رایج ترین دلایل خرابی کولر گازی پنجره ای

با مطالعه کامل این مقاله متوجه می شوید که چه چیزهایی باعث خرابی کولر گازی پنجره ای می شود، کدام قسمت ها در ای نوع کولر گازی، بیشتر دچار مشکل خواهد شد.

خرابی کولر گازی پنجره ای یکی از مسائلی است که برای افرادی زیادی که این وسیله را دارند، ممکن است به وجود آید. کولر گازی های از تنوع بسیار زیادی برخوردار است یکی از نمونه های کولر گازی که اغلب در محل کار یا منازل مورد استفاده قرار می گیرد، کولر گازی پنجره ای نام دارد. این گونه کولر گازی ها در حالت کلی دارای یک یونیت می باشد. همانطور که از نام این کولر گازی پیداست کولر گازی های پنجره ای در پشت پنجره نصب میشوند که به دو قسمت تقسیم می شوند که نیمی در قسمت داخلی و نیمی دیگر در قسمت خارجی محیط مستقر میشود. یکی از ساده ترین سیستم های تهویه مطبوع، این نمونه کولر ها میباشند. هر وسیله ای ممکن است روزی دچار نقص فنی و خرابی شود و کولر گازی ها نیز از این موضوع مستسنی نیستند و کاربران این نمونه کولر ها میبایست آگاهی کامل از عیب یابی مربوط به کولر گازی خود داشته باشند. در ادامه بررسی علت خرابی کولر گازی پنجره ای می پردازیم:

زیاد بودن گاز کولر گازی پنجره ای

بالا بودن گاز کولر گازی پنجره ای باعث افزایش فشار به اوپراتور آن میشود.و به دیگر تبعات بالا رفتن گاز کولر گازی میتوان به افزایش فشار گاز در لوله های رفت و برگشت کولر گازی میشود و همچنین پایین آمدن دمای خروجی اوپراتور کولر گازی پنجره ای، باعث عرق کردن لوله ساکشن کمپرسور کولر میشود.

متناسب نبودن وکیوم کولر گازی پنجره ای و وجود هوا

یکی دیگر از علت خرابی کولر گازی پنجره ای متناسب نبودن وکیوم کولر گازی می باشد و این خرابی و نقص باعث میشود که افت دمایی لوله شارژ زیاد شود و همچنین این نقص باعث کاهش کارکرد کولر گازی پنجره ای و در نتیجه منجر به کاهش سرما دهی کولر گازی خواهد شد.

خنک نکردن محیط کار یا منزل توسط کولر گازی پنجره ای

یکی از خرابی کولر گازی پنجره ای خنک نکردن محیط طبق روال اولیه می باشد که ممکن است علت خرابی کولر گازی پنجره ای از چند قسمت باشد که در ادامه به این قسمت ها اشاره میکنیم.

کثیفی فیلتر ها

برای رفع این خرابی میتوانید فیلترهای کولر گازی پنجره ای را تعویض یا شست و شو نمایید

خرابی کندانسور

ممکن است علت خرابی کولر گازی پنجره ای از جانب کندانسور های آن باشد به همین دلیل میتوانید با بررسی و تعمیر کندانسور های کولر گازی پنجره ای خرابی های وارده را رفع کنید.

روشن خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای

برای رفع این نوع خرابی کولر گازی پنجره ای باید موارد زیر بررسی شوند.

ترموسات

وظفیه خاموش و روش شدن کولر گازی پنجره ای به عهده ترموسات می باشد. گاهی اوقات ممکن است علت خرابی کولر گازی پنجره ای از ترموسات باشد . به همین دلیل ممکن است کولر گازی پنجره ای دمای مناسبی را نشان ندهد و ناگهان روشن یا خاموش شود.

فین های کندانسور

عامل بعضی اختلالات در کولر گازی های پنجره ای فین های کندانسور می باشند. بررسی فین های کندانسور یکی از واجبات در مورد عیب یابی کولر گازی پنجره ای می باشد.

رایج ترین علت خرابی کمپرسور کولر گازی چیست؟

یکی از دلایل خرابی کمپرسورکولر گازی پنجره ای ، کمبود گاز در سیستم می باشد که این کمبود به نقص وخرابی کمپرسور منجر میشود. و همچنین یکی دیگر از دلایل خرابی کمپرسور بروز مشکل در خازن های الکتریکی می باشد. ضعیف شدن وتغییر ولتاژ ورودی نیز یکی از دلایل مهم در خرابی کمپرسور ها می باشد و حتی کمبود روغن یا نبودن آن نیز در کمپرسور منجر به خرابی کمپرسور می شود.

دلایل کار نکردن کمپرسور به صورت منظم

از دلایل کار نکردن به صورت منظم کمپرسور میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش پنجاه درصدی شت جریان نسبت به حالت عادی
  • کاهش بیش از حد دمای خروجی کمپرسور
  • لمس کردن با دست بدون پوشش لوله خروجی کمپرسور

علت یخ زدگی در کولر گازی پنجره ای

یخ زدگی کولر گازی پنجره ای تنها به دو دلیل وا بسته است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

همواره کار کردن کمپرسور ها

یکی از موارد یخ زدگی کولر گازی پنجره ای یکسره کار کردن کمپرسور می باشد این امر باعث بالا رفتن دمای محل کار و یا منزل میشود وباعث یخ زدگی کمپرسور میشود. تنها را حل برای رهایی از این مشکل تنظیم صحیح دمای ترموسات می باشد.

خرابی فن کولر گازی پنجره ای

یکی دیگر از عوامل یخ زدگی کولر گازی پنجره ای خرابی فن کولر گازی پنجره ای می باشد. خرابی فن های کولر گازی پنجره ای باعث میشود که هوای سرد توسط فن ها به بیرون منتقل نشوند و باعث یخ زدگی بشوند.

ارور های کولر گازی پنجره ای

یکی از مهم ترین موارد برای رفع خرابی و عیب یابی کولر های گازی پنجره ای ارور های کولر گازی می باشد. با وجود این ارور ها شما از وجود عیبی در کولر گازی خود خبر دار میشوید و این ارور ها برای رفع مشکل کمک های شایانی انجام میدهند. پس از مشاهده چنین ارور هایی با مراجعه به دفترچه راهنما میتوانید از دلیل و علت این ارور آگاه شوید.

اقدامات ضروری برای جلوگیری از خرابی احتمالی

با اقدامات بسیار ساده شما میتوانید جلوی هزینه بالای تعمیر را بگیرد. یکی از این اقدامات تمیز کردن فیلتر های کولر گازی می باشد که این امر باعث بهبود در کارکردد و عمکرد کولر گازی پنجره ای می شود. در فصول گرم سال مانند تابستان تعویض ماهیانه فیلتر کمک شایانی به بهبود عملکرد کولر گازی پنجره ای می کند. فیلتر های کثیف و آلوده از گردش هوا جلوگیری می کند و باعث ورود هوای آلوده به محیط کار و منازل می شود. و همچنین این امر باعث انتقال آلودگی ها از فیلتر ها به کویل اوپراتور،باعث بوجود آوردن مشکلات ثانویه میشود.

برای تعمیر کولر گازی پنجره ای بهترین راهکار چیست؟

تعمیر کولر گازی قواعد و روش های خاصی دارد که برای انجام این کار تنها متخصصان این عرصه میتواند از پس آن برآیند چون اصلا امری آسوده نیست و برای انجام این کار باید از علم و تجربه کافی برخورد دار باشید. تنها دلیل برای داشتن علم و تجربه کافی در این عرصه وجود حادثه احتمالی برای فرد و آسیب به قطعات کولر گازی پنجره ای می باشد. پس بهترین کار در مورد تعمیر کولر گازی سپردن کولر گازی به تعمیرکاران ماهر و کاربلد می باشد.

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید