راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای محصولی که با فروش بسیار بالایی روبرو شده است، نیاز به داشتن اطلاعات مهم در هنگام خرید آن، دارد. ما مهم ترین و اساسی ترین نکات و تکنیک های خرید کولر گازی پنجره ای در این مقاله برای شما فراهم کرده ایم

خرید کولر گازی پنجره ای دلیل وجود 10ها مدل مختلف با عملکردهای متفاوت به یک امر دشوار تبدیل شده است و به سادگی نمی توان، بهترین کولر گازی پنجره ای مناسب با بودجه در نظر گرفته شده خود، پیدا کرد. چیزی که این وسط اهمیت دارد، این است شما ابتدا باید با این محصول به خوبی آشنا شوید، تا درگیر یک محصول بی کیفیت که مدام باعث گرفتار شدن شما در تعمیرگاه ها شود، نشوید.

ما در این مقاله موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • کولر گازی پنجره ای چیست؟
  • مصرف انرژی کولر گازی پنجره ای چگونه است؟
  • مناسب ترین سایز کولر گازی پنجره ای برای ما
  • مهم ترین نکات در نصب کولر گازی پنجره ای
  • مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کولر گازی پنجره ای
  • نکاتی ایمنی در استفاده از کولر گازی پنجره ای
  • نکات مهم در سرویس و نگهداری کولر گازی پنجره ای
  • خلاصه ای از نکات ویژه خرید کولر گازی پنجره ای

این مقاله در قالب تجربیاتی از برترین کارشناسان تعمیر انواع کولر گازی اطلاعاتی برای شما جمع آوری شده است که باعث شود شما بهترین خرید کولر گازی پنجره ای خود را صورت دهید.

کولر گازی پنجره ای چیست؟

در ابتدا راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای می خواهیم شما را با تکنولوژی این دستگاه آشنا کنیم. مدل های کولر گازی پنجره ای سیستم های خنک کننده خودبخودی هستند که برای خنک سازی یک یا دو اتاق طراحی شده اند. به طور سنتی، این دستگاه ها به صورت نیمه دائمی در داخل انواع پنجره ها و به طور دائم در داخل یک سوراخ دیواری اندازه گیری شده و سپس نصب می شدند.

کولر گازی پنجره ای شامل سه قسمت اساسی کمپرسور، سیم پیچ کندانسور و سیم پیچ اواپراتور است. یک کولر گازی پنجره ای همچنین دارای دو فن موتوری، یک سوپاپ انبساط، فیلتر هوا، ترموستات دستی یا دیجیتال و ریموت کنترل است. برای خنک سازی هوای اتاق شما، این دستگاه از مبرد استفاده می کند، که این مبردها یک ترکیب شیمیایی است که در سیستم های خنک کننده برای جذب گرما از محیط اطراف استفاده می شود.

همه مدل ها با خارج کردن هوای گرم و مرطوب از یک اتاق، خنک سازی و رطوبت زدایی از آن، و بازگرداندن آن به داخل اتاق در حالی که هوای گرم را به بیرون منتقل می کنند، خنک خواهند کرد. به عبارت فنی تر، یک کولر گازی پنجره ای با استفاده از کمپرسور خود مبرد را به یک گاز گرم و با فشار بالا فشرده می کند. سپس گاز مبرد از طریق سیم پیچ کندانسور عبور کرده و در آنجا به مایع متراکم شده و از طریق دریچه انبساط و از طریق سیم پیچ اواپراتور ارسال می شود تا گرما را جذب کرده و خنک شود. هوای گرم از پشت کولر خنک می شود (بخشی که رو به بیرون است) در حالی که هوای خنک با استفاده از مشبک برگشت هوا که در قسمت جلوی سیستم قرار دارد به داخل اتاق شما دمیده می شود.

این تمام اطاعات فنی بود که شما درباره کولر گازی پنجره ای باید می دانستید. در ادامه راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای، می خواهیم به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهیم:

چگونه کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای را خریداری کنیم؟

مردم به طور کلی از کولر گازی پنجره ای به عنوان منبع اصلی خنک کردن در فضاهایی استفاده می کنند که فاقد کولر گازی اسپلیت یا کولر گازی داکت اسپلیت است. اما آیا می توان گفت کولر گازی پنجره ای مصرف کمتری نسبت به دیگر کولر گازی ها دارد؟ آیا مصرف انرژی فاکتوری مهم در قیمت کولر گازی پنجره ای است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسید:

کولر گازی پنجره ای دارای برچسب ستاره انرژی است

کولرهای گازی Energy Star (دارای برچسب ستاره انرژی) حداقل 10٪ انرژی کمتری نسبت به مدل های معمولی مصرف می کنند. این سیستم ها غالباً از ویژگی های مفیدی برخوردارند تا کنترل دمای بیشتری به شما بدهند و مدیریت مصرف انرژی را بهتر و آسان تر کنند. سعی کنید در خرید کولر گازی پنجره ای، به دنبال مدل هایی با ترموستات دیجیتال، تایمر قابل برنامه ریزی، حالت خنک کننده خودکار و چند سرعته، باشید.

چه استانداری برای مشخص کردن مصرف انرژی کولر گازی پنجره ای وجود دارد؟

اندازه گیری EER یکی دیگر از شاخص های کارایی و عملکرد کولر گازی ها است و در صنعت کولر گازی های پنجره ای به محبوبیت خاصی رسید. این واحد اندازه گیری به شما می گوید که یک واحد انرژی حرارتی کولر گازی پنجره ای برای هر وات انرژی از چه تعداد واحد حرارتی بریتانیا (BTU) استفاده می کند. به عنوان یک قاعده کلی، به یاد داشته باشید که هرچه EER بالاتر باشد، تهویه مطبوع کارآمدتر است.

به طور معمول، هر 1/0 افزایش در EER به معنی کاهش 1 درصدی مصرف برق شما است. وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا مدلی با EER حداقل 10.0 را توصیه می کند.

در نتیجه این نکته بسیار مهم از راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای را آویزه گوش خود کنید تا بهترین کولر گازی پنجره ای را برای خود، خریداری کنید.

ما در راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم نکات فوق العاده ای را برای شما عزیزان آورده ایم که در خرید این دستگاه کمک شایانی می کند.

مناسب ترین کولر گازی پنجره ای بر اساس متراژ اتاق

همان طور که می دانید ظرفیت خنک کنندگی کولر گازی اتاق با واحد BTU (واحد های حرارتی در انگلیس) در ساعت اندازه گیری می شود. برای اطمینان از کارایی بالا، در خرید کولر گازی پنجره ای، یک کولر گازی با سطح BTU مناسب خود انتخاب کنید که متناسب با متراژ اتاق یا فضای شما باشد.

اگر از یک کولر گازی پنجره ای استفاده می کنید که قدرت BTU کافی برای پوشش یک اتاق بزرگ را ندارد، تلاش برای پایین آوردن دما باعث فشار آوردن به دستگاه خواهد شد. نتیجه این جریان پس از مدتی، باعث خراب شدن قطعات مختلف دستگاه و البته بالا رفتن مبلغ قبض های برق شما خواهد شد. در مقابل، یک کولر گازی پنجره ای ممکن است با ظرفیت btu پایین، بتواند یک اتاق بزرگ را خنک کند، اما به هیچ وجه نمی تواند، رطوبت اتاق ها را کاهش دهد.

حال می توانید از مواردی که در راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای گفته می شود، مناسب ترین کولر گازی را برای متراژ منزل خود انتخاب کنید:

بهترین کولر گازی پنجره ای مناسب برای متراژ 14 تا 33 متر مربع = کولر گازی با ظرفیت 5000 تا 8000 btu

بهترین کولر گازی پنجره ای مناسب برای متراژ 33 تا 51 متر مربع = کولر گازی با ظرفیت 8000 تا 12000 btu

بهترین کولر گازی پنجره ای مناسب برای متراژ 51 تا 96 متر مربع = کولر گازی با ظرفیت 12000 تا 18000 btu

بهترین کولر گازی پنجره ای مناسب برای متراژ 96 تا 150 متر مربع = کولر گازی با ظرفیت 18000 تا 25000 btu

بهترین ویژگی های کولر گازی پنجره ای

هنگامی که با در نظر گرفتن نکات راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای تعیین کردید کدام یک از کولر گازی های پنجره ای برای شما بهترین است، وقت آن است که این ویژگی های کارآمد و راحت را در نظر بگیرید:

  • یک تایمر قابل برنامه ریزی به شما امکان می دهد کولر گازی را در زمان های مشخص روشن و خاموش کنید تا به شما در کاهش مصرف انرژی کمک کند.
  • کنترل های مکانیکی به شما امکان می دهد سرعت فن و سطح خنک کننده را به راحتی دستی تنظیم کنید.
  • کنترل های الکترونیکی به شما امکان می دهد دمای خاصی را برای نگهداری کولر تنظیم کنید. حتی مدل هایی وجود دارند که می توانند به تدریج خنک کننده خود را افزایش دهند. با این کار دمای هوا ملایم است در حالی که سر و صدا در شب کاهش می یابد.
  • یونیزرهای الکترونیکی می توانند ناخالصی ها مانند گرده را از هوا پاک کنند.
  • گزینه های دریچه به شما امکان می دهد بین چرخش مجدد هوای اتاق یا کشیدن هوای خارج از اتاق در حالی که هوای اتاق را به بیرون خسته می کنید ، انتخاب کنید.
  • کولرهای گازی هنگام کار رطوبت هوا را از بین می برند. به دنبال یک درجه رطوبت زدایی باشید که برای جلوگیری از کپک زدن و ایجاد بو در هر ساعت ، رطوبت های زیادی را از بین ببرد.
  • یک کنترل از راه دور به شما امکان می دهد تنظیمات را انجام دهید و کولر را از سراسر اتاق خاموش و روشن کنید. برخی از ریموت ها به عنوان سنسورهای قابل حمل دما نیز کار می کنند تا اتاق شما را به طور یکنواخت خنک نگه دارند و هنگامی که هوای اطراف ریموت به دمای مشخصی می رسد ، کولر را فعال می کنند.
  • سنسورهای فیلتر به شما اطلاع می دهند که فیلتر هوا برای کیفیت بهتر هوا به تمیزکاری نیاز دارد. برای تمیز کردن آسان مدلی با فیلتر قابل شستشو انتخاب کنید.
  • بعضی از مدل ها مجهز به سیم بسیار طولانی هستند که وقتی پنجره انتخابی شما به پریز برق نزدیک نباشد، مفید است.

انتخاب و خرید کولر گازی پنجره ای بر اساس محل نصب

بهترین کولر گازی پنجره ای برای شما دستگاهی است که با محل نصب شما، سازگاری داشته باشد و به گونه ای مناسب اتاق یا محلی که قصد استفاده آن را دارید، باشد. هنگام تصمیم گیری با توجه به راهنمای خرید کولرهای گازی پنجره ای، باید به محل نصب توجه ویژه ای داشته باشید. محبوب ترین مدل های کولر گازی پنجره ای به گونه ای طراحی شده اند که درون پنجره های دو آویز - یا عمودی - قرار می گیرند، اما به طور کلی کولر گازی پنجره ای به دو صورت قابل نصب و استفاده است:

نصب کولر گازی پنجره ای درون پنجره

هنگام نصب کولر گازی پنجره ای درون پنجره، باید ابعاد داخل قاب پنجره خود را دقیقاً اندازه بگیرید، با توجه ویژه به عرض. با در دست داشتن این اندازه گیری ها، به دنبال حداقل و حداکثر ابعاد عرض پنجره ذکر شده در مشخصات کولر گازی باشید. اگر کولر گازی پنجره ای دقیقاً متناسب با قاب پنجره شما نباشد، نگران نباشید. تمام کولر گازی های پنجره ای دارای کیت های نصب هستند که شامل پرده های جانبی قابل تنظیم برای بسته شدن فضای اضافی در هر طرف از بازشوهای پنجره است. ما به این موضوع در مقاله راهنمای نصب کولر گازی پنجره ای، به طور کامل، پرداخته ایم.

نصب کولر گازی پنجره ای درون دیوار

شاید بهترین کولر گازی پنجره ای برای شما، مدل نصب درون دیوار باشد، پس نگران نداشتن پنجره مناسب برای این دستگاه، نباشید. اگر می خواهید این دستگاه را درون دیوار خود نصب کنید، ابتدا مطمئن شوید که کولر گازی این قابلیت را داشته باشد و کیت نصب آن، مناسب نصب درون دیوار باشد. همه کولر گازی های پنجره را نمی توان درون دیوار نصب کرد.

سپس، ابعاد بازشوی دیواری تمام شده را یادداشت کنید، که باید در کتابچه راهنمای کاربر ذکر شود. هنگام ایجاد دهانه ای در دیوار خود از این ابعاد استفاده کنید. در صورت لزوم، هنگام نصب کولر گازی پنجره ای در دیوار، با یک متخصص مشورت کنید.

الزامات برقی کولر گازی پنجره ای

یکی از مواردی که باید راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای، آن را بررسی کنیم، الزامات برقی مورد نیاز برای کولر گازی پنجره ای است. یکی از معدود مواردی که کمتر کسی در زمان خرید این وسیله، به آن توجه می کند موارد مربوط به برق مورد نیاز دستگاه است. به همین جهت تصمیم گرفتیم نکاتی را در این باره برای شما بررسی کنیم.

کولر گازی های پنجره ای از سایر وسایل خانگی رایج قدرت بیشتری دارند. به همین دلیل، شما باید مطمئن شوید که برق کشی موجود در منزل شما نیاز این کولر گازی را که انتخاب می کنید برآورده می کند. اکثر کولرهای گازی خانگی با مدارهای 115 و 125 یا 220 ولت کار می کنند. کولرهای گازی که دارای ظرفیت خنک کننده زیر 15000 BTU هستند، معمولاً با مدارهای 115 یا 125 ولت کار می کنند. این هنجار برای مراکز فروش در بیشتر اتاق خواب ها و اتاق های نشیمن است. کولر گازی های پنجره ای با ظرفیت خنک کننده بالای 15000 BTU معمولاً با مدارهای 220 ولت کار می کنند.

با استفاده از این مدل ها، ممکن است لازم باشد سیم کشی برق ویژه ای برای کولر گازی خریداری شده، نصب کنید یا از یک برقکار بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. اندازه گیری های الکتریکی - از جمله ولتاژ، آمپر و وات در مشخصات و دفترچه راهنما زمان خرید کولر گازی پنجره ای، وجود دارد که بایستی از روی آن، برای این موارد تصمیم گیری کنید. علاوه بر این، نوع طبقه صحیح پلاگین ممکن است توسط طبقه بندی انجمن تولیدکنندگان برق ملی به تصویر کشیده شود یا ذکر شده باشد.

در صورتی که توجه ویژه ای به نکات برقی راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای داشته باشید، قطعا اتفاقاتی که به طور معمول برای کولر گازی ها، می افتد، در امان خواهید ماند.

این مقاله ادامه دارد ...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید