کنید:

چگونه کولر گازی را تعمیر کنیم؟

برای تعمیر کولر گازی به چه ابزاری نیاز داریم؟

آیا تعمیر و عیب یابی کولر گازی کار ساده ای است؟

در چه مواقعی ما بدون نیاز به تکنسین کولر گازی می توانیم دست به تعمیر این دستگاه بزنیم؟

و سوالات دیگری که در ادامه این مقاله به پاسخ آن ها خواهید رسید. متخصصان و کارشناسان ما قصد دارن در این مقاله راه حل های ساده و رایج ترین روش های تعمیر دستگاه های کولر گازی را به شما ارائه دهند. این مقاله حاصل تجربیات تکنسین ما در تعمیر کولر گازی در مشهد می باشد.

ابزارهای مورد نیز تعمیر کولر گازی

یکی از ابتدایی ترین مواردی که قبل از تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت باید فراهم کنید، ابزار است. ابزاری که توانایی شما در تعمیر را دوچندان می کند. ما لیستی از مهم ترین ابزار را برای شما تهیه کرده ایم. این ابزار مهم عبارت اند از:

  1. آچار
  2. دریل بی سیم (دریل سیم دار نیز می تواند کار شما راه بیندازد)
  3. پیچ گوشتی عایق برق
  4. دستگاه مولتی متر
  5. دم باریک
  6. پیچ و مهره اضافه
  7. دستگاه تست ولتاژ

قطعات و موارد مورد نیاز جهت تعمیر

در کنار ابزار تعمیر انواع کولر گازی، بهتر است یا با یک فروشگاه لوازم برودتی ارتباط برقرار کنید یا اینکه قطعات و لوازم یدکی که در ادامه برای شما لیست کرده ایم را در اختیار داشته باشید. این موارد قطع به یقین در خرابی این سیستم تهویه مطبوع برای شما کاربرد دارد. این لوازم یدکی پرکاربرد عبارت اند از:

  1. باطری – خازن
  2. گاز مبرد
  3. موتور فن کندانسور
  4. کنتاکتور
  5. فیوز

نکات مهم قبل از تعمیر انواع کولر گازی

نکته 1: جریان برق را در ابتدا برای تعمیر قطع کنید. کولر گازی را خاموش کنید و جریان برق منزل را قطع کنید. سپس به بیرون از خانه برای دسترسی به یونیت خارجی بروید. حال با استفاده از دستگاه تست ولتاژ و یک سیم کانکتور از درست بودن سیستم برق دستگاه مطمئن شوید. این جریان در تعمیر انواع کولر گازی بسیار مهم است چون جریان برق نامناسب می تواند خسارات سنگینی را به شما متحمل کند.

نکته 2: حتما سعی کنید در زمان تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت، یک تکنسین یا یک فرد حرفه ای در این زمینه را در اختیار داشته باشید یا اینکه با وی در ارتباط باشید به محض برخورد با یک مشکل، سریعا او را در میان گذاشته تا با خسارات جدی تری روبرو نشوید. تجربه نشان داده است زمانی که افراد بدون تجربه و مهارت دست به تعمیر و عیب یابی کولر گازی زده اند، با مشکلات خسارت آوری روبرو شده اند. اما ارتباط داشتن با یک تکنسین در این بین می تواند از این خسارات بکاهد.

نکته 3: نظم یکی از مهم ترین کارها در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت است. شما می بایست پیچ ها و قطعاتی که از دستگاه باز می کنید را در مکان های مشخصی گذاشته و در صورتی که فکر می کنید، ممکن است مکان قرارگیری آن در سیستم را فراموش کنید، روی کاغذی یادداشت کنید. از پیچ های باز شده نیست فراموش نکنید. معمولا برای این مورد ما قرار دادن پیچ های هم شکل در کنار هم روی یک کاغذ A4 سفید را پیشنهاد می کنیم.

نکته 4: در مواجه با قطعات کولر گازی سعی کنید با ملایمت برخورد کنید. برخی از قطعات این سیستم تهویه مطبوع ممکن است با اندکی فشار، دچار آسیب شود.

نکته 5: عیب یابی قبل از تعمیر یکی از مهم ترین اصول در تعمیر انواع کولر گازی است. تا جایی که مطمئن نشدید، دست به تعمیر و باز کردن یک قطعه نزنید.

ما برای شما مهم ترین و رایج ترین خرابی های کولر گازی اسپلیت را بررسی کرده و نکات مهم عیب یابی و تعمیر آن را به شما توضیح خواهیم داد.

نکات طلایی در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت

زمانی که شما در اوج گرمای تابستان قرار دارید، ممکن است کولر گازی شما دچار مشکل شود. اینجاست که در اولین فرصت بدون آن که کولر گازی را مورد بازبینی قرار دهید، با شرکت های خدمات تعمیر انواع کولر گازی تماس می گیرید. اگر خوش شانس باشید تکنسین بعد از یک نصف روز به منزل شما می آید.

در آن گرمای سخت تابستان ممکن است نتوانید حتی یک ساعت هم بدون کولر گازی دوام بیاورید. در نتیجه اطلاع داشتن از برخی مشکلات کولر گازی و راه حل آن ها می تواند برای شما کاربردی باشد.

خرابی 1) خنک نکردن کولر گازی اسپلیت

خنک نکردن کولر گازی اسپلیت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

1) کثیفی فیلتر هوا: در این صورت برای تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت باید با باز کردن یونیت داخلی کولر گازی، یا کثیفی فیلتر هوا را از بین ببرید یا فیلتر هوا را از فروشگاه های لوازم برودتی مانند سرمایش خریداری کرده و تعویض کنید. برای تعویض آن در صورتی که نیاز به سوال یا تکنسین داشتید می توانید با بخش تعمیر و عیب یابی کولر گازی شرکت، در تماس باشید.

2) مشکل در تنظیمات ترموستات کولر گازی: در این مورد می بایست از یک تکنسین خبره کمک بگیرید اما ما راهکارهایی را در قالب تعمیر انواع کولر گازی به شما ارائه می دهیم. خرابی ترموستات کولر گازی یکی از معدود خرابی هایی است که برای این دستگاه ایجاد می شود.

  • برای تست ترموستات کولر گازی کافیست کولر گازی را در دماهای مختلف گذاشته و دمای اتاق را با دماسنج، اندازه گیری کنید.
  • تنظیمات ترموستات را با کنترل کولر گازی چک کنید. برخی خرابی ها دستگاه هیچ نیاز به تکنسین تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت، ندارد و کافیست به چند نکته کوچک توجه کنید.

3) کثیفی یونیت خارجی: یونیت خارجی کولر گازی اسپلیت دارای کندانسور است که وظیفه دارد هوای گرم را به هوای سرد و خنک تبدیل کند. کندانسوری که کثیف و مسدود باشد نمی تواند به خوبی هوا را خنک کند. برای تمیز کردن و تعمیر کندانسور شما هیچ راهی به جز تماس با تکنسین های کولر گازی ندارید. البته اگر در این زمینه مهارت دارید بهتر است که خودتان انجام دهید تا ساعت ها منتظر برخی تکنسین های بدقول نمانید.

4) خرابی کمپرسور کولر گازی: یکی از رایج ترین خرابی ها که در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت باید به آن، توجه ویژه ای کرد، خرابی کمپرسور است. خرابی کمپرسور کولر گازی دلایل مختلفی دارد. یکی از مهم ترین خرابی که ممکن است برای این قطعه ایجاد شود، خرابی فن کندانسور است. اگر موتور فن خراب یا معیوب باشد، یونیت خارجی قادر به پخش گرما نخواهد بود ، بنابراین در توانایی خنک کردن واحد تهویه هوا تداخل ایجاد می کند.

کمپرسور جز حیاتی سیستم تهویه مطبوع است، زیرا جریان مبرد را بین اواپراتور و کندانسور کنترل می کند. بنابراین، یک کندانسور آسیب دیده نمی تواند هوا را به اندازه کافی خوب خنک کند.

در تعمیر انواع کولر گازی از نوع اسپلیت مواردی که به کمپرسور مربوط می شود را هیچگاه بدون داشتن تجربه کاری در این زمینه و مهارت کافی، قصد انجام این کار را نکنید. تعمیر خود سرانه کمپرسور به دلیل گران بودن این قطعه، ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

5) کم بودن مقدار مایع برودتی کولر گازی: مبرد یک مایع مهمی است که گرمای هوای اطراف را جذب می کند، عدم وجود یا کمبود آن ممکن است منجر به خنک نشدن کولر گازی شود. اگر سیستم تهویه مطبوع شما به اندازه کافی خنک نشده است، ممکن است به این دلیل باشد که مبرد در حال نشت است و از قسمتی از دستگاه در حال نشتی، می باشد. برای اینکه با این مشکل برخورد نکنید، بهتر است که کولر گازی را دقیقا در زمان هایی که یک تکنسین یا شرکت مربوطه برای سرویس، تعیین می کند، آن را سرویس کنید.

نکته 1) در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت باید بگوییم که در این حالت ترموستات را روی حالت AC و دما را در کمترین حد خود قرار دهید. اگر گردش هوای فن کولر همانند قبل باشد مشکل از فن کولر نیست. اگر فن کولر از کار افتاده باشد، تنظیمات فن کولر گازی را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر باز هم فن کولر گازی کار نکرد با تکنسین های تعمیر انواع کولر گازی تماس بگیرید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

نکته 2) گاهی اوقات خرابی کنتاکتور و رله استارت  و قطعاتی از این قبیل می تواند عملکرد کولر گازی را دچار مشکل کند. شما به راحتی با داشتن اندکی مهارت می توانید این قطعات را از فروشگاه های برودتی خریداری کرده و دست به تعویض آن ها بزنید. البته معمولا این قطعات زمانی نیاز به تعویض دارد که از زمان تولید و خرید کولر گازی شما تقریبا 5 سال گذشته باشد. حال آیا واقعا تعویض این قطعات در تعمیر کولر گازی کار راحتی است؟ البته برخی قطعات اگر قابلیت تعمیر داشته باشد باید آن را تعمیر کنید چون به عنوان مثال برای خرید فن کندانسور کولر گازی باید چیزی حدود 800 تومان هزینه کنید.

خرابی 2) کار نکردن کولر گازی اسپلیت

طبق گفته تکنسین های تعمیر انواع کولر گازی، اگر مطمئن شدید که کولر گازی کار نمی کند یا مقدار سرما آن کم شده است، ابتدا سه مورد زیر را به ترتیب مورد بررسی قرار دهید:

  1. از باز بودن دریچه های هوای مطمئن شوید.
  2. از تمیز بود فیلتر هوا مطمئن شوید.
  3. از تمیز بودن کویل کندانسور یونیت خارجی کولر گازی مطمئن شوید.

1) یکی از این موارد می تواند به کویل اواپراتور دستگاه آسیب رسانده و عملکرد کولر گازی را ضعیف کند. بعد از چک کردن این موارد ترموستات کولر گازی از حالت Cooling به حالت off تغییر وضعیت دهید و حالت آن را از AUTO به حالت ON تغییر دهید. بگذارید فن به مدت 30 دقیقه کار کند یا اینکه تا زمانی کار کند که جریان هوای مناسبی از کولر گازی خارج شود. اگر هوای سرد به مدت 12 ساعت مداوم از کولر گازی خارج شد یعنی اینکه شما مشکل را حل کرده اید.

2) تکنسین های تعمیر کولر گازی به کویل کندانسور کولر گازی توجه ویژه ای دارند. چون این قطعه اگر عملکرد خوبی نداشته باشد باعث داغ شدن بیش از حد کمپرسور می شود و در نتیجه خنکی هوای مناسبی را تجربه نمی کنید. حتی اگر از تمیز بودن کویل کندانسورها مطمئن هستید باز هم آن ها را بررسی کنید. برای تمیز کردن فن کندانسور کافیست جریان کلی برق را قطع کنید و سپس با بیرون آوردن این قطعه آن را مواد شوینده و با احتیاط کامل تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن فن کندانسور باز مشکل کولر گازی حل نشد، باید مرحله دوم را مورد بررسی قرار دهید. یعنی دست به تعویض فیلتر بزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع کمپرسور کولر گازی می توانید از این مقاله نکات اساسی را دریافت کنید.

یادآوری مهم : کولر گازی ها سیستم های پیچیده ای دارند که تعمیرات آن هم می تواند به دست یک فرد معمولی مورد تعمیر قرار گیرد و نیز یک تکنسین با چند سال تجربه هم نمی تواند مشکل آن را برطرف کنید. در تعمیر انواع کولر گازی یا بهتر است بگوییم در نحوه تعمیر و عیب یابی کولر گازی ابتدا شما باید کار با ابزار و سپس مهارت اولیه کار با سیستم کولر گازی را داشته باشید. اما ما پیشنهاد می دهیم که برای تعمیر این دستگاه با تکنسین های کولر گازی مشهد در تماس باشید که بتوانید مشکلات خود را به خوبی برطرف کنید.

خرابی 3) کمپرسور کولر گازی روشن است اما هیچ هوایی از یونیت داخلی به اتاق دمیده نمی شود

این مورد را برخی از تکنسین های ما در تعمیر انواع کولر گازی در مشهد، برای ما گزارش کرده بودند. برای چند نکته وجود دارد که با هم بررسی می کنیم:

1) ابتدا بهترین کار این است که موتور دمنده هوا کولر گازی را بررسی و تست کنید. برای اینکار می توانید از مقاله تست فن کولر گازی سرمایش استفاده کنید. ما در این مقاله توضیحات کامل را به شما ارائه کرده ایم.

2) خازن را بررسی کنید و اگر در حال نشت مایعات روغنی است، یا آثاری از برآمدگی و سوختگی دارد، نشان دهنده خراب بودن آن می باشد و باید خازن را تعویض کنید.

3) خازن استارت را نیز بهتر است قبل از بررسی نحوه تعمیر کولر گازی، آن را بررسی کنید. برای تست خازن استارت بهتر است که از مولتی متر استفاده کنید. درصدی که روی مولتی متر نشان می دهد باید بین 5 تا 7 درصد باشد، در غیر این صورت خازن سوخته است و باید تعویض شود.

4) یکی دیگر از دلایل عدم دمیدن هوا توسط یونیت داخلی، را می توان خراب بودن برد کنترل کننده هوا باشد. این مورد را نیز باید با مولتی متر چک کنید که به احتمال زیاد سوخته باشد.

نکته ایمنی: رعایت نکات ایمنی در زمان کار با بخش های الکترونیکی کولر گازی و تست این موارد، مخصوصا برای تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت، را هیچ وقت از یاد نبرید.

خرابی 4) نشت آب کولر گازی اسپلیت

یکی از مواردی که در تعمیر انواع کولر گازی ایجاد شده است، نشت آب از برخی قسمت های مختلف دستگاه است. اینکه چرا کولر گازی دچار نشتی می شود و اینکه چگونه باید این نشتی را برطرف کنید، نکاتی دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم:

1) یکی از دلایلی که باعث نشت آب از کولر گازی می شود، وجود برفک یا یخ زدگی در قسمت سیم پیج اواپراتور کولر گازی است. این خود یکی از خرابی هایی است که برای این دستگاه ممکن است ایجاد شود. در آشنایی نحوه تعمیر کولر گازی این مورد کمی تخصصی بوده و نمی توان توضیحات کامل تری را ارائه دهیم و شما حتما به یک تکنسین کولر گازی ماهر، نیاز دارید.

2) نشتی آب از کولر گازی ممکن است از قسمت های مختلفی ایجاد شود، اما قسمتی که می تواند مشکلات خسارت باری برای شما به وجود آورد، نشت آب از پنل داخلی کولر گازی اسپلیت است. در صورتی که کمتر به وضعیت دستگاه، رسیدگی کنید، ممکن است بعد از مدتی متوجه یک لکه نم بزرگ بر روی دیواری خود، شوید. این یک خسارت هزینه بر برای شما خواهد بود.

3) در صورتی که شلنگ تخلیه کولر گازی بسته یا مسدود شده باشد، ممکن است، باعث چکه و نشت آب شود. در تعمیر انواع کولر گازی و سرویس دوره ای، تعمیرکاران، همیشه این بخش را بررسی می کنند، تا از این مشکل پیشگیری کنند.

4) کولر گازی اسپلیت ها، معمولا بخشی برای جمع آوری آب هایی که ناگهانی از دستگاه خارج می شود، دارند به نام سینی تخلیه. در این محفظه های ورودی و خروجی این سینی به مرور زمان ممکن است دچار گرفتگی شود. در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت بهتر است که به تکنسین اعلام کنید، که این بخش و گرفتگی آن را برطرف کند.

خرابی 5) برفک زدن بخش هایی از کولر گازی

یکی از مشکلاتی برای کولر گازی در مواقع مختلف، ایجاد می شود برفک زدن یا یخ زدن است که اگر به موقع به این مشکل رسیدگی نشود، می تواند شما را مجبور به هزینه کردن برای درخواست تکنسین تعمیر انواع کولر گازی کند. مقدار کمی آب در کف یا نزدیک کندانسور کولر گازی نشان دهنده یخ زدگی سیم پیچ داخلی باشد. این اتفاق گاهی اوقات در هوای بسیار گرم و مرطوب یا در صورت استفاده از جریان برق متناوب در حالی که دمای هوای بیرون کمتر از 30 درجه سانتیگراد است اتفاق می افتد.

در ادامه چند نکته و راه حل برای این خرابی کولر گازی اسپلیت برای شما بررسی می کنیم:

1) برای این کار ابتدا می بایست به داخل کندانسور کولر گازی دسترسی پیدا کنید. یعنی همان بخشی که در بیرون خانه شما در مدل کولر گازی اسپلیت، قرار دارد. معمولا برفک کولر گازی بر روی کویل اواپراتور ایجاد می شود.

2) برای حل مشکل برفک کولر گازی می بایست دستگاه را روشن و روی حالت فن قرار دهید تا یخ ها به مرور زمان خشک شود. در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت می بایست با اندک مهارتی دست به کار شوید، چون نداشتن مهارت کم در این زمینه می تواند شما را دچار مشکل کند.

3) پس از ذوب شدن یخ، سیم پیچ داخلی اواپراتور را بررسی کرده و در صورت وجود آلودگی و کثیفی، آن را تمیز کنید یا آن را با پمپ های وکیوم پاکسازی و تمیز کنید.

4) اگر این راه حل ها برای شما کاربردی نبود، احتمالاً نشتی گاز مبرد دارید. علت دیگر ممکن است خرابی یا کثیفی زیاد خروجی هوا کولر گازی شما باشد. این علل به بهترین وجه توسط یک تکنسین کولر گازی تشخیص داده و برطرف می شود.

خرابی 6) کولر گازی بیش از حد خانه را گرم می کند

معمولا بیشتر کولر گازی های حال حاضر دارای ترموستات اتومات هستند، یعنی زمانی که شما کولر گازی را روشن می کنید، این دستگاه شروع به سرد کردن خانه می کند، وقتی خانه به اندازه کافی سرد شد، ترموستات دستور خاموش شدن می دهد و کولر گازی روی حالت استند بای قرار می گیرد تا زمانی که سنسورهای آن احساس گرما کنند. اما حال ممکن است ترموستات گیج شود.

در تعمیر انواع کولر گازی برای این مورد خرابی، جای هیچ نگرانی نیست. رایج ترین دلیل این امر نزدیک بودن بیش از حد سنسورهای ترموستات به لامپ یا وسایل الکترونیکی است که گرما می دهند و ترموستات دائماً فکر می کند خانه گرمتر از حد واقعی است. اگر بعضی از قسمت های خانه شما خنک است، اما در نزدیکی ترموستات گرم است، علت این امر نیز می تواند این باشد که سنسورهای نزدیک ترموستات بسته شده و یا در غیر این صورت مسدود شده اند. اگر مسئله آن چیزها نیست، با تعویض ترموستات کولر گازی باید این مسئله حل شود و نیازی به تکنسین تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت نیست.

گاهی اوقات در تعمیر و عیب یابی کولر گازی باید برآورد هزینه کنید که اگر هزینه تعمیر با هزینه تعویض یک قطعه برابر می کنید، گزینه دوم یعنی تعویض را انتخاب کنید.

خرابی 7) کولر گازی بیش از حد صدا می دهد

برخی صداهای کولر گازی ها، کاملا طبیعی است اما برخی صداها آن هم زمانی که حس می کنید صداهای بیشتری نسبت به قبل به گوشتان می خورد، کاملا غیر طبیعی است و باید عیب یابی شود. به چند نکته مهم در مورد صداهای کولر گازی و غیر طبیعی بودن آن توجه کنید:

1) صدای زمزمه واری که در طول زمان کم و زیاد می شود، می تواند به دلیل خرابی فن کولر گازی باشد که یا گیر داشته یا نمی تواند به خوبی بچرخد و صداهای متناوبی را ایجاد می کند.

2) صدا همراه با لرزش در یونیت خارجی می تواند یک دلیل بسیار ساده داشته باشد و هیچ جای نگرانی نیست و نیاز به درخواست تکنسین برای تعمیر انواع کولر گازی نخواهد بود. دلیل این صدا همراه با لرزش، سست بودن پایه های کولر گازی است.

3) یکی از صداهای غیرطبیعی ممکن است از خرابی رله استارت باشد که با صدایی وزوز مانند شروع و کم و زیاد می شود.

4) یکی از مواردی که در تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت و خرابی آن، ممکن است صداهای غیر معمولی از خود، ایجاد کند، فن کندانسور یا موتور بلوور است. این فن معمولا قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

5) صداهای سوت مانند که معمولا دلیل اصلی این صدا، انسداد در بخش لوله های شیر انبساط است.

6) یکی از مواردی که ممکن است صداهای بسیار ناهنجاری را از خود، تولید کند، مشکل بالا بودن فشار مبرد است. در این صورت کولر گازی صداهای محیبی را از خود تولید می کند. در صورتی که با این صدا، روبرو شدید، در اولین فرصت آن را برطرف کنید چون ممکن است خطرات جدی برای شما داشته باشد.

خرابی 8) یونیت خارجی کولر گازی اسپلیت کار نمی کند!

یکی از مواردی که در تعمیر انواع کولر گازی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، خرابی هایی است که به یونیت خارجی مربوط می شود. بنابراین هنگامی که یونیت خارجی کولر گازی اسپلیت شما، کار نمی کند، باید اقدامی را انجام دهید؟ همیشه توصیه می شود برای رفع مشکلات یونیت خارجی، از یک تکنسین واجد شرایط کمک بگیرید، با این وجود در صورت خرابی غیرمنتظره سیستم ها، به نظر می رسد که خودتان ابتدا باید با مشکلات رایج در سیستم تهویه مطبوع آشنا شوید تا در صورتی که خرابی با یک اقدام کوچک قابل حل بود، بتوانید آن را بدون هزینه رفع کنید.

1) خرابی کنتاکتور: اگر برق آشپزخانه شما بسوزد چه اتفاقی می افتد؟ یا باید در تاریکی آشپزی کنید یا یک لامپ جدید تهیه کنید. بهتر است در تعمیر و عیب یابی کولر گازی بدانید که کنتاکتور در یونیت خارجی شما مانند یک سوئیچ است که کولر گازی را روشن می کند. اگر دچار خرابی شود که دور از انتظار نیست، به کولر گازی اجازه روشن شدن و کار کردن نمی دهد. در صورت مطمئن شدن خرابی یونیت خارجی توسط این قطعه، باید آن را تعویض کنید، چون قابل تعمیر نیست.

2) مشکلات مربوط به سیم ولتاژ پایین: بعضی از سیم های ولتاژ پایین که از یونیت خارجی شما خارج می شوند بسته به نوع نصب ممکن است در معرض خرابی قرار بگیرند. اگر یکی از آنها قطع و یا خراب شود (این مورد ممکن است مربوط به نصب نامناسب توسط نصابان غیرحرفه ای باشد) یونیت خارجی را از کار بیاندازد. اینجاست که در تعمیر انواع کولر گازی باید سیم را تعویض یا دوباره وصل کنید.

بهتر است در این مورد یک متخصص حرفه ای را در جریان بزارید، مگر اینکه در سیم کشی مهارت کافی داشته باشید و بدانید که چگونه بدون برق گرفتی و ایجاد مشکلات دیگر، آن را درست کنید.

3) خرابی فیوز یونیت خارجی کولر گازی: انفجار! این چیزها فقط گاهی اوقات ایجاد می شوند. به نوعی مانند زمانی است که باتری ماشین شما خراب می شود. شما باید آن را جایگزین کنید. اگر واحد بیرونی شما کار نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که فیوز 3 یا 5 آمپر در واحد داخلی خراب است. در تعمیر انواع کولر گازی برای چنین مواردی، بهتر است که مهارت کافی در زمینه برقکشی داشته باشید.

درست است که ما دلیل این خرابی را به شما گفتیم، اما از شما خواهش می کنیم که بدون داشتن مهارت، دست به هیچ اقدامی خصوصا در موارد مربوط به برق، نزنید.

3) خرابی خازن: برخلاف موارد مشابه، بدون انفجار یا صدای شکننده. خازن ها تمایل دارند به آرامی و بی سر و صدا خراب شوند. خازن یکی از اجزای شروع یونیت خارجی شما است. این برق را نگه داشته و یک لرزش از آن را به سیستم شما می فرستد تا روشن شود. اگر سیستم خود را به اندازه کافی طولانی نگه دارید، تقریباً همیشه اینها خراب می شوند. در بیشتر مواقع بهتر است که خازن جدید را با قطعه خراب شده، تعویض کنید.

این مقاله ادامه دارد ...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید