7 دلیل برای تعمیر فن کولر گازی

تعمیر فن کولر گازی و تعمیر موتور فن کولر گازی همواره داراس نکات و دلایل خاصی است که در این مقاله به طور کامل با هم بررسی می کنیم

چه زمانی شما نیاز به تعمیر فن کولر گازی خود دارید؟ از کجا متوجه خرابی موتور فن شویم؟ تمام این سوالات در این مقاله پاسخ داده می شود.

ابتدا بهتر شما با وظیفه فن در کولر گازی آشنا شوید. فن موتور در کولر گازی شما به گردش هوای خنک در خانه کمک می کند و در حالی که این توضیحات مختصر و مفید است اما باید بدانید که یک سیستم تهویه مطبوع دارای بخش های زیادی است و شما نیز باید بدانید که بخش های دیگر نیز می تواند کولر گازی را دچار مشکل می شود.

علائم و نشانه های خرابی فن موتور کولر گازی

فن تهویه مطبوع در واحد کندانسور یونیت خارجی کولر گازی که معمولا در محیط بیرون قرار دارد، می باشد. بنابراین ، برای تعیین اینکه این قسمت کار می کند یا خیر، باید به بخش بیرونی کولر گازی خود مراجعه کنید و از طریق دریچه های واحد کندانسور به فن نگاه کنید. در ادامه 4 نشانه که آنگاه شما نیاز به تعمیر فن کولر گازی پیدا می کنید را برای شما در یک لیست قرار داده ایم.

علائم مربوط به اینکه فن موتور کولر شما مشکلی دارند، شامل موارد زیر است:

  • این فن حتی با وجود روشن بودن AC کار نمی کند.
  • فن با اینکه کولر گازی خاموش است همچنان کار می کند.
  • فن روشن می شود، اما پره ها خیلی آهسته می چرخند
  • هنگام روشن شدن فن، صدای عجیبی به وجود می آید.

طبق گفته کارشناسان این مشکلات می تواند مربوط به خازن یا خود فن باشد. در نتیجه در تعمیر فن کولر گازی به این نکته مهم توجه کنید.

6 دلیل که شما نیاز به تعمیر فن کولر گازی دارید

هنگامی که فن به درستی کار نمی کند، احساس نمی کنید هوا از دریچه های خود بیرون می آید و کویل های تهویه هوا به مرور به ایجاد سرمای خود ادامه می دهد. بنابراین، اگر می خواهید تهویه هوا کار کند، ضروری است که آن را در شرایط مناسب نگه دارید. اگر کولر گازی و فن در شرایط مناسب نگهداری شود شما دیگر نیازی به تعمیر موتور فن کولر گازی پیدا نمی کنید.

این مراحل ساده را برای تست موتور فن تهویه مطبوع خود دنبال کنید:

مرحله 1. اطمینان حاصل کنید که ترموستات روشن است

آیا ترموستات روشن است؟ اطمینان حاصل کنید که ترموستات روشن است. نخندید. این یکی از اصلی ترین مواردی است که باعث می شود مردم فکر کنند که کولر گازی آنها کار نمی کند. در صورتی که ترموستات مشکلی نداشته باشد برای تعمیر موتور فن کولر گازی شما نیاز به چک کردن دوباره این قسمت ندارید.

مرحله 2. فیلترهای هوا را جایگزین کنید

آیا فیلترهای هوا تمیز هستند؟ فیلترهای هوا را بررسی کنید تا تمیز شوند یا خیر. اگر آنها با خاک و زباله ها بسته شده اند ، آنها را جایگزین کنید. فیلترهای هوای مسدود شده جریان هوا را مسدود می کنند و باعث ایجاد واکنش زنجیره ای می شوند. اگر آنها تمیز باشند ، وقت آن است که به مرحله چهارم بروید.

مرحله 3: فن بیرونی را بررسی کنید

آیا فن در حال چرخش است؟ به بیرون بروید تا واحد کندانسور را بررسی کنید (یونیت خارجی کولر گازی که در محیط بیرون قرار دارد). از این طریق قادر خواهید بود فن را از بالا مشاهده کنید. اگر سیستم تهویه مطبوع روشن است، باید بتوانید صدای کمپرسور را بشنوید. صدای این بخش به طور معمول همیشه در زمان روشن بود دستگاه به گوش شما می رسد. نکته دیگری که وجود دارد این است که شما باید بتوانید تیغه های فن را در حال چرخش ببینید. اگر AC روشن است و پره ها ثابت هستند، باید بدانید که تعمیر موتور فن کولر گازی لازمه کار است.

مرحله 4. تمیز کردن فن کولر گازی

آیا پره های فن مانع هستند؟ به داخل برگردید و تهویه هوا را خاموش کنید. سپس به بیرون بازگردید و یک پیچ گوشتی یا ابزار مشابه را درون شکاف های بالای واحد کندانسور وارد کنید و سعی کنید تیغه های فن را با ابزار خود حرکت دهید. این به منظور بررسی اینکه آیا آنها آزادانه می چرخند یا اینکه آیا یک شاخه افتاده یا چیز دیگری وجود دارد که ممکن است حرکت را محدود کند وجود دارد.

مرحله 5. تیغه های فن را امتحان کنید

در صورت شروع کار، تیغه ها به تنهایی حرکت می کنند؟ اگر آزادانه حرکت کردند و چرخش متداول دارند، کولر گازی را روشن کنید و دوباره از ابزار خود برای شروع پره های فن استفاده کنید. اگر هنگامی که آنها به طور دستی شروع به کار کردند، نشان می دهد که تیغه ها به خوبی کار می کنند و موردی ندارند. در نتیجه مشکل خازن است. این همان قسمت AC است که باعث می شود فن کار کند.

مرحله 6. خازن  کولر گازی را بازرسی کنید

خازن AC را بررسی کنید. برای این کار به تستر خازن نیاز دارد. شما این وسیله را می توانید از فروشگاه های برودتی خریداری کنید. این وسیله درصد سلامت خازن را به شما نشان می دهد. اکثر تکنسین هایی که در تعمیر فن کولر گازی مهارت بالایی دارند این وسیله را همراه خود دارند.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید