بوی بد کولر گازی | چرا و به چه علت؟!

در صورتی که کولر گازی شما نیز مدتی است بوی نامطبوعی از خود ساطع می کند، نکات و مواردی که در این محتوا بررسی کردیم کاملا مناسب شماست

تصور کنید پس از یک روز طولانی، گرم و مرطوب، به خانه می روید. لباس راحتی به تن می کنید و طبق معمول جلو کولر گازی روی مبل دراز می کشید، و آن را روشن می کنید. ناگهان با یک بوی بد مواجه شده که، شما را مجبور می کند کولر گازی خود را خاموش کنید.

تعجب می کنید که چرا بوی بدی از کولر گازی می آید؟ آیا دستگاه دچار مشکل شده است؟

در این پست، ما برخی از دلایل مشترک را بررسی می کنیم که چرا شما ممکن است از تهویه مطبوع خود فرار کنید. بو می تواند از هر چیزی باشد، مانند بوی رطوبت، بوی سوختگی یا حتی بوی دود. بیایید به برخی از این موارد که توسط کاربران و تکنسین های تعمیر انواع کولر گازی گزارش شده را بررسی کنیم.

یکی از جدی ترین چیزهایی است که صاحب خانه ها باید با آن برخورد کنند، بوی بد کولر گازی است. اما مشکل این است که شما نمی دانید که آیا بوی از کولر شما می آید یا از بیرون خانه، چه نوع بوی نشان دهنده خرابی یکی از اجزای کولر گازی است یا چه چیزی باعث می شود بوی بدی از کولر گازی تولید شود و برای مقابله با مشکل، شما باید ابتدا در مورد آن نکاتی را یاد بگیرید.

ما در مورد هر نوع بویی که ممکن است از کولر گازی ساطع شود، توضیح داده ایم. این نکات برگرفته از تجربیات سال ها کار و استفاده از این سیستم های تهویه مطبوع است.

بوی دود ماشین از کولر گازی

تهویه مطبوع توسط یک موتور احتراق داخلی روشن و شروع به کار نمی کند. بنابراین، هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا تهویه مطبوع شما باید مانند اگزوز ماشین را بوی دهد. با این حال، تهویه مطبوع شما از برخی از مایعات استفاده می کند و هنگامی که گرم می شود، آنها می توانند مانند فوم خروجی هوای نامناسبی از نوع بوی دود ماشین ایجاد کنند.

چنینی بویی به احتمال زیاد به این معنی است که نشت در خط مبرد شما وجود دارد. یک مبرد یک عامل خنک کننده در داخل سیستم شما است و نشت می تواند بر عملکرد واحد تهویه مطبوع شما تاثیر بگذارد. علاوه بر این، مواد شیمیایی را به هوا منتقل می کند و می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد.

نشت فرکان مانند کلروفرم شیرین یا در شرایط ساده تر، درست مثل خنک کننده ماشین شما، اما با بوی شیرین است. حتی اگر این گاز تقریبا بی بو باشد، هنوز می توانید بوی را تشخیص دهید. اما فرکان، سنگین تر از هوا، به مدت طولانی در اطراف هوا نمی افتد و به سرعت به سطح کف می افتد.

اگر AC شما یک بوی شیمیایی را منتشر می کند، باید آن را به سرعت توسط یک تکنسین حرفه ای کولر گازی بررسی کنید. نشت گاز مبرد می تواند خطرناک باشد، و یک متخصص HVAC تایید شده آن را در هیچ زمان تعمیر خواهد کرد.

بوی دود یا آتش از کولر گازی

بسیاری از اجزای الکتریکی در مدار تهویه مطبوع خود، سیمهای قدرت، کمپرسورها و غیره وجود دارد.

اگر کولر گازی خود را مانند سوزاندن باروت یا پلاستیک بویید، احتمالا به این معنی است که هر یک از آنها یا حتی چندین این اجزا در واقع، سوخته اند. در این مورد، بلافاصله تهویه مطبوع خود را خاموش و از یک فرد باتجربه بخواهید که دستگاه را باز و بررسی کند.

سعی نکنید با این نوع یک مشکل از کولر گازی خود کار بکشید که بسیار خطرناک و خسارت بار است.

یکی دیگر از دلایل مشترک برای چنین بوی تهویه مطبوع این است که گرد و غبار می تواند در واحد خود پس از مدت زمان طولانی انباشته شوند. هنگامی که پس از مدت زمان طولانی آن را روشن می کنید، این گرد و غبار می تواند بوی بد را ایجاد کند. این تنها موقت است و چیزی نیست که نگران آن باشد.

بوی تخم مرغ فاسد از کولر گازی

بوی تخم مرغ فاسد یا بوی معمول غذاهای فاسد معمولا نتیجه جوندگان مرده یا حیوانات گیر کرده در کولر گازی است. این یک بوی مشخص و متمایز دارد که شما مطمئنا نمی توانید با هر چیز دیگری اشتباه نکنید.

پرندگان و حشرات می توانند در حفره های یونیت خارجی پناه بگیرند و متاسفانه در دام پره های آن گیر می افتند.

با گذشت زمان، این حیوانات در حال مرگ بوی ناخوشایند را از خود ساطع می کنند. به محض اینکه تهویه مطبوع خود را روشن کنید، می توانید بوی نامطبوعی را حس کنید. حیوانات در حال مرگ و یا گیر کرده نیز می توانند به اجزای مختلف در سیستم شما آسیب برسانند.

اگر شما یک سیستم تهویه مطبوع یا مرکزی تهویه مطبوع، مارمولک ها و دیگر موجودات را می توانید گاهی اوقات به واحد داخلی خود بروید و یک تجربه ناخوشایند ایجاد کنید.

بهتر است که همیشه دستگاه خود را سرویس کنید تا از چنین سناریوی تند و زننده جلوگیری کنید. برای باز و بسته کردن کولر گازی باز هم بهتر است که یک تکنسین باتجربه را خبر کنید.

بوی گاز از کولر گازی

این بوی کولر گازی هشدار دهنده ترین بوی لیست ما است. بیشتر اوقات، این نشان دهنده نشت گاز در داخل سیستم، به ویژه متیل مرکاپتان است.

گاز طبیعی به خودی خود بویی ندارد، اما شرکت‌های برق و توزیع‌کنندگان گاز متیل مرکاپتان را وارد می‌کنند تا بوی متمایزی به آن ارائه کنند. این امر تشخیص فوری را برای جلوگیری از هر گونه آسیب جدی که ممکن است از نشت گاز رخ دهد تضمین می کند.

اگر کولر گازی شما بوی اسپری اسکنک می دهد، اشتباه نخواهید کرد. این بدان معنی است که گاز نشت می کند و وارد کانال شما می شود. با اولین نشانه چنین بویی، فوراً گاز خود را قطع کنید. در مرحله دوم، با شرکت های خدماتی تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا منبع را شناسایی کرده و مشکل را تعمیر کند.

بوی کپک از کولر گازی

بوی کپک به مراتب رایج ترین و بدترین بویی است که از کولر گازی ها تجربه می شود. اگر کولر گازی شما بوی کپک زدگی می دهد، علت کلی انباشته شدن آب در تشتک تخلیه یا خطوط قطره (یا مجاری در مورد سیستم های کانالی) است که می تواند باعث رشد قارچ یا کپک شود.

در صورت نشتی، حتی ممکن است علائم قابل مشاهده ای در واحد بدون کانال داخلی خود مشاهده کنید، مانند چکیدن آب از دیوار شما.

یکی دیگر از دلایل چنین بویی می تواند فیلترهای کثیف باشد. اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید و کولر گازی خود را بعد از مدت زمان طولانی روشن می کنید، رطوبت می تواند در فیلترهای شما جمع شود.

باید با یک متخصص تماس بگیرید و خطوط و مجاری کولر خود را به طور کامل تمیز کنید. این کار فقط بوی نامطبوع را از بین می برد. در صورت نشتی، منبع نیز باید تعمیر شود تا از مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

  • تاریخ : 1400/11/20 10:24
  • مشاهده : 621

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید