آموزش صفر تا صد کولر گازی

شناخت صفر تا صد کولر گازی و آشنایی با نکاتی که در آموزش صفر تا صد کولرگازی بیان شده است می ‌تواند کمک بسیاری در خرید و تعمیر این دستگاه برای شما باشد

بسیاری از شما زمان خرید کولر گازی هیچ اطلاعاتی ندارید. دانستن صفر تا صد کولر گازی مزیت های زیادی را برای شما خواهد داشت. اولین و مهم ترین آن داشتن اطلاعات کافی در زمان خرید و تعمیر کولر گازی است. ما در این مقاله سعی داریم نکاتی را در قالب آموزش کولر گازی به صورت جامع به شما بیان کنیم. اگر شما بدانید که:

در تعمیر انواع کولر گازی چه نکاتی اهمیت بیشتری دارد؟

کدام فاکتور کولر گازی در عملکرد آن تاثیر بیشتری می گذارد؟

کدام فاکتور کولر گازی کمترین تاثیر را در عملکرد آن دارد؟

صدای عجیبی که از کولر گازی تولید می شود از کدام قطعه است؟

دیگر دچار سردرگمی نمی شوید و با قرار گرفتن در این موقعیت ها، بهترین راهکارها را انتخاب می کنید. در ادامه به صورت مختصر و مفید آموزش صفر تا صد کولر گازی را به شما ارائه می دهیم. کارشناسان ما در بخش اعزام تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد سعی بر این داشتند که بهترین و مهم ترین و اساسی ترین نکات را برای شما به صورت مفصل درباره صفر تا صد کولر گازی فراهم کنند.

کولر گازی چگونه باعث خنک شدن هوای محیط می شود؟

  1. در حالت سرما، گاز مبرد توسط کمپرسور برودتی فشرده خواهد شد و با این عمل به علت تراکم مولکولی، تبدیل به گازی داغ و با فشار زیاد می گردد.
  2. گاز داغ و پر فشار با عبور از شیر چهار طرفه که وظیفه تغییر گاز داغ به مایع سرد را دارد
  3. پس از آن وارد کندانسور می شود و در آنجا به علت انتقال گرما با محیط چگالی شده و به مایع تبدیل می شود
  4. مبرد چگالش شده است، پس از عبور از لوله مویی و شیر انبساط، افت فشار پیدا می کند
  5. سپس در اواپراتور پس از جذب گرمای محیط تبدیل به گازی کم فشار می گردد
  6. این گاز کم فشار وارد آکومولاتور شده از آنجا سپس وارد کمپرسور خواهد شد.
  7. این مراحل در یک چرخه به طور مداوم باعث خنک شدن هوا می شود.

انواع کولر گازی چه ویژگی هایی دارند؟

ابتدا در یادگیری صفر تا صد کولر گازی باید بدانید که چند مدل کولر گازی در بازار موجود است. به طور کلی چ نوع کولر گازی در بازار رونق بسیار زیادی دارد، که عبارت اند از کولر گازی پنجره ای، کولر گازی اسپلیت و کولر گازی پرتابل. این نکته فراموش نکنید که در صفر تا صد کولر گازی، مهم ترین نوع کولر گازی، اسپلیت است. حال در ادامه آموزش کولر گازی به بررسی انواع آن می پردازیم.

دستگاه هایی که در آموزش صفر تا صد کولر گازی بررسی می کنیم، عبارت اند از:

  1. کولر گازی پنجره ای
  2. کولر گازی اسپلیت
  3. کولر گازی پرتابل
  4. کولر گازی مرکزی
  5. کولر گازی ایستاده

کولر گازی پنجره ای

این نوع کولرها مانند سیستم‌های پکیج بوده و تمام قطعات در یک محفظه قرار دارند. همانطور که در بسیاری از مکان‌ها مشاهده کرده اید نصب آنها باید به گونه ای انجام پذیرد که قسمت کندانسور آنها در قسمت بیرون و اواپراتور در داخل قرار بگیرد. توسط شبکه جلو کولر گازی به طور مداوم مکش می‌شود و با عبور از کویل اواپراتور خنک خواهد شد.در سیستم کولر گازی پنجره‌ای گرما از محیط داخل گرفته شده و به محیط بیرون منتقل می شود یکی از متداول این مشکلات این نوع کولر گازی ها ایجاد سروصدای زیاد در داخل می باشد. حال که در آموزش صفر تا صد کولر گازی با این نوع سیستم آشنا شدید می توانید خرید منطقی تری در این زمینه انجام دهید.

یکی دیگر از متداول ترین نوع کولر گازی ها که در آموزش صفر تا صد کولر گازی، باید با آن آشنا شوید، کولر گازی پنجره ای است. این نوع کولر گازی ساده ترین شکل کولر گازی است که در مجموع و برخلاف دیگر کولر گازی های بازار، از یک بخش، تشکیل شده است. نصب این کولر گازی کار خاصی، ندارد و اگر می خواهید با نصب صفر تا صد کولر گازی پنجره ای آشنا شوید، پیشنهاد می شود که مقاله نصب کولر گازی پنجره ای را حتما، مطالعه کنید.

این واحد برودتی دارای یک موتور فن دو شافت است که در هر دو طرف موتور فن هایی نصب شده است. یکی در سمت اواپراتور و دیگری در سمت کندانسور. سمت اواپراتور جهت خنک کردن فضا و سمت کندانسور در فضای باز جهت رد گرما قرار دارد. یک پارتیشن یا عایق بین این دو وجود دارد که این دو طرف را به طور کامل از هم جدا می کند.

پنل جلویی کولر گازی پنجره ای؛ مهم ترین بخش آن

در آموزش کولر گازی پنجره ای ابتدا باید با پنل جلویی آشنا شوید. پنل جلویی صفحه ای است که توسط کاربر از داخل اتاقی که در آن نصب شده دیده می شود و دارای یک کنترل رابط کاربر است چه الکترونیکی و چه مکانیکی. واحد قدیمی تر معمولاً از نوع کنترل مکانیکی با دکمه های چرخشی جهت کنترل دما و سرعت فن کولر است.

واحدهای جدید دارای سیستم کنترل الکترونیکی هستند که عملکردها با استفاده از کنترل از راه دور و صفحه لمسی با صفحه نمایش دیجیتال کنترل می شوند.

پنل پشتی کولر گازی پنجره ای

از 4 بخش تشکیل می شود که صفر تا صد کولر گازی پنجره ای را شامل خواهد شد:

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • فن پروانه در کندانسور
  • فن موتور

کولر گازی اسپلیت

 

کولر گازی های اسپیلت همانند سیستم های تهویه مطبوع اسپیلت بوده و در آن فقط قسمت اواپراتور در داخل نصب خواهد شد و بقیه قسمت ها همچون کمپرسوردر محفظه ای به نام یونیک خارجی قرار می گیرد برای ارتباط دو واحد با یکدیگر لوله‌های مسی استفاده می‌شود که این تنها راه ارتباطی بین ۲ یونیت می باشد.

با توجه به قرار داشتن کمپرسور در یونیت خارجی سر و صدا از محل دور خواهد شد، بنابراین این نوع کولرها صدای کمتری در داخل ایجاد خواهند کرد و این خود یک ویژگی مهم است که در آموزش کولر گازی به آن تاکید بسیاری شده است.

مزیت کولر گازی اسپلیت نسبت به دیگر کولر گازی ها

یکی از مواردی که بهتر است در صفر تا صد کولر گازی با آن، آشنا شوید مزیت سیستم های اسپلیت در کولر گازی ها است و اینکه چه تفاوتی بین کولر گازی های اسپلیت و معمولی، وجود دارد. این نوع سیستم تهویه مطبوع مزایای بسیاری نسبت به کولر گازی های سنتی دارد. یکی از مزایای بارز آن عملکرد بی صدا سیستم تهویه مطبوع اسپلیت است. از جمله قطعات کولر گازی که بیشترین میزان صدا را دارند، کمپرسور و فن خنک کننده کندانسور است. در سیستم اسپلیت (بر خلاف کولر گازی پنجره ای)، کمپرسور و فن ها در خارج از خانه یا در حیاط منزل قرار دارد و بنابراین منابع اصلی سر و صدا به طور کامل از شما دور هستند.

یکی دیگر از مزایای سیستم تهویه مطبوع اسپلیت این است که شما می توانید یک سیستم مولتی اسپلیت را انتخاب کنید، جایی که می توانید بیش از یک یونیت داخلی به یک یونیت خارجی متصل باشد. این امر باعث می شود تا با استفاده از دو واحد خنک کننده داخلی بتوان چندین اتاق را خنک کرد و یا دما را در یک اتاق بزرگ حفظ کرد. البته در صورتی که یونیت خارجی شما، برای این مورد طراحی شده باشد.

بهتر است که در آموزش صفر تا صد کولر گازی بدانید که اسپلیت ها مدلی کارآمد و مقرون به صرفه برای خنک سازی منزل است. لازم به ذکر است که هزینه اولیه این نوع کولر گازی های اسپلیت به طور قابل توجهی بیشتر از کولر گازی های پنجره ای است و به نصب حرفه ای نیاز دارد. با این حال، مبلغی که در قبض های برق خود صرفه جویی می کنید و همچنین طول عمر بیشتر واحد، باعث می شود که در پایان ارزش آن را داشته باشید.

کولر گازی پرتابل

این نوع از کولر ها همانند انواع کولرگازی های پنجره‌ای بوده با این تفاوت که توسط پایه های چرخ دار و قابلیت حمل و جابجایی را خواهند داشت شما در یادگیری صفر تا صد کولر گازی های پرتابل باید بدانید که سرمایش این نوع دستگاه ها موضعی می باشد و در زمان هایی که نیاز به خنک کردن اتاق باشد، باید توسط لوله های اگزوز خروجی، هوای گرم کندانسور به بیرون هدایت شودیکی دیگر از انواع کولر گازی های پرتابل بهنام کولر گازی پرتابل اسپیلت معروف می باشد از دو قسمت مهم تشکیل شده و قسمت خارجی شامل کویل کندانسور و فن می باشد که در بیرون قرار خواهد گرفت.

مزایای کولر گازی پرتابل

  • دلیل عمده محبوبیت و کاربرد آنها مقرون به صرفه بودن و قیمت رقابتی آن است. هزینه های خرید و صورتحساب های تعمیر آن نسبت به انواع کولر گازی پنجره ای کمتر است.
  • برای شما بسیار جالب خواهد بود که بدانید این دستگاه می تواند بلافاصله پس از بیرون آوردن از بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد. در هنگام نصب هیچ مشکلی برای آن وجود ندارد. شما فقط باید برای عبور هوای متراکم یک دریچه مجرا ایجاد کنید.
  • طبیعت راحت و قابل حمل بودن آن برای افرادی که خانه های اجاره ای زندگی می کنند، بسیار کاربردی است. آنها غالباً به دنبال چیزهایی هستند که حمل و نقل و انتقال آنها آسان باشد. بنابراین، این نکته مقاله صفر تا صد کولر گازی برای شما بسیار کاربردی است که اگر در خانه های اجاره ای زندگی می کنید، چه نوع کولر گازی را خریداری کنید.
  • در حالی که با سایر انواع کولر گازی مقایسه می شود، اما از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه تر از آن ها است. می توانید یک اتاق خاص را هدف قرار دهید تا متوجه شوید که با مصرف انرژی کمتر به نسبت کولر گازی پنجره ای، خنکی بیشتری را ایجاد می کند.
  • مزیتی که برای شما فراهم می کند این است که هوا را در محیط اطراف خود عاری از رطوبت می کند. این به شما کمک می کند تا در حالی که سطح رطوبت محیط را به پایین ترین سطح خود رسانده و از هرگونه حساسیت جلوگیری کنید.

کولر گازی مرکزی

یکی از مواردی که در صفر تا صد کولر گازی باید بیاموزید، شناخت کولر گازی مرکزی است که بیشتر برای شرکت های بزرگ و ادارات دولتی به کار گرفته می شود. اگر خانه بزرگی دارید و می خواهید چندین اتاق را به طور هم زمان خنک کنید، یا اینکه یک شرکت با چندین اتاق مختلف را می خواهید با یک سیستم خنک کننده، خنک کنید، این نوع تهویه مطبوع مناسب شما است. یک واحد تهویه مطبوع مرکزی از سیستم اسپلیت استفاده می کند که هوا را از طریق مجاری نصب شده در خانه تنظیم می کند. همچنین به عنوان سیستم داکت اسپلیت نیز شناخته می شود. چیزی همانند کولر آبی هایی که هنوز هم در بیشتر خانه ها، استفاده می کنند.

اسپلیت در جنبه ای نشان می دهد که سیستم ترکیبی از دو واحد اصلی است. واحد خارجی که در کندانسور و کمپرسور بسته بندی می شود. در حالی که واحد داخلی شامل سیم پیچ اواپراتور و هواگیر است. مانند هر کولر گازی اسپلیت معمولی، تهویه مطبوع مرکزی نیز از ماده مبرد در حذف گرما از هوای داخلی استفاده می کند. این گرما به بیرون از منزل کشیده می شود و هوای خنک از طریق مجاری وارد می شود.

با آموزش کولر گازی اگر با انواع کولر گازی های مختلف آشنا شوید، می توانید به همراه راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم، بهترین کولر گازی را برای خود خریداری کنید.

با استفاده از فناوری مدرن HVAC ، ترموستات های قابل برنامه ریزی را می توان با تهویه مطبوع مرکزی برای تجربه یک خانه هوشمند همراه کرد.

مهم ترین ویژگی های کولر گازی مرکزی:

  • همه اتاقهای متصل به مجاری را به یکباره خنک می کند، بنابراین در کمترین زمان یک محیط خنک تر و تنظیم شده در اطراف خانه ایجاد می کند.

  • از آنجا که هوای خنک در همه اتاق ها جریان دارد ، رطوبت اطراف خانه کاهش می یابد و باعث آسودگی و آرامش بیشتر محیط می شود.

مهم ترین معایب کولر گازی مرکزی

  • کولر گازی مرکزی مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و در نتیجه صورتحساب های انرژی بیشتری تولید می کند.

  • در صورت بروز مشكل در مجاری، ممكن است اين واحدها كارايی و اثر بخشی خود را از دست بدهند.

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی ها

نکته دیگری که در آموزش صفر تا صد کولر گازی باید یاد بگیرید اجزای اصلی تشکیل دهنده کولر گازی ها می باشد اجزای اصلی کولر گازی شامل موارد زیر است:

  1. کمپرسور
  2. کندانسور 
  3. اواپراتور
  4. فیلترها
  5. فن ها
  6. قطعات الکترونیکی

کمپرسور؛ قلب تپنده سیستم های تهویه مطبوع

کمپرسورها در واقع قلب تپنده سیستمهای سرمایشی می باشند. آن ها عمل مکش گاز از اواپراتور و رانش به طرف کندانسور را انجام می‌دهند. کمپرسور در قسمت مکش فشار را کم و در قسمت خروجی فشار را زیاد میکند و گاز به نوبه خود در کندانسور تبدیل به مایع می شود به طور مختصر نیروی لازم برای ادامه عمل سیستم برودتی را تولید خواهد کرد و اما مهمترین نکته در صفر تا صد کولر گازی شناخت کامل کمپرسور است به این دلیل که این قطعه مهمترین بخش سیستم سرمایشی کولر گازی می باشد.

حال بهتر است که با یکی از بخش های مهم آموزش صفر تا صد کولر گازی یعنی انواع کمپرسور برودتی کولر گازی آشنا شوید:

  1. کمپرسورهای رفت و برگشتی یا پیستونی
  2. کمپرسورهای اسکرال
  3. کمپرسورهای روتاری

کمپرسورهای رفت و برگشتی یا پیستونی

این نوع کمپرسور به عنوان محبوب ترین نوع کمپرسور سیستم های برودتی موجود در کولر گازی ها شناخته می شود. در داخل این کمپرسور، یک پیستون به فشرده سازی هوا کمک می کند و این کار از طریق بالا و پایین رفتن در داخل یک استوانه انجام می شود. کمپرسور رفت و برگشتی یکی از رایج ترین کمپرسورهای موجود در بازار است.

کمپرسورهای اسکرال

کمپرسور کولر گازی اسکرول به عنوان جدیدترین نوع کمپرسور موجود در بازار شناخته شده است. این کمپرسورها از یک سیم پیچ ثابت موسوم به اسکرال تشکیل شده اند که در مرکز آن قرار دارد. سیم پیچ دیگری نیز وجود دارد که به دور سیم پیچ اول می چرخد. کمپرسورهای اسکرول در حال حاضر به یکی از انتخاب های مناسب و جدید برای کمپرسورهای کولر گازی تبدیل شده اند. این به این دلیل است که سیستم آن در بروز رسانی های مختلف بهینه سازی شده است و قطعات زیادی در روند سیستمی آن وجود ندارد. یکی دیگر از نکات مهمی که در صفر تا صد کولر گازی به آن تاکید ویژه ای می شود، اهمیت کمپرسورهای اسکرال برای دستگاه ها است.

کمپرسورهای روتاری

نوع بعدی کمپرسورهایی که در کولر گازی استفاده می شود، نوع روتاری است. این کمپرسور از نظر سایز و مقدار تولید صدا، وضعیت بسیار خوبی دارد. بنابراین، این مورد در همه مکانهایی که نباید کوچکترین صدایی تولید شود، مانند کتابخانه ها، یک گزینه مطلوب در نظر گرفته می شود. در داخل این کمپرسور، یک شافت قرار دارد که دارای بسیاری از تیغه های متصل به هم است. سپس شافت در داخل سیلندر می چرخد. این امر به فشار دادن مبرد از طریق سیلندر کمک می کند و در نتیجه همزمان نیز فشرده می شود.

کندانسور؛ مبدل هایی برای گازهای برودتی

یکی دیگر از اجزای کولر گازی که در آموزش صفر تا صد کولر گازی باید، با آن آشنا شوید، کندانسور است. به طور کلی کندانسورها به سه دسته هوایی آبی و ترکیبی از آبی و هوایی تقسیم می شود در کولر گازی هایی ظرفیت پایینی دارند از کندانسور نوع هوایی استفاده خواهد شد. در این نوع کندانسور هوای عبوری از میان کویل، عامل خنک کننده گاز مبرد در داخل لوله های کندانسور می باشد. معمولاً در بیشتر یخچال های خانگی از کندانسورهای هوایی که با جریان طبیعی هوا عمل می کنند استفاده می شود که درین کندانسورها هوای آزاد موجب میعان گاز مبرد می شود.

3 وظیفه کلیدی کندانسور کولر گازی

در ادامه آشنایی با صفر تا صد کولر گازی سه ویژگی کلیدی کندانسور را با هم بررسی می کنیم:

کاهش دما گاز برودتی برای تبدیلی شدن به مایع

مایع برودتی با جذب گرما از داخل اتاق، به صورت گاز از کویل اواپراتور شما خارج می شود. سپس این گاز برودتی وارد کمپرسور می شود و آن را محکم تر به هم فشرده می کند و دمای آن را در یک فرآیند مشخص افزایش می دهد. کار کندانسور شامل کاهش درجه حرارت مبرد است تا بتواند دوباره به مایع تبدیل شود.

اولین وظیفه ای که کندانسور در سیستم برودتی کولر گازی دارد به نام desuperheating است. برای درک این نقش کندانسور، ابتدا باید مفهوم مربوط به آن را درک کنید که به عنوان درجه حرارت اشباع شده، شناخته می شود. دمای اشباع به نقطه جوش مايع در فشار معين اشاره دارد. هنگامی که مایع مبرد به دمای اشباع خود رسید، شروع به تبدیل شدن به گاز می کند.

وقتی دمای گاز بیش از دمای اشباع خود برسد، گفته می شود که این گاز در یک حالت بیش از حد گرم شده یا همان desuperheating است. مبرد کولر گازی هنگامی که از کمپرسور به سمت کندانسور در حال حرکت است، در حالت desuperheating وجود دارد. قبل از اینکه ماده مبرد فوق العاده گرم شود باید در دمای اشباع خود خنک شود.

حال با توجه تجربه کارشناسان ما در این آموزش صفر تا صد کولر گازی، باید بدانید که مبرد برای از بین بردن این حالت، چند بار از کندانسور کولر گازی عبور کند تا دمای خود را به حداقل ممکن برای تبدیل به مایع برساند.

میعان؛ مهم ترین وظیفه کندانسور

آنچه که در آموزش کولر گازی باید بدانید، این است که مبرد پس از رد شدن مرحله desuperheating، روند واقعی چگالش یا میعان آغاز میشود. چگالش شامل تبدیل مبرد گازی به حالت مایع آن است. مکانیک این عملیات همانند desuperheating است، به عبارت دیگر، مبرد در چندین عبور از طریق کندانسور به گردش خود ادامه می دهد تا کامل به مایع تبدیل شود.

خنک کننده فرعی

بعد از اینکه همه مبرد به حالت مایع تبدیل شد، کارشناسان ما در آشنایی با صفر تا صد کولر گازی می گویند که این یک مایع کاملاً اشباع شده است. در این مرحله، مبرد هنوز کاملاً بی ثبات خواهد بود. حتی افزایش کمّی دما، باعث می شود که بخشی از آن دوباره به گاز منتقل شود. این امر باعث ایجاد محدودیت شدیدی در خنک کننده احتمالی مبرد می شود.

کندانسور با ادامه کاهش دمای اشباع شده، باعث افزایش کارایی مبرد می شود. این فرآیند که به عنوان خنک کننده فرعی شناخته می شود، ثبات مبرد را بهبود می بخشد. در نتیجه، مبرد مطمئناً در ادامه سفر خود به کوئل اواپراتور در خانه شما به عنوان مایع باقی می ماند.

اواپراتور و ویژگی های آن در کولر گازی ها

در این بخش از آموزش کولر گازی می پردازیم به یکی از مهم ترین بخش های سیستم برودتی این دستگاه که نقش مهمی را در این بین ایفا می کند. وظیفه اصلی اواپراتورها، حذف گرما از هوای اتاق و انتقال آن به بیرون است. در اینجاست که مبرد مایع منبسط و تبخیر می شود. این به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می کند که گرما را از ماده خنک شده به دمای جوش منتقل می کند. اگر می خواهید صفر تا صد کولر گازی را به خوبی بشناسید باید این قطعه را نیز بخوبی شناخته و بدانید چه نقشی در این سیستم دارد.

سیم پیچ های اواپراتور با ماده مبرد بسیار سرد (یک مایع انتقال گرما) پر می شوند و با عبور هوای گرم از داخل خانه از روی آن سیم پیچ های سرد، مبرد کل گرما و رطوبت آن هوا را جذب می کند. نتیجه؟ هوای خنک و بدون رطوبت مستقیماً به خانه شما دمیده می شود.

اما چه اتفاقی می افتد برای تمام گرمائی که سیم پیچ اواپراتور شما تازه جذب کرده است؟

خوب این همان چیزی است که جعبه بزرگ فلزی در حیاط خانه شما وجود دارد منتقل می شود (یونیت خارجی کولر گازی). مبرد داخل سیم پیچ اواپراتور شما گرما را تا یونیت خارجی شما حمل می کند. از آنجا سیم پیچ های کندانسور شما تمام گرما را به هوای بیرون انتقال می دهند.

کولر گازی شما این کار را تکرار می کند که فرآیند "جذب گرما / تخلیه حرارت" به خوبی انجام می شود تا زمانی که خانه شما به دمای تنظیم شده ترموستات برسد.

فیلترهای کولر گازی؛ عضو جدانشدنی سیستم های تهویه مطبوع

همان طور که می دانید کار فیلتر کولر گازی، فیلتر کردن است. درست است که با عبارت فیلتر کردن، یاد سیستم فیلترینگ ایران برای سایت های مختلف،می افتید اما باید بدانید که کار فیلترهای کولر گازی نیز همانند فیلترینگ ایران برای وب سایت های مختلف خارجی است. این فیلترها در کولر گازی، مانع ورود گرد و غبار و کثیفی هوای بیرون به داخل می شوند. اما نکته مهمی که در صفر تا صد کولر گازی، باید بدانید و برای بسیاری نیز سوال است، را با هم بررسی می کنیم:

بهترین زمان تعویض فیلترهای کولر گازی چیست؟

شاید این نکته در آموزش صفر تا صد کولر گازی از آشنایی کلی با این محصول، ارزشمند تر باشد. پس به این نکات که ما تاکید ویژه ای داریم، توجه خاصی داشته باشید.

اکثر فیلترها در بسته بندی های خود برای زمان تعویض آن، نکاتی را یادداشت کرده اند، پس توجه به آنها، خالی از لطف نیست. معمولا شرکت های مدت زمان 3 ماه را برای تعویض فیلترهای کولر گازی، مناسب می دانند. اما تکنسین ها شاهد این بوده اند که فیلترها تنها، یک ماه کار کرده اند. البته که این مورد بسته به جنس و مارک فیلتر نیز بستگی دارد.

پیشنهاد ما تماس با بخش فروشگاه لوازم برودتی سرمایش و دریافت اطلاعات کامل تر در مورد بهترین فیلتر کولر گازی است. این فروشگاه بهترین جنس این محصول را با ضمانت به شما عزیزان، ارائه می دهد.

ما در تعیین زمان تعویض فیلترهای کولر گازی یک قانون کلی داریم که توصیه می کنیم دوستان و کاربران ما از این قانون استفاده کنند. اگر کثیف هستند ، آنها را عوض کنید! فیلتر هوای کثیف می تواند باعث آسیب به اجزای گران قیمت مانند کمپرسور شما شود، بنابراین بهتر است بیشتر اوقات عوض شود.

فن کولر گازی

یکی از مواردی که در بخش اجزای تشکیل دهنده این وسیله در مقاله صفر تا صد کولر گازی، باید بدانید، فن ها هست. در مورد فن کول گازی برای هر فردی ممکن است، ابهاماتی وجود داشته باشد. فن های کولر گازی معمولا یک نقش کمکی برای مکیدن هوای گرم از داخل و در مقابل آن، انتقال و ایجاد هوای سرد فضا است. البته یک کارایی دیگری نیز دارد.

یکی از جنبه های انواع کولر گازی موجود در بازار که ممکن است از آن آگاه باشید، فن آن است. هنگامی که یاد می گیرید چگونه از عملکرد فن کولر گازی خود به درستی استفاده کنید، می توانید آسایش و آرامش خانه را بهتر کنترل کرده و کارایی دستگاه را به بهترین شکل، حفظ کنید.

هنگامی که ترموستات خود را روی حالت "خنک" قرار می دهید، واحد کولر گازی شما هوای خنک را در اتاق های شما پخش می کند. هنگامی که هوا از دریچه های شما خارج شد، تا زمانی که خانه شما به اندازه دمای ترموستات خنک شود، در اتاق ها جریان می یابد.

تنظیم حالت فن تهویه مطبوع

فن یک کولر گازی به کنترل کننده هوای داخلی شما متصل می شود. فن هوای گرم خانه شما را به کندانسور برمی گرداند. هوای مجدد گردش یافته به کنترل کننده هوا باز می گردد و در آنجا به هوای خنک تبدیل شده و در سیستم مجاری و دریچه های منزل شما پراکنده می شود. گرچه به طور معمول همانند یک فن سنتی کار نمی کند، اما می توانید برای کمک به گردش هوا در خانه خود از آن استفاده کنید.

استفاده از حالت Auto یا On

استفاده از حالت AUTO به این معنی است که وقتی سیستم شما هوا را خنک می کند فن به طور خودکار روشن می شود. بعد از رسیدن اتاق به دمای مطلوب، فن دمنده خاموش می شود. در این بخش از آموزش صفر تا صد کولر گازی باید بدانید که این کار باعث صرفه جویی در هزینه قبض انرژی شما می شود. اما این فرآیند ممکن است همیشه هوا را به طور مساوی توزیع نکند.

وقتی حالت فن خود را روشن کنید، فن حتی اگر دیگر خنک نشود به کار خود ادامه خواهد داد. این توزیع متعادل و مداوم هوا را تضمین می کند. با این حال ، ممکن است مشکلاتی از جمله استفاده بیشتر از انرژی ، سایش بیشتر فن دمنده و میزان رطوبت بیشتر در خانه شما ایجاد شود.

این مقاله آموزش کولر گازی ادامه دارد...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید