آموزش تعمیر کولر گازی رایگان

ما در این صفحه به بررسی مهم ترین و رایج ترین خرابی های کولر گازی و ارائه بهترین راهکارها برای رفع آن پرداخته ایم. راهکارهایی که به صورت کاملا رایگان و با افتخار، تقدیم شما عزیزان می شود

امروزه آموزش تعمیر کولر گازی رایگان به یکی از بحث های آموزشی مهم در کشور، تبدیل شده است. در میان انواع دستگاه‌های خنک کننده، کولرهای گازی به دلیل عملکرد مناسب و ایده‌آل، بسیار رایج بوده و بهترین کیفیت هوا را در محیط انتشار می‌دهند. با توجه به بازدهی بالای این دستگاه‌ها، امروزه مدل‌های مختلف آن‌ها در سایزهای مختلف در شرکت‌ها، خانه‌ها و سایر فضاهای بسته به صورت مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل کارکرد فوق العاده‌ی دستگاه، امروزه خرید کولر گازی به ویژه در فصل تابستان مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

اما مهمترین نکته پیش از خرید کولر گازی، داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی نصب دستگاه، قطعات تشکیل دهنده‌ی آن و همچنین مشکلات رایج آن‌هاست. چراکه با آگاهی بیشتر نه تنها می‌توان بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب، تهیه و نصب کرد، بلکه پس از خرید نیز در صورت بروز مشکلات احتمالی می‌توان به راحتی بسیاری از آن‌ها را برطرف نمود. اگرچه کیفیت بالای کولرهای گازی احتمال خراب شدن آن‌ها را به حداقل می‌رساند، اما خرابی کولر گازی نیز مانند سایر دستگاههای برقی، اجتناب ناپذیر است. با اطلاعات کافی که ما در قالب آموزش تعمیر کولر گازی رایگان در مورد مشکلات احتمالی کولرهای گازی و راه حل مناسب به راحتی می توانید خودتان دست به حل این مشکلات بزنید.

ابتدا بهتر است راهکارهای مهمی در قالب آموزش نصب اسپیلت دیواری یا کولر گازی را بیاموزید و پس از نصب دستگاه، اطلاع در مورد تعمیر کولر گازی به منظور آمادگی لازم هنگام بروز مشکلات احتمالی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگرچه در موارد نادری کولر گازی خراب شده و نیاز به تعمیر خواهد داشت، اما ریشه یابی مشکل و راه حل آن می‌تواند به برطرف شدن سریع آن و همچنین افزایش طول عمر دستگاه کمک کند. برخی از این مشکلات توسط شما و برخی دیگر توسط سرویس‌کار جهت تعمیر کولر گازی امکان پذیر خواهد بود.

 

شرکت سرمایش بزرگترین مرکز تعمیرات کولر گازی در مشهد می‌ باشد در این مقاله سعی بر این دارد که نکات و راهکارهایی به عنوان آموزش تعمیر کولر گازی رایگان به صورت کاملا رایگان و کاربردی، در اختیار شما عزیزان، قرار دهد.

سرفصل های آموزش تعمیر کولر گازی رایگان

سرفصل هایی که در این مقاله به آن می پردازیم عبارت اند از:

  • آموزش تعمیرات کولر گازی های بازار و بررسی روش های رفع آن
  • آموزش روش های نصب انواع کولر گازی
  • معرفی بخش های مختلف کولر گازی و ایراداتی که ممکن است برای آنها، ایجاد شود
  • آموزش تکنیک های تعویض قطعات کولر گازی
  • آموزش تست انواع کولر گازی
  • آموزش سرویس های مقدماتی کولر گازی
  • آموزش نحوه عملکرد بخش های مختلف کولر گازی
  • آموزش راهکارهای بهبود عملکرد کولر گازی

تمام اطلاعات سرفصل های آموزش تعمیر کولر گازی برگرفته از تجربیات کارشناسان خبره شرکت سرمایش است که برای شما عزیزان فراهم شده است. ابتدا بهتر است با انواع کولر گازی های موجود در بازار ایران آشنا شوید:

انواع کولر گازی موجود در بازار ایران

به طور کلی 6 مدل کولر گازی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های فنی و امکاناتی متفاوتی دارند. در این مقاله آموزشی، سعی بر این است که نکات مهمی را در قالب آموزش تعمیرات کولر گازی اما اگر قصد داریم به طور کامل با انواع کولر گازی ها آشنا شوید، به شما پیشنهاد می دهیم که مقاله صفر تا صد کولر گازی را مطالعه کنید.

  1. کولر گازی اسپلیت
  2. کولر گازی ایستاده
  3. کولر گازی پرتابل
  4. کولر گازی کانالی
  5. کولر گازی سقفی
  6. کولر گازی پنجره ای

آموزش تعمیر کولر گازی اسپلیت

در ادامه ابتدا مهم ترین و متداول ترین مشکلات و خرابی های کولر گازی را با راه حل های آن در راستای راهنمای تعمیر کولر گازی برای شما فراهم می کنیم.

1) کولر گازی اسپلیت به اندازه کافی خنک نمی‌کند

یکی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی اتفاق بیفتد، این است که به جای باد خنک، باد گرم از کولر خارج شود! این مسئله به ویژه در فصل تابستان می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. دلایل زیادی وجود دارد که در آموزش تعمیر کولر گازی رایگان باید به آن توجه ویژه ای کنید. چند مورد از مهمترین دلایل عبارت‌اند از:

علت اول: شایع‌ترین دلیل عدم خنک کنندگی اسپلیت، فیلترهای هوای کثیف است. اگر فیلتر کولر گازی کثیف شده و یا به دلیل گرد و غبار دچار گرفتگی شده باشد، ممکن است مشکلات زیادی را برای دستگاه به وجود آورد. به عنوان مثال، این مسئله می‌تواند در کار صحیح ترموستات اختلال ایجاد کند. گرد و غبار موجود در فیلترهای کولر گازی، از عبور هوای خنک در داخل مجاری جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند قسمت تبخیر کننده را منجمد کند، بنابراین مانع عبور هوای خنک از خروجی می‌شود.

راه حل: توصیه می شود در صورت گرفتگی فیلتر کولر گازی، آن را تمیز کرده و در غیر این صورت، با سرویس‌کار کولر گازی تماس گرفته و برای تعویض فوری آن اقدام نمایید.

علت دوم: یکی دیگر از دلایل احتمالی که کارشناسان ما در آموزش تعمیر کولر گازی به آن پرداخته اند، مربوط به ترموستات دستگاه است. اگر کولر گازی ابتدا هوای خنک و سپس هوای ولرم پخش کند، می‌تواند مشکلاتی را برای دستگاه به وجود آورد. هنگام مواجهه با چنین شرایطی‌، ترموستات را به حالت خودکار تنظیم کنید. به این ترتیب فن تنها در صورت خنک شدن هوا کار می‌کند.

راه حل: همیشه به جای حالت «روشن»، ترموستات را روی حالت «Auto» قرار دهید.

علت سوم: دلیل دیگر این مشکل، می‌تواند به واحد خارجی دستگاه مرتبط باشد. در آموزش تعمیرات کولر گازی به واحد خارجی اهمیت ویژه ای می دهند و دلیل آن نیز نقش موثری است که در عملکرد کولر گازی دارد. بدین صورت که دستگاه گرما را از هوای اطراف خود جذب کرده و آن را به واحد خارجی منتقل کرده و سپس کندانسور هوای گرم را در هوای خنک متراکم می‌کند. کندانسور مسدود شده اجازه‌ی خنک کنندگی مناسب را به کولر گازی نمی‌دهد. ضایعات و گرد و خاک نیز می‌توانند انتقال حرارت را مسدود کنند.

راه حل: در راهنمای تعمیر کولر گازی اینگونه راه حل برای این مشکل بیان کرده است. با از بین بردن ضایعات و خاک اطراف کندانسور، آن را تمیز کرده و به فضای آزاد و تمیز منتقل کنید. برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین، جهت تعمیر کولر گازی و عملکرد بهتر دستگاه، سرویس کولر گازی را فراموش نکنید.

علت چهارم: موتور کولر گازی در آموزش تعمیر کولر گازی رایگان نقش ویژه ای را ایفا می کند و اگر شما شناخت خوبی از آن داشته باشید، قطعا بیشتر مشکلات این دستگاه را می توانید حل کنید. قلب دستگاه است و زمانی که دچار مشکل شود، سیستم عملکرد خود را از دست خواهد داد. اگر موتور فن خراب یا معیوب باشد، واحد فضای باز قادر به از بین بردن گرما نخواهد بود، بنابراین نمی‌تواند هوا را به خوبی خنک کند.

راه حل: این مشکل از خنک کننده توسط یک تکنسین کولر گازی به سادگی قابل حل است.

علت پنجم: گاز برودتی یا همان مبرد در آموزش تعمیرات کولر گازی بخش مهمی را به خود اختصاص داده است. مبرد، مایعی در کولر گازی است که گرما را از هوای اطراف جذب می‌کند. فقدان یا کمبود آن ممکن است منجر مشکل در سیستم خنک کننده‌ی دستگاه شود. لذا ممکن است دلیل عدم خنک کنندگی کولر گازی به علت نشت مبرد باشد. سرویس کولر گازی را در فواصل منظم انجام دهید تا این مشکل برطرف شود.

راه حل: شناسایی این مسئله با علائمی مانند صداهای جوشش یا حباب و یا ایجاد یخ در واحد بیرونی به سادگی امکان پذیر است. پس از شناسایی، برای رفع مشکل با سرویس‌کار کولر گازی تماس حاصل فرمایید.

علت ششم: کمپرسور برودتی کولر گازی یکی از اجزای اساسی در کولرهای گازی است که جریان مبرد را بین تبخیر کننده و کندانسور کنترل می‌کند. در صورت آسیب دیدن کندانسور، دستگاه قادر به خنک کردن نخواهد بود.

راه حل: یک کمپرسور آسیب دیده نیاز به تعویض داشته و تنها یک سرویس‌کار کولر گازی می‌تواند این مشکل را برطرف نماید. معمولا یک سرویسکار کولر گازی حرفه ای، تمام نکاتی که در این آموزش تعمیرات کولر گازی گفته می شود را می داند و به بهترین شکل هم مشکلات دستگاه شما را حل می کند و هم به عنوان راهنمای تعمیر کولر گازی، نکات تخصصی تری را به شما آموزش می دهد.

برای حفظ عملکرد صحیح کولر گازی، در آموزش تعمیر کولر گازی توصیه می‌شود دستگاه خود را توسط یک متخصص و سرویس‌کار حرفه‌ای بررسی کنید. این کار را هر 3 ماه انجام دهید تا راندمان و بازده کولر گازی را افزایش دهید. در غیر این صورت، نه تنها دستگاه قادر به خنک کردن نخواهد بود، بلکه سبب افزایش هزینه‌های قبض‌های برق خواهد شد. با سرویس به موقع کولر گازی احتمال تعمیرات گران قیمت را کاهش دهید. اگر قادر نیستید تعمیر کولر گازی را انجام دهید، می‌توانید از تکنسین کولر گازی و سرویس‌کار کمک بگیرید.

در صورتی که نیاز به اطلاعات کامل تری برای متوجه شدن علت خنک نکردن کولر گازی، می توانید از اطلاعات این مقاله نیز بهره مند شوید.

2) چکه کردن آب از کولر گازی

یکی دیگر از شایع‌ترین مشکلات رایج، تقطیر آب در کولر گازی است که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. چکه کردن قطرات آب نشان می‌دهد که دستگاه قادر به عملکرد درست نبوده و نیاز به تعمیر دارد. اما دلیل چکه کردن آب از کولر گازی چیست؟ ما با بررسی های انجام گرفته در راستای آموزش تعمیر کولر گازی رایگان به 5 علت و راه حل رسیدیم:

علت اول؛ نصب نادرست: اگر به تازگی کولر گازی خود را خریداری و آن را نصب کرده‌اید، امکان دارد لوله‌ی تخلیه‌ی آب به درستی نصب نشده باشد. در صورت جریان نداشتن آب به بیرون، آب به عقب جریان پیدا کرده و یا راکد می‌ماند که می‌تواند باعث چکه کردن دستگاه شود. هنگام نصب کولر گازی از امکان خروج صحیح آب به بیرون اطمینان حاصل کنید. اگر به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید، برای اطمینان بیشتر و نصب درست دستگاه می‌توانید با سرویس‌کار تماس بگیرید.

علت دوم؛ مسدود شدن لوله‌ی تخلیه: از آن جا که لوله‌ی تخلیه‌ی دستگاه در واحد بیرونی قرار دارد، در معرض گرد و خاک و ضایعات بوده و می‌تواند مسدود شود. با مسدود شدن لوله‌ی تخلیه، امکان خروج آب از طریق آن وجود نداشته و در نتیجه از واحد اصلی دستگاه سرازیر می‌شود. با تمیز کردن منظم دستگاه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

علت سوم؛ آسیب دیدن مخزن تخلیه: میعانات حاصل از کولر گازی داخل مخزن تخلیه جمع می‌شوند. در صورتی که این مخزن زنگ بزند و یا آسیب ببیند، دیگر قادر به جمع‌آوری آب نبوده و سبب نشت آب در دستگاه می‌شود. برای تعمیر کولر گازی در این شرایط، از تکنسین کولر گازی کمک بخواهید.

علت چهارم؛ افت فشار: با نشتی مبرد یا گاز، فشار داخل کولر گازی کم می‌شود. فشار کم، کویل‌های تبخیر کننده را مسدود کرده و منجر به نشت آب می‌شود.

علت پنجم؛ مسدود شدن فیلتر هوا: گرفتگی فیلتر هوای کولر گازی می‌تواند مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود آورد. از جمله آن که به جای رطوبت، سبب ایجاد یخ در دستگاه شده و به دنبال آن مقداری آب از آن خارج می‌شود. فیلترهای کولر گازی باید ماهانه از هر گونه گرفتگی، آلودگی و گرد و غبار پاک شوند.

3) نشتی مبرد در کولر گازی اسپلیت

نشتی مبرد یکی از شایع ترین ایراداتی است که برای هر کولر گازی ممکن است اتفاق بیوفتد. همان طور که می دانید عامل اصلی فرایند خنک سازی کولر گازی، مبرد برودتی است. یکی دیگر از رایج ترین علل به اندازه کافی خنک نکردن کولر گازی، پایین بودن سطح مبرد است. ما در آموزش تعمیر کولر گازی، می خواهید این خرابی کولر گازی را با هم بررسی کنیم:

علت اول؛ لرزش های دستگاه هنگام استفاده: یکی از علت های نشتی مبرد کولر گازی، لرزش هایی است که این دستگاه در طول کار کردن، ایجاد می شود. البته که اگر دستگاه شما لرزش بیش از حد داشته باشد، مطمئنا دستگاه دچار مشکل شده است. به عنوان یک نکته مهم در آموزش تعمیرات کولر گازی بهتر است بدانید که هیچگاه لرزش های بیش از حد، یونیت داخلی یا خارجی دستگاه را دست کم نگیرید.

راه حل: به طور کلی لرزش های دستگاه، از دو حالت خارج نیست. یا به صورت عادی و همیشگی، این لرزش ها وجود دارد که قابل حل نیست. چون ممکن است از کیفیت پایین کولر گازی باشد. در حالت دوم ممکن است لرزش بیش از حد حالت عادی باشد که در این صورت حتما باید توسط یک تکنسین کولر گازی با تجربه بررسی شود. در صورتی که خودتان دست به کار شوید، ممکن است دست به تعویض قطعه ای بزنید که اصلا نیاز به تعویض نداشته باشد.

برخی از خرابی ها را تنها با نکات مهم آموزش تعمیر کولر گازی رایگان، نمی تواند رفع مشکل کرد. چون نداشتن تجربه ممکن است شما را دچار مشکلات جدی تری کند.

علت دوم؛ اتصالات فرسوده: مهم ترین اتصالاتی که بیشترین نشتی از آن توسط تکنسین های کولر گازی، گزارش شده است، اتصالات مسی است. مس به مرور زمان در مواجه ها برخی آلاینده های هوا، گازهایی که در اتاق پخش می شود، مانند خوشبو کننده ها، اسپری های براق کننده مبلمان و وسایل، اسپری های تمیز کننده وسایل و ... مقاومت خود را از دست می دهد. زمانی که مس، مقاومت خود را از دست می دهد فرایندهایی باعث میشود که لوله استقامت خود را از دست داده و به مرور زمان ضعیف شده و مبرد را از روزنه هایی به بیرون انتقال دهد.

راه حل: شما برای اینکار هیچ کاری جز تعویض کویل کولر گازی و یا لوله های مسی، نخواهید داشت. برای این کار شما به یک پمپ وکیوم برای تخلیه گاز برودتی دارید تا بتوانید به بهترین شکل لوله های مسی یا کویل را تعویض کنید.

4) روشن نشدن کولر گازی اسپلیت

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران، با آن مواجه می شوند و ما بر آن، شدیم که در آموزش تعمیر کولر گازی، به طور کامل، به آن بپردازیم، روشن نشدن کولر گازی است. در ادامه علل مختلف این خرابی را با هم بررسی می کنیم و راه حل های موثر و کاربردی را در این راستا، به شما معرفی می کنیم:

علت اول: اولین علت روشن نشدن کولر گازی ممکن است قطعی سیم برق کولر گازی باشد. در این حالت بهتر است که سیم برق دستگاه را به طور کامل چک کنید، چون این امکان وجود دارد که به مرور زمان، یا اشتباهات انسانی، این سیم ها، دچار پارگی، شده باشد.

علت دوم: یکی دیگر از مشکلات برقی که باعث روشن نشدن کولر گازی می شود، این است که برق اتاق شما دچار مشکل شده باشد، حال در این حالت ممکن است پریز برق مشکل داشته باشد و در حالت دیگر، ممکن است فیوز اتاقی که کولر گازی قرار می گیرد، دچار قطعی شده باشد.

راه حل: مشکلات برقی، یکی از خرابی هایی است که شما صد در صد به یک تکنسین کولر گازی خبره، نیاز پیدا می کنید. نکته بسیار مهمی که ما لازم می دانیم در راهنمای تعمیر کولر گازی به شما اعلام کنیم، این است که هیچگاه، بدون داشتن تجربه، سعی بر تعمیر مشکلات برقی یک دستگاه، نکنید.

5) علت برفک زدن بعضی از قسمت های کولر گازی

متداول ترین قسمتی که برای برفک زدن باید در آموزش تعمیر کولر گازی رایگان برای شما توضیح دهیم، برفک زدن اواپراتور کولر گازی است. این قطعه همان طور که می دانید، وظیفه دارد که گرمای داخل اتاق را به بیرون، منتقل کند. در همین بین به خاطر فرایندی که برای این کار انجام می دهد تا بتواند هم هوا را به بیرون منتقل کند و هم اتاق را گرم کند، ممکن است دچار مشکل شده و برفک بزند.

علت اول: در صورت عدم جذب انرژی گرما به وسیله مبرد و اواپراتور، همه چیز به اشتباه پیش می رود. در بیشتر مواقع، این اتفاق به این دلیل می افتد که هوای برگشتی از اتاق (هوایی پر از انرژی گرمایی داخل خانه شما) قادر به رسیدن به خط فرایند نیست. در نتیجه، مبرد موجود در خط فرایند شروع به سردتر شدن می شود و هیچ گرمایی برای جذب آن وجود ندارد. این جریان به اندازه کافی سرد می شود که میعانات موجود در خارج از خط برودتی که به طور معمول بدون خطر تخلیه می شود، یخ می زند و منجر به یک بلوک یخی می شود.

علت دوم: ما در آموزش تعمیرات کولر گازی همیشه بررسی علت های مختلف را بسیار مهم می دانیم. به همین دلیل بهتر است که تمام علت ها را حتما بررسی کنید. علت دیگر این جریان، کثیفی کویل ها است. با گذشت زمان، کویل اواپراتور سیستم شما پوشیده از گرد و غبار، خاک ، آلودگی و موارد دیگر می شود. این مانع از آن می شود که جریان هوای مورد نیاز برای حرکت مناسب گرما را بدست آورد، به این معنی که سیستم می تواند دوباره یخ بزند.

علت سوم: بسته بودن مسیر رفت و آمد هوا

علت چهارم: کمبود گاز برودتی کولر گازی

راه حل: اول از همه، شما باید کولر خود را خاموش کنید. هرگونه کار کردن بیشتر توسط کولر گازی باعث می شود که جریان برفک زدن، بیشتر شود. برطرف کردن این مشکل نیاز به یک تکنسین با تجربه دارد که به طور کامل اواپراتور شما را سرویس کرده و این مشکل را برطرف کند. پیشنهاد ما تماس برای درخواست تکنسین تعمیر کولر گازی در مشهد است تا این مشکل به بهترین شکل، برطرف شود.

6) سر و صدای زیاد از یونیت داخلی کولر گازی

یکی از خرابی که ما قصد داریم در آموزش تعمیر کولر گازی رایگان، نکاتی را برای تعمیر آن، به شما آموزش دهیم، صداهای ناهنجاری است که از یونیت داخلی کولر گازی ایجاد می شود. این صدا ممکن است در طول کار کردن دستگاه به وجود آیاد یا اینکه فقط زمان شروع به کار، شما با صدای ناهنجاری روبرو می شوید.

علت اول: فن یونیت داخلی یکی از رایج ترین علل صداهای ناهنجار کولر گازی است. زمانی که این قطعه نامتعادل، گردش داشته باشد، ممکن است صداهایی را ایجاد کند.

راه حل: این مشکل به راحتی قابل حل است. کافیست که فن را باز کرده و دوباره سر جای خود، قرار دهید. این از جمله مواردی است که آموزش تعمیرات کولر گازی به آسانی قابل حل است.

علت دوم: این مورد نیز به فن دستگاه ارتباط دارد، اما با این تفاوت که علت این صداها، گرد و غبار و کثیفی هایی است که بر روی این فن قرار می گیرد.

راه حل: برای حل این مشکل باز هم باید فن را از جای خود خارج کنید تا بتوانید به خوبی این گرد و غبارها را از بین ببرید و آن را همانند روز اول سر جای خود، نصب کنید.

7) ایجاد برفک داخل پنل کولر گازی اسپلیت

زمانی که اندکی آب در برخی قسمت های کولر گازی مشاهده کردید، هیچ کدام از موارد نشتی آب را شامل نمی شد، مهم ترین علتی که باید به آن پی ببرید برفک زدن بخش های از کولر گازی است. ما در ادامه آموزش تعمیر کولر گازی رایگان، به این موضوع و روش های حل آن، می پردازیم:

علت اول: ابتدایی ترین بخشی که ممکن است دچار برفک شود، کویل اواپراتور است که بنا به دلایل مختلفی فنی، ممکن است دچار برفک شود. هیچ وقت فراموش نکنید که بیشتر دلایل خرابی های کولر گازی، عدم سرویس به موقع آن است. اگر شما زمان های خاصی را به تعمیر و نگهداری کولر گازی اختصاص دهید، کمتر با این خرابی ها روبرو می شوید.

راه حل: باید کویل اواپراتور کولر گازی را بیابید، برای دسترسی به این بخش می بایست، پنل بیرونی کولر گازی باز کنید. سپس کولر گازی را روشن کرده و روی حالت فن، قرار دهید. این باعث می شود که برفک ها به سرعت آب شود، سپس به دلیل تخصصی بودن کار، می بایست با یک تکنسین کولر گازی ادامه کار را در میان بگذارید.

توضیحات اضافه تر در این بخش آموزش تعمیر کولر گازی رایگان، ممکن است بدلیل نداشتن مهارت کافی در این زمینه، باعث ایجاد ضرر و زیان به شما شود.

علت دوم: این برفک بر روی اواپراتور، ممکن است به خاطر کثیفی بیش از حد فیلترها باشد.

راه حل: بسیار ساده است. پس از اینکه راه حل بالا را انجام دادید، قبل از اینکه با یک تکنسین تماس بگیرید، می توانید فیلتر را بررسی کرده و اگر فیلتر بیش از حد، کثیف بود، آن را تمیز کرده و دستگاه را برای مدتی تست کنید.

این راهکار ممکن است این خرابی را به کل برطرف کرده باشد. برخی خرابی ها در آموزش تعمیرات کولر گازی به قدری ساده برطرف می شوند که شما را از هزینه های هنگفت برای درخواست تکنسین، راحت می کند.

آموزش تعمیر کولر گازی پنجره ای

یکی از متداول ترین کولر گازی های موجود در بازار ایران، کولر گازی پنجره ای است. این نوع کولر گازی هم مزیت هایی به نسبت کولر گازی اسپلیت دارد و هم معایبی. ما در آموزش تعمیر کولر گازی رایگان قصد داریم متداول ترین خرابی هایی که برای کولر گازی پنجره ای رخ می دهد را به شما توضیح داده و راهکارهایی را برای شما بررسی کنیم.

در صورتی که با آموزش تعمیرات کولر گازی، نتوانستید، مشکلات دستگاه خود را برطرف کنید، می توانید با کارشناسان وب سایت سرمایش تماس بگیرید.

خرابی 1) خنک نشدن هوا توسط کولر گازی پنجره ای

در یک روز سخت تابستانی پس از یک روز کاری سخت به خانه برگشته و می خواهید زیر با کولر گازی خود، خستگی این روز را برطرف کنید، اما با روشن کردن کولر گازی خود، حس می کنید که بوی مشکلاتی تازه از کولر گازی به مشام میرسد. بله، کولر گازی همانند قبل اتاق را خنک نمی کند. حال تکلیف چیست؟ با راهنمای تعمیر کولر گازی همراه ما باشید، تا با هم این مورد را بررسی کنیم:

علت: یکی از علل مشکل خنک نکردن کولر گازی پنجره ای که در دیگر کولر گازی ها نیز به همین صورت است، نیاز به شارژ مجدد مبرد است. معمولا در سیستم های برودتی یکی از علل خنک نکردن، نبود مقدار کافی گاز مبرد است.

راهکار: ابتدا بهتر است با دستگاه های مشخص، میزان گاز دستگاه را چک کنید و سپس با استفاده از مقاله شارژ گاز کولر گازی و به کمک یک تکنسین کولر گازی، آن را تعویض کنید.

علت: ممکن است کولر گازی پنجره ای نیاز به تمیزکاری داشته باشد، قبلا هم در بخش های اول آموزش تعمیر کولر گازی رایگان، به شما گفته شد، که برخی از خرابی و مشکلات این سیستم های تهویه مطبوع به راحتی با تمیز کاری رفع می شود.

راهکار: اینجا تصمیم با شماست که می خواهید کولر گازی شما تمیزکاری اساسی شود یا خیر. ولی سعی کنید حتما مواردی مانند فن ها، فیلترهای هوا و ... را تمیز کنید.

این مقاله به عنوان راهنمای تعمیر کولر گازی ادامه دارد...

مقالات پربازدید

SARMAYESH

سرتیتر در اینجا

یک سری توضیحات در باره سایت ما در اینجا قرار میگیرد

توضیحات سطر دیگر در اینجا

توضیحات سطر آخر در اینجا قرار میگیرد

ورود به اکانت

موبایل خود را وارد کنید